Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Kura-/sadevaatteet

73 posts in this topic

Herätelläänpä keskustelua lasten kura-/sadevaatteista...

 

Mitkä sadetakit ja kurahousut ovat mielestänne toimivia/kestäviä/laadukkaita? Entäpä kurarukkaset, ovatko tarpeelliset? Ovatko vuorettomat vai vuorelliset paremmat/käytännöllisemmät? Mitkä kurarukkaset ovat kestävimmät?...

Kertokaa kokemuksianne, antakaa vinkkejä ja laittakaa halutessanne linkkejä. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti tällainen kysymys: Onko kenelläkään kokemuksia Kontio- tai Aartolahti-merkkisistä sadevaatteista? Entäpä Abeko?

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä liputan ticket to heavenin puolesta. Vaatteet on ohkaisia mutta todella kestäviä(jopa konttaajalle), viime syksynä käytössä olleet puvut on kuin uusia, ei rikki, ei tahraa. Meillä ollut rubber rain pukuja.

 

Käsineinä ollut jonathanin vedenpitävät joissa puuvilla vuori. Juuri sopivat meidän tytölle ja helpot pukea ja pysyvätkin käsissä. On meillä rukankin kurahousut ja rukkasia mutta ne on jotenkin kömpelöitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olisi näistä kans kysymys eli mitkä kuravaatteet olisi parhaimmat tarhaan? Meillä on aina ollut vedenpitävät talvi- ja välikausipuvut, mutta silti tarhassa haluavat kiskoa päälle vielä noita kurahousuja ja takkeja. Niin mikä olisi paras sadesetti tarhaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^vastaan saman kuin edelläkin :girl_haha: Tytöllä oli tarhassakin ticketin setti ja olivat tykänneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reimaa en suosittele. Kurahousut ja sadetakit ovat kyllä mukavan ohkaisia ja siksi kivoja pukea/pitää päällä, mutta se kestävyys... Polvet ei sentään menneet puhki, mutta saumat aukeilivat sieltä täältä ja jalkalenkit rispaantuivat heti rikki. :girl_impossible:

 

Mutta kokemuksia Aartolahden, Abekon tai Kontion kuravaatteista, anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3704111.jpg

Meillä on nyt ollut syksyn käytössä tuo Hans Companyn setti ja ainakin sen ajan toimi hyvin.

Katotaan miten sitten keväällä käy :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä Ticketin rubber rainin alle puetaan? Sisävaatteet normisti? Metin, kun housuissa kerta on fleece. Päiväkotikäyttöön mietin siis.

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rubber rainin housuissa ei ole fleeceä. Koko setti on sellaista kumikangasta vain, ei mitään vuorta. Meillä on joskus ollut alla fleecepuku ja sitten lämpöisemmillä keleillä vain sisävaatteet. Kyllä mä tyttöä tarhasta hakiessa välillä huomasin että housut oli vk-haalarin päällä vaikka puku oli vedenpitävä. Puku kun pitää tuulta ja vettä niin fleecen kanssa toimii viileämmällä kelillä oikein hyvin. Takki on niin mielettömän kivanmallinen että pysyy alhaalla joten ei pelkoa että kainalot kastuu vaikka lapsi menisi kunnolla lotraamaan. Mä tykkään noista ihan mielettömästi ja keväälle sekä syksylle on jo tilattu setit valmiiksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkatkaa vähäsen, että mistä olette noita sade- ja kuravaatteita ostaneet. :girl_wink:Neven, mistä nuo Hansit on ostettu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rubber rainin housuissa ei ole fleeceä. Koko setti on sellaista kumikangasta vain, ei mitään vuorta.

Sisukas.netin sivuilta löysin settejä fleecelläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt Didrikssonin setti ja hyvin on toistaiseksi toiminut, tosin ei se kovin montaa kertaa ole ollut vielä päällä. Prismasta ostin.

 

Kerran oli Ellokselta joku merkitön, jossa kurikset repesivät tokalla käyttökerralla kelvottomiksi :rolleyes:.

 

Reiman kuriksia kun katsoin Cittarissa, niin ällistyin kun huomasin, että myyjät olivat ripustaneet ne housuhenkareilla suoraan siihen kumiosaan, niin että oli hirveät jäljet niistä nipsuista. Kumi oli lähes puhki kahdesta kohdasta jokaisissa kuriksissa. Fiksua :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasinpa nyt pojalle kokeiluun Ticketin outletista Rubber Rain Setin :)

Ja tytöille fleecehaalarit parissakin koossa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisukas.netin sivuilta löysin settejä fleecelläkin.

 

 

On fleecelläkin mutta tuo perusmalli on ilman :) Meillä on rubber rain suit fleecellä, se on yksiosainen ja fleecevuori. Ekaa kertaa kokeilussa joten katsotaan että miten toimii.

 

Adelita, mä olen tilannut nuo suoraan Tanskasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojan sadekamppeet on olleet kaikki Ticketiltä. Rubber rain with fleece oli ihan huippu ja lämmin, se nyt jäi pieneksi kun oli 80cm. Sen ostin lastenvaatekaupasta alennettuna aikoinaan. Sitten olen tilannut Tanskasta Ticketin outletistä useamman plain rain setin pojalle. Niissä ei ole fleeceä. Uusi Rubber rain fleecellä olisi myös kiva, mutta pitää kattoa jos noilla kevyemmillä pärjättäisiin.

 

Rukkasia olen ostanut ihan Lindexiltä sun muista vastaavista kaupoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkatkaa vähäsen, että mistä olette noita sade- ja kuravaatteita ostaneet. :girl_wink:Neven, mistä nuo Hansit on ostettu?

