veevi

Uusperheet pinoon!

130 posts in this topic

Meillä uusperhekuvioissa mun poika vm. -01 ja meidän yhteinen tyttö vm. 10. Poika asuu exällään, koulun alettua nähdään enää oikeastaan joka toinen viikonloppu ja lomilla. Välimatkaa kun on kuitenkin 40km suuntaansa, mun työpaikalta 80km niin harvoin tulee käytyä päiväseltään käymässä. Mut onneks on puhelimet ja netti, messengerillä tykkää poitsu jutella nyt kun on oppinut jo hyvin kirjoittelemaankin. Exään on ihan hyvät välit minulla ja miehelläkin, pojan asioista on aina saatu sovittua ilman riitoja. Ainoa riitapukari on ex-anoppi/ poitsun mummo, joka ei voi sietää minua ja näyttää sen avoimesti ja haukkuu pojalle minua :girl_to_take_umbrage2: - idioottimaista käytöstä, vaan poika on tajunnut sen itsekin et antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

 

Yhteiselo sujunut kyllä muuten hyvin, mitä nyt ikävä on valtava välillä puolin ja toisin. Poitsu on ottanut isoveljen roolin ilolla vastaan, ja sisarukset rakastaa toisiaan avoimen ihailevasti molemmin päin. Kaikki osapuolet ex-anoppia lukuunottamatta puhuu lapsista isoveli/pikkusisko, eivät ole mitään veli/siskopuolia. Mun miestä poika puhuttelee etunimellä, exällä ei ole uutta puolisoa joten äitipuolikuvioita ei ole, eikä varmaan tulekaan, siis nimitysmielessä, vaikka exä löytäisikin elämänkumppanin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmottaudun mukaan :girl_smile:

 

Meidän uusperheeseen kuuluu: minä ja avomieheni, hänen 5.5vuotias poikansa ja yhteinen tyttö pitäisi syntyä heinäkuussa.

 

poika on meillä tällä hetkellä joka toinen viikonloppu (yleensä pidennettynä, alkamaan torstaista, joskus jatkumaan maanantaihin) +ajoittain viikolla. nyt ollaan saatu hyvin rullaamaan tämä systeemi ja otetaan siis poikaa mielellämme enemmän kuin se joka toinen vkl, sillä on muutoin todella harvoin.

 

poika ei pidä minua äitinä, olen "Nimar" ja samoin pojan äidin avopuoliso on hänelle "Juha". hän tietää, että olemme hänelle "äiti/isäpuolia".

 

tulevasta lapsesta pojalle ollaan puhuttu, että hänestä tulee isoveli. ei olla mitään "puoli"juttu siihen sotkettu. itse olen elänyt koko ikinä uusperheessä ja "sisarpuoleni" ovat minulle kyllä ihan täysiä sisaria, eivät millään tavalla puolikkaita :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoplaa!

 

Täällä siis melko tuore uusperhe, vasta muutama kk yhdessäoloa ja -asumista. Perheeseen kuuluu siis mie, mies ja miun tytär 5v joka yleensä 50/50 isällään. Joka on hyvä ystävä. Nyt tosin muiden asioiden vuoksi tyttö on meillä lähes koko ajan :lipsrsealed: Jos kaikki menee hyvin, niin uusperheen uusin hipsii taloon helmikuussa :tender:

 

Meillä on sujunu mielettömän hyvin uusioksi muuttuminen; tyttö noin kuukauden tutustumisen jälkeen jo uskalsi kokeilla mieheni rajoja =) ja on ihana katsella niitä yhdessä. Exällä myös uusi suhde, avioliitossa itseasiassa. Uusi vaimo on tytölle "isin vaimo" ja "milla". Yhdessä päätettiin aikoinaan, ettei ole tarvetta tarjoilla lapselle puolikkaita isiä/äitejä/sisaruksia.

