Guest Tiina83

Koska lopetitte/lopetatte pillerit?

197 posts in this topic

Minä lopetin pillerit kaksi kuukautta ennen häitämme, ja minullakin siis pillerit määrättiin ensin akneen. Noh kuinkas kävikään, häissä naama kukkikin sitten oikein kunnolla ja meikkiä saikin laittaa sitten vähän enemmän. Normaalisti en edes käytä meikkiä. Mutta nyt ei ole enää naama kukkinut niin pahasti, paitsi jos syön suklaata tai jotain erittäin suolaista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli Pilvilinna sun kokemuksen mukaan jos jättäis pillerit pois hyvissä ajoin, esim. puoli vuotta ennen, pitäisi ihon ja muutenkin keritä tottua ennen häitä? :) Toisaalta tässä on vielä tietty se, että mun tuurilla mulla on sit menkat just häissä tai häämatkalla :( Mikä ei kuitenkaan ois kauheen kiva.. Kauheen hankalaa tämä! Miksi pitää olla niin kauhea vauvakuume et haluaa valmistella kaikki niin et yritys ois sitten mahdollisimman helppoa?  :girl_mad: Millä tätä vauvakuumetta sais vähän vähennettyä? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoisin kyllä, että tuo puolivuotta riittäisi siihen, että ihosi tottuisi muutokseen :) Ikäväähän se on, jos menkat ovat häissä tai häämatkalla, kun pillereillä saa niin helposti niitä siirrettyä :/ Itsekkin ponniskelin noiden asioiden kanssa sillon häiden aikaan, mutta onneksi itsellä kävi niin että stressin takia menkat sitten tulivat vasta häiden jälkeen :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetin tuossa vajaa 2v sitten. Pakko antaa omalle kropalle aikaa sopeutua ennen yrityksen alkua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pillerit lopetin kesän lopulla/alkusyksystä ensin ihan muista syistä kun vauvantekopuuhia ajatellen (tosin taka- ajatuksia oli luonnollisesti ;)) kiertoa onkin tässä sitten kartoiteltu sen jälkeen ja ainakin vielä aika säännölliseltä onneksi on vaikuttanu. lähemmäs 10v tuli popsittua, että toivottavasti ei vaikeuta raskautumista, jostain syystä pelkään sitä melkosesti. tie sitten että kuinka aiheellista on sekin pelko :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pillerit jätetään pois huhtikuussa, silloin pari kuukautta vajaat kolme vuotta tullu niitä syötyä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä jätin pillerit pois vuosi ennen yrityksen aloittamista, mutta pääasiallisesti kyllä muista syistä, koska mies ei ollut silloin vielä valmis aloittamaan vauvaprojektia. Mentiin sitten kortsuilla vuosi ja jossain vaiheessa ne sitten alkoivat miehen aloitteesta silloin tällöin unohtua ja lopulta jäivät pois kokonaan.

 

Täytyy kyllä sanoa, että en ikinä aio enää napsia hormooneja e-pillerien muodossa! Fiilis pillerien lopettamisen jälkeen oli lähinnä "Elämä on sittenkin ihan kivaa" kun perusmoodi ei enää ollutkaan vitutus. Ja kokeilin sentään tosi monia eri merkkejä ja kaikista sain pahoja sivuvaikutuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätin pillerit pois syyskuun ihan alussa, kun olin vuotanut niistä 5kk putkeen verta. Kortsuilla mentiin siihen asti, kun sovittiin, että aletaan oikeesti yrittää vauvaa.

 

Vihaan pillereitä ja hormoneja ylipäätänsä. olen kokeillut todella monia ja mikään ei sovi. Onneksi alkaa olla siinä iässä ja toivottavasti vauvatkin jossakin kohtaa tehty, että saa katkoa piuhat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä lopetan pillerit kesä kuussa ja yritys alkaa luultavasti heti!=)  Olen syönyt vuoden e-pillereitä(mercilon) sen jälkeen ne jouduttiin vaihtamaan mini pillereihin.

en ole koskaan syöny pillereitä ehkäisyyn vaan kivun lievitykseen( makasin 5-8 päivää sängyssä sikiöasenossa kun sattu nii paljon. mietin myös voiko nainen vuotaa kuiviin kuukautisten aikana... ja mitkään kipu lääkkeet ei auttanu.)

