Minttuliini

Hankinnat vauvalle odotusaikana

561 posts in this topic

Nyt jo piti ostaa nämä.. :blush:

DXLA01_80544_10100_99_9999.jpg

H&M:ltä. Ei vaan voinut yksinkertaisesti vastustaa! :girl_crazy:

Samat laitoin viime viikolla oman tilauksen joukkoon :girl_haha:. Kesävauvalle ihana lyhythihainen kietaisubody!

Meillä oli rv 20 mennessä hankittuna turvakaukalo, vaunut, pinnasänky, muutamat tutit, vaatteita ihan omasta sekä varsinkin tulevan mummon toimesta (vois vähän hillitäkin..), fleeceviltti lattialla makoilua varten... tähän mennessä nyt lisäksi parit pussilakanat, lisää vaatteita..

Pitää varautua ajoissa!!! :grin:

Suunnilleen rv 33 mennessä oli aikalailla kaikki oleellinen hankittuna; vaatteita, yhdistelmävaunut, turvakaukalo, kestovaippoja yms. Lähes kaikki oli käytettynä joko saatua, ostettua tai lainaan (mitä nyt muutamia vaatteita tuli ostettua uutena, mutta aika vähän!). Nyt äitiyslomalla on ollut vähän (liikaa?) aikaa ajatella mitä kaikkea sitä vielä "puuttuukaan" B) ja oon halunnut ostaa nämä:

Kapalo merinovillaa, Cocooi Babywrap

mk_kapalot_360.jpg

Hoitolaukku, Skip Hop Versa Cream (ja aiemmin mietin että mitä ideaa koko hoitolaukussa edes on, mutta ihastuin tuohon niin paljon että oli vaan pakko hankkia...:P)

7439_2011022515121594977.jpg

Ja sitten tämäkin on aika vähän aikaa sitten vasta hankittu, mutta kyllä tosi oleellinenkin hankinta, pinnasänky (Ikean Hensvik):

hensvik-pinnasanky-valkoinen__75736_PE194324_S4.jpg

Äitiyspakkausta aiotaan käyttää kuitenkin sitten ensi alkuun sänkynä, se on sijoitettu tuonne pinnasängyn sisälle.

^ Mahtava tuo laukku! Minäkin esikoisen aikana mietin mitä virkaa sillä olisi, hoitolaukulla siis, kun kaikki tavara meni mun käsilaukkuun. Nyt kun toinen tulossa niin olen alkanut miettiä että ehkä se olisi aika kätevä. Haluan vain jonkun tyylikkäämmän kuin ne perinteiset... eli eikun nettiä selaamaan! :girl_in_love:

Mulla on nyt menossa rv26+6, ja juurikaan mitään ei ole hankittuna. Ainostaan vähän vaatteita ja asusteita. Melkein meinaa välillä tulla sellainen puoli-paniikki hankintojen suhteen, mutta sitten saan rauhoitettua itseni että aluksi vauva ei tarvitse muuta kuin paikan jossa nukkua (minun kainaloni), ruokaa (toivottavasti se tulee rinnasta) ja puhtaat vaipat ja vaatteet. Ja niitä meillä jo on.

Haluaisin ostaa vaikka mitä, mutta kuitenkin haluaisin ne jollain tavalla tyttö- tai poikamaisena, ja kun emme halusta huolimatta tiedä vauvan sukupuolta, jätän hankinnat syntymän jälkeiseen aikaan. Esikoisella oli niin paljon unisex-vaatteita että ne alkoi toden teolla tylsyydessään tylsistyttää.

No kuitenkin ennen syntymää hankimme uuden turvakaukalon, joka olkoon vaikka tummanpunainen, vaihtelun vuoksi. Mies valitsee sen sitten muuten :D Ja jos törmään hyväkuntoisiin, hyvältä vaikuttaviin ja käytettyihin tuplarattaisiin niin ne ostan myös. Ja ehkä Manduca? Ja seisomalauta meidän Emmaljungan yhdistelmiin? Ja pehmeä kantokoppa? Ja....

No niin, taas mennään :girl_sigh:

Olin muuten aika fiiliksissä kun olin tilannut tuon laukun, se tuli itse asiassa tänään, ja olen oikein tyytyväinen. :) Tuntuu mun mielestä oikein tilavalta ja kätevältä, ja on nätti.

Me ei olla juuri ostettu vielä mitään, mutta nyt täytyy ruveta suunnittelemaan, kun perjantain ultrassa viikkoja "humpsahti" kerralla lisää 4 eli nyt ollaan jo viikolla 16.

Meillä oli rv 20 mennessä hankittuna turvakaukalo, vaunut, pinnasänky, muutamat tutit, vaatteita ihan omasta sekä varsinkin tulevan mummon toimesta (vois vähän hillitäkin..), fleeceviltti lattialla makoilua varten... tähän mennessä nyt lisäksi parit pussilakanat, lisää vaatteita..

Pitää varautua ajoissa!!! :grin:

Täytyykin vielä harkita milloin kerron anopille. Se sormet on jo syyhynneet 2 vuotta, että pääsi kaikkia kivoja juttuja ostelemaan. Iik!

^Clrori: sehän on vaan hyvä, kunhan muistat aktiivisesti vihjailla anopillesi, että mitä kaikkea vauva todella tarvii (tai voit laittaa miehen asialle, äidin pojilta sellainen onnistuu paremmin luonnostaan) niin saa sitten jotain mieluisiakin juttuja :girl_wink:

Mä olen jotenkin ajatellut että rakenneultran jälkeen alan pikkuhiljaa hankkimaan käytettynä kaikkia tavaroita, mutta meille tarjottiinkin vaunuja jo tällä viikolla ja olivat juuri mieleiset, joten ostettiin käytettynä. Tulevat kotiin viikko ennen tuota ultraa, joten pahasti ei ole vielä karannut mopo käsistä :girl_haha:

Nämä ei oo heti tulossa käyttöön, mutta oon jo alkanut haalia kirppareilta semmosia lastenkirjoja mitä minulle on luettu kun olin pieni.

Muuten ollaan tähän mennessä ehditty hankkimaan mm.

-iiiso kasa vaatteita

-ikean hoitopöytä (lipastomalli, en muista nimeä) + hoitoalusta ja muut pöytään tulevat säilytysratkaisut

-Brion patjat

- peitot,tyynyt ja ensilakanat

-ammeet molemmille

-pari tuttia ja ensiastiaa

-verhot huoneeseen.