Miinanen

Äitiyspakkaus 2011

365 posts in this topic

Sattuisko täällä ketjussa kukaan tietämään paljonko 2.laatuiset äp:n makuupussit on yleensä maksaneet Finlaysonin tehtaanmyymälöissä? Mulla on ollut mielikuva että 10 euroa, mutta nyt kun näin niitä meidän myymälässä (sitä 2010-mallin pussia) niin hinta oli 18 euroa. Musta tuntui aika kalliilta kun olivat 2.laatua ja ainakin päällimmäisessä niistä oli tahrojakin kankaassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin vuoden 2010 makuupussin neljällä eurolla! Finlaysonilla oli semmonen alemyynti tuolla Pyynikillä keväällä. Aiemmin oon ostanut ihan Finlaysonin myymälästä 8 eurolla kakkoslaatuisen makuupussin. Tuossa 2010-pussissa oli ihan pieni viilto kankaassa, minkä kyllä pystyy korjaamaan, ettei ala purkamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edullisesti olette saaneet! No ovatpa kyllä nostaneet hinnat pilviin, ainakin täällä Oulun Finlaysonin myymälässä!! :o

Edited by sasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä odotellaan kovasti päätöstä ja tietoa että pakkaus olisi jo postissa.. Neuvolassa varoittelivat hieman pitkistä käsittelyajoista.. Huoh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistämpäs tänne kysymykseni:

 

Kauanko uskotte käyttävänne/käytitte äitiyspakkauksen peitettä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauanko uskotte käyttävänne/käytitte äitiyspakkauksen peitettä?

 

 

Meillä 1v7kk käyttää vielä äitiyspakkauksen (vm08) peittoa ja on vielä ihan reilun kokoinen. En tosin usko että peiton koko olisi 3v aikana muuttunut. Meillä kummatkin lapset nukkuivat aluksi ensisängyssä jolloin äp:n peitto oli aika iso. Ja esikoinen sai suuremma "junioripeiton" siirtyessään pois pinnasängystä kun äp:n peitto ja pinnasänky piti luovuttaa pikkuveljelle girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Meillä ei oikein olla käytetty sitä peitettä, kun lapsi on aina ihan hikinen jos sillä on se peitto päällä. Meillä on ollut peittona Lindexin trikoo/velour-huopa. On se äp:n peitekin pussilakanan kaa sängyn reunalla, mut harvoin tulee tosiaan käytettyy. Ois kyllä vielä sopivan kokoinen vajaa 2-vuotiaalle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauanko uskotte käyttävänne/käytitte äitiyspakkauksen peitettä?

 

Meillä oli tytöllä -07 peitto (-07 ja -11 peitot ovat ihan samankokoiset ja -näköiset) käytössä siihen asti, kun pikkuveli syntyi, eli 1v 9kk, koska pikkuveljelle en ottanut pakkausta. Poika (nyt 2v 3kk) käyttää vielä sitä -07 peittoa, koska uudelle tulokkaalle otettiin uusi pakkaus, ja peitto riittää pojalle vielä oikein hyvin (pojalla pituutta n.92cm). Meillä peitto on ollut lapsille oikein sopiva paksuudeltaan, kesällä sitten on nukuttu pelkällä pussilakanalla/ilman peittoa. Peitto on kyllä tosi iso vastasyntyneelle, mutta meillä se on ollut kuitenkin käytössä heti, olen vaan taitellut ylimääräisen jalkopäähän kaksin kerroin (ikäänkuin pussiksi jalkoihin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastuksista! Olen pohdiskellut että teenkö pussilakanoita suoraan tohon äp-pakkauksen peittoon vai isompia, päätin tehdä pakkauksen peittoon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys: Voiko päätös äitiysavustuksesta tulla vasta sitten, kun Kela on saanut sen raskaustodistuksen? Kun mä en nyt ihan tajua, kun mun pitäis toimittaa se raskaustodistus mun työnantajalle, koska saan ekat 3kk palkkaa... Mut äitiysavustushakemuksen tein äsken netissä. Niin mietin vaan, et kuinkahan kauan sitä saa sit odotella.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys: Voiko päätös äitiysavustuksesta tulla vasta sitten, kun Kela on saanut sen raskaustodistuksen? Kun mä en nyt ihan tajua, kun mun pitäis toimittaa se raskaustodistus mun työnantajalle, koska saan ekat 3kk palkkaa... Mut äitiysavustushakemuksen tein äsken netissä. Niin mietin vaan, et kuinkahan kauan sitä saa sit odotella.. :rolleyes:

 

 

Juu, Kela tarvii raskaustodistuksen.

Minä ainakin kysyin neuvolassa kaksi raskaustodistusta just sen takia kun jouduin lähettään töihin palkanlaskentaan ja toisen kelaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, Kela tarvii raskaustodistuksen.

Minä ainakin kysyin neuvolassa kaksi raskaustodistusta just sen takia kun jouduin lähettään töihin palkanlaskentaan ja toisen kelaan.

 

Okei, kiitos tiedosta! :) Pitääpä soittaa neuvolaan ja pyytää vielä toinen todistus Kelaa varten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistämpäs tänne kysymykseni:

 

Kauanko uskotte käyttävänne/käytitte äitiyspakkauksen peitettä?

 

Mun esikoinen, pian 3 v, käyttää vieläkin mutta nyt alkaa jäädä jo lyhyeksi joten synttäri- tai viimeistään joululahjaksi saa isomman peiton :)

sasa; Missä on Oulussa Finlaysonin myymälä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

karpalo., Se on Saaristonkadun ja Rotuaarin kulmassa (vai loppuuko se Rotuaari just sitä ennen..). Siinä kohdalla oli ennen Suomalainen Kirjakauppa. Vastapäätä on S-market, eli ihan siinä Stockan "vieressä". Yläkerrassa on normaalihintaisia tuotteita ja alakerrassa on jotain 2-laadun tuotteita edullisemmin. Sinne ei vaan pääse rattaiden kaa, niin tulee tosi harvoin käytyy siellä alakerrassa asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maanantaina oli paperit saapunut kelaan, ja tänään oli tullut päätökset :girl_in_love:

Pakkauksen pitäisi saapua parin viikon päästä :lipsrsealed:

Edited by Faline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin vuoden 2010 makuupussin neljällä eurolla! Finlaysonilla oli semmonen alemyynti tuolla Pyynikillä keväällä.

 

Wilma, missä päin Pyynikillä tuommosia alennusmyyntejä järjestetään, kerro lisää?! Tiedän vain Finlaysonin myymälän Kuninkaankadulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä idea, noin sitä laatikkoa voi käyttää ihan yleiseen säilyttämiseen muuallakin kuin varaston perällä.

 

Oma suosikkini on Sukupuu. :grin:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Munkin mielestä on kivoja verrattuna siihen valkoiseen laatikkoon. Tykkäsin jo siitä, kun pojan laatikossa oli haikaran kuvia, tytön laatikko taas oli täysin valkoinen (siinä kannessa luki Kela). Käytin sit tytölle pojan laatikkoa ensisänkynä niinä kertoina, kun sitä tarvittiin ;) Jos joku ei tykkää kuosista, niin voihan siihen väsätä päälle jotkut kankaat. Niinhän jotkut jo tekee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, olisipa mukava saada tuollainen "tuunattu" paketti, se valkoinen on tylsä. Ja nuo kaikki oli ihan kivoja, mutta oli siellä muutama parempi!

 

Onko tietoa, milloin tuota voittajapakettia sitten voi saada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama kiinnostaisi muakin. Alkaakohan ne jakaa sitä vasta, kun paketin sisältökin seuraavaksi vaihtuu.. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now