Emma

Ovulaatiotesti "raskaustestinä"

174 posts in this topic

En löytänyt tietoa siitä, voiko ovistestillä tehty selkeä plussa loppukierrosta tarkoittaa ihan oikeaa plussaa? Olen mielestäni jostain joskus kuullut, että joku olisi testannut ovistestillä ensin ja jos se näytti plussaa, niin vasta sitten raskaustestiä kehiin.

 

Tämä yo. ajatus mielessäni testasin äsken ovistestillä todella selkeän plussan!girl_impossible.gif

Ja nyt menossa kp27/28, dpo, jos oikein laskin, olisi 12.

Oi kertokaa rakkaat vaukkarit, voiko tuo ovistestin plussa tarkoittaa ihan oikeaa plussaa?

Vai herättelenkö ihan turhia haaveita?

Eli lähdenkö kohti apteekkiagirl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kuullut että ovulaatiotesti on näyttänyt vahvempaa positiivista kuin raskaustesti, ja kun on ollut raskaana.

En kyllä itse 100% tuohon luottaisi mutta saattaisin kyllä lähteä raskaustestin ostoon.:girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos raskaustestissä on suht selkeä viiva, niin ovistesti näyttää yleensä plussaa (= tasavahvoja viivoja), koska ovistesti reagoi myös hCG:hen LH:n lisäksi. Ovistesti voi näyttää plussaa loppukierrosta muutenkin, kuulemma joillakin naisilla aika säännönmukaisestikin, mutta itse kyllä kävisin apteekin kautta tuollaisen tuloksen jälkeen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mäkin kävisin ostaa ;) nimim. joitain varmistustestejä tehnyt vajaa vuos sitten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle iski töissä kauhea hinku testata, mutta laukusta löytyi vain ovistesti. :grin: Se näytti plussaa (dpo 14), joten kotimatkalla käytiin ostamassa raskaustestikin, ja plussa tuli. :wub: Toiveet heräsi tuon ovistestiplussan jälkeen, mutta en pitänyt sitä minään 100-varmana merkkinä raskaudesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän ehkä jäi soimaan päässä tuo "Ovistesti voi näyttää plussaa loppukierrosta muutenkin, kuulemma joillakin naisilla aika säännönmukaisestikin".

Mä niin toivoisin, että en kuuluis siihen kastiin! Kiitos paljon vastauksista, aion painella vielä tänään apteekkiin. Voi olispa vihdoin meidän vuoro tender.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua jännittää! Sain jonkun liuskatestin kaverilta ja tein sen tietysti hätäpäissäni heti...

 

Se näytti haamun! wub.gif Ja mä en nyt tiedä miten päin mun pitäis olla! Ja nyt en ees saa kuvaa lisättyä tuonne plussa vai ei-ketjuun, niin et joku täysjärkinen vois kertoa mielipiteensä (mä en ole nyt lainkaan järjissäni).

Osaako joku kertoa, miten tänne saa kuvan? Mä sain sen lisättyä vain mun galleriaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnittelut! :)

Jos siinä viivassa väriä on niin kyllä se sitten positiivinen on.

Minä laitan kuvat aijaan kautta, sieltä saa valmiit lisäyskooditkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä voi näyttää. Oon rv 4+6 eli ihan alussa vasta, mutta olen saanut aikaisemmin ovistestiin vahvemman plussan, kuin raskaustestillä. Viimeksi tänä aamuna testasin huvikseni ovistestillä ja siihen ilmesty n. 3 sekunnissa vahva plussa, joka muuttui noin minuutin päästä paljon vahvemmaksi ja punaisemmaksi kuin kontrolliviiva. Että näin. Onnea onnea!1 :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovulaatiotesti on vähän niin kuin Ä ja raskaustesti A. Eli ne mittaa sitä raskaushormoonia, mutta ovulaatiotesti sen lisäksi myös "Ä:n pilkkuina" LH-hormoonia. Eli ne pohjautuu samaan. Toivottavasti joku ymmärsin ton mun vertauksen. grin.gif

 

