Miinanen

Äitiyspakkaus 2011

365 posts in this topic

Mulla on ihan kamala äitiyspakkauskuume :girl_crazy: Esikoisesta siis otettiin (-07 pakkaus) ja kuopuksesta ei. Nyt aion kyllä ottaa, se raha on kuitenkin niin naurettavan pieni ja jotenkin se äitiyspakkausfiilis on niin ihana :tender: Näkyy olevan edelleen Erisan-rasva, hammasharja ja liukuvoide samaa mallia kuin esikoisen pakkauksessa.

 

Mullekin kelpaisi ihan valkoinen, beige, ruskea, harmaa, niihin kun on helpompi yhdistellä sitten haluamiaan värejä. Itse kun tykkään käyttää vauvalla myös "sukupuolivärejä". Kirkkaanpunainen olisi kyllä ihan kiva, sitä tykkäsin käyttää pojallakin, taisi olla kuopuksellakin jopa enemmän sitä kuin tytöllä. Esim. tummansininen ja -vihreä taas on sellaisia, mitä en oikein välittäisi tyttövauvalle pukea (tosin ensimmäinen "lupaus" viittasi tällä kertaa poikaan) eli olisi toivottavaa, että pakkauksessa ei paljoa sellaisia olisi, mitkä sitten tyttöjen äideillä jää vallan käyttämättä. Isompana meillä on tytöllä ollut kyllä jos jonkinväristä vaatetta, mutta pikkuvauvana en tykännyt "poikavärejä" käyttää. Turkoosia kyllä oli mitä kai monet ei sitäkään käytä tytöllä. No nää nyt on vaan mun ajatuksia, kyllä kelpaa kaikki värit, eiköhän suurin osa ole kuitenkin mieluisia. :girl_sigh:

 

Voisiko joku laittaa tänne jakoon lapsimessuilta kuvia pakkauksesta, kun oletettavasti Kelan sivuille kuvat eivät tule niin nopeasti?? Olen hiukan malttamton... :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvia täälläkin kaivataan, kun messuilla se kuitenkin on esillä! Itse kun ei paikalle pääse tuon sattuneen 600km ja edelleen jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi. Ensi viikolla saan terveydenhoitajalta ne paperit työnantajalle ja kelalle, katsotaan sitten jaksanko odottaa että uudet tulevat jakoon... olisi niin kivaa saada tänne pieniä vaatteita ja rompetta hypisteltäväksi! :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyspakkaus 2011 ei kosketa kyllä mua millääm tavalla (paitsi kyllä muakin kiinnostaa ihan uteliaisuudesta vaan, että miltä se näyttää :girl_haha:) mutta kommentoin sen verran, että ainakin 2008,2009 ja 2010 ne kuvat ovat ilmestyneet Kelan sivuille samaan aikaan kun pakkaus on julkistettu lapsimessuilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli perjantaina 15. päivä Kelan sivujen päivitystä aamusta lähtien. Saa nähdä meneekö koko sivut jumiin vai olenko ainoa sekopää. :girl_crazy:

Paras olisi tulla heti sitten perjantaina, koska seuraavana yönä meillä on lähtö Suomeen ja siellä anoppilassa on huonompi nettiyhteys ja pieni kannettava kone. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen aikaan sain vuoden 2005 pakkauksen ja esikoinen on syntynyt toukokuussa 2006. Se oli siinä mielessä kiva että ei tarvinnut ottaa niitä kestovaippoja sai enemmän vaatteita. Tosin suurinosa vaatteista oli turkooseja tai vaaleansinisiä. Tyttö kun syntyi niin jäi suurinosa käyttämättä. Sitten oli myös huonolaatuinen haalari joka ei pitänyt edes vettä.

 

Nyt kun odotan toista niin sain vuoden 2010 paketin. Mielestä ne vaatteet olivat ihan kivoja. Paitsi että taas oli aika poikavoittoiset värit. Esim makuupussi. Kestovaipat oli sellainen pakko ottaa juttu,ja niitä ei saa edes myytyä. Liikaa tarjontaa.

