Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

En minä kyllä uskalla ostaa mitään etukäteen. Tuntuu kuin "uhmaisi kohtaloaan" grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin ensin ajattelin, etten ostaisi mitään etukäteen. grin.gif Toisin kävi. Kirppis oli täynnä ihania, hyväkuntoisia (osa täysin käyttämättömiä) ja HALPOJA vauvanvaatteita, joten pari potkaria ja bodya lähti mukaan. Tilaisuus piti käyttää hyväksi, nyt sitten toivotaan että tärppäisi pian. happy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla en uskaltautunut ostoksille kun vasta ihan loppuaikana. Odotusta oli odotettu pitkään ja olo oli hiukan lannistunut ja usko mennyt. Pelotti että jos kuitenkin vielä jotain menee pieleen. En suostunut edes kaupassa vilkuilemaan pikkuisen vaatteita. Itselle ostin isompaa vasta kun ei vaatteet mahtuneet päälle.

Nyt toista kuumeillaan ja onnistumisen kokemus taitaa huikan vaikuttaa. Olen uskaltanut katsella ja ihastella vauva tavaroita/vaatteita, jopa mammavaatteita sekä raskaanaoleville tarkoitettuja hömpötyksiä. Varmaankin uskaltaudun myös ostoksille heti plussan jälkeen reilusti ennen pakkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole mitään varsinaista vauvatavaraan ostanut. Muutaman vauvalehden olen kyllä ostanut ja kuolannut netistä kaikkia virkkausohjeita yms. Ja ostin myös sellasen vauvakirjan (Suomalainen vauvakirja), jossa on paljon tietoa kuumeilusta leikki-ikään asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole mitään varsinaista vauvatavaraan ostanut. Muutaman vauvalehden olen kyllä ostanut ja kuolannut netistä kaikkia virkkausohjeita yms. Ja ostin myös sellasen vauvakirjan (Suomalainen vauvakirja), jossa on paljon tietoa kuumeilusta leikki-ikään asti.

Musta toi kirja on kauheen kiva, oon lainannut sen koulun kirjastosta ja kertaalleen lukenut kannesta kanteen :) On siellä nyt jotain vähän ärsyttäviä piilomielipiteitä, mutta kokonaisuutena hyvä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käy ihmeessä lainaamassa!

 

Siinä on tosi ihania kuvia pienistä palleroista :lipsrsealed: :lipsrsealed: :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän sitä muutama vauvanvaate on tullut jo ostettua, samoin kirjahyllystä löytyy yksi vauvakirja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä uskalla näin kuumeiluvaiheessa vielä mitään ostaa, vaikka paljon oon kyllä jo kaikenlaista katsellut ja kaupoissa hypistellyt potkareita yms. Vaunutkin on jo periaatteessa valittu :girl_haha:

Edited by Sussie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon jo pitemmän aikaa kuolannu kaikki tarvikkeita ja vaatteita vaikka ei edes yritetä vielä. Yritän hillitä shoppailuhimoani, enkä osta kyllä sit mitään tarvikkeita tai vaatteita ennen ku ollaan niin pitkällä, et voi turvallisin mielin ostella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En todellakaan muuten ole shoppailija, mutta retroja pieniä (alle 74cm) vauvanvaatteita olen haalinut jo varmaan viiden vuoden ajan :grin: Edellisessä suhteessa ei ollut mitään aikomusta hankkia lasta, mutta olen aina tiennyt että haluan joskus lapsen, ja olen visuaalisesti tosi tarkka sisustuksesta, pukeutumisesta ym. tyylikysymyksistä. Niitä vaatteita on nyt kerääntynyt muovikassillinen, eli ei voi puhua mistään valtavasta varastosta, mutta jokainen vaate on takuulla uniikki. En todellakaan aio värikoodata lasta tytöksi tai pojaksi, joten retrojen kirkkaat värit sopivat hyvin kummalle vaan.

 

Onneksi nykyinen kumppani jonka kanssa se vauva olisi sitten tarkoitus maailmaan saattaa vaan hymähtelee tyytyväisen oloisena mun "eiks oo ihanat punavalkopilkulliset froteepotkarit, nää käy tosi hyvin niiden norsutossujen kanssa"-höösäykselle.

