Guest Tiina83

Koska lopetitte/lopetatte pillerit?

197 posts in this topic

Liityin uutena tänne, kun pillerit loppuu kahden laatan jälkeen ja mies on näyttänyt vihreää valoa. Eli yritys alkaa syyskuussa <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetin vajaa vuosi sitten, pari kuukautta meni kierron tasaantumiseen sinne 28-35 tasolle, mitä se mulla on. Nyt on muutama kuukausi mennyt aika tarkkaan 30 kierroilla. Sen jälkeen hetki käytettiin kortonkia, sitten siirryttiin keskeytettyyn noin puoli vuotta sitten ja nyt yritetään / tjottaillaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä jätin cerazette-minipillerit pois tammikuussa 2012, ensimmäiset menkat tulivat huhtikuussa ja kierto on edelleen epäsäännöllinen (kaikkea 19-37 väliltä..). Me emme yrittämällä yritä lasta, tulee jos on tullakseen ;) .

Ystäväni jätti pillerit pois samaan aikaan, hänenkin kiertonsa on epäsäännöllinen, eikä hän ole raskautunut kovasta yrityksestä huolimatta vieläkään.. :( . Söi käsittääkseni normaaleja e-pillereita (yasminelle..?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä jätin pillerit pois heinäkuussa ja yrityksen aloitamme joulu 2012/tammi 2013 -akselilla, eli puolisen vuotta olen silloin ollut ilman pillereitä. :) Toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä idealta, että jätin ne pois jo vähän aiemmin, sillä vaikka ekat luomumenkat tulivat normaalisti, niin toisia menkkoja ei vaan kuulu (menossa kp 48).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilman pillereita oon ollut jo puolisen vuotta, lopetin ne kun kyllastyin valivuotoihin. Tuli nappailtua niita reilu 10 vuotta. Yllattavan hyvin on kierto normalisoitunut, melko lailla tarkalleen 28 paivaa. Naama sen sijaan kukkii to-del-la arsyttavasti, erityisesti leukapielet. Onko muilla ollu vastaavaa ja laantuuko se lainkaan? Pahoin pelkaan et jos/kun/toivottavasti jossain vaiheessa raskautuu, taa naama rajahtaa kasiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit olisi tarkoitus lopettaa alkusyksystä/loppukesällä ja aloittaa yritys tai ehkä pikemminkin tjottailu heti.

 

Tuli tässä kuitenkin mieleen, että jos aloittaa yrittämisen heti pillereiden jälkeen, niin milloin raskaustesti kannattaisi tehdä? Eli miten pitkään odotella luomumenkkojen alkua ennen raskaustestiä? Kun eihän silloin ole mitään tietoa oman kierron pituudesta luomuna :huh: Pillereitä on tullut syötyä noin 10 vuotta, joten vähän hataralla pohjalla on muistikuvat oman kierron pituudesta ennen pillereitä (ehkä noin 30 pv..) ja pillereitä on tullut syötyä aina kaksi levyä putkeen.. Eli onkohan luotettavaa testata jo tuon 30 pv jälkeen vai odottaa sen reilu 6 vkoa ennen testausta..?

Mites ootte muut toimineet?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin esikoisen plussan aikana kierto pysyi suht samana mitä pillerien kanssa. Ite olin syönyt n. 10v pillereitä. Ite sain plussan "menkkojen pitäs alkaa tänään tai viimeistään huomenna"-päivänä. Ehkä viikko kannattaa odottaa, jos ei mitään hajua.

 

Itellä tämän juuri aloitetun liuskan jälkeen 3, sitten jää pois ja yritys alkaa heti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin jo yli 10 v(tais jopa olla 12v) pillereitä syönyt tapaus, joten luomumenkoistamusitikuvat ei oo kaikista selkeimmät. Pillerit on nyt kuitenkin lopetettu 3 päivää sitten ja nyt odotellaan vielä pillerimenkkoja, mutta mitä sitten tapahtuu, onkin jännää. Toivottavasti mullakin kierto vakiintuu samaan kuin ennen pillereitä (muistaakseni 28-32pvä), eikä olisi sen kivualiaammat menkat kuin pillereillä tai ennenkään. Mullakin oli tapana syödä useampi laatta putkeen.

 

Muakin kovasti kiinnostais, miten muut on toiminu eli koska voi edes kuvitella olevan mahdollisuus yritykseen? Pitääkö siis ainakin yhdet "luomukuukautiset" olla ensin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joillakin tärppää jo ennen ensimmäisiä luomumenkkoja, eli ei välttämättä.

 

Meillä pillereiden poisjättö tarkoitti sitä, että vauva on tervetullut heti kun on tullakseen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vielä kaksi täyttä laattaa, eli maaliskuun alussa jää pillerit pois ja ei haittaa vaikka heti tärppäisi.

 

Itse syönyt pillereitä kanssa vähän yli 10 vuotta. Opiskeluaikana kävin mieslääkärillä ja hänen mukaansa laattojen putkeen syönnillä ei ollut mitään haittoja, mutta nyt olisko kaksi vuotta sitten, kun kävin paikkakuntani arvauskeksuksessa uusimassa reseptiä niin naislääkäri sai hirveän hepulin ja antoi satikutia oikein kunnolla.

