Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Mä neulon paljon ja mä en millään saa käytettyä kaikkia neulomiani juttuja itse. En myöskään halua myydä neuleita mitä teen, annan sitten eteenpäin joko lahjaksi tai hyväntekeväisyyteen.

Se "hyväntekeväisyys: vauva" kasa on tasaisesti kasvanut (ja kutistunut) ja nyt siitä on tippunut edestä se "hyväntekeväisyys" pois edestä. Käytännössä siellä on yksi päähine, 3 sukat ja yksi paksu neuletakki ja peitto (taitaa kyllä mennä meidän kissoille se, eikä vauvalle).

Ne kaikki ovat sellaisia, että jos omaa lasta ei tule niin pistetään sinne hyväntekeväisyyteen tai lahjoiksi sukulaisille ja kavereille kuten alunperin oli suunniteltukin.

Mitään en kyllä ostamaan suostu ennen kuin on plussattu ja suurin osa ostoksista (vaikka ne auton takalootaan sopivat rattaat on jo valittu kun sinne ei suurin osa rattaista mahdu) tehdään vasta sitten ultran jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tekisi mieli ostaa jotain pientä, vaikka vain tuomaan onnea yritykseen :give_heart:  En halua uskoa taikauskoon, että sitten ei vauvaa tule jos ostaa jotain. Pikemminkin yritän ajatella niin, että jos jotain pientä ostan, se tuokoon onnea :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka oon käynyt jo hipeltämässä kaikenlaisia vauvakamppeita, oon vielä malttanut mieleni niiden kanssa. Äitiysvaatteet sen sijaan... Niitä on muutama jo kaapissa. Löysin esim. Henkkiksen alelaarista S-koon sikahienon valkoisen äippä-t-paidan ja oon pitänyt sitä ihan pokkana vaikkei ole vauvaakaan mahassa. Jos se toisi onnea!? :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tässä yritysaikana tullut ostettua jos jonkinlaista vaatetta niin pojalle kuin tytöllekkin. Sen verran tiedän ettei alle 80 senttisiä vaatteita tarvitse enää yhtään ostaa, koska niitä on varmaan jo liiaksikin. Muutaman palapelin ja helistimen olen ostanut. Sekä suuri kasa leluja löytyy. Lastenkirjojakin on jonkin verran. :)  En koe tästä ostamisesta olleen minkäänlaista haittaa vaikkei vauvaa vielä olekkaan. Eipähän tarvitse raskausaikana sitten ostella niin paljoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutama kirppisaarre ollut kaapin jemmassa vuosia sillä ajatuksella, että "sitten joskus..." Yrittämisen aikana ja vielä nyt plussaamisen jälkeenkin en ole oikein uskaltanut ostaa kamalasti mitään....

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut mitään, mutta mummo on jo kutonut kolmet eri väriset villavaatteet mun vauvalle (jota ei siis vielä ole alettu yrittää.) Ihana mummo :) sanoi tekevänsä valmiiksi ettei käy niin ettei hän voikaan enää neuloa kun minä olen raskaana. Kaupoissa tulee kyllä hypisteltyä vauvan vaatteita, mutta toistaiseksi olen ostanut vaan siskon vauvalle ja kaverien vauvoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Muutaman palapelin ja helistimen olen ostanut. Sekä suuri kasa leluja löytyy. Lastenkirjojakin on jonkin verran.

 

Meiltä löytyy muutama lasten palapeli ja sitten kasa lastenkirjoja. Ne on kuitenkin ostettu myös lähipiirin lapsia ajatellen, joten en osaa niitä mieltää lainkaan lasten tarvikkeiden kuumeiluksi. Meillä on myös joukko meidän omia (minulle tai miehelle ostettuja) lastenkirjoja. Varsinkin nuo miehen kirjat ovat sellaisia joita arvostan todella paljon kun Suomessa ei ole saatavilla kattavaa lastenkirjatarjontaa hänen äidinkielellään.

Edited by Leleth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina kun on mahdollista niin olen kaupoissa vauvan vaatteita hypistellyt :D ne on vaan niin suloisia. Kummitytölle olen ostellut mutta itselleni en. Viela :) enka kyl taida uskaltaa ennen plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin yhdet pienet maailman pehmeimmät villasukat. Ostin ne ikään kuin toivon symboliksi, että olisi jotain konkreettista mistä pitää kiinni. Pelottavaa mutta toiveikastakin ja sitä tarvitsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorruin. Sorruin. Sorruin! 