 

olen myös miettinyt kannattaako jättää pillerit pois ennen yrityksen alkua ja menno loppu kuukaudet kortsulla koska minipillereillä ei ole toivottua vaikutusta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin pillerit aikoja sitten ihan muista syistä kun raskautuminen. Oon kuitenkin ikionnellinen että niin tein koska kesti 11kk ennen kun menkat tulivat.

 

Itse olen niin kaikkihetinyt-tyyppiä että jättäisin tän kokemuksen mukaan pillerit aikasemmin pois juuri että kierto ehtii tasottua. :)

Edited by happpy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lopettamaan pillerit mahdollisimman aikaisin. En suosittele niitä kenellekään ehkäisymuotona enkä koskaan enää laita suuhuni semmoista myrkkyä. Olen erittäin kriittinen kaikkea hormonaalista ehkäisyä kohtaan ja no syykin tulee seuraavaksi selville...

 

Lopetin pillerit joskus vuonna 2010 jouluna tai alkuvuonna 2011. Mentiin naimisiin 2011 kesällä ja tarkoitus oli silloin aloittaa vauva yritys tai ainakin valmistautua siihen. Noh pillerit oli sitten tehneet mulle aikamoista hallaa kroppani toimintaan, joten vasta 2013 on ollut suht normaaleja n. 34 kp kiertoja. Söin jonkun aikaa Terolutteja näihin ongelmiini, mutta lopetin sen yhteen kuuriin. Tein tämmöisen päätöksen, koska halusin antaa kehoni palautua ja asettua itse omiin uomiinsa ja löytää normaali luonnollinen tilansa. Onhan se ottanut aikaa noin, olen jo seonnut laskuista siitä milloin lopetin terolutit. Taisin syödä pillereitä yht. 4,5 vuotta ja ehdin sinä aikana lihota (ei tietysti pelkästään pillereiden takia) +15kg, saada masennusoireita yms muuta kivaa. En ikinä olisi ottanut pillereitä jos tietäisin sen minkä tiedän nyt. Meillä mentiin pillereiden jälkeen kortsulla ja varmoilla päivillä (no näitähän riitti kun kierrot parhaimmillaan noin 50-65 päivää niin siinä mitään ovuloida) ja nyt vaan toivotaan että tää kroppa toimis niinkuin kuuluisi. Olen alkanut kiinnittää elintapoihini enemmän huomiota ja toivon että painonpudotus myös lyhentäisi kiertojani. Mutta toimikaa ajoissa hyvät siskot, elämäni paras päätös oli lopettaa ne pillerit, suosittelen muillekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hormonaalisesta ehkäisystä luovuin jo muutama vuosi sitten, kun halusin siis lopettaa kokonaan hormoneiden napsimisen (mikä kyllä oli erinomainen päätös). Kumeilla ollaan menty tähän asti ja kohta luovutaan niistäkin, kun esikoisen yritys käynnistyy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin kirjotin että pohdin pillereiden poisjättämistä ennen yrityksen aloittamista. Nyt se on tapahtunut :D Nyt jännäillään miten kroppa toimii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitteilla jättää pillerit pois ensi vuoden joulun tienoilla, siihen kuuden kuukauden kierron tasoittumiseen varautuen. Tuntuu että siihen on ihan hirveän pitkä aika :/ vaikka kun ajattelee niin se on vaan semmonen 16 kuukautta. Toisaalta mies kyllä on vaikuttanut kovasti innostuneen tuosta vauva-asiasta, saa nähdä mitä tapahtuu ja milloin... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin pillerit muista syistä jo useampi vuosi ennen kuin yritys tuli ajankohtaiseksi, ja mulla normaalit kierrot alkoi ihan saman tien. Eli on sekin mahdollista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin lopetin pillerit muista syistä jo monta vuotta ennen yritystä. Kierto oli lopettamisen jälkeen se sama kuin pilereiden aikaankin, eli 28 päivää, vuotoa kesti 4 päivää, ei tiputtelua. Ei mitään tietoa ovuloinko tuolloin vai johtuiko kierron tasaisuus vain siitä, että keho oli "tottunut" tuohon rytmiin. Muutama kuukausi meni, niin kierto alkoi venyä ja vuoto muuttui runsaammaksi, ja noihin aikoihin kai tiputtelukin jo alkoi. Tuolloin myös aloin ottaa selvää varmoista päivistä ehkäisykeinona ja rupesin tarkkailemaan ovisoireita. En muista tuliko ovislimoja ennen tuota, ei ainakaan ihan heti ekoissa kierroissa tullut.. Neljä vuotta minä muistaakseni söin pillereitä (lopussa 4 kuukautta nuvaring, joka sitten kuivatti paikat ja hävitti tunnon sieltä) Ja sanotaan nyt vaikka että 4 kuukautta meni siihen, että oma kierto varmasti käynnistyi. (parin kuukauden limojen tarkkailun jälkeen varmistin oviksen vielä testeillä muutaman kierron ajan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit kesäkuun loppuun, silloin tuli ~10 vuotta täyteen pillereiden syöntiä. Olen alkanut syömään niitä aknen vuoksi jo varhain, 15-vuotiaana.

