Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Täytyy kyllä tunnustaa, että olen ostellut varastoon ihania vauvanvaatteita, jota en ole voinut vastustaa :blink: Ulkomailla asuessani tiesin Suomen tarjonnan, joten oikeutin ostoni sillä.

Vaatteet on tosin suurin osa aleista ja todellisa löytöjä.

Kumma kyllä nyt plussannena ei oo tullu osteltua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostellut ennen plussaa jonkin verran sellaista käytettyä tavaraa ja tarviketta, jota tulee vauvaperheessä joka tapauksessa tarvitsemaan. Vauvakuumetilanteeni on ollut koko syksyn sen verran akuutti, että tarvikkeiden ja vaatteiden hankkiminen pääasiassa kirppiksiltä ja huutiksesta on tuntunut terapeuttiselta ja pitänyt mielialaa ylhäällä. Taikauskoinen en siis tässä asiassa ole, vaikka välillä hiukan hirvittää, onko tässä mitään järkeä, että tuleeko minusta ihminen, jolla kaikki viimeistä piirtoa vaille valmiina, mutta vauva ei ilmoitakaan tulostaan. Toisaalta perheessämme on onneksi lisäkseni toinenkin potentiaalinen raskautuja. Kirpputoreilta ostamamme vaatteet sopivat lähes kaikki sekä tyttö- että poikavauvoille - tässä suhteessa vaaleanpunaista ja -sinistä vieroksuva vauvanvaatemakumme on kätevä. Pari Djeco-ihanuuttakin on tarttunut matkaan toivevauvan tulevaa omaa sopukkaa varten.

 

Nimim. Käytettynä ostettu pinnasänky odottaa pientä tulokasta piilossaan sängynaluslaatikoiden takana, ja vauvalehtien määrä karttuu koko ajan. :lol:

 

Muoks. Korjasin pari typoa.

Edited by KraKsRaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi ihan hurjasti mieli ostaa, mutta järki sanoo toista. Onneksi! Jotenkin tuntuu, että "omalle" ostettuja ei pystyisi sitten kuitenkaan antamaan muille, jos omaa ei kuuluisi ja mietityttää, että mitä niillä sitten tekisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta myöhemmin ajattelin shoppailla vauvajuttuja, en oikein "uskalla" ostaa niitä näin alkuraskaudessa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole shoppaillut vielä mitään vauvatavaroita enkä aio ostaakaan ennen kuin vauva on tulossa. Tilannetta helpottaa, että pääsen ostelemaan muille läheisille pienille vaatteita ja leluja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me sorruttiin miehen kanssa joskus jo vuosia sitten parin söpön vaatekappaleen hankintaan. Silloin oli toisinaan pakko käydä ihastelemassa ja hypistelemässä pieniä ihanuuksia, mutta se vaihe on loppunut. Nyt en aio hankkia mitään ennenkuin vauva on oikeasti tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En yleensäkään ole kova shoppailemaan, joten eipä tule vauvatavaroita tähän taloon ennen plussaa tai ihan heti silloinkaan.

 

Mutta hypistely ja surffausinto on kyllä ollut liki hallitsematon viimeaikoina. Mies on taikauskoisempi kuin minä ja pitää sitäkin huonona enteenä, mutta eipä se ole minua estänyt <_< .

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ostele vielä. Vasta myöhemmin (kun raskaus on esim. puolivälissä), jos silloinkaan kovin paljon. Esikoisen tavarat on kaikki säästetty ja ne tulee käyttöön sitten aikanaan. Mutta jotain uudelle tulokkaalle ostetaan omaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla ostin ekan vaatteet kun oli rv25..taikauskoisuudessa en uskaltanut ostella mitään, kuin vasta ihan lopulla ja synnyttyä..

 

Tokan kohdalla ostelin jotain kirppikseltä aluraskaudessa.

 

Kolmas tuli yllättäen, eli sitä ei ns. kuumeiltu, ostin jo ennen puoliväliä vaatteita ja vaippoja yms. tarvikkeita..niitä oli tällä kertaa yllinkyllin.

