Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Minä en uskaltaisi ostaa mitään vauva tarvikkeita vasta haaveillessani plussasta, mutta olen ostanut joitain "äitiysvaatteita". Tosin sanoen minulta on kaupasta tarttunut mukaan muutama ihana tunikka, joita jo käytän, mutta jossain taustalla on ollut ajatus, että sitten joskus jos saan vauvamahan niin...

En edes oikein uskalla haaveilla sen pitemmälle :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä vähän sama homma :) Oon ostanu vaatteita sillä ajatuksella, että niitä voisi käyttää myös raskaana. Mukavia löysiä tunikoita, mekkoja ja paitoja. Joita käytän kyllä muutenkin. Mutta mitään tiukkoja vaatteita ei kaappiin jostain syystä ole ilmestynyt :)

Vauvatarvikkeita en ole vielä uskaltanut ostaa, ainut mitä olen ostellut, niin kirjoja, "pahin" ostos on varmaankin odotusajan päiväkirja ja lapselliset-vauvakirja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jotenkin uskalla ostaa vauvatavaroita ennen kuin tärppää. Itsekin olen vasta ostanut kaksi tavallista paitaa, jotka käyvät myös raskausaikana. Kauheasti haluaisin ostaa raskausajan päiväkirjan. Voi olla, että hankin senkin vasta, jos/kun tulen raskaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut mitään vauvatarvikkeita vielä. Tähän ei kuitenkaan liity mitään sen kummempaa syytä tai uskalluksen puutetta, toistaiseksi vain ajattelin keskittyä shoppailemaan ihan vaan itselleni, koska sitten plussan jälkeen ostokset kuitenkin varmasti keskittyvät pääasiassa tulevaan vauvaan ja raskausaikaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En aio ostella mitään ennen plussaa, ja tuskin vähään aikaan sen jälkeenkään. Tietysti sitten ekan ultran jälkeen voisi alkaa katselemaan kirppareilta kestovaippoja yms. Jos nyt jo ostelisi ja sitten ei onnistuisikaan niin ne tavarat pyörisi kipeinä muistoina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut mitään, enkä ole edes käynyt hypistelemässä, sillä pelkään "jääväni kiinni". Siis että joku tuttu näkee minut siellä, enkä nopeasti keksi mitään sopivaa peitetarinaa. Tämä on kuitenkin toistaiseksi vain meidän oma juttu, josta ei ympäriinsä haluta kertoa. Ihan ensimmäisten kuumeiluviikkojen jälkeen ei edes ole tehnyt mieli katsella, jotenkin olemalla ajattelematta asiaa (siis vauvoja ja tarvikkeita) suojelee itseään pettymyksiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua varmasti seurataan erityisellä tarkkaavaisuudellä eräissä vaateliikkeissä, koska käyn säännöllisen epäsäännöllisesti hypistelemässä pikkuruisia vaatteita. Joskus kannan niitä kädessä ja tekisi mieli ostaa.. Toistaiseksi järki on kuitenkin pysynyt mukana. Odotan ensin sitä plussaa ja sitten vielä ainakin ekaa ultraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen sortunut ostamaan kaupasta hieman normaalia väljemmän paidan, vaikka raskaus on vasta haaveissa :D

 

Ja kirpparilta lähti mukaan yks ihana vauvatakki perusteena että se oli nii halpa. ja netin kirppissivustolta löytyi oma lapsuudenaikainen satukirja mukaan, jota haluaisin omalle lapselle joskus lukea. Miestä vaan naurattaa tää mun hosuminen ja hän pitää tätä vaa ihan söpönä kuumeiluna.

 

Ehkä kun ei jaksa odottaa plussaa, niin hiukan lohduttautuu ostelemalla tavaroita?

 

Mutt peukut pystyssä kaikille meille kuumeilijoille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut vauva vaatteita, pelkään että jos ostan ennen plussaa, niin en saakaan lasta :D mieheni pitää pelkoa turhana ja olisi jo valmis ostamaankin :P Itselleni ostaessani vaatteita olen katsellut niin että niihin mahtuisi masu :lol:

Ollaan kyllä bongailtu lastenvaunuja mutta hankitaan ne vasta sitten kun raskaus on lopuillaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo voi olla että mäkin nyt alan hieman rajoittamaan ostelua. Saas nähdä mitä käy jos ja kun testi näyttää plussaa, että miten sitä sitten villiintyy ostelemaan tarvikkeita :lol:

Tiiän että maltti on valttia, mutta aina ei jaksa olla intoilematta liikaa etukäteen

 

