Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Kyllähän sitä tuli kaikenlaista ihanaa (lähinä vaatteita) osteltua jo ennen kuin plussa tuli ruutuun. Välillä itselle selittelin että nämä on sitten sukulaisten lapsille, mutta aikomustakaan niitä ei ollut loppuen lopuksi luopua. :D Meille plussa tuli niin yllättäen, että olin ihan tyytyväinen vain että jotain oli jo valmiina. Sukulaisilta saadaan varmasti paljon tavaraa mm. vaunut, turvaistuin, pinnasänky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen sortunut ostelemaan muutamia vaatteita ja perustellut sen itselleni niin, että mitäs sitten jos silloin kun on raskaana ei tälläistä kuosia/värisävyä enää saa niin sitten harmittaisi :rolleyes: Onneksi nyt olen jo oppinut etten edes vilkaise lastenvaateosastolle päinkään niin ei tule haalittua enempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo hankkinut mitään, enkä aioikaan. Tuskin vielä edes vaikka tulis positiivinen tulosa raskaustestistä. Oon päättänyt, että sitten vasta saan hankkia jotain, kun maha näkyy. Saa nähdä sitten, miten toimin käytännössä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen saanut tyydyttää shoppausintoani ostamalla kummipojalle vaatteita.

 

Omalla kohdalla olen ajatellut odottaa shoppailun kanssa vielä plussaamisen jälkeenkin. Jos vaan pystyn... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon ostellut jo aika paljon vaatteita ja leluja, aina kun kirpparilla tulee vastaan halvalla jotain "pakko saada" -juttuja niin tuleehan niitä sitten osteltua. Jotenkin se tuo lohtua tähän vauvakuumeeseen, mies tosin katsoo mua välillä kun hullua kun onnellisena hipelöin niitä potkupukuja :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon kieltäny itteltäni minkään ostelun ennen plussaamista, kun muutenkin olen

yrittänyt "unohtaa" tuon yrittämisen ja keskittyä muihin asioihin.

Tuntuu jotenkin, että sitten ei ainakaan tärppää, jos nyt rupee ihan täpinöissään hamstraamaan vauvakamoja.. Ehtiihän niitä sit myöhemminkin ostella..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips! Meillä alkaa yritys vasta reilun vuoden päästä, mutta olen jo katsellut paljon odotusajan vaatteita sekä pikkupikkuvaatteita :) Ja yksi iso ostos, jos sitä siksi voi kutsua on oma koti, jossa riittää lääniä max. kolmelle lapselle. :grin: Ja mies jo miettii hiekkalaatikon paikkaa pihalla, että jos ei shoppailua niin vieläkin suurempia kuvioita täällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En uskalla/halua ostaa mitään ennen kuin saan plussan ja raskaus on edennytkin vähän. Jos ei sinne 12 viikolle asti, mutta ainakin pikkusen. Kovasti kyllä katselen sen sijaan, netissä ja kaupoissa. Yritän hillitä itseäni, mutta se on liian vaikeaa. Ja (vaikka tätä en myönnäkään), olen jo nyt tehnyt listan, mitä pitää ostaa jo raskausaikana. Pinnasänky, vaunut, pari tuttipulloa jos imetys ei onnistu, rättejä, vauva rasvoja...... Hirveesti niihin menee rahaa, vaikka tarkotuksena onkin kysellä jos joltain tutulta saisi jotain lainaan! Mutta menkööt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä uskalla ostaa mitään ja tuskin uskallan heti, vaikka tärppäisikin. Varmaan aika pitkälle saa raskaus edetä, että jotain uskallan oikeasti ostaa. Jotenkin tuntuu epärealistiselta edes puhua tällaisella foorumille, että joo lasta yritetään, niin aika hassulta se tarvikkeiden ostaminenkin tuntuu. Tuttujen vauvoille kyllä ostan vaatteita. Ehkä ne tulee sitten takaisin meille kierrätettynä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bola-korun ostin itelleni samalla ku ystävälleni lahjaksi. Sit tekis hirveesti mieli ostella niitä söpöjä retro-bodyjä, mut en uskalla vielä ku en oo ees raskaana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotan plussaa. Pelkään, että jos shoppailisin jo vauvajuttuja, nurkat ois kohta jotain bodyja täynnä eikä vauvaa välttämättä kuuluiskaan vuosiin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole tullut ostettua ainakaan vielä! Jotain omia tärkeimpiä lapsuusajan vaatteita on kyllä jemassa kaapissa.. odottamassa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kyllä ostellut.

