Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Kura-/sadevaatteet

73 posts in this topic

Arska, meillä on kans toi vanhempi Land&Lake-haalari isommalla tytöllä, yks jo oli pienempää kokoa ja ne on ihan superhyvät käytóssä.

Tyttö ei millään malttaisi odottaa sen uuden lilan haalarin käyttöönottoa, mutta ei auttanut muu kuin vetää toppahaalari päälle, kun aamulla oli taas -16 astetta pakkasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko kysyä että miten teillä on käytössä kestäneet Rukan kurahanskat? Mä ostin nimittäin pojalle sellaiset kun edelliset (ne oli Reiman) kului puhki. Nyt nuo Rukan hanskat on olleet käytössä ehkä 3 kertaa ja tänään kun hain pojan päiväkodista olivat kurahanskat aivan litimärät sisäpuolta myöten, kuten myös tietysti alla olevan toiset hanskat!

 

Okei tänään oli myös todella kunnollinen loskakeli, ja poika kyllä hyppi isoissa lätäköissä kun hänet hain, mutta hanskat kuitenkin yltävät kyynärvarteen saakka, niin mun on vaikea kuvitella että sieltä saakka pääsisi kuraleikeissä noin paljon vettä sisään..

 

Ovatko oikeasti ihan tällaista kertakäyttökamaa?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta H&M:n tai Lindexin kuravaatteista? Ovatko kestäviä, istuvatko hyvin ja ovatko helpot pukea?

Meillä oli H&M kuorihousut viime vuonna,ei tullu läpi vaikka tuo yks järjen jättiläinen istui vesilammikossa useammankin kerran. Eikä olleet hiostavat. Lindexin kuorihousuista olen kuullut itse kanssa paljon kehuja, kanssa hengittävät ja niissä on pepun ja polvien kohdilla vahviketta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Meillä on sekä Rukan että Reiman kurahanskat falskanneet saumoista jo suht lyhyen käytön jälkeen ellei samantien. Muilta käyttäjiltä olen kuullut parempiakin kokemuksia, mutta oman kokemukseni mukaan kurarukkaset on kertakäyttökamaa, enkä sellaisia meille enää osta. Ostan jotain kunnon rukkasia sitten niin kuin Reimatec+ tms.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ok, kiitti vastauksesta Chimelli. Tuntuu kyllä vähän hullulta etteivät kestä tuon paremmin, ei paljoa huvita maksaa 13€ per pari siitä hyvästä että niitä käytetään pari kertaa..

 

Nyt ostin kokeiluun Prismasta ihan Ciraf-merkkiset kurahanskat (hintakin oli huomattavasti mukavampi 5,90€), joten katsotaan miten nuo kestää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut MaxiMakasiinsta jotain mitäliekurahanskoja ihan 2-3€:lla ja hyvin ovat toimineet.

Nyt tosin on ollut Lassien vuorelliset kurarukkaset ja nekin toimivat ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin kokeilumielessä alehintaiset CeLaVi:n kurahousut muksuille. Viikon käytön jälkeen neidin kuriksista molemmat polvet ovat rikki (toisessa iso viilto ja toisessa reikä). Että näin.

 

Reiman, Rukkan ja nyt CeLaVi:n kurahousut eivät siis kestä normaalin leikki-ikäisen normaaleita pihaleikkejä!

 

Lassien vuorelliset kurarukkaset ovat kestäneet yllättävän hyvin, vaikka pientä vuotoa saumoissa näkyykin jo olevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin lämpimästi suositella entisen CupCaken, nykyisen Racoonin sadevaatteita. Ovat olleet meillä ainakin hyvin kestäviä. Kurahaskoista parhaat ovat olleet Didriksonin vuorilliset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmittaa. Meillä on nyt ollut pk-käytössä Jonathanin fleecellinen kura-asu (takki ja housut). Joo, päiväkodin pihassa on aika mojovia lammikoita, en tiedä kestäisikö mitkään housut niitä. Mutta yleensä aina menee vesi lahkeista sisään ja kastelee sisähousut polveen asti. Eli juuri siihen mistä alkaa fleecevuori, sehän pysyy kuivapintaisena märkänäkin. Fleecevuorellinen olisi muuten niin loistava tälle kelille kun ei tarvitse laittaa hiostuttavia vk-haalareita kuristen alle. Mut pitäisikö kokeilla jotain muuta vaihtoehtoa vielä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt muutaman kerran ollut päällä Lassien splashproof kaksiosainen vk-asu ja tuo on tosi hyvä! Sekä housut että takki ovat samaa materiaalia. Hanskoissa luotan nykyisin Peukalopotteihin niin vk- kuin talvikäytössäkin. Eivät ole sisältä kastuneet, vaikka poju on uittanut käsiään lätäköissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko olemassa sadevaatteita, jotka kestäisivät jopa vesilätäkössä konttaamisen? Kolmevuotiaalla on Reimatecin Vibe, josta sanotaan "Vesipylväs >10 000", onko tuota parempaa olemassakaan? Tuo on kestänyt tähän asti kaiken, mutta nyt meni konttaamisessa raja.  :rolleyes: Kestääkö sellaiset kumiset paremmin? Tässä ketjussa paljon kehuttu Ticketin Rubber Rain vaan näyttää olevan vesipilariarvoltaan vain 8000 eli huonompi kuin tuo meidän.  :girl_sigh: Muista varsinaisista lätäkkövaatteista en oo löytänyt tuollaista tietoa. Onko sellaisia kumisia kokopukuina? Pahoitteluni tosi tyhmistä kysymyksistä.  :blush:

