Suee

Mammafarkut

125 posts in this topic

Siinähän se on otsikossa. Vaateketjuista en jaksa alkaa haeskelemaan irtonaisia vastauksia, joten ajattelin pistää ihan oman pinon farkuille.

 

Mitä mammafarkkuja olette käyttäneet? Oliko ihanat vai ihan kamalat?

 

Mulla on Mamaliciousin farkut ja RAKASTAN niitä! Niissä se joustava maha-osa on ihanan napakka jopa pienelle mahalle ja olen käyttänyt niitä jo monta viikkoa kun ovat niin mukavat. Rakastan niitä jopa niin paljon, että ajattelin hankkia toiset. Muutama muu merkki joita olen miettinyt on PreMama ja Noppies, onko kenelläkään noista kokemusta? Hooämmän farkkuja muutama oli sanonut reisistä puristaviksi, onkohan tämä jonkun tietyn vuoden mallin ongelma vai yleisesti mitoituksellinen asia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen ajalta on Noppiesin farkut ja ne on todella laadukkaat. Voin siis hyvillä mielin suositella. :) Ostin ne jostain alesta ja on kyllä haukkuneet hintansa monesti! Lainasin niitä vielä kaverillekin eikä tosiaan oo menny miksikään.

 

Nyt käytössä on H&M pillifarkut, aika ohutta materiaalia, mut istuu päälle kuin sukka. grin.gif Edellisen odotuksen saman puljun farkut venyi aina käytössä inhottavasti - nää ei. Olin positiivisesti yllättyny laadusta.

 

Voisin kokeilla seuraavaksi noita Mamalicouseja. Pitää olla raskaanakin vaihtelumahdollisuus - ei oo kiva kulkea yksissä farkuissa montaa kuukautta.

Muita kiinnostavia merkkejä olisi boob ja Esprit, jonka vaatteita käytän normaalistikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuota kiristystä reisien kohdalla en ole havainnut, mut kaverilla H&M farkut painoi inhottavasti alamahaan ja aiheutti supistuksia. Ei varmaan kovin yleistä, mut jostain syystä noi mun Noppiesit kävi, mut H&M käyttö pisti kiristelemään mahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kahdet H&M:n farkut ja molemmat puristavat alavatsaa istuessa niin ilkeästi, että tulee tosi ikäviä alavatsakipuja aina illaksi. Reisiä ei purista. Nämä ihan uudet on vähän paremmat kuin esikoista odottaessa hankitut, mutta ei näilläkään pysty varmasti enää olemaan siinä vaiheessa kun maha alkaa oikeasti kasvaakin.

 

Serkkuni kehui myös noita Mamaliciouksen farkkuja. Sellaiset täytyisi varmaan käydä ostamassa, ettei tarvitse taas kulkea koko raskautta legginseissä ja verkkareissa. :rolleyes: Osaako joku neuvoa, miten nuo koot Mamaliciouksen farkuissa täsmää? Eli uskaltaako tilata netistä tai ostaa huutiksesta, vai onko pakko päästä sovittamaan?

Edited by Maiskis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maiskis, mulla on kahdet Mamaliciouksen farkut ja tykkään tosi paljon - ei purista ja mahaosakin pysyy aika hyvin ylhäällä vaikka masu on vielä pienehkö. Toiset on lahkeesta pillimmät mutta reidestä ja ylhäältä muutenkin ne on aika samankokoiset. Stretchiä on niin että farkut joustaa kivasti päällä eikä purista mistään, ja tuntuu että tilaa on vielä vähän levitäkin vaikka farkut näyttää tiukoilta. Mun koko 29" vastaa aika hyvin minusta yleensäkin 29"-koon farkkuja - ei tosin ole ihan niin pienet kuin jotkut kapeaa mallia olevat normifarkut. Yleensäkin siis ostan 29"-kokoisia farkkuja. Pituus on toisissa 32", joka on täysin sopiva, toisissa 34" joka on vähän liian pitkä (ei ollut lyhyempiä). Mulla on useammin farkuissa pituus 34" sopivampi, toki sekin vaihtelee malleittain, joten olisko nämä Mamaliciouksen farkut sitten aika pitkälahkeisia. Hassua sinänsä että pituus vaihtelee, senhän pitäisi olla tuumamittainen, mutta näin se vaan näköjään on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään myös Mamaliciouksen farkuista. Samat farkut on menneet koko raskausajan - tosin nyt loppuvaiheessa on alkanut hitusen puristaa. Erinomainen hinta-laatusuhde! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulle H&M:n farkut on olleet ihan nappiostos. Ei purista alamahaa ja miulla sattuu nyt vieläpä olemaan sellaiset yksilöt, joissa pystyy napilla säätämään sitä vyötärön kokoa, toimii hyvin! Miulla tosin on pitkähkö selkä, joten en tiedä vaikuttaisko se asiaan. H&M:llä kyllä tosi monissa housuissa oli hirmuisen kapeat lahkeet, esim. samettihousuista jouduin ostamaan kokoa isommat, kuin mitä normaalisti käytän, kun ne kinnasivat pohkeista. :huh:

 

Mamaliciouksen farkut ostin huutiksesta ja arvioin koon ihan totaalisen väärin. Ne ehkä sopii sitten ihan loppuvaiheessa jos oikeesti lihon jotain 20 kiloa, koska nyt mahtuisin niihin melkein kahteen kertaan. :rolleyes: Kuuluisko niissä siis ostaa sitä kokoa mitä normaalisti käyttää vai isompaa/pienempää? Pöljänä en etukäteen mistään netistä tai muualta varmistellut...

 

Joka tapauksessa elättelen toiveita, että näillä housuilla pärjään. Jos kesästä on oikeasti taas tulossa kuuma, niin tuskin silloin tulee farkkuja käytettyäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamaliciouksen mitoituksesta sanon sen verran, että mulla ainakin oma tuumakoko oli just hyvä näissäkin. Eli ennen raskautta käytin W27"L32", nämä mammafarkut olivat samaa tuumakokoa ja hyvin kyllä vastaavat mittaa ainakin mulla. Mä myös huutiksessa yleensä farkkujen kohdalla kysyn ihan röyhkeästi minkä kokoinen myyjä on, tai annan omat mittani ja kysyn että luuletko olevan tämän kokoiselle ihmiselle hyvät, niin ei tule pettymyksiä :) Nyt ostin Noppiesit sieltä 4€:lla, tulen raportoimaan kun saan ne käyttöön! Huusin myös toisia Mamaliciouseja, jos alle 5€ saa farkkuja niin kaipa näitä raaskii paritkin ostaa, kun vielä reilu puoli vuotta pitäisi mahaa kasvatella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippunee kropan mallista, onko Mamaliciouksen tuumakoko sama kuin normifarkkujen, koska itse taas Mamalicious-farkuissa saan ottaa yhtä tai kahta pienemmän tuumakoon.

 

Mun parhaat äitiysfarkut on kuitenkin Seraphine-merkkiset. Kallis merkki, mutta huutiksestakin sitä saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös puristaa H&M:n mama-farkut alamahaan varsinkin istuessa. Ei mitään suurempaa vielä oo aiheuttanut, mutta ikävä tunnehan se on.girl_to_take_umbrage2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekin on parhaiten sopineet Mamaliciouksen farkut. Ostin samaa tuumakokoa kuin yleensä ja mun mielestä olisi voineet olla kokoa pienemmät. En sitten jaksanut käydä enää vaihtamassa. H&M:n farkusta samanlainen kokemus kuin monella muulla, että kiristävät alavatsalta. Aluksi menivät ihan hyvin mutta rv 30+ painaa niin paljon alavatsaa etten ole käyttänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain tänään ne Noppiesit, ja niiden S-koko on mulle liian iso vielä (16+2)! Muuten vaikuttivat kyllä sopivilta, mutta kun niissä ei ole masutuubia niin vyötärö on vielä liian löysä. Vaikuttivat kuitenkin siltä, että kunhan mahaa tulee vähän lisää niin ovat ihan sopivat. Ja onhan se tän paisumisen kanssa ihan kivaakin että joku s-kokoinen on liian isoa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös kahdet mamaliciousin äitiysfarkut käytössä ja sama tuumakoko oli sopiva kuin normifarkuissakin, tai on ollut ainakin toistaiseksi (raskaus vähän yli puolen välin). Toiset farkuista tosin löystyvät aina käytössä jonkun verran ja valuvat ikävästi alaspäin, mutta pyykin jälkeen ovat taas sopivat. Toisissa farkuissa tuota ongelmaa ei ole. Oikeastaan ainoa isompi huono puoli on se, että farkut ovat aika ohutta kangasta, eli eivät varmaan kovinkaan kestävät. Muuten olen tykännyt, farkut on tosi mukavat päällä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös kokemusta yhden raskausajan palvelleista mamalicious-farkuista. Samat pöksyt meni loppuun asti, ostin yhtä kokoa pienemmät kuin normaalisti. Nytkin kävin sovittelemassa, mutta juurikin tuota samaa kokoa ei ollut varastossa, joten jätin ostamatta. Itsekin ostan normaalisti lantiofarkut 29 tuumaisina, mutta noista ne olivat liian suuret. Ehkä koko määräytyy noissa likempää vyötäröä ja on siksi suhteessa suurempi.

