Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Jotain suloisia/halpoja vaatteita olen ostanut, ne saa kuitenkin aina lahjoitettua eteenpäin, jos omaa vauvaa ei koskaan tuliskaan. Yks isompikin hankinta ollaan tehty, kun ostettiin hoitopöytä kun halvalla satuttiin saamaan. Sillä on enemmän jälleenmyyntiarvoa kuin mitä siitä maksoimme, joten ihan hukkaan ei sekään mene. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi vasta hypistelen vaatteita. Voisin kuvitella, että ostaisin vasta raskauduttuani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin perjantaina valkoisen bodyn jossa lukee isän kulta. Ajattelin, että laitan sen sitten joskus isyyspakkaukseen :) Toivottavasti ostos ei nyt sit tuo epäonnea yritykseen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on pari pienen pientä vaatetta kotona, mut ne oon ostanu jo kauan sitten, kun edes oli realistista ajatella että lapsen saisi. Oikeestaan ostin ne vähän niinkun lahjaksi, joita en sitten raaskinutkaan antaa kellekkään. Jospa niille tulisi olemaan meidänkin kotona käyttöä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kans olen ostanut joitakin vaatteita. Jos onni ei potkaise, niin aina voi antaa lahjaksi muille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ostanut, vaikka kaupoissa pieniä nuttuja alati ihastelenkin. Mutta onneksi ystävillä on pari pientä nöpönenää, joille voi ostaa nutun jos liian suuri kiusaus iskee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa vauvatavaroita uskalsin alkaa ostamaan vasta myöhäisillä raskausviikoilla, ehkäpä sen jälkeen kun saimme äitiyspakkauksen kotiin ja pääsi oikeesti ihailemaan, että kohta olisi oma nuutta jonka päälle nämä saa pukea.

 

Seuraavaa lasta ajatellen olen jo pitkin vuotta ostanut kaikkea pientä kivaa esim. kirpputoreilta vaikkei tuolloin toinen lapsi ollut kuin kaukaisena haaveena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menin ostamaan kun halvalla sai :rolleyes:

Toki esikoisen jäljiltä on jo kaikkea, mutta tässä matkan varrella on huomannut että tuokin olis kiva.

 

Meillä oli huono turvakaukalo, käytännössä vasta huomattiin että se aurinkolippa olis ihan tarpeellinen, tuttavlista ostettiin sitten kolaroimaton hyväkuntoinen kaukalo 5 eurolla. Kuosi ei nyt ole mieluinen mutta ehkäpä mä kestän...

 

Toinen hankinta oli kirpparilta BabyBjörn-rintareppu,maksoi 10€ ja oli ihan uudenveroinen. Meillä on toisenlainen kantoreppu joka ei kuitenkaan ollut hyvä kun neiti oli vauva. Liinailua kokeilin myös mutta ei sekään ollut mun juttu.

 

Vaatteita en aio ostaa, niitä saadaan varmasti lahjaksi. Tosin jos seuraava on poika, niin täytyy jonkun verran ostaa vaatetta noiden mekkojen tilalle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olemme ostaneet paljon vauva juttuja viime aikoina, mutta emme itsellemme. (Vauvabuumi on lähipiirissämme käynnissä). Ensimmäisen kerran mieheni osoitti omaa kuumotustaan, kun ei halunnut eräästä tavarasta luopua millään, vaikka lahjahan se oli. No nyt on yhdet pikkuriikkiset tosut/sukat kotona, omasta vastustelustani huolimatta... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En shoppaile, ehtii sitä vielä monta kertaa.

 

Kaapissa on tosin muutama vauvan vaate, tosin ne on alunperin ostettu jollekin lahjaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ostanut pari vauvan lakanaa ja huovan, en vielä vaatteita tms. Nyt viime päivinä on tullut ihan hirmuinen himo ostella vauvan vaatteita ja oon selannut huuto.netiä läpi, mutta vielä en oo mitään huutanut. Lindexin ja Kappahlin uusretrovaatteet on niin söpöjä, oih! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle ei ole tullut mieleenkään ostaa mitään yritysvaiheessa ja onneksi niin. Kaikki tavarat saisivat vaan lojua kaapissa käyttämättömänä...

Edited by massi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en kyl osta...vaikka tärppäis ni en varmasti kovin nopeesti pelon takia, mutta mun kaveri joka ei ees ole vielä yrittänyt ni on ostanut jo vaatteita ja sänkyyn kankaita yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti hypistelen ja ihastelen, mutta en "uskalla" nuolaista ennen kuin tipahtaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietenkin mieli tekisi ostella kaiken näköisiä kivoja vaatteita yms., mutta maltan mieleni siihen, että tärppää. Tai oikeastaan siihen, että ensimmäinen ultra on käyty tärpin jälkeen. Minua varmaankin ahdistaisi, jos vauvaa ei ala kuulua, ja vaatteita olisi jo valmiina kaapeissa muistuttamassa siitä, ettei lasta meillä vielä ole oikeasti tulossa. Toistaiseksi tyydyn vain ihastelemaan kauppojen tarjontaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhden paidan olen ostanut. senkin ostin 17-vuotiaana vaikkei mitään miestä ollut edes näköpiirissä. kolmen vuoden seurustelun jälkeen uskaltauduin näyttämään paitaa miehelle ja nyt kun molemmat kuumeillaan niin mies pyysi nähdä sen paidan uudestaan :)

kastemekon neuloin kesälomalla. tykkään tehdä käsitöitä mutta itelle en keksinyt enää mitään vaatetta mitä pitäis tehdä, niin sitten tein kastemekon. jos ei meillä mene niin annan sen veljelle...

 

ja jotta paineet olisi kovat niin sukulaiset on myös osallistuneet talkoisiin...meiltähän löytyy ihana pinnasänky ja emmaljungan yhdistelmät. ja tottakai äiskä on ostanu kaapit täyteen vauvan vaatteita. keskiviikkonakin oli kuulemma prismasta tarttunu mukaan "aivan ihana body, se vaan hyppäsi ostoskärryihin". no joo, ei meillä oikeasti ole paineita. ainakaan vielä, kattellaan sitten jos vauvaa ei ala kuulumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko myöntää, että noita vauvanvaatteita on alkanut meillekin kerääntymään. Ja lauantaina olisi ollut kirppiksellä aivan ihanat (retro)vaunut kahdeksalla eurolla.. Minä jo suunnittelin rattaiden uudelleenverhoilemista, mutta mies onnistui perustelemaan että miksi niitä vaunuja ei ihan vielä kannata ostaa tänne meidän pieneen kaksioon... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi kyllä mieli ostaa, mutta en uskalla. Aattelen siis, että tuo jotenkin huonoa onnea mun raskautumisen suhteen tjtn.. Ehkä sitte, jos joskus ollaan raskauden puolivälissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut jo jotain, mm. Lindexiltä oli ihan pakko ostaa sellainen ihana pakkaus, jossa oli mm. siiliaiheisia ihania vaatteita. :) Lindexin retrohenkiset jutut on niin söpöjä ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutaman bodyn olen ostanut, ja mekon sekä töppöset. Oli vaan NIIN ihania, etten voinut vastustaa. Ja tämä siis jo ennenkuin yritys oli edes alkanut :rolleyes:

 

Nyt haaveilen jo vaunuista, ja joudun oikein pinnistelemään, etten mene sellaisia tilaamaan nyt jo ennen raskautumista. (Olisi kiikarissa yksi ihana 2008 malli - mitäs jos ne loppuu?)

 

Auttakee tätä hullua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään en ole sortunut ostamaan, vaikka salaa haaveillut olenkin. Sen sijaan kutimista löytää nykyisin ulos vain pieniä villasukkia, töppösiä yms. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen toistaiseksi tyytynyt vain hypistelemään ja ihailemaan vauvatavaroita. En uskaltaisi ostaa ennen raskautumista, sillä jostain syystä ajattelen sen tuovan pahaa onnea... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen tärppiä ostin huuto.netistä yhden rengasliinan, mutta ehdin myydä sen aika pian jo poiskin, kun kuosi ei kuitenkaan miellyttänyt. En mielestäni ole taikauskoinen, mutta kaapissa seistessään liina harmitti, kun raskaus antoi odottaa itseään. Nyt vasta viimeisellä kolmanneksella olen alkanut katsella ja ostellakin vauvanvaatteita. Äitiysvaatteita ostin vasta sitten kun tarvitsin (eli ei ollut enää housuja, jotka olisivat menneet mukavasti päälle, n. rv:llä 21).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä toistaiseksi olen onnistunut hillitsemään itseni, enkä ole ostanut mitään. Haaveilen kuitenkin kovasti ja selailen eri nettikauppoja vähän liiankin ahkerasti. :rolleyes:

 

Ajattelen, että pettymys ei ole niin suuri, jos vauvaa ei ala kuulumaan, kun mitään tavaroita ei ole hankittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now