 

Ostin paljon vaatteita ja tarvikkeita jo ennen esikoisen syntymää ja olen ostanut nytkin kun toisesta haaveilemme. Omaa vauvakuumetta on lievittänyt aina se, että saa ostella ihania pikkuvaatteita, siksi hiukan kausittaisesti tulee jotain hankittua.

 

Esikoisen kohdalla etukäteen osteleminen osottautuikin aika käteväksi kun ei sitten raskausaikana ollut enää niin paljoa hankittavaa :grin: sen verran malttia oli kuitenkin silloinkin ja nytkin hankinnoissa etten ostele mitään sellaisia vaatteita jotka olisivat selkeästi jommalle kummalle sukupuolelle.

 

Olen aina ajatellut niin, että jos ei raskautta sitten ikinä kuulu niin lahjoitan vaatteet ja tavat sitten sukulaisten ja tuttujen vauvoille. Niin ja en ole taikauskoinen :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ostele ainakaan ennen. Myös alkuvaiheessa en usko vielä uskaltavani. Tosin, saattaa ääni muuttua kellossa myöhemmin, ei tiedä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei vielä uskalla (7. vko alkamassa). Vaikka se kyllä harmittaa, että en taida uskaltaa ostaa tulevalta ulkomaanreissultakaan mitään. Jotenkin ei tunnepuolella uskalla vielä niin kovasti innostua... Reissusta tullaan takaisin juuri 11. viikon lopulla (jos kaikki menee suunnitellusti). Olis edes 12. vko niin ehkä uskaltaisikin. :unsure: Kohtalon ivaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vauva on kyllä haaveissa ja yritys kova, mutta en ole mitään ostanut. Katellut kylläkin oon kaikenlaisia vaatteita ja tavaroita:) Vähä kyl tekis mieli ostaa mut en ole tohtinu:(

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En varmaan uskalla ostaa mitään, ennen kuin oikeasti olen raskaana. Jotenkin se tuntuisi omalla kohdalla jinxaamiselta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin kun yritys alkoi, ostin ihanan pehmoisen nallen pikkuista varten. Sielläpä tuo nalle edelleen odottelee piirongin päällä sitä pikkuista...

Vaatteita tai mitään muita tarvikkeita en ole ostanut.

Ai niin, lapsuudenkodista toin ihan äskettäin soittorasian, jonka sävelmää mulle itselle oli silloin aikanaan soiteltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuumeillaan vähän salaa kolmatta, eikä hankittuna ole muuta kuin edellisiltä säästetty pinnasänky varastossa. Kaiken muun olen myynyt. Mutta tiedän kyllä jo tarkalleen millaiset vaunut hankin ja turvakaukalon jne, toivottavasti niitä sitten on vielä saatavilla kun aihe on ajankohtainen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en uskaltaisi ostella ennen plussaa, enkä ennenkuin raskaus on "tarpeeksi pitkällä", mut tulee vaatteita ym. katseltua hirmusesti :) jos eksytään toisistamme jossain isossa kaupassa (prisma, sittari) ni yleensä miut löytää vauvanvaateosastolta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on jo hormonit sekoittaneet pään niin että ostin yhden ihanan bodyn vaikka yritystäkään ei ole vielä aloitettu! Ekan kohdalla en ostanut yhtään mitään ennen kuin toisella kolmanneksella, mutta nyt se toinen pyörii jo mun mielessä koko ajan enkä voinut vastustaa kun ihana vaate tuli vastaan. Tahtoisi vaan sen pienen jolle pukea se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ samat sanat :D mutta ei. ei sittenkään vielä toista. Kuumeilen silkasta kuumeilemisen ilosta kun lähipiirissä putkahtelee nyyttejä yhdelle jos toisellekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En uskalla/oikeastaan haluakkaan ostaa mitään ennen plussaa. Välillä tulee katsottua odotusajan vaatteita vähän sillä silmällä, mutta vitamiineja (multitabs raskaus) kummempaa lapsiin/raskaana oloon liityvää en ole hankkinut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ostin jo viime syksynä ennen kuin oltiin edes päätetty milloin aletaan yrittää, aivan valloittavan "karhuhaalarin" jossa korvat ja häntä. Tänään sorruin ostamaan mini-farkut, mies oli aivan ihastunut kun näki :girl_in_love: Toivon mukaan ne saavat myös käyttäjän pikapuoliin!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now