Avautumista vielä; mua tympii, kun Oulusta saa tosi surkeasti äitiysvaatteita. Mamalicioukseja löytyy, mutta muuta oikein ei. JA mamaliciouksen housut on useat tosi ruman värisiä. Tarvisin siistit, tummat ilman haalistuspesua olevat farkut sekä mustat pillimalliset housut, mutta niitä ei ole. Löytyy eri värisiä keskisinisiä farkkuja ja rumia, suttuisen näköisestä mustasta kankaasta tehtyjä housuja. Yhdet suorat mustat housut löysin, joissa on mielestäni liian leveät lahkeet, mutta pakko ne oli ostaa, kun ei parempiakaan löytynyt. Kaipaisin siis parempaa värivalikoimaa mamaliciousin mallistoon. Kyllä raskaanakin saa näyttää hyvältä, vaikka vaatteet olisivatkin mukavat päällä. Avautuminen päättyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskalsin huutaa suositustenne ja kokoneuvojenne perusteella nyt käytetyt Mamalicious-farkut huutiksesta - kiitos siis! :) Raportoin sitten, miten hyvin koko täsmää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Munkin lempparit on mamalicioukset. :) On ehkä tuumaa pienemmät kuin normifarkut ois olleet. Nyt 30+ viikoilla on vaan alkaneet tuntua turhankin napakoilta, mutta toisaalta kilojakin on tullut jo turhan paljon, ei oo ihmekään jos vähän kinnaa, itteeni saan syyttää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamalicioukset saatu ja testattu. Ostin tismalleen omaa tuttua kokoa, ja sopii kuin hanska. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ihan huiput on ollu HM:n mammapillifarkut missä on matala resori. Olen pitänyt niitä koko raskauden ja raskaudenkin jälkeen olisi tarkoitus pitää tarvittaessa. Ne ovat saman malliset kuin Seraphine matalaresoriset farkut. Esikoisen aikaan minulla oli ne ainoat mitä sai eli HM mammafarkut sitä yhtä mallia jossa resori meni mahan yli. Oli tosi huonot eivätkä istuneen missään raskauden vaiheessa hyvin.

 

Toinen mistä olen pitänyt on ollut HM mustat mammaleggarit. Ne maksoi huikeet 9.90e ja niillä on vedelty silloin kun ei ole huvittanut farkkuja vetää jalkaa.

 

Sitten talvella oli aika ehdottomat mammasukkikset. Vaikka aina olen ollut sitä mieltä on että on turhaa rahanhaaskausta niin nyt perun sanani. On ollut ihan huiput!

 

Tällaisia mielipiteitä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikeastaan ainoa isompi huono puoli on se, että farkut ovat aika ohutta kangasta, eli eivät varmaan kovinkaan kestävät.

 

No niin, eipä mennyt montaakaan viikkoa tuosta kirjoituksestani ja nyt on toiset mamaliciousin farkuistani kuluneet sisäreisistä puhki ja toisetkin alkavat olla siinä rajalla että päivä paistaa läpi hetkenä minä hyvänsä. Nuo puhki kuluneet farkut ovat olleet käytössä alle kolme kuukautta ja toiset pari viikkoa pidempään. Eli eivät kestäneet edes tätä yhtä raskausaikaa! Ja ihan normaalissa käytössä ovat siis olleet. Mutta kun kangas on jo valmiiksi ohutta, niin eihän se kestä. skilletgirl.gifskilletgirl.gifskilletgirl.gif

 

Eikö teillä muilla ole ollut tätä ongelmaa mamaliciousin (tai muiden) farkkujen kanssa? Mulla hiertyy aina kaikki farkut sisäreisistä rikki, mutta nyt nuo hajosivat kyllä ihan ennätysajassa! Tosi ekologista... Enkä tiedä mistä nyt keksisin farkut itselleni, kohtuuhintaiset varsinkaan. Niin mukavat kuin nuo mamaliciousit onkin olleet jalassa, ei niitä paljon houkuttele enää hankkia. Raskausaikaa olisi vielä kolmannes jäljellä ja jotenkin kai tässä pitäisi itsensä vaatettaa! Argh!!! skilletgirl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla Mamaliciousin farkut meni kivasti koko esikoisen odotusajan. Säilyivät hyvinä vaikka olivat tosi ahkerassa käytössä. Harmi vaan kun niitten malli ei enää kauheesti oo mieleeni...