Pari ylisöpöä tuttia, tuttipullo ja body ja potkuhousut lähti mukaan. Oli ne niin ihania  :girl_pinkglassesf:

 

Näin kovapäinen oon...  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aina on pakko mennä lastenvaate-osaston kautta jos sellainen osuu kaupassa silmään...muutamat vauvanvaatteet löytyy  jo kaapista, vaikka mitä muutakin tekis mieli ostaa jo valmiiksi mutta onneksi mies saa vähän toppuuteltua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah! Kävin tänään kirpputorilla ja sorruin ostamaan 56 cm housut ja barbababa myssyn! Vaikka niin vannoin itselleni, etten ennen plussaa enää osta vauvanvaatteita..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole uskaltanut katsella minkään vauvantavaran tai -vaatteen perään, mutta himottaisi kyllä kovasti alkaa sisutamaan uudestaan tuota meidän yhtä ylimääräistä huonetta :b_38:

 

Jos olisi tyttö tulossa, niin tietäisin jo mitkä verhot sinne huoneeseen tulisi.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkään en ole uskaltanut ostaa mitään tässä yrityksen aikana, eikä oikeastaan ole ollut minkäänlaisia houkutuksiakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voi pilvilinna :) ne on varmaan ylisöpöt! Mäkin löytäisin aina kauheesti vauvalle jotain kirpparilta, mut en itselleni. Toivotaan että sun ostoksille tulee pian käyttöä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole ostanu mitään, mutta yllätin hypistelemästä ja nuuskuttamasta edelliseltä jemmaan laitettuja ihania pieniä bodeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen aikaan ruvettiin vauvatavaroita hankkimaan vasta joskus rakenneultran jälkeen mutta nyt! Voi luoja miten tekisi mieli ostella kaikkia ihania pikkuisia vaatteita valmiiksi! Meillä on tällä hetkellä yritys päällänsä ja vähän väliä pitää käydä kaapilla hypistelemässä noita esikoisen vanhoja pikkuisia vaatteita <3 ehkä kuitenkin koitan hillitä itseni ja tyytyä noihin 'vanhoihin' vaatteisiin ainakin plussaan asti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista kuumeillessa en uskaltanut ostaa mitään, enkä häntä odottaessanikaan ennen kuin vasta rakenneultran jälkeen. Ajattelin varmaan että se jotenkin tuottaa huonoa onnea tai jotain, vaikka en sitä ihan noin olisi pukenut sanoiksi. En kuitenkaan uskaltanut, siltä varalta että "käy huonosti". Nyt kakkosta kuumeillessa olin ensin samoilla linjoilla, mutta äskettäin kärsitty varhainen keskenmeno muutti kaiken. Nyt kun ihan oikeasti kävi huonosti, surun keskellä tuli tärkeäksi nimenomaan ostaa jotain että saan pidettyä yllä uskoa siihen, että meille tulee se vauva. Tarve ilmeni ihan pakottavana, kun olin matkalla ruokakauppaan neljäntenä päivänä keskenmenon alkamisen jälkeen. Ostin Citymarketista pienet 50-senttiset housut (ihme että sieltä löytyi jotain mitä kelpuutin) ja vastasyntyneen tuttipakkauksen. Sain tästä suunnatonta iloa ja lohtua. Seuraavana päivänä kiertelin kaupungilla kaikki vauvanvaateosastot ja kaupat läpi, aikomuksenani ostaa jotain, vaikka en sitten ostanutkaan. Pelkkä katselu ja haaveilu oli kuitenkin terapiaa itsessään, enkä tämän jälkeen enää ollut surullinen, pikemminkin toiveikas. Tänään tein vielä pienen kirppiskierroksen ja ostin parit potkuhousut ja bodyt. Olen iloinen että olen voinut sallia itselleni tämän valmistautumisen ja haaveilun, se tekee selvästi hyvää mulle, etenkin kun olen pessimismiin taipuvainen. Mutta niin kauan kuin ollaan kuumeilu- eikä odotusvaiheessa, aion kyllä pitäytyä lähinnä halvoissa kirppis- ja alehankinnoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaia, hienoo että saat tuota kautta lohtua ja paremman mielen :)

 

Mä en ole ostanut suoranaisesti mitään, mutta olen tehnyt/suunnittelen tekeväni jotain vauvanvaatteita. Neuloen ja ommellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta niin kauan kuin ollaan kuumeilu- eikä odotusvaiheessa, aion kyllä pitäytyä lähinnä halvoissa kirppis- ja alehankinnoissa.

 

Itseäni lainaan... Ei nimittäin kauaa pitänyt tämä päätös pitäytyä vain kirppisostoksissa. Eilen kirjoitin näint, mutta tänään oli joku "pakko" ostaa Name It'ilta kaksi bodya ja kahdet housut. Mitä mulle on tapahtunut? :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti tekis mieli katsella, suunnitella ja hipeltää kaikkia vauvatavaroita. Nyt kun yritys vasta alotteilla niin oon tietosesti yrittänyt vielä välttää kaikkea. Saatika että olisin antanut vielä ostaa mitään... Jotenki kai sitä yrittää suojata itseensä pettymyksiltä..? Mut ihana huomata, että mies on aivan fiiliksissä. Selailee ja tekee tuotevertailuja vaunuista, hoitopöydistä yms. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kuumeillaan niin pahasti, että aina pitää päästä vavahyllyille hiplailemaan niitä pikkuruisia vaatteita ja tavaroita. Tosiin mitään tuskin koriin asti päätyy ennenkun on plussaa saatu, vaikka mieli tekisikin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeilun alettua on tullut kyllä kaupassa aika usein eksyttyä vauvanvaatteita katselemaan, ja muutama vaate on mukaankin jo lähtenyt..  :rolleyes: Koitan nyt kyllä olla enää ostamatta mitään siihen asti, että olen raskaana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now