Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Yritystä takana puoli vuotta ja laatikoista jo löytyy kaikkia ihania vaatteita ja pikkutilpehööriä. Ja kellariin piilotettuna vaunutkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään ei tullut kuumeiluaikana ostettua, eikä olla vielä plussankaan jälkeen ostettu mitään (tänään rv 7+1). Emme ole oikeastaan edes ajatelleet vielä, että missä vaiheessa hankintoja teemme, mutta jossain vaiheessa sitten, kun hyvältä tuntuu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on periaatteena, että mitään en osta ennen kuin testiin saadaan kaksi viivaa. Sen jälkeen saakin sitten ostella ihan luvan kanssa :grin: (en myöskään aio itse tehdä omalle vauvalle mitään vaatteita ennen tuota, mutta onneksi lähipiirissä vauvoja niin voi niille tehdä, ja ne sitten tulee kierrossa takaisin minulle, kun sen aika koittaa :grin: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monenmoista on tullut kaupassa hypisteltyä mutta mitään en ole ostanut (enkä osta) ennen kuin saadaan testistä plussa.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkan samalla linjalla, että hypistelty on ja tori.fi:n ilmoituksia plärätty, mutta mitään en hanki ennen kuin vauvan tuleminen on varmaa. Välillä on meinannut tulla heikko hetki, mutta linja on pitänyt. Vauvanpeittoa olen kuitenkin virkannut hyyyvin hiljakseen ja verkkaiseen tahtiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie ostin just facebookin kirppikseltä muutaman bodyn. :D En sitten millää malta lopettaa ostelua. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen kuukausi yritystä menossa ja jo nyt tekisi mieli ruveta virkkaamaan tai neulomaan jotain pieniä söpöjä juttuja. :lipsrsealed:

Yritän malttaa kyllä vielä mieleni. Netissä oon myös paljon katellu vaunuja ja sänkyjä ja ja ja kaikkee mahollista!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ollut niin vähän lasten kanssa tekemisissä, etten osaa jotenkin yhtään suhtautua niiden vaatteisiinkaan, tahi muihin tarvikkeisiin. Hölmönä olen pyörinyt lastenvaatekaupoissa, mutten oikein tiedä mitä ostaisin. Meidän lapsi kulkee varmaan äitiyspakkauksen kamoissa eskariin asti :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkäänlaista houkutusta ostamiseen ei toistaiseksi ole, joten jollen ihan hurahda, hankitaan meille vauvatavaraa vasta kun sitä oikeasti tarvitaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut yhtään vauvantavraa/ -vaatetta vaikka yritystä jo jonkin aikaa takana ja olenkin vauvanvaateliikkeiden sivuilla ajoittain netissä shoppaillut ja haaveillut kaikenlaisesta. Myös lastenvaunut, -sängyt, yms. on toki valmiiksi valittuina. Kunhan se plussa vaan pärähtäisi tikkuun niin sitten lähtee vauvantarvikeshoppailuvimma valloilleen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kyllä ostanut ennen plussaa vuosien varrella sitä sun tätä, mutta kummasti nyt plussattuani mitään en uskalla ostaa. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen uskaltaa taas jo ostoksillekin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on äitiyspakkauksen kokoinen laatikko, mihin oon ostanut jonkin verran bodyja, tossuja ym. Ja esikoisen yrittäminen on vasta alkamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonkinverran on vauvanvaatetta kertynyt kaappiin, enimmäkseen sellaisia mitä ystäviltä on tullut kiertoon, ihan yksittäisiä bodyja oon ostellut uutena kun on ollut joku tosi kiva kuosi. Pinnasänky ja vaunut on ikkunashoppailtu silleen että aika varmasti tiedossa mitä meille sitten tulis jos joskus toivottavasti tarvitaan. :) 

Vähän kieltämättä taikauskoisuus vaivaa, edes sen verran että mitään vaatetta isompaa ei kyllä tule ennenkuin sitä oikeasti sitten tarvitaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole ensimmäistäkään vauvatavaraa tai -vaatetta. Mä oon jotenkin aina ollut niiden suhteen tosi taikauskoinen. Mietin sitä, että miten pahalta se sitten tuntuisi jos selvisi ettei vauvaa tulekaan koskaan ja ne tavarat pitäisi käydä läpi ja hävittää. Jotenkin turvallisempaa näin. Hetkittäin mulle on tullut sellainen olo, että miksi en voisi ostaa jotain kivaa vaatetta jos tulee vastaan tms. Samoin mua houkuttaisi ihan hirveästi neuloa jotain vauvanvaatetta. Aina olen saanut ne mielihalut lykättyä syrjään ja neulomisinnon käytän kummipojan (nyt 8kk) vaatteisiin. Mä olen kyllä tutkailut vaunuja sun muita sillä silmällä, mutta mitään varmaa päätöstä niistäkään en ole tehnyt. Mä tiedän jo etukäteen, että vaatteet ja muut tavarat eivät miestä kiinnosta, joten saan valita just sellaiset joista itse pidän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluan ostaa jo kaiken, että kaikki olis valmiina, eikä tarvis stressata. Tunnen itseni. Vaikka kaikki olisi valmiina, ostaisin silti vielä lisää. :jere: Ihan vaan vähän, kun on niin söpöä ja ihanaa ja just tollasen vauva varmaan tarvii...

