Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Eihän sitä vielä tässä vaiheessa mitään tule ostettua, vasta sitten, kun plussaa (ja siis yrittämistäkään aloitettu edes vielä). Ja sitten plussaamisen jälkeenkin haluaisin odottaa vielä niin akuan, että suurin riski aika on mennyt ohi, ennen kuin ostelen tavaroita. Mutta näyteikkuna shoppailu on kyllä ihanaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin tän jo odotuspuolellekkin :D

 

 

Muo ei sais enään päästää tonne keskustaan :rolleyes: Taas tuli mojuttua yx yöpuku :rolleyes::D Se oli mun mielestä niin ihana ni oli pakko ostaa se äkkiä pois :D Ilmottais vaan pian sen käyttäjä jotain :D

 

 

 

 

kuva002rq9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin joitakin vaatteita reilusti ennen kuin esikoisen yritys alkoi. Oli mm. "pakko" ostaa muutama asu työpaikalta ulkomailta, kun sain puoli-ilmaiseksi, eikä samanlaisia varmasti näy muilla.

 

Jokin aika sitten näin niin suloisen veluurimyssyn, etten malttanut jättää sitä kauppaan. En ole siis mitenkään taikauskoinen tässä asiassa. Ainahan ne vaatteet voi lahjoittaa ystäville, jos ei itsellä olekaan tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut mitään, enkä aio ostaakaan ainakaan ennen plussaa. Tilattu Vauva-lehti ja sen kylkiäisenä tulleet tilpehöörit on ainoa mitä meillä on.

 

Vaikka tekisi ihan hirveästi mieli ostaa jotain vastasyntyneen vaatteita, niin on helppo hillitä itsensä jo senkin avulla, ettei voi tietää minkä kokoinen pallero meille tulee. Mahtuisiko ne ostetut vaatteet alkuunkaan päälle. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä jo odotellaan vaavia, mutta ennen plussaa olin ostanu muutaman vaatekappaleen ja tilannu Vauva-lehden. Vauvakuume oli niin kova, että oli pakko saada hankkia jotain. Kävihän se mielessä, että jos vauvaa ei alakaan kuulua, niin vaatteet menee hukkaan, mutta ajattelin, että voishan ne antaa sitten jollekin lahjaksi...

Plussan jälkeen ei oikeastaan, ihme kyllä, oo tehnytkään mieli ostella kauheesti mitään, vaikka vaavia aivan onnessaan odotellaankin. Ehtiihän sitä, ja ihan alussa oli niin kova keskenmenon pelkokin ettei tavaroita osannut edes ajatella. Mutta mitään suurempaa en lähtis ennen plussaa ostelemaan, enkä ihan vielä alkuraskaudessakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko vauvalehdessä jotain yritysjuttuja, vai miksi te sitä sitä tilaatte? Mua ärsyttää käyttämäni yritys/raskaus-vitamiini, kun siinä paketissa on ison mahan kuva. Ensinnäkin pelkään että joku näkee sen ja silleen tieto yrityksestä leviää ja toiseksikin ylipäänsä ärsyttää katsella sitä kuvaa, kun toivottua tulosta ei kuulu. Vauvalehti on kuitenkin tosi näkyvä "todiste" yrityksestä ulkopuolisille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli vuos ennen esikoisen yritystä kaksplus lehti :D Mulla ekaa yritellessä tiesi sisko ja kaverit...Nyt tästä toisesta yrityksestä tietää kaverit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis en mä missään nimessä salaile yritystä, mutta sellaisen lehdenhän näkee helposti ihan kuka vaan naapureista anoppiin, jos tulee yllättävää asiaa. Muilla on tietty varmaan siistimpää kuin meillä, mutta kyllähän lehden konseptiin kuuluu että sitä luetaan ja pakko sen on olla esillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En aio ostaa mitään vauva-juttuja ennen raskautumista. Lainasin kuitenkin kirjastosta odotuksesta kertovan romaanin ja olisitte nähneet isäni ilmeen kun sen näki, taatusti luulee että täällä on jo kersa tuloillaan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No huhhuh, kai sitä nyt voi ihan mistä tahansa aiheesta lukea romaaneja elämän tilanteesta riippumatta, sehän siinä lukuharrastuksessa on niin hienoa. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ostanut mitään ennen kuin olimme käyneet alkuraskauden ultrassa. Senkin jälkeen uskaltauduttiin miehen kanssa ostamaan vain pienet sukat ja lelu tulevalle lapselle ennen kuin raskaus oli jatkunut pidemmälle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi että :) tekis mieli koko ajan ostella kaikkea ihanaa :) oon silti yrittäny olla ostamatta mitään.Aika hyvin oon onnistunutki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varsinaisesti en oo mitään ostanut. Aikaisemmin olin töissä kaupassa, jossa myytiin henkilökunnalle pikkuvialliset (esim. nappi puuttuu tai kahden kpl:n pakkauksesta toinen puuttuu) parilla eurolla. Silloin ostin vauvan ja lasten vaatteita ajatuksella itselleni sekä ystäville annettavaksi. Osan olen antanutkin lahjoiksi ja osa on tallessa kellarikomerossa. En todellakaan raaskinut jättää niitä sinne kauppaan, koska ne oli niin helppo korjata itse.

