Miinanen

Äitiyspakkaus 2011

365 posts in this topic

Ihana paketti :) tosin aika poikamainen väritykseltään. Kestovaipoista iso +, esikoisen paketissa oli vielä Imsen flanelletteja, jotka olivat mielestäni hankalampia käyttää. Nuo uudet kestot tulisivat heti käyttöön. Toivottavasti siis saan tämän pakkauksen, pitää venyttää hakemusta viimeiseen päivään.

Edited by amento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti katsomassa pakkauksen kuvia, vaikkei meille vauvaa ole tulossa :D

 

Siis mua ihmetyttää noi muutamat selkeästi poikien väriset vaatteet! Siis olo-asu ja sit vaaleansinisillä kuvioilla oleva body.

 

Jos on pakko laittaa vaaleansinisiä vaatteita, niin oisivat sitten tasa-arvon nimissä laittaneet muutaman vaaleanpunaisenkin vaatteen mukaan. Mutta olihan kyllä v.2009 pakkauksessa (joka me saatiin) se oloasu persikanvärinen, että välillä niinkin päin että "tyttöjen" väri. En vaan ymmärrä miksi äp:ssa ei voisi välttää vaaleanpunaista ja -sinistä, kun ne on niin sukupuolisidonnaisia värejä.

 

Toi kirja on kiva (Pikku Poron päivä)! Meillä on se ja meidän lapsi on tykännyt! On samaa sarjaa kuin 2009-vuoden äp:stä tullut Iloinen lorutoukka -kirja.

 

Ainiin, nuo limenvihreät potkuhousut on ihanat!! <3

Edited by sasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää:

- Villahaalari! Tuo on ihan paras malli, olikohan 2009 pakkauksessa sama Janus-merkkinen. Hankin itse kirppikseltä, kun 2010 pakkauksen haalari tuntui niin ikävältä.

- Tummahko toppahaalari ja asusteet - vuoden 2007 haaleanvaalea meneekin kuraan nykyään joka ulkoilulla, vaikkei vauva edes itse liiku vielä ulkona.

- Myllymuksujen taskuvaippa - 5-10 kg arvatenkin, joten ehtii kokeilla sittenkin kun maitokakkavaihe on ohi.

- Myllymuksujen taittoimu - tällainen on käytössä meillä 3-vuotiaallakin, joten on tosi pitkäikäinen ja kestävä! Aluksi käy myös harson kanssa tai pelkältään kuorivaipan alla.

- Imse Vimse AIO - hyvä vaippa, jos on pientä kokoa niin käy jo vastasyntyneellekin :)

 

Huonoa:

- Sama norsupipo kuin 2010. Söpö, mutta eihän se yhtään sovi tuon toppahaalarin nallen kanssa :lol:

- Sama ruokalappu kuin 2010. Söpö, mutta hajosi jo meillä (pitää tosin tehdäkin asiakaspalautus, jospa oli vaan viallinen yksilö).

 

Muuta:

- Kevytvanuhaalari näyttäisi olevan vähän erilainen kuin ennen. Nepparillinen ainakin. Liekö eri mallinen muutenkin, se "vanha kunnon" oli ainakin meidän pojille ihan sopimaton.

- Värimaailma kallistuu poikamaiseen. En ehkä ihan seilorityylin suurin fani ole muutenkaan ;)

- 50-senttisiä vaatteita paljon. Meillä ei tarvittaisi, mutta eihän toisaalta kaikilla ole 4-kiloisia vauvoja.

 

Summa summarum: Ottaisin, jos saisin :lol:

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä oli ihan kivan näköinen pakkaus! Nätin värinen haalari ja varsinkin omppupotkarit olivat söpöt, aivan ehdottomasti otan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään kyllä tuosta pakkauksesta, oletin vaan, että olisi ollut värikkäämpikin.. Ei nyt niin huippuhieno ole, ei harmita, jos meille tuleekin 2010 pakkaus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaah. Taidetaan ottaa rahana. Rumia vaatteita saadaan varmasti ihan tarpeeksi lahjaksi. Ei iske nuo rumat väriyhdistelmät ja raitakuosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin just katsomassa Kelan sivuilta ja kyllä tykkäsin. Musta uusin pakkaus on kivempi kuin vuoden 2010. Plussaa, että pieniä vaatteita oli selvästi edellisvuosia enemmän. Musta se nallekuvioinen makuupussi on aivan ihana, nallefani kun olen. Pari bodya oli selvästi poikamaisia, mutta muuten musta oli kivat kuosit. Toivottavasti saadaan tää uusi pakkaus, täytyy viivytellä sitä hakemuksen laittamista. Ja tänään vielä Lapsimessuille tsekkamaan pakkausta ihan livenä :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan kiva paketti, mutta värit eivät ole myöskään oikein mun mieleen. En yleensäkään pidä lainkaan ruskeasta tai beigestä päävärinä. Tehosteena ok.

Kestovaipat ja vaatteiden paljous saavat plussaa.

 

Muutama täsmäkommentti:

  • Vanuhaalarin kirahveista pidin tosi paljon

  • Lakanat ei lainkaan mun makuun. Rumat. Tykkään ehkä modernimmasta, esim. Finlaysonin Aappa on älyttömän ihana.

  • Ruokalappu ällön retro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt se on tullut ja ihmeteltävänä! Ei hirveästi harmita jos saakin sen 2010 pakkauksen, mutta taidan kyllä venyttää papereiden viemistä työnantajalle sen verran, että ehtisi 2011 jakoon... koska on enemmän noita perusvaatteita, joita meillä ei ennestään ole ainuttakaan, koska esikoista odotetaan. Hyvin samalla linjalla näyttää jatkuvan kuin edellinenkin, 2010 tykkäsin enemmän ainoastaan niistä oransseista vaatteista, makuupussista ja beigesävyisistä bodyista. Niin ja puolipotkarit tais olla kivempia kuin tässä (jos oikeen muistan ku ne yksityiskohtaiset kuvat ovat tuolta sivuilta nyt kadonneet..)

 

Mun plussat:

+ haalari tummempi kuin viime vuonna - mielestäni parempi näin

+ kevytvanuhaalari on hieman erilainen kuin ennen, toivottavasti parempi (ja kun tarkkaan katsoo niin hei, siellähän on oranssia!)

+ villahaalari

+ useampi myssy kuin viime vuonna

+ hymynaamalapaset (kuulin niistä aiemmista positiivista) ja nämä ovat kivemmat mielestäni kuin viimevuotiset kissat, joista en tykännyt ollenkaan

+ pieniä bodyja (ja kokoja) entistä enemmän, mutta olisivatko mitoitukseltaan sitten kuitenkin hieman reilumpia... luultavasti.

+ 50cm raitabody ja potkarit ovat mielestäni kivan neutraalin väriset, vaikka ei mun lempparivärejä tullutkaan. Näistä ISO plussa!

+ 60cm raitapody kiva, 60cm bodyja 4kpl mikä plussaa

+ 60cm omppupotkarit mun suosikki! Ja kiva se body siellä alla myös, sopii moniin vaatteisiin, mitä tulee varmaan hankittua

+ 70cm keltainen potkari. Korvaa pettymyksen niistä viime vuoden IHANISTA keltaisista potkareista!

+ 50cm valkoinen potkupuku ja potkuhousut, kivat perusvaatteet, tulee varmasti käytettyä

+ 60cm lime potkarit, ois saanu olla tätä väriä enemmänkin!

+ kestovaipoista, vaikken niistä mitään ymmärräkkään niin viisaammat ovat kertoneet, että näiden pitäisi olla hyviä ja että näillä voi oikeasti kokeilla miltä kestoilu tuntuu

 

 

Mun miinukset:

- makuupussi (ei ollut kyllä se viimevuotinenkaan suosikki, mutta se oli sentään hauska), tosin tämä on neutraalimman värinen kuin viime vuonna ja siitä täytynee antaa plussaa...ei jää kellään ainakaan sen takia käyttämättä

- fixonin vaaleansininen body 70cm voi kyllä jäädä monella tytöllä vähälle käytölle. Olisiko voinut olla esim. valkokeltainen/valkovihreä tai valkoruskea niin olis enemmän neutraali?