 

Ääh, mä meen vaan entistä enemmän sekaisin, kun nyt onnistuin löytämään Reimatecin Lammikko-kurahousuista tiedon, että vesipilariarvo on 5000. Onko nuo ihan eri arvoja sitten vai mikä tää juttu on? 

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten saatte lapset pidettyä kuivana tämmöisellä kelillä kun piha on täynnä iiisoja lammikoita ja loskaa? Meillä on 4v poika, joka rakastaa näitä kelejä, mutta vk-puku, kurahousut + saappaat ei pidä lasta kuivana. Ongelma on polvillaan maassa istuminen ja lätäköissä kahlaaminen. Saappaat hörppää varsinkin polvillaan istuessa vettä sisään ja housut kastuu saappaan yläreunasta polveen saakka. Mun mielestä on tosi kurjaa alkaa rajoittamaan leikkejä, sillä muuten ulkoilu on pelkkää kieltämistä. Ja kun tämä on tosiaan se selkeästi paras vuodenaika (syksyn kurakelien ohella) lapsen mielestä. Tänäänkin on tehty tuntitolkulla "betonia" ja "ruokaa" ja uitettu keppejä ja leluja. Haaveilen lapsille tehdyistä kalastussaappaista, joissa saapas jatkuu housuna ihan ylös saakka. Mutta sellaisia ei lapsille taideta tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Samasta olen minä haaveillut mutta en ole löytänyt. Eihän siihen mikään muu auta, väkisinkin siitä housun ja saappaan välistä menee vettä jos istuu tai konttaa lätäkössä. (Muoks. googlettelin taas ja löysin tällaiset...)

 

 

Onko olemassa sadevaatteita, jotka kestäisivät jopa vesilätäkössä konttaamisen? Kolmevuotiaalla on Reimatecin Vibe, josta sanotaan "Vesipylväs >10 000", onko tuota parempaa olemassakaan? Tuo on kestänyt tähän asti kaiken, mutta nyt meni konttaamisessa raja.  :rolleyes: Kestääkö sellaiset kumiset paremmin? Tässä ketjussa paljon kehuttu Ticketin Rubber Rain vaan näyttää olevan vesipilariarvoltaan vain 8000 eli huonompi kuin tuo meidän.  :girl_sigh: Muista varsinaisista lätäkkövaatteista en oo löytänyt tuollaista tietoa. Onko sellaisia kumisia kokopukuina? Pahoitteluni tosi tyhmistä kysymyksistä.  :blush:

 

Ääh, mä meen vaan entistä enemmän sekaisin, kun nyt onnistuin löytämään Reimatecin Lammikko-kurahousuista tiedon, että vesipilariarvo on 5000. Onko nuo ihan eri arvoja sitten vai mikä tää juttu on? 

 

Tästä on puhuttu ennenkin täällä ja ilmeisesti mitataan jotenkin eri tavalla noissa kurahousukangasta olevissa, eli niissä voi olla huonompi arvo vaikka pitäisivät paremmin, en kyllä tajua miksi. Jossain on kokopukunakin noita, ainakin Jonathanin kokopukuja olen nähnyt... Vk-haalarin päälle voi myös laittaa kurahousut jos haluaa vähän niin kuin tuplavarmistuksen.

 

Oletko ihan varma että meni kankaan läpi, vähän veikkaisin että on mennyt juuri lahkeensuusta tai sitten vetoketjun kohdalta... 

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Tota mä jäin sitten miettimäänkin, että jospa kuitenkin meni lahkeensuusta. Varsinkin, kun oli just tuolta Hildan kuvailemasta kohdasta märkä. Pitää siis vaan kieltää lätäkössä konttaus. :rolleyes: Tuota nykyistä pukua parempaa siis tuskin löydetään, siitä on kyllä tykätty. :) Hölmöjä kyllä nuo mittarit, ilmaisisivat sitten eri asteikoilla jos eivät samasta kerro kuitenkaan.