 

Mielestäni tämän äitiyspakkausraadin pitäisi ottaa se myös huomioon ettei kaikki halua kestovaippoja ja näin ollen ne tulisi jättää pois kokonaan tai sitten saisi valita haluaako ekologisen paketin vai enemmän vaatteita.Mielestä se ei ole heidän tehtävä ottaa kantaa siihen alkaako joku kestoilemaan vai ei. Ajatelkaa kuinka monta vaatetta silläkin rahalla saisi lisää tuohon pakettiin. Silloin 2005 paketissa oli huomattavasti enemmän vaatteita kuin 06 paketissa missä oli kestovaippoja. Mielestäni oli myös hyvää 05 vuoden paketissa kun sielä tuli tuttipullo mukana. Siksi se oli hyvä koska ei tullutkaan maitoa eikä heti pysty kauppaan lähtemään niin oli edes yksi pullo mistä antaa korviketta. Sen saisi lisätä takaisin.

 

Pakkauksen ulkonäkö oli myös ennen kivempi kun siinä oli niitä haikaroita,nyt ei ollut mitään,muuta kun se teksti. Aika pettymys.Tiedän ettei ole ennenkään ollut mutta silloin sentään oli vuosiluku päällä nyt ei.

 

Olen ottanut esikoisen aikaan yhteyttä sinne raatiin,mutta mielipidettäni ei otettu huomioon koska en ollut siinä kyselyryhmässä silloin. Mielestäni heidän tulisi ottaa kaikki mielipiteet mukaan kun valitsevat tuotteita. Vai eikö he halua kuulla todellista kantaa pakkauksesta kun se palaute olisikin niin huonoa.

 

Mielenkiinnolla odotan tämän vuoden pakettia. Josko sieltä olisi vihdoinkin poistettu kestovaipat ja lisätty värejä. Niin ja lisätty pienimpien vaatteiden kokoja ja vehennetty isommasta päästä. Haalari voisi ihan hyvin olla kokoa ensi haalari 56-62. Moni kuitenkin hankkii jo päiväkotiin/ulkoiluun muunlaisen haalarin.

 

Kannatan sitä kantaa että äitiyspakkaus vaihtuisi aina vuoden vaihteessa. Se olisi paljon järkevämpää niin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäis olla nyt se TYKKÄÄ nappi, kävisin tota Lillyn kommenttia tykkäämässä :girl_dance: Toivottavasti kelan sivut kestää rasituksen, eiköhän meitä ole aika monta jotka niitä kuvia odottelee!

 

Samaa mieltä kuin Ötökkä tuosta haalarista, toisaalta ymmärrän että jos syntyykin toukokuulla niin sitä tarvitaan vasta sitten syksyllä ja jos on iso lapsi niin pieni haalari on jo pieni. Mutta kaikille muille se on iso, vois olla minun mielestä vähän pienempi. Olin samoin yllättynyt kun olen aiemmin vanhoja äitiyspakkauksia vain nähnyt ja sitten nyt katselin kun selvisi että meille on tulossa vauva niin sitä 2010 pakkausta ja etsiskelin niitä tuttipulloja ym. eikä ollutkaan! Voisi siellä nyt ainakin joku pullo olla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielstä se toppapuku on ihan ok, vaikkei vettä pidäkään, vauvahan on vaunuissa suojassa. Meillä se oli käytössä jo ekana talvena vaikka vauva syntyikin elokuussa. Isohan se oli, mutta käyettiin vain vaunuissa, joten ei haitannut. Oli niin kylmä talvi ettei se ollut yhtään liikaa, jonkunlainen toppapuku olisi joka tapauksessa pitänyt ostaa.

 

Mun ymmärtääkseni sen jälkeen kun pakkaukseen tuli kestovaippoja, ne on joka kerta äänestetty sekä hyödyllisimmäksi että vähiten hyödylliseksi tuotteeksi. Jakavat siis mielipiteet aika selvästi. Mun mielestä on kiva että niitä on siellä, ovat varmasti monille se ensimmäinen kosketus kestovaippoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin viime vuosina Kelan sivut ovat olleet aika jumissa, kun uusi äp on julkistettu girl_crazy.gif

 

Hitsi, mä toivon, että uusi pakkaus olisi tosi ruma ja tylsä, niin sitä ei tarvisi ottaa. Esikoisen jäljiltä kun on niin hyvin vaatteita ja tavaraa, ettei uudelle pakkaukselle oikeastaan olisi käyttöä. Mutta. Jos uudessa pakkauksessa tosiaan on kivoja värejä ja pakkaus on tosi kiva, niin onhan se pakko ottaa! Ja kuten Lilly aiemmin jo mainitsi, niin nimenomaan se äitiyspakkausfiilis on niin ihana wub.gif

 

Muoks. Meillä äp:n 2008 kestovaipat olivat kovassa käytössä, ja ajattelin hamstarata niitä ehkä vielä vähän lisää seuraavalle käyttäjälle. Toivottavasti uudessakin pakkauksessa on hyvät kestot!

