Ladybird

Vauvakirjat

260 posts in this topic

^Vaikuttaa hauskalta! Harmittaa jo nyt, ettei tullut aloitettua minkäänlaista raskauspäiväkirjaa :)

 

Meillä on tulokasta varten täällä useasti mainittu Kulta Pieni, on se vaan suloinen :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on perinteikäs Kulta-aika lapsuuden. Olen sinne lisännyt väliin taskuja, joihin on voinut laittaa piirrustuksia ja muuta lisäsälää. Kyseinen kirja on vaan musta niin kaunis kuvituksineen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin jokunen viikko takaperin Mauri Kunnaksen Vauvakirjan. Tykkäsin kuvituksesta ja se on vähän huumorilla kirjoitettu niin sekin vaikutti kyllä ostopäätökseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmittaa jo nyt, ettei tullut aloitettua minkäänlaista raskauspäiväkirjaa

 

Mä kans harmittelin tätä hetken, kunnes tulin siihen tulokseen, että en olis kumminkaan tullut täyttäneeksi sitä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

niinhän se varmasti on, ettei tuollaista päiväkirjaa tulisi ehkä pidettyä :) Suunnittelu olisi varmaan kova, mutta sitten se vaan jäisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin vertailemassa vauvakirjoja ja se Mauri Kunnaksen kirja näytti siltä että se meille hankitaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katseltiin tänään kaupassa vauvakirjoja ja ylivoimaiseksi suosikiksi nousi "Tatu ja Patu ja meidän vauva". Se hankitaan sitten kun tyyppi syntyy.

Eri asia sitten, saanko siihen koskaan mitään täytettä kirjoitettua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kansio, mihin oon keränny mm. neuvolasta saadut lappuset, ultrakuvat ja kirjottanut faktoja. (Mm. ultra- ja neuvolakäynnit, milloin liikket alkoi tuntua..) Mutta tosiaan tosi vähän oon mitään ihmeempää sinne kirjottanut. Lähinnä kerännyt kaikki paperit samaan paikkaan :) Ja pitää kattoa, josko sais vauvakirjan jostain ettei tuu sit montaa jos menee ite ostamaan. Ja jos en saa ni ostan sit varmaan jonkun ku vauva on syntyny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin lueskelemassa miehen kanssa kirjoja ja tykättiin molemmat Pikkunallen vauvakirjasta :) se ei ollut liian värikäs, liian tylsä eikä liian siirappinen :grin: Miellytti siis molempia. Mä olisin ehkä voinut ostaa Nalle Puhin jonkun niistä kolmesta, mutta toi on kyllä parempi. Mauri Kunnas oli ihan kiva, mutta se jotenkin jatkuu liian pitkään ja oli hassuja kysymyksiä meille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen kans Prismassa selaisiln noita vauvakirjoja ja päädyttiin samaan kuin Sannibal. Tykksäin lapsellisuudesta ja jotenkin eniten miellytti silmääkin. Tosin tota Lapselliset -kirjaa en päässyt selailemaan kun hyllysta ei löytynyt. :rolleyes: Vielä en tosin kärryyn uskaltanut heittää,muttei kaukana ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kulta-aika lapsuuden ostetaan, koska mulla on vielä oma kyseinen kirja hyvässä tallessa vaikka vaaleanpunainen väri jo kovin haalistunut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalla on kaksi perinteistä, mutten ole oikein tykännyt niistä, joten pistin tilaukseen hänelle (ja tulevalle vauvalle, jonka tulosta tosin ei oo vielä varmuutta :D) tuon Anne Geddesin vauvakirjan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kulta-aika lapsuuden. Mulla on myös itselläni ollut aikoinaan samanlainen, joten se on kivan perinteinen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Haluaisin kovin pian syntyvälle esikoisellemme Kulta pieni- vauvakirjan. Painos on loppu enkä ole onnistunut löytämään / tilaamaan sitä mistään :(. Osaisiko joku kertoa mistä sellaisen voisi hankkia, oletteko nähneet niitä jossain hiljakkoin? Entä sinä joka mainitsit että kirja lojuu käyttämättömänä laatikon pojalla, olisitko halukas myymään tuon käyttämättömän kirjan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Mauri Kunnaksen vauvakirjan. Tykkään siitä, koska mukana on huumoria ja kuvitukset ovat kivoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo Mauri Kunnaksen kirja. Ihan mahtis. Tykkään unisex -värityksestä, en vois kuvitellakaan, että vauvakirja olis joko vaaleenpunanen -tai sininen. Odotusajan osio on myös kiva, sai jo raskausaikana täyttää. Ja en tiedä onko muissa nykyajan vauvakirjoissa tämä, mutta myös se, että kirjassa ei puhuta pelkästään "ristiäisistä" vaan "Sain nimen".

Edited by NeNNNi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päädyin myös hankkimaan Kunnaksen kirjan ja tykkään kovasti. Olen nyt jo täytellyt odotusosioita ja sukupuuta! Omalta äidiltä tilasin sitten vielä nimiäislahjaksi toisen Suomalaisessa näkemäni kirjan, joka ulottuu ihan 18v asti ja siinä oli kivaa sivujen välissä olevat taskut, joihin voi tuupata sitten piirustusta yms irtotavaraa. Nimeä en nyt muista, mutta kivalta vaikutti sekin ja riittävän erilaiselta, että meille tulee tosiaan sitten kaksi kirjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heippa ! olisko täällä jollakin jäänyt kaappiin lojumaan tuota kultapieni vauvakirjaa? olisin sen heti valmis ostamaan :)yourdoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille varmaankin ilmestyy Mauri Kunnaksen vauvakirja ja/tai muumi vauvakirja. Ne tuntuvat vaan jotenkin niin omilta, itse kun olen myös niin piirroshahmo ystävä ja varsinkin muumifani! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän olisi tarkoitus käydä tässä lähitulevaisuudessa hankkimassa tuo Mauri Kunnaksen kirja, se tuntui mielekkäimmältä meistä molemmista kun niitä kirjakaupassa selailtiin. Ja lapsen isäkin on kova Mauri Kunnas fani niin sekin ehkä vähän syynä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epätoivoisena kyselen, että onko kukaan sattunut näkemään missään Nalle Puh - Vauvan kulta-aika kirjaa? Meillä on esikoisella kyseinen kirja, ja olen tykännyt siitä kovasti. Nyt haluaisin uudelle tulokkaalle ehdottomasti samanlaisen kirjan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitetaas tännekin, kun mä aloin täyttämään digitaalista vauvakirjaa täällä: https://kidmemo.com
Oon ollut harvinaisen tyytyväinen käyttöliittymään, mutta valmiiksi kirjaa en ole vielä saanut, joten ei ole toistaiseksi tietoa siitä, miltä se painettuna näyttää.
Uskoisin kyllä laadun olevan hyvä :)

Musta toi oli ihan loistava idea! Ja näin arjen kiireiden keskellä ehtii helposti kirjaan tekstinpätkän tai kuvia silloin tällöin, vaikka päikkäreiden aikana :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisella on tuo Mauri Kunnaksen kirja ja oon ihan älyttömästi tykännyt siitä ja se olikin silloin semmoinen Pakko saada- kirja  :D  Saatiin myös lahjaksi esikoisen synnyttyä tuo Nalle Puhin Vauvan kulta- aika kirja, joka tulee nyt käyttöön tälle toiselle. Se on myös ihanan symppis kirja :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now