Perustelut olivat, että olisihan se kiva jos niitä punaisia päiviä voisi siirrellä mielin määrin ja kun itsestä niin tuntuu, mutta ei niin saa tehdä. Tiedän, että ei kuulu tähän ketjuun, mutta oletteko te, jotka olette syöneet putkeen saaneet lekureilta moitteita asiasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En varsinaisesti saanut koska en myöntänyt niin tekeväni kun "harvoin" (siihen aikaan söin useasti kaks laattaa putkeen), mutta piilottelin sitä varmaan juuri siksi kun tavallaan tiesin, että gyne saattais jotain siihen sanoa. Sanotaanhan niissä pakkauksissakin ettei se ole suositeltavaa, mutta menkkoja voi siirtää syömällä putkeen. Mutta siis en jaksa uskoa, että tästä olisi ollut mitään haittaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Sitten kun asia tulee ajankohtaiseksi niin testailen siis varmaan vähän sen 30 pv:n jälkeen tyhjennysvuodon alusta (mikäli menkkoja ei kuulu), vaikka kierto nyt pillereillä onkin keinotekoisesti sen 49 pv.

 

Mulla useampikin eri gyne suositteli nimenomaan syömään kaksi levyä putkeen jos ei halua menkkoja niin usein, jotkuthan syö jopa kolme levyä putkeen. Kuulostaa omituiselta, että kauhistellaan kahden levyn syömistä putkeen, oiskohan, että yleislääkäri ei ihan oo selvillä nykysuosituksista noitten pillereitten suhteen..? Jotenkin luottaisin enempi gynen sanaan tuosta.. Yleislääkärin kanssa ei oo itellä tainnu ees tulla puhetta siitä, että syönkö yhden vai kaks levyä putkeen tai ainakaan ei oo mitään sanomista tullut kun en muista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nykyään kyllä ihan suositellaan tuota pitkän syklin käyttöä. Se tyhjennysvuoto on kuitenkin keinotekoinen, eikä kuukausittaiselle tyhjennysvuodolle ole perusteita. Eli ei siitä pitäisi olla haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä söin pillereitä myös noin kymmenen vuotta ja aika useasti kaksi laattaa putkeen. Eilen alkoi ekat luomumenkat pillereiden lopetuksen jälkeen ja yllättäen kierto oli sama 28 päivää kuin pillereilä. Vähän kyllä harmitti kun alkoi, vaikka tällä iällä (35v) heti pillereiden jättämisen jälkeen, ei taida olla kovin todennäköistä ihan heti raskautua :) mutta uudella innolla kohti seuraavaa ovulaatiota ;) testit tilattu joten toivottavasti mahikset edes vähän paranee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään tulee tasan kaksi viikkoa viimeisen pillerin syömisestä. Nyt sitten tjottaillaan jonkin aikaa, vaikka toisaalta kyllähän tässä jo aika innokkaasti tulee mietittyä ovulaatiota ja kaikkea. Eilen vähän nipisteli alavatsaa ja mietinkin, että olikohan ne nyt niitä ovulaatiokipuja. Valitettavasti ollaan tällä viikolla miehen kanssa eri kaupungeissa huomisiltaan saakka, joten jos ovulaatio oli niin jäi nyt sitten hyödyntämättä.

 

Olen syönyt pillereitä yhdeksän vuotta, joten mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä luomukuukautisia. Kun vaan ei olis kauheen kivuliaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ollut käytössä ehkäisylaastarit ja ne jätetty pois 1/2013. Toivon kovasti pikaista raskautumista, mutta enkä taida olla ainoa tällä palstalla :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetettu 10/12, eka kierto oli 32 päivää, seuraavasta tärppäsi. Lasketunajan mukaan toinen kierto oli myös säännöllinen eli saman noin 32 päivää. Yasmin pillereitä tuli syötyä noin 13 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetin 10vuoden syönnin jälkeen, ja vuodsi ennen yritysten alkamista. Eli pillereitä en lopettanut radkaustoiveiden takia.

Yritystä on nyt takana 1,5v ja ilman pillereitän. 2,5v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin myös omakohtaisesti sanoa, että ei ainakaan meillä ollut mitään "karenssi"aikaa pillereitten jälkeen. Yhdet menkat (erittäin kivuliaat) kerkesi tulemaan, toisia ei sitten kuulunut. Nyt viikolla 16+0 :)

 

Kaikillahan ei missään nimessä ole, mutta aika monella edellä kirjoittaneista on käynyt juuri näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit marraskuun alussa. Eka kierto oli 48 päivää ja toista mennään nyt kp 77/28. Käpy palanut jo aika moneen otteeseen ja oon menossa lekurille asiaa selvittämään. Tasan ei käy onnenlahjat :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimisen pillerin söin tammikuun lopulla ja siitä tasan kuukauden päästä tuli ekat luomumenkat. Toisia ei toivottavasti tule. Ja varmaan noin seittemän vuotta niitä kerkesin syödä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit 6/12 ja vauva on ollut toiveissa siitä lähtien. Noin 8 vuotta taisin syödä pillereitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin minipillerit vajaa kuukausi sitten, noin vuoden ehdin niitä syödä. Sitä ennen oli hormoniton ehkäisymuoto käytössä. Ensimmäisiä kuukautisia ei ole vielä varsinaisesti ollut, saa nähdä milloin palaavat (jos palaavat  :rolleyes:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now