 

Että sellaista =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä myös liitytään mukaangirl_smile.gif

Meillä pieni uusperhe, johon kuuluu minä, mies sekä minun tyttäreni 6v. Toivon mukaan lähitulevaisuudessa myös saadaan yhteinen lapsi lipsrsealed.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä uusi käyttäjä ja uusperheellinen äiti. Minulla lapsia edellisestä suhteesta viisi ja kuudes pienokainen on yhteinen ja avomieheni ensimmäinen =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa, täällä kans yksi uusperheellinen mukana menossa. Meillä siis eka yhteinen lapsi tulollaan ja miehellä ennestään 9-v poika, joka asuu meillä vuoroviikoin. Yhteiselo sujuu mallikkaasti, poika on mulle tosi rakas.

 

Meillä ei ole koskaan aktiivisesti puhuttu äiti- tai isäpuolista, minuun poika viittaa nykyisin puheessaan "mun äitipuoli" kun puhuu vieraammille ihmisille minusta/meidän perheestä, tutuille tietysti etunimellä kun tietävät kuka olen. Sisarusten kanssa ei "puolikkaita" ole, äitinsä ja uuden miehensä lapsi on hänelle pikkuveli ja samoin tämä meidän tulee olemaan pikkuveli/-sisko.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi!

Voisin lisätä itteni tänne elikkäs meillä sellainen perhe että mulla tytöt 6v ja 3v aikaisemmista suhteista. Ja joulukuussa meille syntyy yhteinen lapsi, tyttö tapaus tämäkin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saiskohan täältä muutes apua miten tota omaa profia sais muokattua nuo laskettu aika laskurit jne :D tajua mitään noista englannin kielisistä ohjeista :D Kiitos ja anteeks etukäteen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans yks uusperheellinen :) Mulla on 3-vuotias tyttönen, on meiän kans aina, isän luona käy sillon tällön kylässä, mutta hyvin harvakseltaan... Meillä on yhteinen 9kuinen poika :) Tuleva aviomieheni on ollu kuviossa pari tyttö oli 11kuinen ko alettiin hellustaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on minun 11v tytär ja yhteinen poika 1,5v. Tytär on noin joka toinen vkl isällään, mutta mitään sopimuksia ei olla tehty vaan sen mukaan miten tyttö haluaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ilmottaudun myös. Mulla tytär 7v, yhdessä ollaan miehen kanssa oltu 5,5 vuotta eli aika pienestä pitäen on ollut kuvioissa mukana :) etunimellä kutsuu, ja korjaa jos joku kutsuu isäksi. Oma isänsä asuu ulkomailla, näkevät harvakseltaan muutaman kerran vuodessa isän käydessä vanhemmillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei miehen kanssa ole yhteisiä lapsia, miehellä on kolme poikaa aiemmasta liitosta. Pojat asuvat suurimman osan ajasta äitinsä kanssa ja ovat meillä säännöllisesti joka toinen viikonloppu ja muulloin käyvät halutessaan, kun välimatkaa ei kovin paljon ole.

 

Äiti- tai isäpuolista ei puhuta, vaan äiti on äiti ja minua kutsutaan etunimellä, sama koskee poikien äidin uutta puolisoa. Kaiken kaikkiaan koko kuvio on toiminut suhteellisen kivuttomasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin kuulutaan tänne. Mieheni ei ole esikoisen biologinen isä. On ollut kuvioissa siitä saakka, kun esikoinen oli kaksi vuotta ja jokunen vuosi sitten takaperin adoptoi hänet perheensisäisesti. Sitä yhtä en suostu millään isään liittyvällä nimikkeellä kutsua, joten on siittäjä. Ei ole meidän elämässä ollut mukana mitenkään vauva-ajan jälkeen ja silloinkin todella vaihtelevasti. Viimeksi tavannut pojan sen ollessa noin 1,5v. Ensin hain yksinhuoltajuuden ja myöhemmin tosiaan siittäjä oli halukas luopumaan huoltajuudesta kokonaan heti kysyttäessä. Eihän tarvitse maksaa elareita "turhaan".