Edited by Kaakaopapu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta on ihan mahtavaa, että pakkauksessa on kestovaippoja, ja minusta on hieno juttu että kertakäyttövaipat ovat jääneet pois - meille ne olivat ihan turhia. Aika moni varmaan jättäisi kestot kokeilematta kokonaan, jos ei niitä tuota kautta saisi - toki vaippojen on oltava sitten hyviä ja helppokäyttöisiä. Minusta on oikein oiva tapa ohjata ihmisiä kestäviin kulutusvalintoihin tuota kautta. Minä ainakin näen niin, että kertakäyttöisyydestä pitäisi nimenomaan pyrkiä eroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin jo jännittää uusi pakkaus! Ja jos sitä jaetaan noin pitkään, olisi se sitten ehkä se pakkaus, joka meillekin tulisi. Meilläkin tosin on tavaraa ja varsinkin vaatteita ihan riittämiin esikoisen jäljiltä, mutta jos se pakkaus on tosi kiva, en varmaan malta olla ottamatta.

 

Samaa mieltä kestoista kuin LeeLoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä kyl haluan äippäpakkauksen. ihanaa kun siihen on tulossa värejä. mä en tykkää noista valkosista, yms kuteista. kyllä tossa pakkauksessa mun mielestä pitäs olla edes yks tuttipullo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hormonipäissään sitä jotenkin todella ärsyynnyin Ötökkä2011 tekstistä.

 

Tuo äitiyspakkaus on lähinnä missä muodossa vaan aivan uskomaton avustus tuleville lapsiperheille. Se kertoo aika pitkälti konkreettisesti sen mitä kaikkea oikeasti tarvitsee pienen lapsen kanssa, toimii starttipakettina ja lisäksi siitä näkee myös millaisia vaihtoehtoja on olemassa. Vaikka kestoista jauhetaankin tänä päivänä paljon, pitävät useat kertiksiä sinä "ainoana" vaihtoehtona .. Ja kuka tietää vaikka kokeilemalla huomaisikin että käytössä kestot ovat se oma juttunsa.

 

En ole mikään maailmanhalaaja ja intokierrättäjä, mutta ihmisten kiittämättömyys ja se että aina vaaditaan enemmän ja pitäisi saada itse valita monesta vaihtoehdosta, vaikka saadaan ilmaiseksi jo vaikka mitä, pistää kismittämään.

 

:skilletgirl:

 

Anteeksi tästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^äitiyspakkaus ei kyllä ole ilmainen, mikäli hoitaa veroasiansa lain mukaisesti. ;) ötökällähän oli ihan asiallista kritiikkiä.

 

käsittääkseni äitiyspakkauksen pitäisi vaihtua vuodenvaihteessa, että vauva saisi syntymävuotensa mukaisen pakkauksen. muistelisin aikaisemmin jo siitä lukeneeni, mutta näin ei ainakaan vielä ole. kai se on logistisesti hankalaa arvioida jokaisen vuoden vauvat ja pakkauksen ottajat.

 

innolla odotan aina äityspakkausta, vaikka itselle se ei olisikaan ajankohtainen. :girl_haha: saas nähdä onko vihdoin oikeasti värikkäämpi pakkaus, näin on ennenkin mainostettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ajatellut, että on aivan mahtavaa, että pakkaus sisältää kestovaippoja. Kokeilukynnys on saatu tuota kautta matalalle, ja pakkauksen kestoilla meilläkin kokeillaan. Lisäksi ystävä on luvannut lahjoittaa oman pakkauksensa kestovaipat.

 

Eilen tuli käytyä Finlaysonin myymälässä, ja siellä oli II-laatuisia vuoden 2010 pakkauksen makuupusseja myynnissä. Tuli sitten myyjän kanssa juteltua aiheesta, ja hän sanoi, että 2011 makuupussi olisi beige sävytteinen ja siinä olisi jotain sydänkuvioita. Eiköhän se kohta selviä, miltä livenä näyttää :girl_smile:. Tykkäsin kyllä tuosta 2010 mallistakin, nätti livenä, eikä hinta olisi ollut paha 10€. Jännityksellä odottelen, kumpaa pakkausta olisi tulollaan, kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan :girl_dance:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2009 pakkauksessahan oli beige sydänkuvioinen makuupussi, onkohan tänä vuonna sama..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kovasti odotan uutta pakkausta! :) Ja messuille pitää mennä että pääsee oikein fiilistelemään että mikä siellä on tällä kertaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milloinkohan pakkauksen nimi muutetaan asianmukaisemmin "vauvapakkaukseksi"... Vauvan käyttöönhän nuo on pääasiassa tarkoitettu molempien vanhempien avustuksella. Tietysti äitiyspakkaus-nimityksellä on traditio puolellaan. smile.gif Mun mielestä se on vaan hassu nimitys.

