Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Harkitsin perjantaina vakavasti yhtä mammapaitaa, kun se oli niin edullinen... Sulovilen tässä päivää. Jätin kuitenkin ostamatta, kun se oli ihan kauhean ruman värinen. Uskon, että olisin jättänyt ostamatta jopa sopivassa vaiheessa raskautta, oli se niin typerän värinen. Tämä loi vähän uskoa siihen, että pahin sulovileniyteni on laantumassa. Tosin asiaa auttoi se, että kun siellä oli kaikki niin halpaa, niin ostin 20 muuta vaatetta itselleni. (Kyseessä oli siis UFFin tyhjennys viime vkl, pe kaikki 2e ja la kaikki 1e.)

 

Lastenvaatteita en edes älynnyt katsella sieltä. Olisin takuulla ostanut, jos olisin löytänyt jotain ihanaa.

Chilli, hamsterivilen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin aiemmin, että en ole vielä hankkinut mitään. Salakavalasti tavaraa on alkanut kertyä. -vaatehuoneessa on muutama vaatekerta, joita en ole raskinut antaa lahjoina pois ja ostin rottinkinsen vauvan ensisängyn vähän aikaa sitten.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä olisi ikinä uskaltanut ostaa mitään kuumeilu/yritys aikana. Raskausaikanakin meni pitkään ennen kuin uskalsin ostaa mitään... :grin: En ole mitenkään taikauskoinen, mutta en olisi halunnut kaappiin mitään pyörimään muistutukseksi siitä, että vauva puuttuu vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon ostanut muutaman vuoden ajan muutaman aivan ihanan vauvanvaatteen, vauvalakanat, tohvelisankarista Pingviini-tossut, kylpytakin, Lontoon Disney storesta supersöpöjä ruokalappuja... Jos joskus en lasta saa, niin voihan ne aina lahjoittaa jollekin. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli tekisi kyllä ostella vaikka ja mitä, mutta tähän asti olen saanut hillittyä itseni. :girl_smile: Plussan jälkeen sitten. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen jäljiltä on niin paljon vaatteita, että ei ainakaan tarvetta olisi... Saa nyt sitten nähdä. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina välillä vähän kuumottais ostaa vauvajuttuja, mutta aika harvoin. Useimmiten vaan kurkkua kuristaa kaupassa ne osastot. Jostain syystä riipaisee nyt jo, vaikkei aktiivisesta yrityksestä edes voi puhua saati siitä, että olis yritetty kauan...Kertoo ehkä jotain tästä yltiöpositiivisesta luonteesta :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on vauvan vaatteita paljon, kaikki parhaat olen joka muksulta jättänyt talteen ja nyt oon jo seuraavalle (jos ikuna meille sellanen suodaan) ostellut jotain pientä :girl_crazy: jos on jotain erityisen söpöä ollut edellusesti... :grin:

 

äitiysvaatteita mulla on myöskin melkonen kasa tuolla, mut kattelen huutiksesta jatkuvasti uusia, en tosin oo tilannu..

eilen ostin carriwelin tukivyön yhdestä nettikaupasta kun oli melkein puoleenhintaan :girl_crazy:

 

hamsteri täällä hei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Bebesiin kaksi lahjakorttia CityDealin kautta... ja hiplailen esikoisen vanhoja vauvanvaatteita...mutta en ole mitään vielä ostanut. Mieli kyllä tekisi!:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskin lahjoittaa pois muutaman suloisen vaatteen, jotka ostin kesällä. Tuli hyvä mieli, kun ystävän lapselle ostetut vaatteet olivat sopivia kooltaan, kauniita lapsen päällä ja vanhempiensa makumieltymysten mukaisia. Nyt ei varastossa ole kuin yksi vaatekerta. -Sekin on ostettu lahjaksi, mutta ei ollut sopiva saajalleen sopivaan aikaan, joten jäi antamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainaki oli ennen plussaa jo muutama ihana body hankittuna. Sitten tuli plussattua ja tuli saatua tutuilta turvakaukaloa lelumattoa yms yms tavaraa... Sitten tulikin km ja nyt taas plussa :) Ei ainakaan tarvitse nyt kaikkea ostaa, mä ainakin suosittelen jos halvalla saa niin ostaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon ostanut vain yhden vauvakirjan, muut hankinnat saa odottaa plussaa :) Muutaman vaatteen oon saanut siskoltani, jolle on paljastettu vauvahaaveet. Eli jos joku jotain vauvanvaatetta tai tarviketta haluaa lahjoittaa, niin en ajatellut kieltäytyä, mutta itse en uskalla vielä ostaa. Kovasti oon kyllä jo joitain tarvikkeita katsellut, esim. turvakaukaloa ja vaunuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirpputoreilta olen ostellut pikkuvaatteita mutta kaikki isot tavarat ja asiat aion hankkia vasta sen jälkeen kun lykästää! En kamalan paljoa uskalla vielä ostella ettei mies ihan arvaa kuinka paha vauvakuume mulla onkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei kakkosta ole edes suunnitteilla vielä, mutta olen ostanut jonkinverran vaatteita ja leluja varastoon; niin tein ekankin kohdalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut odottaa toiseen kolmannekseen saakka, jos joskus sinne pääsee :) Muutamia vauvatarvikkeitä meillä on käytännön syistä, kun hoidamme aina joskus muiden lapsia. Raskaana olevien ystävien kanssa on tullut shoppailtua heille vauvajuttuja, ja samalla mietittyä "tuota ja tuota ostaisin sitten meillekin jos olisi vauva tulossa" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen esikoista ei oikeastaan tullut mieleenkään mitään ostaa mitään ennen plussaa, kesti aika pitkälle raskauteen ennen kuin ostin mitään Ehkä lähinnä siksi kun ei kämpässä ole niin ollut tilaa ja kauaa ei ehditty yrittämistä odottaa (vaikka vauvakuumetta oli ollut minulla ilmassa jo ainakin kymmenen vuotta ennen yrityksen alkamista) ja yrityksen alkaessa nappasi heti. Ennen äitiyspakkauksen tuloa taisi tulla hankittua lähinnä vauvakirja rakenneultran jälkeen. Ei kyllä ostettu ennen syntymää uutena paljoa muuta kuin vaunut, kaukalo, amme ja jotain pikkusälää. En raaski yleensä heittää mitään pois ja olenkin kaiken tavaran suhteen yrittänyt pohtia tarkkaan mitä oikeasti tarvitsen ja ostaa vasta tarpeen tullen.