 

Nyt ostin H&M:n aika ohuet skinny -malliset farkut ja ne on kyllä mahtavan malliset, mutta materiaali surkeaa. Nyppääntyivät reisistä parin viikon käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jännä kyllä että teillä mamalicioukset on noin ottaneet hittiä. Omani ostin käytettyinä, kuulemma yhdessä raskaudessa palvelleet ja itse olen pitänyt niitä jo kuukausia lähes joka päivä, eikä kyllä ole mitään puhkikulumisen merkkejä. Voisiko eri malleissa olla eri kangas ja eri mitoitus? Mulla siis mamaliciouksen mammafarkut tasan omaa normituumakokoa ja istuvat upeasti, joillainhan on ihan päinvastaisia kokemuksia. Inhaa jos ei voi tietää etukäteen mitä eteen sattuu, mulla on ilmeisesti käynyt hyvä tuuri mallin ja kankaan laadun kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin just ekat mamalicious-farkkuni. Tähän asti olen käyttänyt H&M:n äitiysfarkkuja. Nää uudet vaikuttais kyllä tosi hyviltä :tender: Istuu tosi hyvin ja tykkään myös napakasta masuresorista, toivottavasti antaa tarpeeksi periksi mahan kasvaessa. Mulle sopi pari tuumaa pienempi koko kuin normifarkuissa. Lahjekin on tässä mallissa tarpeeksi pitkä jopa korkojen kanssa käytettäväksi, mikä on mulle harvinaista. Tykkään kyllä paljon enemmän kuin H&M:n farkuista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Espritiltä mammavaatteita ja mm. myös farkut, joissa on ylimasuntuubi. Normaalisti mulle sopii Espritin farkuista koko 38, mutta nämä oli kyllä lähinnä kokoa 40 eli nyt liian suuret. En silti lähettänyt takaisin kun ajattelin, että jos ne vaikka olisivat hyvät sitten loppuraskaudesta. Niissä oli myös hyvin säätövaraa eli kuminauhat lantiolla ja tuubin yläosassa. Saisin ne siis kyllä pysymään päällä jo nyt, mutta eivät istu hyvin. Tilasin myös toiset "cargo"-housut, joissa on matala resori. Niissä koko 38 oli sopiva kun saavatkin olla vähän löysät lantiolta.

 

Toiset farkut kävin ostamassa H&Mstä. Tummat ja joustavaa farkkukangasta. Olivat ainoa malli jossa 38 oli hyvin istuva ja sopiva koko. Joissain kiristi reidet, joissain olivat lantiolta liian suuret. Ostamani ovat käytössä ovat hiukan venyneet, mutta pyykkäys palauttaa napakaksi. Vielä ei ainakaan yhtään kiristä mahan alta (13 vko, ei pieni maha). Olisin halunnut matalalla resorilla olevat, mutta ei ollut kuin tuubilla. Hyvät nämäkin ovat olleet. Tuubi lämmittää mukavasti niin selviää ohuemmalla paidalla :) Kesällä voi kyllä tulla kuuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin ekoiksi mammafarkuiksi H&M:n farkut. Olen ainakin tähän mennesäs tykännyt niistä. Vähän kun saisi niitä vielä venymään istahtaisi paremmin eikä tarvitsisi istumisen jälkeen nostella.

Kaupassa katsoinkin, että missä on säädettävä kuminauha mahdollisuus, olin vaan unohtanut sen ennenkuin täällä Uu_ siitä mainitsi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain tänään ne Noppiesit, ja niiden S-koko on mulle liian iso vielä (16+2)! Muuten vaikuttivat kyllä sopivilta, mutta kun niissä ei ole masutuubia niin vyötärö on vielä liian löysä. Vaikuttivat kuitenkin siltä, että kunhan mahaa tulee vähän lisää niin ovat ihan sopivat. Ja onhan se tän paisumisen kanssa ihan kivaakin että joku s-kokoinen on liian isoa ;)

 

 

 

Mun Noppiesit on S-kokoa. Ja oon ainakin kaksi kertaa niin iso kuin sä!! grin.gif Normaalisti käytän S tai M-kokoa, Espritin housuista menee aina 36. Saat siis paisua aika paljon. girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites