Emma

Ovulaatiotesti "raskaustestinä"

174 posts in this topic

Mun piti kiertoani kartotella ja huvikseni myös ovulaation jälkeen tikuttelin. Ovulaation löysin siis selkeästi ja sen jälkeen tuli puhdasta negaa. Nyt dpo 8 ja ovistesti näyttikin näin

 

10489746.t.jpg

 

siis täh? Voiko siihen ilmestyä uusi positiivinen tulos ihan puskista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Mutta voi myös ilmestyä uusi positiivinen ilman raskautta. Ootko aiemmin testannut negoja loppuraskaudesta?

Edited by Elkku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elkku, Vain yhden kierron ajan. Silloin testit näytti ovulaation jälkeen silkkaa negaa kierron loppuun asti. Toki, se oli vain yksi kierto. Mutta se mitä olen yrittänyt lukea, sanoo että naisilla voi LH taso nousta uudelleen muutamaa päivää ennen kuukautisia. Ei pitäisi tässä vaiheessa. Tai sitten tämä on juurikin se ihana naiseus, teet niin tai näin niin aina silti voi mennä eri tavoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun mielestä DPO8 on muutamaa päivää ennen kuukautisia (no okei, ehkä vähän väljällä muutaman määritelmällä).

 

Mutta raskaustestin tekemällähän siitä pääsee selvyyteen, muutaman päivän päästä viimeistään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koska ei ihminen osaa vain odottaa..

 

DPO 8

10495337.t.jpg

 

DPO 9

10495338.t.jpg

 

Ovulaatiotestin viiva vahvistuu, raskaustesti antaa puhdasta negatiivista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja edelleen vahvistuu, raskaustesti negatiivinen. Miksi pitää olla tyhmä ja testata liian aikaisin?

 

Ja villi mielikuvitushan vain ruokkii oireita lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenköhän pitäisi tulkita, että kp 30 ovulaatioliuska (Pregcheck? (vihreä)) näytti kohtuullisen selkeää plussaa, Clearbluen ovistesti negaa ja Clearbluen raskaustesti myöskin negaa... Kierto ihan mitä sattuu, joten sikäli voi olla ihan mitä vaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tein huvikseni ovistestin kun r-testit oli jo plussaa näyttänyt ja tosi vahva plussa tuli, mutta eihän siihen toki voi r-testinä luottaa kun voi näyttää vaikka ympärikierron jonkunlaista viivaa. smile.gif

 

Kuika sulle kävi?

 

 

Ja edelleen vahvistuu, raskaustesti negatiivinen. Miksi pitää olla tyhmä ja testata liian aikaisin?

 

Ja villi mielikuvitushan vain ruokkii oireita lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaapissa lojunut muutama digi-ovistesti, testasin sillä huvikseni 10 päivää siirron jälkeen. Kyllähän se oli apteekkireissu edessä, kun hymynaama möllötteli tikussa. Apteekin omalla myös selkeä plussa myöhemmin samana päivänä, eli mun tapauksessa tää toimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kuulun kans tähän kastiin, jossa ovulaatiotesti näytti raskauden vuosi sitten kesällä. Ylempi testi on siis ovis ja alempi raskaustesti. Raskaustesti tosin näytti haaleaa viivaa kun tein sen testin melkein heti ovistestin jälkeen :grin:

 

IMG_3494.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totta se on näköjään. Tein kp 29 ovulaatiotestin ja plussaa näytti. Kp 30 raskaustesti vahvisti asian :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhottavaa kun pitää aina kuvitella liikoja. Mulla on tänään menossa kp30/28 ja tein Davidin raskaustestin, josta tuli nega. Tein sitten kuitenkin myöhemmin ovulaatiotestin, joka näytti tältä..

 

SAM_1991_zpsaf379a67.jpg

 

Ja tuo viiva tosiaan piirtyi ihan samantien, ennen kontrolliviivaa. En mä oo ikinä saanut noin vahvaa plussaa ovistestiin. Täytyypä ehkä tehdä lisää raskaustestejä, vaikka pessimistinä kyllä kuitenkin ajattelen etten raskaana ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ohho, onpas selkeä viiva! Miten kävi, muuttuiko myöhemmin r-testi plussaksi? Vai oliko tämä vain myöhäinen ovis tms.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kanssa oon saanut ovistestiin plussaa vaikka raskaustestissä hädintuskin näky mitää, eli siis ennenku oli oikeesti vielä myöhäs menkat.. :D ja sit ku oli menkat jo monta päivää myöhäs niin oli ovistestissä testiviiva tummempi kontrollia..(huvikseen testailin) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä minun

 

DPO 12, 13 ja 14

DPO121314.jpg

 

 

DPO 15

DPO15.jpg

 

 

Niin ja raskaana ollaan :girl_in_love:

 

Kysymys tulee hieman jäljessä :) mutta onko noi ovulaatiotestejä ja luitko ne niin että sinulla on ovulaatio? Itse sain tuon näköisiä, mutta koska testiviiva ei ollut tummempi kuin tuo ylempi viiva, oletin että minulla ei ole ovulaatiota..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päätin, että tikuttelen läpi koko kierron alusta loppuun saakka. Muistin kerätä kasaan testit dpo2-13, plussa saatu dpo9.

 

11334863.t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka.

Meille tehtiin inssi 1.11.2012. Aloitin 4päivää sen jälkeen testaamaan (testimielessä) ovistestillä mitä näyttää...Alkuun 3 testiä haaleana "plussana", jonka jälkeen tummat selkeet viivat joka päivä. Kun menkat olis pitäny alkaa, testasin raskaustestillä ja tulos nega. Kuitenkin ovistesti näytti kahta viivaa. Asia varmennettiin saikulla perinteisellä raskaustestillä 3pv sen jälkeen kun menkat olis pitäny alkaa. Plussa!

Kerroin hoitajalle tästä ovistestikokeilustani, sanoi ettei se missään nimessä voi näyttää raskautta vaan oviksen. Mutta näin siinä vaan kuitenkin kävi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein äsken ovulaatiotestin, ja se näytti kahta viivaa.. Eilen toinen viiva oli aika haalea mutta tänään jo huomattavasti tummempi.. Voiko siiis olla mahdollista että oisin raskaana??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen plussannut 6pv sitten ja nyt oli pakko vielä testata cb:n ovis-digitestillä että pitääkö tää ovulaatiotesti raskaustestinä paikkaansa. Hymynaamahan sieltä humpsahti :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ennenkin testaillut ovistestillä raskautta, mut aina on testit negaa näyttäneet ja parin päivän sisään menkat alkaneet.

Myös ovuloinnissa on ollut välillä ongelmia, lähes puolvuotta kului etten bongannut kertaakaan ovista testeillä enkä oireilla.

 

Nyt sitten muutaman kerran testi on näyttänyt oviksen, ja viime kerralla sekin hyödynnettiin.. Dbo on nyt 8 ja jo eilen ovistesti näytti plussaa, viiva ilmestyi heti vahvempana kuin vertailuviiva, tänään testasin uudelleen ja ovisviiva on yhtä vahva kuin eilenkin ja yhtävahva kuin testi viiva..

Eli joko ovis on toisen kerran täl kierrolla päällä, tai jos huomenna vielä kolmas ovis plussa, niin oon aika varma et kroppa edes yrittää raskautua (ekaa kertaa yrittää edes 1v ja 3kk aikana).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla pregcheck ovistesti (ne liuskat) näytti plussaa dpo9. En viitsinyt heti epäilyjen herättyä tuhlata viimeistä rtestiä joten kokeilin eka otesteillä. Sitten teinkin saman päivänä saman merkin rtestin (liuskuja nekin) niin tuli haalea plussa. Eli mulla näytti raskauden. Oon joskus ennenkin loppukierrosta testannut otestiä mutta ei ole tullut vahvaa toista viivaa, himmeä kylläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei-raskauteen johtaneissa kierroissa silloin kun tikuttelin, ovistesti näytti vahvaa plussaa / digi hymynaamaa koko loppukierron aina oviksesta menkkoihin. Mulla ei siis kertonut muusta kuin siitä että olin ovuloinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä minun

 

DPO 12, 13 ja 14

DPO121314.jpg

 

 

DPO 15

DPO15.jpg

 

 

Niin ja raskaana ollaan :girl_in_love:

Kysymys tulee hieman jäljessä :) mutta onko noi ovulaatiotestejä ja luitko ne niin että sinulla on ovulaatio? Itse sain tuon näköisiä, mutta koska testiviiva ei ollut tummempi kuin tuo ylempi viiva, oletin että minulla ei ole ovulaatiota..

Vastaus tulee vähän jäljessä :) Nuo minun testit on siis ovulaatiotestejä ja niillä on testattu tässä tapauksessa raskautta, ei ovulaatiota. Mutta jos nyt vertaan noita ylläolevia viivoja niihin viivoihin, missä on metsästetty ovista, niin minun tapauksessani tuo DPO 14 -tikku on samannäköinen, kuin oviksen aikaan. Tikut on siis Davidin ja kaikilla ei tule niihin edes näin vahvoja viivoja, vaikka ovuloisikin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now