Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Meillä on yritystä takana puolisen vuotta ja kun olen vähän semmoinen "tarjoushaukka" :D niin yhdet adapterit rattaisiin on tarttunut kirpparilta mukaan, kun oli puoli-ilmaiset ja juurikin niihin rattaisiin ja kaukaloon, joita olen himoinnut. Toivottavasti pääsen hankkimaan rattaat ja kaukalon, mutta ne vasta sitten jos (ja toivottavasti kun) olen raskaana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vaunut jo valmiina  ja muutama hassu vaate. Häämatkalta oli ihan pakko ostaa pienet kengät (sandaalit) joissa on vinkupohja. Siellä matkalla kun tuli vastaan lapsi joka oli juuri oppinut kävelemään ja käytti tuollaisia kenkiä. Maailman hauskinta katsoa sitä mahtavaa kävelytyyliä ja kuunnella vinkumista :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei edes yritys ole vielä käynnissä kunnolla, mutta pari päivää sitten retkahdin ja ostin tosi söpön pastellinsinisen ihan pienen bodyn..  :lol: sitä olen iltaisin hipelöinyt ja miehelle tuskastellut kuumettani  :rolleyes: "Voi mieti kun tän täyttää joskus meidän ihana pieni tyttö tai poika ihanaa ... :girl_in_love:

 

Mies vaan nauraa ja huokailee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me ollaan laitettu jo kaikki kahdelta lapselta jääneet vauvakamat ja vaatteet pois paitsi pinnasänky ja syöttötuoli.Kai sitä nopeasti saisi kamat kasaan, jos tulisi vielä vauva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään en uskalla ostaa etukäteen (ennen plussaa), mutta esikoisen pikkuruisia vaatteita saatan ehkä vähän hypistellä... :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänne rekisteröityminen on ensimmäinen varsinainen vauva-aiheinen asia, johon olen sortunut :D Meillä mies pitää mut tiukassa kurissa etten hanki mitään, vaikka mieli tekisi niin mahdottomasti! Onneksi rakas ystäväni saa pian ensimmäisensä, joten pääsen sitten tuoksuttelemaan vaavia ja nyt olen jo tietenkin kokoajan hipelöimässä vaatteita :D Se jo totesi että musta näkee niin selvästi että oon ihan vauvakuumeissani :D Pitäisi vaan malttaa olla rauhassa vielä muutama kuukausi, en mahdu hääpukuun jos nyt jo alan plussailemaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla se alkoi viattomasti yhdestä yöpuvusta.. ja sitten vaatteita tulikin ostettua "varastoon" (tosin sain silloisen työn kautta alennusta lastenvaatteista, että sen oon laittanut syyksi :grin: ). Myös kyllä kirppiksiltä jotain ostellut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D hirveesti tekis mieli ostaa äitiysmekko,kun törmäsin niin sievään,mutta jahkailen kun tuntuu osittain "hullulta" kun ei vielä yritystä alotettu. ;)saa nähä tarttuuko kirpparilta jotain kivaa...on tämä vauvakuume ärsyttävän ihanaa!^^

Piti lisätä,että ei tarttunut kirpparilta kuin yhet housut itelle.Ois ollu rintareppu edullisesti mutta en usko sen olevan käytännöllinen/tarpeellinen.Vai onko hyötyä arjessa?

Edited by Mietteliäs89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensinnäkin Mietteliäs89 meillä on näköjään sama hääpäivä tiedossa! :D 

 

Mutta rintarepusta, me ostettiin juuri ystävälleni vauvakutsulahjaksi rintareppu koska sitä olivat pyytäneet. Se vapauttaa kädet ja voi siivota vauva sylissä yms. Se että miksei se vauva voi olla sitterissä sen aikaa niin sitä en osaa sanoa.. :D Että varmasti pärjää ilmankin, mutta esim ulkoilu (patikoiminen yms) on helpompaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, nyt mäkin sitten sorruin.. Ostin tuttinauhatarvikkeita. Ajattelin siis tehdä itse tuttinauhoja ja samalla tumppunauhoja. Ystäväni tästä huomautti, että niitä voi hankkia jo etukäteen ja yllättävän suolaisen hintaisia niinkin yksinkertaisiksi kapistuksiksi. Joten minäpä teen itse :D Ainoa vaan että ostin materiaaleja 13 tuttinauhan ja kolmen parin tumppunauhojen edestä :D Ehkä "vähän" ammuin yli, joutuu vissiin lahjoittamaan eteenpäin osan.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hupsista, saatoin ostaa pari bodya ja vähän harsoja... :girl_sigh: mitäköhän tapahtuu kun se plussa joskus tulee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin myös ennen plussaa aika paljon vauvanvaatteita kirppiksiltä ja alennusmyynneistä. Nyt plussan tultua oon tullut jotenkin varovaisemmaksi, ja yritänkin odotella seuraavaa ostosvimmaa niskapoimu-ultran jälkeiseen aikaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en uskaltanut ostaa mitään etukäteen, koska pelkäsin että jos lasta ei tulekaan, niiden kamojen olemassaolo vain pahentaisi tuskaa. Ainoa poikkeus oli ihana unilelu, jonka ostin aika pian yrittämisen aloittamisen jälkeen. Pidin sen visusti piilossa kunnes raskaustesti näytti positiivista. Nyt sillä leikitään päivittäin  :give_heart:  Saa nähdä, raaskinko antaa sitä lapselle vai pidänkö itse! :grin:

 

Erinnäisiä tarvikkeita on kuitenkin katsottuna valmiiksi, esim. tiedän tarkkaan, minkä pinnasängyn haluan jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohops, nyt menin ja shoppasin kirppikseltä kasan vauvanvaatteita :o Sain kyllä todella edullisesti että ei siinä, mutta ei mun kyllä ollut tarkoitus.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en kestä jostain syystä selailen joka päivä tori.fiä ja katselen ihania pinniksiä ja vaunuja ja sit ärsyttää ihan hirveesti jos löytyy täydelliset ja edulliset mut en mä nyt herranjumala kyllä mitään vaunuja vielä ala ostamaan kun ei edes plussaa oo testissä!  :grin: Oivoi kun olen jo suunnitellut kaiken vauvaa varten tänne kotiin.. Mihin sänky, mihin vaipanvaihtopiste, mihin vauvan vaatekaappi  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyytikki, tuolla tavalla meille eksyi vaunut syksyllä (eikä tosiaan olla plussattu vielä). Tori.fistä löysin täydelliset vaunut ja niin ne vaan oli pakko hakea kun "ei myöhemmin kuitenkaan enää löydy niin täydellisiä ja sitten harmittaa". Vauvakuumeileva vaimo ei ole mitenkään helpoimmasta päästä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin käymässä Helsingin kädentaitomessuilla jo ennen kuin plussasta oli tietoakaan, ja siellä oli myös lasten messut, josta sitten yhden bodyn ostin :D muuta en ole vielä ostanut, mutta katselen kokoajan, etenkin nettikaupoissa. Plussa tuli, mutta nyt on semmoinen olo, etten voi ostella mitään ennen kuin on eka kolmannes takana. Itse kyllä teen, neulon ja virkkaan jo kaikenlaista pientä ja söpöä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole hankkinut vauvatavaroita, mutta lastenkirjoja olen ostanut silloin tällöin jo vuosia. Ensimmäisen jo kahdeksan vuotta sitten... Yritys alkaa ensi keväänä.

 

Ensimmäinen viestini vauvafoorumille. Mukava liittyä seuraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin alkuun jotain pientä ja söpöä, mitä tuskin saa sitten kun vauva syntyisi, mutta kun sitä vauvaa ei kuulunut, lahjotin ne sitten eteenpäin kun vauvaa ei kuulunutkaan. Ajattelin että se tuo pahaa karmaa. Onneksi en niitä pitänyt kun se toisi vaan pahaa mieltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kestovaippoja, kun löysin tosi edullisesti kirpulta, vaikka yritystäkään ei ole vielä aloitettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tilannut netistä vauvanvaatteita samalla kun olen tilannut itselleni. Kaikki ovat olleet hyvässä tarjouksessa ja niin suloisia, etten ole löytänyt syytä jättää ostamatta heh  :grin: Ebaysta olen tilannut pehmolelun ja sellaisen "vaunulelun" joka kiinnitetään esim. turvakaukalon kantokahvaan vauvan iloksi. Maksoi 3-4e, lastentarvikeliikkeissä myydään yli kahdellakympillä. Vauva-lehden tilasin ja tilaajalahjaksi valitsin pari bodya. Säilytän kenkälaatikossa vaatekaapin ylimmän hyllyn nurkassa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole mitään vielä ostanut. Selailen kyllä kohtuullisen paljon erilaisia vauvantarvike-sivuja ja laittelen tavaraa omalle toivomuslistalle. En ole taikauskoinen, mutta en halua vielä alkaa ostelemaan mitään. En juurikaan edes pelkää sitä, ettenkö voisi saada lapsia, sillä olemme mieheni kanssa tästä asiasta puhuneet ja mikäli niin huonosti käy ettei sitä omaa pienokaista tule, niin sitten adoptoimme.

 

Ja edit:

Taisin juuri valehdella..olen ostanut pari lasten kirjaa. Ensimmäisen jo pari vuotta sitten mieheni kanssa kirppikseltä. Oli niin erilainen verrattuna muihin lasten satukirjoihin, niin ostettiin sitten se tulevia lapsia ajatellen. Muutama kuukausi sitten ostin kirppikseltä muutaman lasten kirjan. Itse asiassa ostin ne siksi, että ne olivat minulle hyvin rakkaita satuja kun itse olin lapsi. Miehenikin halusi ostaa jonkin Basil Hiiren lastenkirjan kun hän on tykännyt siitä elokuvasta lapsena :D

Edited by Sanniji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minähän menin sitten TAAS ostamaan kirppikseltä vaatteita. Kohta niitä alkaa olemaan jo niin paljon ettei tarvitse ostaa kun plussa tulee :D Joudun kyllä ne piilottamaan mieheltä, koska hänen mielestään ei saa ostaa mitään ennen kuin on plussa tullut. Kaksi kirjaakin tarttui mukaan, mutta toinen niistä oli riekaleina (näin vasta kotona kun myytiin pakettina kirppiksellä eikä kuntoa pystynyt tarkistamaan ennen ostoa). Kun vaan tulisi mies maailmalta että pääsisi hommiin ja plussaa kehiin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now