 

Joka tapauksessa odotan innolla kuvia pakkauksen sisällöstä! Täytyy muistaa notkua kelan sivuilla heti lapsimessujen jälkeen.

 

Muokkaus: Vielä tarkennuksena, ettei kukaan luule tiukkapipoksi... Eli tuo äitiyspakkaus-nimitys pistää silmään ihan vaan sen takia, kun kaikissa muissa yhteyksissä esim. neuvolan esitteissä puhutaan niin ympäripyöreästi "vanhemmista"...

Edited by Ebur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuli sitten myyjän kanssa juteltua aiheesta, ja hän sanoi, että 2011 makuupussi olisi beige sävytteinen ja siinä olisi jotain sydänkuvioita. Eiköhän se kohta selviä, miltä livenä näyttää :girl_smile:.

 

:tender: Voi olisipa sydämiä! :lipsrsealed: :lipsrsealed: :lipsrsealed:

Edited by Mimia

Share this post


Link to post
Share on other sites

^hui, ja mä taas aattelin että voi ei... olis ees raitoja tai jotain muuta :girl_haha:

 

Mulla tulis tuskin kestovaippoja kokeiltua ellei niitä olis pakkauksessa. Aiotaan ehdottomasti kokeilla, vaikka epäilen, että olen niin mukavuutta rakastava (vaikka meillä on oma komposti ja kaikki jätteet omakotitalossa kierrätetään jne) etten jaksa siihen rumbaan alkaa. Ymmärrän kyllä miksi ne, joilla on jo kokemusta kestovaipoista ja eivät pidä, purnaavat koska heille tarpeellisia tuotteita on vähennetty. Edelleen ihmettelen sitä tuttipullon puuttumista... mielestäni se kun on aika peruskamaa.

 

Äitiyspakkaus on ehdottomasti iso etu, ja saamme olla kiitollisia siitä. Ei ole käytännössä mahdollista, että järjestettäisiin mahdollisuus valita useista eri pakkauksista, kun nytkin määrien arvioiminen on hankalaa. Ehkä tuo joka vuodelle oma pakkaus tuo vähän selkeyttä kehiin!

 

Enkä jaksa oikeen mitenkään uskoa, että siellä uudessa olis paljoa värejä...aina ne hehkuttaa että entistä enemmän värejä ja sitten siellä on yks oranssi potkari :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna yksi KELA:n varmistamista toimittajista on suomalainen Myllymuksut, eli toivon että luvassa on entistä parempilaatuisia ja helppokäyttöisempiä kestovaippoja smile.gif ja plussaa tietty kotimaisuudesta..

 

Aiempien vuosien kestovaipat ei oo ehkä olleet niitä helppokäyttöisimpia tai luotettavimpia vaippoja (esim. niitä Imse Vimsejä kannattaa pestä MONTA kertaa ennen ekaa käyttöä jotta ne saa hyvään imuun ja voi olla et silti tarvitaan lisäimua). Tämä on ollut omiaan latistamaan monen vain äippispakkauksen kestoilla aloittaneen vaipattajan intoa girl_sigh.gif Mun mielestä kunnollinen sisävaippa + kuori ja taskuvaippa tai All-in-one olis hyvä lähtökohta.

 

Mua harmittaa ihan hirveästi, että tän viime vuoden pakkaus (2010) oli mun makuun tosi ankea ja poikamainen. Ei iskenyt sitten yhtään.. Nyt sit voinkin kateellisena odottaa tän vuoden pakkausta, jossa ihan varmasti on kaikkea tosi ihanaa girl_haha.gif Me jätettiin pakkaus ottamatta, kun ei sieltä olis tullut sitä itse laatikkoa lukuunottamatta hirveästi juttuja käyttöön ja vaatteita on hamstrattu jo muutenkin ihan tarpeeksi. Ja tosiaan, miksi niiden vaatteiden pitää olla niin isoja?

Edited by mei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei näy kelan sivuilla vielä ei.... nyyh. Ja kun tänään olis ollu just niin hauskaa nähdä kuvat kun tulee se 154vrk täyteen!:girl_haha:

 

 

Muoks.

