Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Mä olen niin taikauskoinenkin, etten varmasti osta mitään ennen selkeää plussaa ja vielä paria varmuudenvuoksikuukautta siihen päälle. Tosin olen jo hieman vertaillut vaunujen ja turvaistuinten ominaisuuksia..

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla meillä oli jo vaunutkin hommattu rv 12 :lol: Toisen kohdalla ei pidetty niinkään kiirettä...

Nyt noiden pieniä vaatteita oon laittanut eteenpäin, onpahan kolmosen ilmoittaessa itsestään hyvä syy hommata pieniä uusia suloisuuksia... :wub:

Mutta en aio ennen plussaa mitään hankkia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari ihanaa asukokoinaisuutta olen ostanut jo ennen toivettakaan vauvasta, en ole vaan kyennyt vastustamaan niitä! Sitten olen haudannut ne kaapin pohjalle ja nyt ne saa vihdoin kaivaa esiin :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta haaveilulla mennään niin en ole uskaltanut mitään ostaa, jos ei pystykkään lisääntymään tai muuta... Olen kuitenkin selaillu tarvikkeiden tarjontaa netistä ja aina kun jotain kivaa löytyy laitan varmuudeksi kirjainmerkkeihin B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todetusti pystyn lisääntymään, samoin mies, niin eipä tässä ole mitään odottelemaan jääny. :D

 

Meillä kun ei tuota rahaa oo koskaan liikaa, niin olen yrittänyt miettiä vaatehankintoja siten, että keräilen pikkuhiljaa niitä mitä puuttuu. samoin ostin ihania tuttipulloja, kun näin ne :)

 

Kantoliina on tällä hetkellä kallein ostos (käytettynä). Sen ostin, kun bongasin huuto.netistä juurin sen mitä halusin.

 

En jaksa olla niin järkevä ja taikauskoinen, ettenkö voisi ostaa tavaroita etukäteen. Onhan noita jo sukulaisilta jäänyt muutenkin talteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauva on vielä haaveissa,mutta pikku hiljaa on osteltu kaikkea pientä.Lähinnä tässä vaiheessa vaatteita ymv. Vaunut jne. tärkeimmät jätetään sitten sinne raskausajalle.Osin tilan takia ja osin siksi,että silloin varmasti tulee perehdyttyä tarkemmin tämän tyyppisiin asioihin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole uskaltanut ostaa muuta kuin pari vauvalehteä, eli taidan liittyä taikauskoisten joukkoon :D Mutta plussaamisen jälkeen mieli muuttuu aivan varmasti hyvin pian ja uskon vakaasti löytäväni itseni sitten lastentarvikehyllyiltä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lievää taikauskoisuutta täälläkin - muutama vaatekappale on jo hankittu, itselleni ja miehelle olen puhunut että kummilapsille sitten jos ei omaa näy. Niitä kummilapsia kun riittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ostele näin alkavan kuumeilun vaiheessa, yrittässä saattaisin jo ostaakin. Tosin pari vuotta sitten tarttui aivan ylitsepääsemättömän söpö, retro-värinen Marimekon lyhythihainen mukaan. :rolleyes: Mut se oli oikeasti vastustamaton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siennalla on ihanat perustelut! :D Uskon, ettei voinu kävellä ohi. Mulle on meinannu käydä vahinko pari kertaa, mutta toistaiseksi olen pysyny kurissa. Potti varmaan räjähtää välittömästi, jos joskus näen pienen sykkeen sisuksissani neuvolassa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin vakaasti sitä mieltä, että ennen plussaa en osta mitään. En siis yhtikäs mitään.. Vaan toisin kävi, löytyy body, sukat, sukkahousut ja pari potkaria.. Puolustuksekseni kerron, että työskentelen vaatekaupassa ja sain kaiken lähes polkuhintaan. Olis vaan ihan pakko.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En varmasti uskalla ostaa ennen plussaa yhtään mitään... sitä vastoin olen kyllä haalinu kaiken maailman neuleohjeita vauvanvaatteille.... ja pehmeitä lankoja, jotka tarkoitettu niihin... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse menin tilaamaan netistä mammahousut joskus rv 5 tai 6, alennuksessa kun oli. No, keskemeno tuli siitä noin viikon päästä :( Olipa tosi kiva hakea paketti postista.

Mutta siis varsinaiseen kysymykseen: kyllä periaatteessa voisin jotain (pientä) ostaakin etukäteen jos esim. tulisi hyvä tarjous kohdalle. Meillä kun on jo yksi lapsi niin uskoisin että se toinenkin (toivottavasti) joskus saadaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirppiksillä on vaikea käydä samalla ostamatta mitään vauvoihin liittyvää, kun nehän on niin halpoja ja koskaan tiedä milloin niitä tarvitaan! :lol: Paitsi joskus on lohduttava hankkia jotain pientä tulevaisuuden varalle. Juuri keskenmenon jälkeen kaikesta vauvaan liittyvästä haluaa eroon, mutta ajankuluessa ja kuumeen jälleen noustessa on kiva olla jotain konkreettista. Tämä voi kuullostaa ihan kahelilta, mutta en vielä aio vaipua mihinkään epätoivoon näissä vauva-asoissa, kun "vasta" puol vuotta yritystä takana.