- 60cm laivabody mun makuun hirveä... ja äiti sanoi tästäkin että selkeästi poikien vaate :girl_haha:

- 60cm potkari jossa on toinen laita valkoista ja toisessa niitä vihertäviä pyörylöitä, en vaan tykkää. Varmaan ihan käypä vaate, ei sillä.

- 70cm oloasu näyttää kyllä siltä, että vaikka tytölle turkoosi on mielestäni aivan sopiva väri, niin tämä saattaa jäädä käyttämättä. Ehkä se vaan näyttää ja livenä on kivempi :girl_sigh:

- harmaa ruskea ja turkoosi noissa paksummissa housuissa on kyllä 90% mielestä poikien värejä. Mutta meillä vaikka olis tyttö niin varmaan tulee noita kaikkia käytettyä. Näyttävät kuvissa kyllä ankeilta, jotenkin valmiiksi haalistuneilta, siksi niistä miinusta...

- lakanat on aina olleet hirveitä, ei kai siitä pääse mihinkään...

 

Äitini 60v kommentit: ainoastaan poikien vaatteita, koot vaikuttavat aiempaa pienemmiltä mutta epäili niiden olevan kuitenkin reilumpia kuin cm mitat antaa ymmärtää. Hän olisi kaivannut kietaisubodeja myös enemmän (joku jo tätä aiemmin kommentoi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainoastaan tuon lorukirjan haluaisin, saakohan niitä jostain ostettua?

 

Pikku Poron Päivää saa tilattua aika monesta nettikirjakaupoista alle kympillä. Kannattaa googlettaa. Lorukirja on tosi kiva, meidän taaperon suosikki ja mielestäni kivempi kuin 2008-2009 pakkausten Lorutoukka. On toki samaa sarjaa.

 

Kävin katsomassa pakkausta livenä messuilla ja monet tuotteet olivat mielestäni tunkkaisen värisiä, varsinkin makuupussi. Tosin itse en ole muutenkaan beigen ja ruskean ystävä. Omppupotkari oli kyllä hieno. Itse olisin ottanut mielummin viimevuotisen, joka meille olisi tullut, jos ei olisi päädytty ottamaan avustusta rahana.

 

Miksiköhän tuo 70-senttinen oloasu on melkein joka vuosi joko tosi ruma tai sitten täysin tyttö- tai poikavärinen. Tuota oloasua ei varmastikaan tulisi puettua tytölle. Ja toppahaalarin hupun röyhelöreunus on sekä ruma, että epäkäytännöllinen. Ainakin vuoden 2008 pakkauksessa oli samanlainen ja se oli aina tiellä.

Edited by Tinka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ihan kaunis pakkaus.

 

 

+ Vaatteet sopivan netraaleita äp-tyyliin, varmasti helppoja yhdistellä muiden vaatteiden kanssa. Söpöjä kuoseja.

+ Se kammottava toppahattu, joka oli ainakin vielä 2008 pakkauksessa on vaihdettu kauniimpaan.

+/- Vaippavalinnat eivät mua kovasti sykähdyttäneet, koska en pidä AIOista, mutta Muksujen taskusta plussaa! Tosin Muksujen taittoimuista en ole käytössä oikein tykännyt (saumat kiersivät ja imu on kaikkiaan liian pehmeä ja löperö mun makuun). Mutta käytettävyydeltä varmasti oikein hyvät ja helpot vaippavalinnat, jotka ehkä innostavat ei-niin-innostuneitakin kokeilemaan kestoja.

- Makuupussi ja pussilakana ovat ihan järkkyrumat

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ne pussilakanat taitaa järjestään olla aika hirveitä.. girl_haha.gif Makuupussi ok, muttei mikään erikoisen kiva.

 

Nyt kyllä harmittaa, kun tän pakkauksen olisin ottanut, mutta se mulle kuulunut 2010 ei innostanut sitten yhtäängirl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä oli tosi kiva! Kiva ehdottomasti, että oli pieniä vaatteita, koska meillä ainakin lähes kaikki 70-senttiset äp-vaatteet ovat jääneet käyttämättä. Alkuun niitä eniten tarvitsee ja just pehmeitä trikoovaatteita smile.gif Kiva, että oli vähän väriä, mun mielestä parempi, että onkin vaikka vähän poikien (tietysti tasapuolisesti pitäisi olla myös tyttöjen) väriä kuin ei väriä lainkaan, kaikki ei kuitenkaan 100 %käytä kaikkea ja jos on niin rahapulassa, että kaikkea on "pakko" käyttää, niin silloin värillä ei taida olla väliä.