 

Taikauskoinen en siis tässä asiassa ole. Tavallisista kaupoista en tosin ole mitään ostanut vaikka olenkin vaatteita ja tavaroita niissä ihaillut. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on jo odottamassa muutama vaatekappale, jotka olemme yhteistuumin ostaneet valmiiksi. Ostaisin varmaan enemmänkin, mutta yritän tietoisesti välttää vauvanvaateosastoja nyt vielä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka odotankin toista vauvaa ja kaikkea on enemmänkin kuin tarpeeksi, on mieleni tehnyt ostaa uudelle vauvalle jotain omaa, mutta toistaiseksi kaikki on jäännyt vielä kauppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy tunnustaa, että jotakin on tarttunut mukaan, sijoituspaikkana siis tällä hetkellä kaapin perimmäinen nurkka. Osan ostin ennen yritystä esim. matkoilta ja osa on ostettu ajatuksena antaa lahjaksi, mutta syystä tai toisesta ovatkin sitten jääneet meille, jos olenkin ostanut jotakin muuta vauvalle. Nyt en enää uskalla edes mennä koko lastenvaateosastolle, kun koko asia tuntuu niin kaukaiselta, vaikka siis yritystä on noin 8 kk takana.

 

Moni siis tunnustaa olevansa taikauskoinen, toivottavasti tällä lastenvaatekarenssilla munkin vauva-taiasta palautuisi edes osa, jos olen sen shoppailullani onnistunut hävittämään ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole kuin yksi pehmolelu, jonka oikeastaan sain itse kolme vuotta sitten (pitkä tarina), mutta siis se on aina ollut olemassa sillä ajatuksella, että se on sitten meidän tulevan lapsen.

Nyt kun mies on siirtänyt ajankohdan yrityksen aloittamisesta "ihan pian"-asteelle (ennen se oli "sitten joskus") niin ajattelin, että jos näen jotain kivoja vaatteita niin voin ostaa (muutaman). Varmaan kesälomamatkalta katsotaan jotain yhdessäkin.

 

Mutta sitten kun plussa tulee niin varmaan lopetan siihen asti kunnes epävarmin aika on ohi. Näen asian niin, että tällä hetkellä ostan vaan tulevalle lapselle joka ei ole vielä milläänlailla konkreettinen (se voi olla biologinen tai jos käykin niin ettei sellaista voida saada niin adoptoitu), mutta sitten kun se on jo mahassa kasvamassa niin kaikki ostokset on nimenomaan sille. Että se lapsi ei ole enää meidän kuvitelmissa vaan ihan oikeasti olemassa ja jos jokin menee pieleen niin ne vaatteet/lelut mitkä sille on ostettu toisi vaan lisää surua.

 

Ja, kuten muutkin on sanoneet, vaatteet ja lelut voi helposti antaa muille lahjaksikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kasapäin osteltuja vauvan vaatteita ja tarvikkeita...vaikkakin yritys aloitettiin vasta noin viikko sitte...sitä ennen hankittu vaikka mitä ovispäivät laskettu tarkkaan...ja mies parka alkaa olla hätää kärsimässä vaikka ollaan yrittämisen alkutaipaleella..

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasapäin osteltuja vauvan vaatteita ja tarvikkeita...vaikkakin yritys aloitettiin vasta noin viikko sitte...sitä ennen hankittu vaikka mitä ovispäivät laskettu tarkkaan...ja mies parka alkaa olla hätää kärsimässä vaikka ollaan yrittämisen alkutaipaleella..

 

 

 

Kiva :lol: Mullakin oli jo ennen yritystäkin vaikka minkä laisia vauvan vaatteita valmiina :rolleyes: 2 pikku pahvilaatikollista :rolleyes: Niitä oli sit miehelle kiva esitellä ku se vaan tuhahti jotakin epämäärästä :D Tavaroita hankein vasta plussan jälkeen...Toki jotain pientä oli jo valmiin siskon tytön ajoilta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulenpa, että taikauskoisuus estää hankkimasta....vaikka olis ollu kyllä hauska made in finland-potkupuku tarjolla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti tekisi mieli hankkia kaikenmoista mutta vielä ei uskalla, sen verran taikauskoinen olen. Odotan ainakin plussan, jollen pidempään. Ehkäpä ekan ultran jälkeen...? Mutta tämähän ei estä kuolaamasta ja suunnittelemast ja tekemästä ikkunaostoksia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vuosi sitten aivan järkyttävä vauvakuume ja silloin ostin huutonetistä pari sellaista söpöä vaatetta, jonka tyylisiä tiedän että etsiskelisin myöhemmin. Nyt ne on pahvilaatikossa odottamassa että vois alkaa yrittämään. Nyt, vaikka onkin vauvakuume, ei tee mieli edes katella niitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole mitään vielä ostanut. Onneksi on kummilapsia joille on voinut ostaa kaikkea pientä ja söpöä :P Varmaan plussan jälkeen lähtee mopo käsistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös me ollaan ostettu, vaunut löytyi. Oli niin hyvässä alennuksessa että oli "pakko" ostaa ja siis vauveli on tuolla haave tasolla vielä :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now