Vissiin vähän kalenteri päässä sekaisin kun ensi viikollahan ne vasta on ne lapsimessut! :girl_sigh:

Edited by pikkurinsessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna yksi KELA:n varmistamista toimittajista on suomalainen Myllymuksut, eli toivon että luvassa on entistä parempilaatuisia ja helppokäyttöisempiä kestovaippoja smile.gif ja plussaa tietty kotimaisuudesta..

 

Aiempien vuosien kestovaipat ei oo ehkä olleet niitä helppokäyttöisimpia tai luotettavimpia vaippoja (esim. niitä Imse Vimsejä kannattaa pestä MONTA kertaa ennen ekaa käyttöä jotta ne saa hyvään imuun ja voi olla et silti tarvitaan lisäimua). Tämä on ollut omiaan latistamaan monen vain äippispakkauksen kestoilla aloittaneen vaipattajan intoa girl_sigh.gif Mun mielestä kunnollinen sisävaippa + kuori ja taskuvaippa tai All-in-one olis hyvä lähtökohta.

Olisi hienoa, jos pakkauksessa olisi Myllymuksujen vaippa. Mä kuitenkin luulen, että Myllymuksuilta saattaisi tulla kestoliivinsuojat. Olisiko Myllymuksuilla resursseja tuottaa niin suuri määrä vaippoja, mitä pakkauksiin tarvitaan?

 

 

Mulla ei ole kokemusta muista äp:n vaipoista, kuin noista Imse vimseistä ja ne todella eivät ole mitään helppokäyttöisimpiä vaippoja. Meillä niissä ei myöskään riittänyt imu paljon pissaavalla lapsella, kuin ehkä ihan ekoina viikkoina. Toisaalta Imse vimsejä voi käyttää jatkossa taskuvaipoissa imuina, joten ovat pitkäikäisiä. Ja kyllähän lähes kaikkia puuvilla-/bambu- ym imuja pitää pestä aika reilusti, ennenkuin ovat kunnolla imussa.

 

Mun mielestä Aio äippäpakkauksessa olisi ihan out, koska meillä ei aiot ole koskaan toimineet, vaan falskaavat aina. Muotoon ommeltu sisävaippa+kuori olisi meille se mieluisin vaihtoehto. Näissä jutuissa on varmaan yhtä monta mielipidettä, kuin on käyttäjiäkingirl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei näy kelan sivuilla vielä ei.... nyyh. Ja kun tänään olis ollu just niin hauskaa nähdä kuvat kun tulee se 154vrk täyteen!:girl_haha:

Saman kävin toteamassa tänään :girl_haha:

Kaakaopapu komppaan kestovaippa-asiassa! Tosin meillä imse vimset meni ensiviikkoina ihan ok lisäimun kanssa, jäivät vaan isokokoisella pojalla nopeasti pieneksi. Myllymuksujen aio S-M-kokoisena oli yllättävän hyvä, sellainen olisi tervetullut pakkauksessa! :girl_smile: Sen lisäksi ei montaa aio:ta olla kokeiltukaan eikä muksujakaan ollut kuin yksi, muut eivät toimineet. Mä luulen myös, että sieltä tulee muksuilta liivinsuojat. Ihan kiva sekin. :girl_sigh:

 

tuttipulloasiaa kommentoin sen verran, että itse en sitä kaipaa ollenkaan. Esikoiselle ehdittiin kyllä helposti hakea pullo kaupasta kun tuli lisämaidolle tarvetta (ja osaahan nyt mies yksinäänkin sellaisen ostaa jos tulee yllättäen tarve!!) ja jos pyrkii täysimetykseen, niin pullo voi mennä ihan hukkaankin. Meillä ei kuopuksella tarvittu pulloa ollenkaan (kokeiltiin kerran muttei jaksettu alkaa opettaa kun ei sitä huolinut). Lisäksi monet äidit haluavat ostaa tietynmallisia pulloja. Itsekin hankin tälle tulokkaalle Tommee Tippeen closer to nature pullon, koska se muistuttaa eniten rinnanpäätä ja imetetyn vauvan kanssa tulee ehkä vähemmän ongelmia imuotteeseen jne. sellaisen pullon kanssa. Tavallinen pullo jäisi käyttämättä koska niissä imuote on liian kapea imetyksen kannalta. Moni äiti voi myös herkemmin ehkä antaa pullosta korviketta aivan turhaankin, jos pullo ja korvike on valmiiksi ostettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now