 

Olen yrittänyt laittaa jäitä hattuun. Vasta sain bongattua ensimmäisen oviksen. Hoarderi, mikä hoarderi. pitäis keksiä muuta ajateltavaa :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minuakin polttelee välillä ostella jo jotain vauvan vaatteita, vaikkei tuo mies olekaan ihan täysin vielä vihreää valoa näyttänyt yrittelyn aloittamiselle. Yksi söpö ruokalappu on vaatekaapissa jemmassa ja hirmuisesti tahtoisin ostaa Mauri Kunnaan vauvakirjan, mutta olen vielä ostoksia vältellyt. Tämä siksi, etten ole tavallinen, optimistinen itseni vauvayritelmien kanssa; äidin puolella sukua on kuulunut sen verran ikäviä juttuja mukuloimisista, tai itseasiassa mukuloimisen yrittämisestä. Pelkään vain, että mitäs sitten jos se vauvojen tekeminen osoittautuukin vaikeaksi? Silloin ne alkuinnostuksessa hankitut ihanat tavarat ovat tavattoman kipeitä muistutuksia siitä, miten maailman ihanin asia voikin olla todella tuskallista.  :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen varmaan outo, mutta en usko, että mitään tulee hankittua, ennen kuin teoreettinen raskaus on niin pitkällä, että komplikaatioiden määrä on jo lähes olematon. Mikäli se nyt sitä voi ikinä ollakaan... Tähän mennessä ensimmäinen ja ainoa raskaus todettiin nt-ultrassa keskeytyneeksi, ja tuntuu että jos siinä kohtaa olisi ollut jo kasapäin tavaraa hankittuna, olisi mieli ollut varmaan vielä surkeampi. Tai no, kaveri oli juuri ehkä viikkoa-pari aiemmin tyhjentänyt minulle äitiysvaatevarastonsa, mutta enpä niitä sitten tarvinnutkaan. Nyt kun uusi raskautuminen ei tunnu onnistuvan, tekee vielä vähemmän mieli alkaa täyttämään kaappeja vauvatavaroilla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En osta mitään, en valmistele mitään ennen kuin oikeesti on varmaa että saadaan vauva. En kestä enää mitään pettymyksiä erityisesti, kun tää yritys on kestänyt ja en halua katsella mitään vauvatavaroita kaapeissa, kun plussaa ei kuulu.

Edited by miumiumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kans päättänyt että sitten vasta kun vauvan tulo on varmaa saa shoppailla. Oon pysynyt poissa myös kaikista nettikaupoista, eli ei oo mitään esim. vaunuja katottuna valmiiks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin viime viikonlopun reissusta niin ihanan Marimekon yöpuvun alennuksesta, että oli pakko ostaa. :tender: Ensimmäinen hankinta siis tehty, vaikka vasta kierto saatu käyntiin... :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorruin miehen kanssa ostamaan joulumarkkinoilta ihanan käsintehdyn pehmodinon vaikka plussaakaan ei vielä näy :D Oli vain niin ihana eikä noita usein vastaan tule, jämäkkää kangasta ja varmasti lapselle ihana unilelu. Lisäksi kotona laatikon pohjalla kuumottaa pienen pienet sukat jotka odottavat sitä päivää kun uutiset saa kertoa tulevalle mummille. Muuten en aio mitään ostaa, sen verran taikauskoa on kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritän olla hankkimatta kuumeiluvaiheessa mitään. Toisaalta olen salaa virkannut peiton vauvalle... mutta senhän voi aina antaa tarvittaessa lahjaksikin (itseni vakuuttelua? :lol: ).
 Lisäksi aina, kun joku läheinen saa äitiyspakkauksen, on niitä vaatteita saatava hypistellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä hankin lähinnä ison kasan vauvalankoja ja pari vauvalehteä. Vauvalangoista on tulossa ystävän vauvalle ja toisen ystävän parivuotiaalle vähän vaatetusta. Varmasti myös riittää neulottavaa omaan varastoon, ellen kauppaa niitä pois jo ennen plussaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now