 

Oikein hyvä näin! Mies on pojan isä kaikissa merkityksissä, paitsi biologisesti. Lisäksi meillä on 2007 syntyneet kaksoset ja tämä tuleva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänne sitä kuulun minäkin. Meillä miehen kanssa ei ole yhteisiä lapsia, eikä minulla omia lapsia lainkaan. Miehellä on edellisestä liitosta kaksi tyttöä 8v ja 6v. Mies on lasten yksinhuoltaja, koska äiti ei ole sanottaisiinko nyt vaikka kykenevä lapsista huolehtimaan. Omaa yhteistälasta ollaan alettu suunitella ja toivottavasti pian saataisiin plussa testiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusperheeksi meitäkin saa kaiketi kohta kutsua :)

 

Minulla kolme lasta, jotka asustelevat luonani (kerran/kaksi kuukaudessa käyvät isällään), tulevalla avopuolisolla kolme liki aikuista lasta. Seurusteltu ollaan reilu kaksi vuotta ja sujuvasti vierailtu toistemme luona :grin:

Nyt metsästetään ensimmäistä yhteistä asuntoa johon meidän kanssa siis muuttaa vakituisesti minun lapseni, ja mahdollisesti vuoden/kahden sisällä yksi yhteinenkin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän perheessämme on minä ja lapsi edellisestä suhteesta sekä aviomies. Mietin, että kuulutaanko me edes tänne, koska tavallaan ollaan kuin ydinperhe (vai mikä se oikea nimitys on), koska lapsi ei tapaa bio-isäänsä...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oonkin miettinyt mitä sulle kuuluu :)

 

:)

 

Jotenkin tämä elo ollut niin hulinaa ettei oikein ole ehtinyt päivittämään tilannetta mihinkään. Oma päikky olis tietysti edelleenkin se helpoin tapa purkaa kaikki mutta mä sain ns. julkisesta päikkyilystä tarpeekseni... Kai mun pitää blogi pistää pystyyn jossain vaiheessa :)

 

Mutta tosiaan, kummasti tämä elo on tasaantunut. Sama mies ollut kuvioissa reilu 2 vuotta, ja edelleenkin musta tuntuu että olen yhdessä elämäni miehen kanssa :grin: Tiiviisti ollaan aikaa vietetty yhdessä mutta tähän asti sujuvasti eri osoitteissa. Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa että yhteistä taloa metsästetään ja jos kaikki menee niinkuin ollaan kaavailtu, kesän/syksyn aikana muutettais.

 

Vauvastakin vähän haaveillaan ;) Ikäähän meillä molemmilla on ihan kiitettävästi, mutta vielä ehtisi... Saas nyt nähdä....

 

Exän kanssa ei suju, ei sitten mitenkään päin. Tapaamiset takkuaa ja kaikki takkuaa. Lapset kaipaavat isäänsä ja tykkäisivät viettää aikaa hänen kanssaan, mutta vaikeapa tuota on pakottaa kun kaikki muu tuntuu menevän lasten edelle :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No se. Me ollaan nyt taas viimeisen puolen vuoden aikana väännetty noista tapaamisista oikein urakalla mutta kun ei niin ei. Pääsääntöisesti näkevät isäänsä joka toinen viikonloppu, mutta valitettavan usein niihinkin tulee muutoksia. Mitään lomia eivät isällään vietä.

 

Meillä on sinänsä onnellinen tilanne että tulevat ns. tulevan isäpuolensa kanssa hyvin toimeen joten elo kotona rullaa hyvin. Mutta vaikka elo on kotona kuinka sujuvaa, isäänsä kaipaavat silti ihan valtavasti. Jokaisella lapsella on oma puhelin mutta eipä tuo yhteydenpito toimi sitäkään kautta :( Niin monta kertaa mä olen yrittänyt exälle tilannetta selvittää mutta kun ei halua ymmärtää niin minkäs teet. Edestänsä valitettavasti löytää jossain vaiheessa... Esikoinen alkaa olla jo sen verran teini että tajuaa kyllä itsekin tilanteen ja pahoin pelkään että tällä tyylillä vierailut isän luona loppuvat kohta pian kokonaan lasten omasta tahdosta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now