 

Mutta mun täytyy sanoa, että 2010 makuupussi on ehdottomasti all-time kivoin, melkein siksi otin koko pakkauksen, vaikka toinen lapsi oli kyseessä wink.gif Ei tuo uusi makuupussi sille vedä vertoja, mutta ihan kiva smile.gif

 

Ja meilläkin muuten tuo 2010 ruokalapun laminointi hajosi heti ekassa pesussa.

 

Kestovaippasetti oli hyvä juttu, kerrankin sellainen, jota myös uudet kestoilijat voivat käyttää tutustumiseen.

 

Kirja näytti kivalta. Ainoa miinus, että Mamin loistava hammasharja oli jäänyt pois tästä pakkauksesta.

 

Mun mielestä noi lakanatkin oli ihan suloiset. 2010 pakkauksessa aika karseet girl_crazy.gif

 

Ainiin, vielä yksi plussa: loistavaa, että on solmittava pipo! Se tähänastinen pipo on meillä mennyt suoraan nukenvaatteeksi: ihan turha ja vieläpä ruma pienellä vauvalla.

Edited by Mamabarba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko värit oikeasti niin mielipiteitä jakava asia, että sen vuoksi niitä ei näissä pakkauksissa ole :unsure:?

 

No kieltämättä ei muutenkaan kaupoissa esim. hirveästi värikkäitä vaatteita näy, eli kai ihmiset sitten tykkää vähän pliisummasta tyylistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin tästä uudesta pakkauksesta, pakko silmäillä vaikkei nyt siis ajankohtainen asia olekaan. :D Saatiin tytölle 2009 pakkaus enkä tykännyt siitä ollenkaan, paitsi sydänmakuupussi on ihana. Oli vaan valkoista, sininen toppapuku jossa kalansuomuja muistuttavat reunukset eikä kevytvanupukua mitä kaikki tutut on kehuneet eniten käytetyksi. Tuon uuden pakkauksen puku on mun mielestä kiva. Kaikkein eniten olen tykännyt 2007 ja 2008 olleista beigeistä, viime vuoden norsupuku oli kanssa ihan kiva ja nyt tuo. Nuo on oikeasti neutraaleja, kun taas sininen ihan liian poikamainen. Makuupussi uudessa on kanssa kiva, mä vaan tykkään eri ruskean sävyistä. Sisävaatteetkin oli huomattavasti kivempia kuin 2009, toki vähän poikamaisia mutta niinhän nuo neutraalit värit tuppaa aina olemaan. Pääosin mielipiteeseen mulla vaikuttaa aina haalarin ja makuupussin kuosi. Jos toinen lapsi siunaantuu tuon pakkauksen aikana, otan kyllä mieluummin pakkauksen kuin rahana.

 

Ja vaikka sitä itekin tulee välillä purnattua niin onhan tuo äitiyspakkaus oikeasti tosi hyvä asia. Vaatekoot saisi olla pienempiä, tuntuu että kun ne on sopivia lapsi on jo niin "vanha" ettei haluaisi valkoisia yksvärisiä potkareita käyttää, tuntuvat yövaatteen oloisilta. Haalarikin on melko iso, ei sitä kuitenkaan voi enää leikki-ikäisellä käyttää. Toki vaikeita asioita kun vauvat on erikokoisia.

 

Mutta itse siis tykkäsin kovasti tämän vuoden pakkauksesta kokonaisuudessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pukisin kyllä vaaleansiniskuvioisen bodyn sekä kolitsipuvun ihan sujuvasti tytölle. Mutta myönnettäköön, että pinkkiä ei olla pojalle ostettu (kirkkaan punaista kylläkin, esim. yksi ulkoilupuku on ollut pojalla punainen). Myös vuoden 2009 pakkauksesta löytynyt persikan värinen kolitsipuku jäi käyttämättä grin.gif.