 

Leluja ja kirjoja olin jonkin verran hamstrannut meille lapsuudenkodistani kummipoikaa ja muita lapsivieraita varten.

 

Niin ja kakkosesta haaveillessa en ole mitään ostanut, mutta olen kyllä laittanut säästöön tältä ensimmäiseltä kaiken mitä ei ole annettu lainaan (tai palautettu lainassa olleet) kavereille. Ja jonkin verran on nyt tullut esim. hipelöityä pieniä vaatteita ja nettisurffattua tuplarattaita, voi olla että joku ihana vaate kirpparilta lähtee matkaan jo ennen plussaa jos oikein innostun.

Edited by leenuliinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en osaa ihannoida vauvatavaroita ja äitiysvaatteita. Minulle ne ovat pakollinen paha, joihin perehdyn vasta sitten kun on niiden aika. Unelmani liittyvät aivan muihin asioihin! :lipsrsealed:

Edited by Doremifa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ole ostanut mitään enkä meinaakaan ennen ensimmäistä ultraa *kopkop*, mutta olen kyllä suunnitellut. :D Meillä menossa vasta yk2 ja tiedän jo mitkä yhdistelmärattaat ostan, mikä turvakaukalo tulee, mikä syöttötuoli...olen etsinyt halvimmat kaupat ulkomailta jnejne. Tämä on kyllä ihan normaalia käyttäytymistä minulta, kaikki jutut on muutenkin excelissä aina ylhäällä. :blush: Toisaalta nyt on todella fiksu olo mitä tulee noihin vaunuihin ja muihin, tiedän jo nyt mitä ominaisuuksia haluan ja ostopäätöksen tekeminen ei tule olemaan tuskaa. Värin valitseminen tuleekin olemaan sitten eri juttu...

 

Kyllähän noita söpöjä vaatteita on tullut ihasteltua, mutta niin höpsö minäkään en ole että ostaisin jo nyt. Ehkä hieman taikauskoakin vaikken normaalisti ole lainkaan taikauskoinen.

 

EDIT: Unohdin, että kirjoja olen jo ostellut ja lisää suunnitelmissa. Mutta noissa on jo odotusajasta juttuja joten mikäs niitä lueskellessa näin kuumeillessa.

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut enkä ostakaan ennen kuin olen todistettavasti raskaana ja ultra näyttää kaiken olevan kunnossa. Olettaisin, että eka ostos tulee varmaan olemaan jokin oikein suloinen vaatekappale tai muu pikkujuttu. Mitään rattaita tms. isoja ostoksia en ole katsellut enkä pohtinut ja tuskin niillekään uhraan ajatuksia ennen kuin maha oikeasti alkaisi olla näkyvä.

 

Mutta yhtä asiaa odotan (ja tämäkin edellyttää, että olisi edes se plussa tullut): Mä haluan neuloa! Olisi ihana päästä tekemään pikkutöppösiä, neuletakkeja ja torkkupeittoja! Oih! :gsew:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostelin aina jos vastaan tuli tarvittava tavara edullisesti. Suosin paljon kirppareit ja niistä löytyy joskus tosi aarteita , , löysin hiljattain tämän Fisher Pricen koiran , hintaan 0,80e !! juu, oli ihan pakko ostaa ja täysin toimiva :grin: http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=288067&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3130000&compartmentId=3130100&categoryId=3130102

 

Esikon aikana musta tuli vaunufriikki ja jatkoin sitä kuopuksen kohdalla.... :grin: harrastukset mullakin :grin: :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now