Tyhjennysvuoto tuli 3.7 ja nyt ollaan oltu ilman ehkäisyä..yrittäminen aloitettiin siis heti. Vauva saa tulla, jos on tullakseen. :girl_in_love:

Saapa nähdä kauanko kropallani menee palautiseen. Olen tyyppiä kaikki-mulle-heti-tänne-nyt... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit nyt heinäkuun loppupuolella. Takana pillereiden syöntiä 15 vuotta. Mielenkiinnolla odottelen, mitä tapahtuu kropassa! Ja sais siis alkaa tapahtumaan, sillä lapsi on toiveissa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillereitä olen syönyt 8,5 v., välissä n. vuoden tauko. Nyt kun esikoisella on lupa tulla, jää pillerit pois ja mielenkiinnolla odotan miten kroppa lähtee toimimaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit syksyllä 2009 ja ensimmäinen plussa testiin tuli vasta juhannuksena 2012. Kierto oli kuitenkin tasainen heti alusta saakka, eli tuskin oli siitä kiinni. Emme käyneet tutkimuksissa. Aluksi syytin tietenkin pillereitä (söin niitä vain 1,5v mutta söin vähän väliä liuskoja putkeen) mutta näin jälkikäteen mulla on monta muuta melko hyvää arvausta, että mistä on kiikastanut. Eli olen melkoisen varma ettei johtunut noista pillereistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetettu äskettäin ja nyt ei mitään ehkäisyä käytössä, odotellaan normikierron käynnistymistä jotta päästään sitten "tosissaan" yrittämään. :)  Söin pillereitä nyt reilun vuoden ja sitä ennen kierto hyvinkin tasainen joten en usko, että kovin pahasti on sekaisin mennyt tässä vuoden aikana.. mutta mielenkiinnolla odotellaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heipphei täällä uusi foorumilainen :) Pillerit jäi laatikkoon viime viikolla, nyt jännätään miten oma kroppa alkaa toimia 4 vuoden nappien popsimisen jälkeen... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Känkkiksen kanssa samoissa tilanteissa - pillerit jäivät juuri laatikkoon :) Popsittuna noita takana useampi vuosi, enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Ei ole edellisissä raskauksissa ollut ongelmia käynnistyä - toivotaan ettei nytkään. Kovasti tässä mietin että mitä noiden jälkeen sitten alkaisi popsimaan kun on ajankohtaista ehkäisylle.. Hirvittää tukkia tuota hormoonimäärää kehoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now