 

Nyt saattoi mennä osa aiheeseen, osa ohi, sori :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olen ratkaissut asian stäshäämällä meidän kirppislöydöt visusti muutamaan laatikkoon, joissa ne eivät ole ihan silmien alla, jos tulee takaiskuja. Ja senkin olen miettinyt valmiiksi, että jos ei koskaan päästäisi niitä vaatteita käyttämään, lahjoittaisin ne jollekin nuorelle äidille vaikka ensikodin kautta.

 

Mulle toi kirppislöytöjen tekeminen sekä ennen tärppiä että tärpin jälkeen on ollut myös juurikin sitä tervetullutta konkretiaa kaikkien epävarmuustekijöiden sekaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen monesti hipelöinyt ihania vauvan vaatteita, vaikka ei edes aiota aloittaa yritystäkään ainakaan puoleentoista vuoteen... :rolleyes: En ole vielä mitään onneksi kassalle asti kantanut, mies varmaan pitäisi ihan hulluna.

Paitsi kavereille ja lähipiiriin syntyneille vauveleille olen ostellut aika isolla rahalla (ottaen huomioon opiskelijan tulot) lahjoja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kirppiksiltä tehnyt muutaman löydön, jotka on sitten ollut pakko napata mukaan. Kaksi kaunista nalle-canvastaulua a'la 1,50€ ja kahden mammahousut a'la 2€. Myyn ne sitten vaikka voitolla jos ei tärppää niin tulee parempi mieli (joo varmaan :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksi ihanaa tyttöä, 3v7kk ja 1v3kk. Nyt siskolle syntyi kahden pojan jälkeen tyttö. Meillekkin sais kyllä tulla se poika...toisaalta, ei vielä, mutta ei mua kyllä yhtään haittais...

Kattelin kirppiksellä niin ihania vauvanvaatteita...ehkä joudun niitä poikien vaatteita varastoimaan, ja jos se tyttö on niin enää en samoja kahteen kertaan pidettyjä osta. Mutta aion kyllä ostaa jotain aina kirppikseltä, jos vastaan tulee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostellut mitään, mutta olen tehnyt itse (ommellut ja neulonut). Toivottavasti tehdyille vaatteille tulee joskus myös käyttäjä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä uskalla ostaa enää yhtään mitään, ennen kuin plussa näkyy, ja tulokas on pysynyt matkassa jo muutaman viikon. Ennen keskeytymistä viikolla 5+5 ehdin ostaa Lapselliset -kirjan meille itselle, molempien isovanhemmille täytettäviksi tarkoitetut kirjat (joita ei onneksi ehditty antaa, kun ei onneksi vielä ehditty kertoa kenellekään) ja raskausajan monivitamiinia. Eli en nyt hirveästi ehtinyt ostella, enkä edes varsinaisia vauvatavaroita, mutta nyt noidenkin tavaroiden näkeminen muistuttaa pettymyksestä.

 

Hirveästi tekisi kyllä mieli mennä vauvojenosastoille katselemaan ihania potkupukuja mutta luulen että tässä vaiheessa se vain pahoittaisi mieltä lisää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suunnittelin jo makkarin sisutuksen uusiksi(ja etsin uudet kalusteet), niin että saa pinnasängyn mahtumaan :D Ehkä ei nyt kuitenkaan vielä aloita operaatiota rymsteeraus...

 

Ehkäisy vasta jätetty, joten ei vielä ole ollut hirveää hinkua ostaa vaatteita sun muita, mutta jos kovastikin pitkittyy, ja kuume kasvaa, niin sitten tuleekin ehkä osteltua jotain jo ennen plussaa... Mutta saa siis nähdä. Enemmän mielenkiinto kohdistuu siihen, miten meidän kämpästä saa sopivan ja turvallisen lapselle. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en uskalla vieläkään ostaa. En varmaan vielä edes silloinkaan kun raskautuisin. Menee varmaan todella pitkälle ennen kuin uskaltaa ostaa mitään et kun ei ikinä tiiä miten käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut. Ollaan muuttamassa piakkoin, joten tavarasta pitää pikemminkin hankkiutua eroon. En uskalla edes miettiä ostamista, koska muuten riehaantuisin ihan täysin ja nurkat olisi täynnä kaikkea rompetta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostellut kyllä mitään. Saattas olla vielä ankeemmat fiilikset kuin mitä nyt on, jos silloin reilu puol vuotta sitten ois jo potkupukuja ja sen sellasta hamstrannut :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pessimismistäni huolimatta ostin alennusmyynneistä potkupukuja kahden kappaleen setin. Oli niin halpa, että ajattelin, ettei haittaa vaikkei koskaan käytettäis moista. Viime kesänä ostin matkalta tuliaisia veljen pojalle ja huomasin, että se on liian lapsellinen, joten sekin on tuolla laatikossa odottamassa uutta tulokasta tai sitten se menee jollekin tutun uudelle vauvalle lahjaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now