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lahkeensuusta se vesi tosiaan pääsee haalarin sisälle. On ihan sama kuinka vedenpitävä kangas on kun saappaan varsi on löysä ja painuu lapsen ollessa kontillaan. Saappaan varren pitäisi olla niin tiukka tai jotenkin erilaista materiaalia, että se ei pääsisi painumaan kasaan. Olen yrittänyt sata kertaa sanoa lapselle, että istu kyykyssä siellä lätäkön reunalla, mutta ei vaan onnistu. Paras oli silti kun viime syksynä sateen jälkeen hölmönä möläytin, että nyt sulla on oma uima-allas pihalla kun siellä oli iso lätäkkö. Hetken päästä katsoin ikkunasta kun poika hyppää mahalaskun lätäkköön ihan kuin menisi oikeasti uimaan. Ei siinä vointu muuta kuin nauraa ja vaihtaa kaikki vaatteet kuiviin. Sillä kertaa kurikset hörppäsi yläpäästä eikä lahkeesta :girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kävin tänä iltana ostamassa Jesper Juniorista 2,5-vuotiaalle Jonathanin kurahaalarin. Olisin ostanut meidän 4,5-vuotiaallekin, mutta isommat koot oli loppu, perjantaina saavat lisää. Hintaa oli 42,90e. Huomenna sitten testaillaan miten toimii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksta cirafin sadevaatteista? Olemme tähän asti käyttäneet reiman sadevaatteita ja olemme todenneet ne hyviksi. Nyt edelliset sadevaatteet alkavat jäädä pieniksi, ja uusien hankinta on ajankohtaista. Cirafin sadeasun (takki+housut) saisi yhteishintaan 29.95e, kun reiman samanlaiselle setille hintaa tulee 49.90e. Kuitenkin se laatu on se mikä ratkaisee. En kehtaisi ostaa cirafin sadeasuja, jos ne ovat ekan käyttö kerran jälkeen roskiskamaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tuosta Cirafista tiedä, mutta itse menetin hermoni muutama vuosi sitten Reimaan, koska silloiset kurikset alkoivat jo parissa ensimmäisessä pesussa "halkeilla" nurjalta puolelta, ja sittemmin olen käyttänyt lapsilla vain Ticketin rubber rainia. Ovh niissä on n. 55 €, mutta ostan yleensä joko kivijalkakaupan talvi- tai kesäalesta tai Ticketin omasta outletista noin 30 eurolla. Ovat kestäneet uskomattoman hyvinä, vaikka varsinkin housut ovat olleet kovalla kulutuksella päivähoidossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli viimeksi Cirafin kurikset ja mun mielestä kestivät ihan hyvin. En siis ole huomannut viiltoja/halkeamia. Nyt ostettiin uudet kun pituus jäi vajaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut aikaisemmin lähinnä Rukkaa, mutta poika sai nyt niihin kunnon palkeenkielen aikaiseksi. Ostin seuraavaksi Ticketin Rubber Rainit, toivottavasti ne kestävät vähän paremmin. Ainakin ne tuntuvat vähän paksumman oloisilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on ollut kans yhdet ticketin rubber rainit ja niihin tuli jossain vaiheessa viilto takasauman viereen. eli oliko sitten viilto vai sauman vierestä kuluminen, en tiedä. tänään oli esikolla päällä ekaa kertaa uudet vendin kurahousut ja ne oli jotenkin tosi ihanan tuntuiset pukea! ohuet ja kevyet. kestävyydestä en osaa siis sanoa vielä mitään. :) ainut miinus mitä huomasin sen puvun takissa jo ennen käyttöä, että jostain ihmeen syystä hihansuihin sisäpuolelle on laitettu kaistaleet fleecekangasta! joo, varmaan ehkä mukavan tuntuinen jos osuu ihoon, mutta jos siihen kohti pääsee vettä, niin imaisee kyllä hetkessä märäks... no, pitää toivoa, että päiväkodissakin kurahanskat tulee hihojen päälle. (samoin siinä takissa on hupun sisällä fleece... varmaan jonkun insinöörineron suunnittelema...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmilla lapsilla P.o.P:in peruskurikset ja hyvät ovat kyllä olleet. Tarpeeksi väljät jotta mahtuvat kuoripuvun tai toppavaatteidenkin päälle, tarpeeksi napakat lenksut lahkeissa jottei kertaakaan ole vielä kumpparit hörpänneet vettä. Eikä ainakaan puolen vuoden ankarassa käytössä ole tullut viiltoja eikä reikiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0