 

Mutta ihan ok pakkaus, varmaan otetaan vaikka vuoden 2009 pakkaus kotoa löytyykin.

Kestovaipoista tosiaan iiiso plussa!

Raidat ja omput mun suosikkeja kuoseissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään tosi paljon uudesta pakkauksesta! Paljon kivemmat värit kuin 2010 pakkauksessa, joka me saatiin. Ainoastaan toppa- ja vanuhaalarit ja makuupussi oli mun mielestä kivemmat 2010 pakkauksessa. Myöskään 2011 pakkauksen laivabody ei miellytä silmää, muuten melkein kaikki vaatteet on aika kivoja ja suurin osa käy kivasti sekä tytöille että pojille. Toivottavasti seuraavat pakkaukset olis saman tyyppisiä kuin tämä. Parin vuoden päästä vois olla taas pakkaukselle käyttöä. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana toppapuku ja omenapotkarit!! Muuten aika mitaansanomaton mun mielesta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkäsin kovasti! :) Ihan livenä kävin katsomassa Lapsimessuilla! Huomasin myös että on enemmän näitä 50-kokosia ja meille varmasti hyvä kun kaksoset tulossa niin ei tarvitse odottaa että 70 cm olisi sopivat! :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huonoa:

- Sama norsupipo kuin 2010. Söpö, mutta eihän se yhtään sovi tuon toppahaalarin nallen kanssa :lol:

No nimenomaan, samaa ihmettelin girl_impossible.gifgirl_haha.gif

 

Kaikkein eniten olen tykännyt 2007 ja 2008 olleista beigeistä, viime vuoden norsupuku oli kanssa ihan kiva ja nyt tuo. Nuo on oikeasti neutraaleja, kun taas sininen ihan liian poikamainen.

Mutta eihän se 2009 toppahaalari ole sininen vaan vaaleanharmaa girl_haha.gifgirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ihan tykkäsin pakkauksesta vaikka ei kyllä niin värikäs ollu kun annettiin etukäteen ymmärtää. Paitsi punaiset puolipotkarit oli aika järkytys mut eiköhän niihin totu :girl_haha: emmä ihan tuollastakaan kuitenkaan haluaisi jos värikästä pitää hakea..oon enemmän sellanen pastellivärien tai rauhallisten värien käyttäjä.

Mun mielestä vuoden 2009 pakkauksessa on ollu kaikista ihanin pussilakana ja meillä niitä onkin 2 kappaletta :girl_crazy:

Jokatapauksessa otetaan paketti kun ei esikosen aikana otettu vaan otettiin raha ja myöhemmin kaduin kun ei otettu ja ostelin sitten niitä osia mistä tykkäsin kovasti ja siinä oli iso työ kun ei kaikki niitä sitten halunnutkaan heti myydä joten aikasemmasta viisastuneena nyt otetaan pakkaus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon aina ajatellut, että otan jokaisessa raskaudessa pakkauksen, mutta nyt taisin tulla toisiin aatoksiin. Potkuhousuja ei juurikaan tullut käytettyä esikoisella (ja niitä taas useammat pakkauksessa) ja muutenkin pakkaus tosi samanlainen kuin esikoisen pakkaus, joten taitaa jäädä ottamatta. Esikoisen jäljiltä kun on kuitenkin kaikki (tarpeelliseksi koetut) pakkauksen tavarat vielä tallella ja hyvässä kunnossa.

 

Jos odottaisin esikoista niin ottaisin pakkauksen, koska on siinä paljon perushyödyllisiä juttuja. Nyt taidan kuitenkin päätyä siihen, että kulutan Kelan 140€ niihin tavaroihin mitä meiltä oikeasti puuttuu, eli esim. pienempi toppapuku syysvauvalle, kylpyveden lämpömittari hajonneen tilalle ja esim. poikamaisempia vaatteita jos siis tulokas osoittautuu pojaksi.

Edited by Ella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tämä pakkaus meille otetaan. On kivempi kuin viime vuoden, vaikka odotin väritykseltään enemmän retrokuoseja. Hyvä että myös ihan pieniä 50cm vaatteita on, ja plussaa siitä että käytännöllisiä puolipotkareitakin löytyy. Tykkäsin kyllä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now