Esikoisesta plussa tuli tosi aikaisin ovulaatiotestillä, olisko ollu dpo 9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eikös se oo just toisinpäin, eli ovistesti ois A ja raskaustesti Ä. Ovistesti näyttäis sekä oviksen, että raskauden, koska molemmissa hormoneissa on A:ta, mutta raskaustesti näyttää vain raskauden, koska raskaushormonissa on lisäksi ¨.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä luulen että ovistesti on Ä sen takia, että se LH-hormoni on jotakin "enemmän" kuin pelkkä hcg. Ihan arvaus :grin:

 

Mähän testasin ovistestillä ekana, kun oli mun mielestä varhainen dpo enkä halunnut tuhlata raskaustestiä vielä. Mutta kun se olikin plussa, tein samasta pissasta raskaustestin joka oli myös plussa. Olisko ollut dpo 13 silloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ootte oikeassa, ne kirjaimet meni väärinpäin!

Mut joku sentään ymmärsi, mitä tarkoitin. grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma raskauteni paljastui ovistesteillä. Tikuttelin, jotta saisin selvyyden kierrosta ja ihmettelin kun testi aina vaan päivä päivän jälkeen näyttää selkeää plussaa. Noh, tein sitten huvikseni kaupanpäällisena saadun raskaustestin ja positiivinenhan se oli :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain myös ovistestiin vahvan plussan raskaana. Palattiin reissusta kotiin myöhään illalla enkä päässyt apteekkiin, vaikka oli tosi vahva raskausolo. Oli pakko testata kaapista löytyneellä ovistestillä ja plussaahan se näytti. Tosin ei siihen täysin voinut luottaa, mutta aika hyvällä mielellä sai seuraavana aamuna kävellä apteekkiin ostamaan sitä oikeaa raskaustestiä. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milloin ovistesti on aikaisintaan näyttänyt raskausplussaa? Monkalla jo dpo 9, onko muita hätähousuja jotka on iloikseen saanu plussan? :P

 

Mietin vaan kun mulla ensimmäisessä raskaudessa näytti raskaustesti negaa dpo n. 13 ja plussaa vasta dpo 20. Olisko ovistesti antanu samat tulokset jos ois testaillu?

 

Mielenkiintoista........ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakaan ei ollut kaapissa kuin ovistesti, kun aloin tätä raskautta epäilemään ja käytin sen. Tuli heti todella vahvat viivat. Siis testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva ja ilmestyi testiin heti. Seuraavan aamuna sitten testasin raskaustestillä ja sain heti selkeän plussan. lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä varmistin raskauden ovistestillä sen jälkeen kun olin saanut raskaustestiin haamun (ihan vaan siksi, että raskaustestiä ei ollut kaapissa). Erittäin selkeä plussa näkyi, parempi kuin oviksesta. MUTTA en ehkä luottaisi ihan pelkkään ovistestiin raskauden toteamisessa, koska ainahan se voi näyttää vaikka myöhäisen ovulaation tms. kierron sekopäisyyksiä. Enemmänkin se on suuntaa-antava. Eli jos ovistesti näyttää selkeän negan, ei todennäköisesti ole raskaana (tai sitten on testannut liian aikaisin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun raskaus kävi ilmi ovistesteistä. Mulla on tosi pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja luulin tikuttavani ovista, mutta viiden päivän positiivisen ovistestin jälkeen oli pakko tehdä raskaustesti ja positiivista se näytti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä testasin tätä juttua alkuraskaudessa ehkä viikoilla 6-8, en tarkasti muista. Olin siis saanut jo positiivisen raskaustestiin ja yksi CB:n digitaalisen ovistestin testitikku oli jäänyt raskautta yrittäessä yli. Kyllähän siihen testinäyttöön se hymynaama läjähti, tosi pian :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on heti näyttänyt ovistesti plussaa jos olen testannut raskautta..ja sen jälkeen kokeillut normaalilla testillä johon tullut myös plussa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein empiiristä tutkimusta aiheesta tässä raskaudessa. Raskaustesti oli positiivinen dpo 11, mutta ovistestistä sain plussan vasta dpo 15. Eli kyllä se mulla positiiviseksi muuttui, mutta vasta selkeästi myöhemmin kun raskaustesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin testasin ovistestillä joskus viikolla 4+? ja vahvaa viivaa näytti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testasin kanssa eilen (rv8+0) jossain mielenhäiriössä ("oonkohan vielä raskaana...") Davidin ovistestillä ja heti tuli todella tumma "ovis plussa", heh olipa todella älykäs kokeilu :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now