Mies lupas ostaa äitiyskorun jo siinä vaiheessa kun testi näyttää positiivista eli onneks en ole meillä ainoa joka hypettää näitä asioita ennakkoon :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole uskaltanut ostaa mitään vauva-juttuja. Tuskin uskallan ennen kuin sitten joskus kun on raskaus jo pitkällä. Yhdet äitiyshousut otin kaverilta kun olisi muuten vienyt kirpparille. Muuta ei sitten olekaan vielä valmiina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään vauvatavaroita, en edes lehtiä ole hankkinut. Joitakin omia suuriksi käyneitä housuja olen vähän sillä mielin säilönyt, että jos niitä joskus raskautuessaan voisi ehkä pitää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään vauvanvaatteita tai muita tarvikkeita en ole ostellut, mutta tunnustan hankkineeni parit mammahousut jo valmiiksi odottamaan. :rolleyes: Vauvalehtiä on tullut ostettua silloin tällöin mieheltä salaa jo useamman vuoden ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kyllä sortunut muutaman Espritin vauvan paitaan kun on halvalla saanut. Oon ajatellut, että jos jostain ei syystä tärppää niin kyllä niitä sitten voi antaa lahjaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hei, mä olin nii innokas kuumeilija, että aloin tilaamaan Kaksplussaa ennen yrittämisen aloittamista. Tjottailtiin 2kk ja tärppäs. Nyt rv7 menossa. Vaikka mutkia tulisikin matkaan, niin harvassa ovat ne parit, joilla ei onnistu ollenkaan, tsemppiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirpputoreilta tarttuu kaikenlaista pientä ja sievää herkästi matkaan :) "Kavereiden vauvoille" - mutta oman lipaston laatikkoon noita on kuitenkin tullut jemmattua. Jos halvalla saa hyvää tavaraa, niin kannattaahan sitä jemmaan ostaa :) Aina niille joku käyttäjä löytyy ihan varmasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En uskaltaisi ostaa yhtään mitään vauvoihin liittyvää ennenkä olen plussannut. Jos plussaa ei ala kuulumaan, niin ne muistuttais mua siitä joka päivä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnustettava on, että pari vuotta sitten ostin kaverin vauvauutisista kuullessani heille söpöjä värikkäitä hoitoliinoja, ja samalla tuli ostettua niitä toinenkin paketti, joka on asustanut kaapin pohjalla... Vastaavasti tosi ihana lastenkirja löytyi tuossa keväällä, joka meni sinne kaappiin liinojen seuraksi (eiköhän näille käyttäjiä löydy joskus siinäkin tapauksessa, jos onni ei olekaan myötä itsellä).

 

Vaatteita en ole kyllä uskaltanut ostella muille kuin kavereiden olemassaoleville muksuille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole uskaltanut ostella mitään, yritys vasta niin alussa. Mutta vauvanvaatteita tulle kyllä kaupassa jo hiplailtua, vaikka ei ole lähellekkään ajankohtaista vileä :rolleyes: Tulis nyt ees se plussa ensin

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostellut mitään, enkä ole edes käynyt vauvantarvikeosastoilla ilman erityistä syytä. Jotenkin tuntuu liian hätäiseltä varautua johonkin, joka on vasta etäinen haave, joka ei välttämättä koskaan toteudu.

 

Luulen, että jos joskus raskaudun, odotan silloinkin ne ekat 12 viikkoa, ennen kuin uskallan hankkia ensimmäistäkään vauva-aiheista tavaraa.

 

Muoks. Vauvalehtiä olen kyllä parit ostanut ja luettanut niitä miehellänikin. Itse asiassa olen harmitellut, etten alkanut lukea lehtiä jo aiemmin, sillä tuntuu, että nyt on jo kiire opiskella noita asioita, vaikken tosiaan ole vielä edes raskaana... Ajattelen niin, ettei tieto mene koskaan hukkaan, vaikken ikinä pääsisi soveltamaan sitä itseeni.

Edited by Keskiyön aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justiinsa kävin kavereitten lapsen nimiäisiin lahjaa etsimässä, oli kyllä kaikkea niin ihanaa että... :wub: Vähän kyllä tekis mieli jemmata itsellekin jotain ihanaa (pienet töppöset on ihaninta maailmassa :P ) Kyllä vaan pitää malttaa vielä mielensä. Onneksi shoppailuinnon voi kohdistaa muidenkin vauvoihin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välillä, kun näkee jotain tosi makeita ja harvinaisia vauvanvaatteita/tarvikkeita netissä, niin tekisi mieli tilata. Mutta sen verran taikauskoinen kuitenkin olen, etten uskalla tilata. :rolleyes: Niin ja siis mitenkään tarkoituksella en noita katsele netissä, vaan joskus vahingossa jos törmää. Oikeissa kaupoissa en katso mitään vauvajuttuja, koska työkavereihintörmäämisriski on aivan liian suuri. Työpaikka on pelkkiä juorukelloja täynnä ja kyllä siinä sähköposti laulaisi, jos yksikin mut bongaisi <_<

Edited by Forget-me-not

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jotain oikein kivaa nään, niin voin ostaakin. Luojan kiitos mulla ei ole mitään taipumusta taikauskoisuuteen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut muutaman supersuloisen bodyn ja neulonut vauvalle kaikkea pientä jo hyvissä ajoin etukäteen. Kaikki on sellaisia, että käy tytölle ja pojalle ja kesään ja talveen, kun ei voi yhtään tietää. Ajattelen kuitenkin niin, että kyllä niitä joku joskus käyttää, eikä se plussa liity niihin hankintoihin. Ei siis taipumusta taikauskoisuuteen täälläkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Munsta tuntuis jotenkin tyhmältä ostella lapselle mitään, kun en ole vielä raskaana. Eli ostelen sitten kummilapsille lähinnä jotain jos ostan. :) Olen kyllä netissä katsellut kaikkea kivaa jo, kuten esim. vaunuja, niistä olen jo suosikkini löytänyt. Mutta mä olenkin aina ollut hulluna vaunuihin. :D Tulis nyt sit se plussa vielä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now