 

Myin sitten kaikki äitiysvaatteeni, kun ajattelin ettei meille lapsia enää tule..jepjep! :D Onneksi en sentäs vauvan vaatteita ole kerennyt kaikkia pois myymään/antamaan ja on sitteriä yms.juttuja jäljellä. Nyt vaan ostin jo ennen yritystä muutamia pieniä kestovaippoja..kun kerkesin osan pienistä vaipoista myymään pois. Muuta en osta ennen plussaa ja varmaan sit vasta kun alkaa ns. riskiaika olla takanapäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut jo kauan ennen yrityksen aloittamista muutamia vaatteita, jos on löytynyt kivoja. Ei tarvite sitten kerralla hankkia kaikkea, kalliitakin ovat. Jos meille ei lasta suoda, annan lahjaksi muille. Vaatteet siis ainoita hankintoja, muita tavaroita en ole ostanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ehdottomasti osta mitään vauvatavaroita itselle ennen plussaa, enkä varmaan silloinkaan ennen 12. viikkoa. En edes ihastele kaupoissa vauvanvaatteita, ellen ole niitä jollekin toiselle ostamassa.

 

Kantani on muuttunut jyrkemmäksi samaa tahtia kuin mitä vauvakuume on vakavoitunut. Kyse ei ole taikauskosta, vaan siitä, etten halua joutua tilanteeseen, jossa huomaan olevani lapseton ja koti täynnä vauvakamaa, jota en koskaan pääse käyttämään. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihastelen kyllä kaupoissa ohi kulkiessa vauvavaatteita, mutta ei ole tullut intoa ostaa. Jotenkin asia tuntuu vielä niin kaukaiselta kun yritys on vasta aloitettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ostellut suloisia vauvanvaatteita jo monta vuotta, ja miehenikin on silloin talloin tullut kotiin pienen bodyn tms kanssa :wub: .. Ja siis emme edes yrita viela. Olemme molemmat melko taikauskoisia, mutta tassa asiassa ajattelemme vain niin, etta jos meille ei vauvaa suoda, annamme lahjaksi tai viemme vaikka kirppikselle. Ymmarran kylla etta jotkut eivat halua hankkia mitaan tavaraa, me vain nautimme siita etta jos maailmalla jollain ihanalla torilla tormaamme kauniiseen hattuun tai topposiin, voimme miettia kuinka "sitten joskus meidan vauvalla on tama paalla".. Ei ehka jarkevaa tietaen kuinka monella on ongelmana lapsettomuus, mutta ainahan voi unelmoida, eiko?

Edited by 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi että, tekis ihan kauheesti mieli ostaa kaikenlaista, mihin törmää esim. ulkomaanmatkoilla...Mut ei uskalla, varmaan ollaan vähän taikauskoisia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alesta tuli hommattua pyjama ja tossut.. :ph34r:

En kyllä ollut mitään ajatellut ostaa ennen kuin vauva on oikeasti tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on niin vaiheessa vielä tämä homma että en aio shoppailla ennekuin olen plussannut. Enkä sittenkään vielä, ehkä sitten jotain pientä kun ensimmäisessä ultrassa käty. Jos sittenkään. Mulla on niin pelko että jotain menee vikaan...en tiedä mistä sekin johtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole raskaana, mutta kova yritys menossa. Kaupassa käydessäni oon monesti meinannu ostaa tuttipullon, vaikka vaan motivaatioksi, taikka siksi, että ne on muutenkin niin söpöjä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi mieli ostaa vaikka mitä! Söpöjä pieniä vaatteita ja kaikkea ihanaa!

Odotan paljon myös vauvan huoneen sisustamista aina tapetoinnista lähtien. :wub:

 

En vain vielä ole uskaltanut ostaa mitään, enkä varmaan ostakaan ennen ensimmäistä plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkea tekisi mieli ostella (no, anoppi hoitaa näköjään sen jo meidän puolestamme), mutta ei vielä vaan viitsi. Vauva, 9kk ja Kaksplus lehtiä sitten löytyykin nurkista kilometreittäin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me osteltiin kaikenlaista jo kuumeiluvaiheessa. Keskenmenojen ja muuton jälkeen kaikki tavarat ovat pikkulaatikossa varastossa. Ne toivottavasti joskus tulevaisuudessa voidaan kaivaa esille varaston kätköistä ja ottaa käyttöön. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari ihanaa potkaria olen ostanut <3 Muuten en aio ostella mitään ennenkuin (toivottavasti) tärppää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now