 

Ostin sen syksyllä Anttilasta, oli sopivasti alennuksessakin. :girl_smile:

Tuo kuva on Netanttilan sivulta, joten sieltä sitä saa sitten tilattua.

Ja värifriikkinä oli kiva löytää tuollaista lilaa... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ostospaikkavinkeistä! :)

 

Toki on tullut Cittarissa katseltua noita "peruskuriksia" eli Rukkaa ja Reimaa, mutta ainakaan Reimasta en haluaisi maksaa enää täyttä hintaa... Käytettynäkään ei tosin löydy, harmi. (Ja käytettynä niissä olisi varmasti niitä saumanpurkaumia yms.) ;)

 

Itse olen lähinnä ostamassa kesäksi sadekamppeita. Ensin ajattelin, ettei lapset ollenkaan tarvitse sadevarusteita, mutta onneksi anoppini oli fiksu (kerrankin! :P ) ja osti viime kesäksi lapsille nuo Reiman setit. Kyllähän niitä sateisina kesäpäivinä tarvittiinkin jonkin verran.

 

Miten paljon teillä muilla vaikuttaa ostopäätökseen sade- ja kuravaatteiden kestävyyden lisäksi merkki ja ulkonäkö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle kyllä vaikuttaa lisäksi hinta. En halua ostaa ihan peruskuriksia kun en löydä sitten omiani pihalta :girl_haha: mutta en nyt ihan satasta halua maksaa sadepuvusta, kun käyttökerrat voivat olla tyyliin 2 kertaa-lukematon määrä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadevaatteissa(kin) mulla vaikuttaa ostopäätökseen tosi paljon vaatteen ulkonäkö ja tietty merkki yleensä takaa, että ovat laadukkaita. Olen käytännössä todennut, että Ticketin sadevaatteet on tosi hyviä joten ostan niitä jatkossakin. Merkki on siis tärkeä. Tykkään myös niiden ulkonäöstä.

 

Mä kans tykkään, että vaate on kivan näköinenkin, etusijalla tietty käytännöllisyys ja laadukas materiaali. Mua ei yhtään kiehdo nuo Reimat, Rukat ja Jonathanit. Silmä on tottunut niin Ticketiin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä valitsen kurikset pääasiallisesti merkin perusteella. Ticketin olen minäkin todennut hyväksi joten en ole aikeissa vaihtaa sitä mihinkään eli valinta taitaa perustua enemmänkin laatuun. Myös värit on niin herkullisia että ei muut pysty kilpailemaan niiden kanssa. Ostin yhdestä outletista rukan kurikset kevääksi mutta en edes halua käyttää niitä kun ne on keltaiset. Paljon enemmän mä haluan laittaa neidille hot pinkkiä taikka lilaa päälle...Kuositkin on kivoja joten mulle ainakin iskee valinnanvaikeus jo yhden valmistajan vaatteissa :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään kokemuksia Kontio- tai Aartolahti-merkkisistä sadevaatteista?

 

Meillä on Aartolahti-kurikset ja hyväksi olen todennut. Ovat tulleet meille käytettynä miehen veljenpojilta, ja meidän poika on niitä nyt käyttänyt kohta vuoden. Mitään reikiä en ole löytänyt niistä, eivätkä näytä mitenkään erityisen kuluneiltakaan. Ja ihan reippaassa käytössä ovat olleet kokoajan (etenkin päiväkodissa). Itse voisin ostaa uudet samanlaiset, sääli vaan etten teidä yhtään missä niitä myydään.. girl_haha.gif

 

Pitäisi siis ostaa uudet kurahousut, koska vanhat jäävät pieniksi. Ehdottomasti haluan henkselimallin, merkki vain on hakusessa. Harkitsen lähinnä ihan perus Rukkaa, kun niitä näytti olevan ihanana suklaanruskeana. Ulkonäkö ei muuten kurahousuissa vaikuta, koska ovat mun mielestä ihan samannäköisiä kaikki, mutta väri on ehkä se mikä merkkaa jotain. En halua tavallista punaista&sinistä, vaan jotain muuta.

 

Kuinka reiluna kurahousut uskaltaa ostaa? Poika on juuri siirtymässä 98 vaatteisiin, vk-haalari on 98, joten ostaisitteko kurahousut 98 vai 104-koossa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jos kurikset tulevat esim. vk-haalarin päälle (päiväkodissa), niin ehkä koko 104 voisi olla hyvä. Riippuu tosin merkistä eli niissähän on kokoeroja (osa niukempaa, osa reilumpaa)... Jos taas kurikset tulee ns. kesäkäyttöön ja esim. collareiden päälle, niin koko voisi olla aika passeli eli sen 98. (Ainakin Reiman kurikset koossa 98 on just eikä melkein.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ok, kiitos! Näin mä vähän ajattelinkin että voisi ostaa 104 samantien, etenkin kun tulevat nimenomaan päiväkotikäyttöön, ja haalarin päälle. Ja onpahan sitten pidempi käyttöikä, jos ovat nyt ostaessa vähän reilut. girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovatko Ticketin rubber rain-sadevaatteet reilua kokoa? Eli jos olen ostamassa kesäksi lapsilleni koon 104 kuravaatteita, niin pitäisikö Ticketiltä valita koko 98 vai 104?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli viime syksynä neidillä 80cm setit, neiti oli elokuussa 82cm ja käytti vaatekokoa 80cm. Ei nuo siis hirveän reiluja ole mutta mahtuvat seuraavaan vaatekokoon asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0