 

Se mahdollinen vauva tulee sitten olemaan "aito retro" jos joskus päivänvalon näkee:blush:

Edited by Suee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: Poisto... Eksyin väärälle puolelle, pahoittelen :girl_to_take_umbrage2:

Edited by Aeria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi asia on hankittu, 62cm tutan unipuku. Mies osti sen noin vuosi sitten, kun kärsin hirvittävästä vauvakuumeesta.

Muita en uskalla ostaa ennen kuin tulee ne maagiset kaksi viivaa testiin.

Mutta ihania ne ois *haaveilua*

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole uskaltanut ostaa yhtään mitään tavaroita etukäteen, sen verran taikauskoinen olen. Voipi olla, että sitten jos raskaustesti näyttää plussaa, odottelen vielä ainakin ensimmäisen kolmanneksen yli ennen kuin uskallan haaveillakaan ensimmäisten potkupukujen ostamisesta... Kohonnutta keskenmenoriskiä peläten. :-/

 

Ai niin, olenhan toki ostanut jo monta vuotta sitten (jopa ennen kuin tapasin mieheni) pienen suloisen nahkarotsin joka tuli vastaan kirpputorilla! :-) Se on tosin tarkoitettu noin 2-vuotiaalle, mutta tavallaan siis kuitenkin tulevalle lapsellemme... <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli tekisi kovasti ostaa kaikkea ihanaa, mutta yritän malttaa siihen plussaan asti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oo ostanut mitään. Muutamia nuttuja ja myssyjä oon kyllä neulonut, vauvan vaatteet kun valmistuu niin ihanan nopeesti... Mut muuten yritän pitää kaikki vauvahankinnat nollissa ennen sitä toivottavasti vielä joskus tulevaa plussaa. Kirjojakaan (raskaus, synnytys) en oo vielä lukenut. Aina välillä kirjastossa selailen, mutta oon päättäny lainata vasta kun plussaan. Pelkään, että muuten alan taas stressata liikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli tekis kovasti kans ostella kaikkia mut täytyy vaan tyytyä niiden hypistelyyn ja katsomiseen.Vieläku ei oo ees mitää yritystä tai tjottia päällä ku mies ei valmis vielä girl_to_take_umbrage2.gif Mut mä ihastelen salaa kaikkia ja toivon et joskus sen oman nyytin syliin saan girl_in_love.gif Nyt odottelen vaan innolla kävikö "vahinko" josko saiski testata plussan viikon päästä.Ku tiä voiko sitä vahingoks sanoa ku ehkäsyä ei oo ollu käytös huhtikuun alustalähtien ja mies tienny riskit kumminki girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi poika löytyy ja pikkukakkosta kuumeillaan, kaupoissa lähes aina käyn vilkaisemassa niitä pienempiä vaatteita, varsinkin pienet tyttöjen vaatteet kovasti ihastuttavat. Kuumeilen myös uusia vaunuja ja muuta tavaraa vaikkei meillä niille vielä käyttäjää olekaan tiedossa. Ostanut en sentäs ole vielä muuta kuin yhden mammapaidan alennusmyynnistä. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa en ostanut mitään, en edes harkinnut sitä. Ja nyt plussan jälkeen tuntuu, että haluan odottaa ainakin ekaan ultraan, ennen kuin ostaa mitään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikeastaan sama meininki kuin Hanulilla. Nyt juuri plussaamisen jälkeen oikeastaan pölmistynyt olo, kun kävelee kaupassa vauvaosaston ohi, että "hetkinen, noitahan vois jo harkita ostaakin".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti tekisi mieli ostaa esim. vaatteita, kun tulee jotain ihanaa eteen. En kuitenkaan uskalla hankkia mitään ennen kuin pikkuinen on varmasti tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin oli vakaa aikomus olla mitään ennakkoon ostamatta, mutta kun tänään törmäsin kaupassa yhteen moottoripyöräaiheiseen ihastuttavaan pikkubodyyn, oli se pakko alerekistä ostaa (mies siis kovasti noiden kaksipyöräisten perään). Jos ei sitten omaan käyttöön tule, niin kyllä tuolle varmaan käyttöä lähipiiristä muutenkin löytyy... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva ei vielä tulossa, mutta matkalta mukaan tarttui matkakohteen henkeen sopiva kylpyankka :girl_smile:. Jossain mielen sopukoissa ajattelin että sillä vielä joku leikkii tulevaisuudessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now