Ladybird

Vauvakirjat

260 posts in this topic

^ ainakin suomalaisessa kirjakaupassa olen nähnyt. En ehkä juuri tuota samaa, mutta kuitenkin siinä luki, että isovanhempien kirja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ostin meidän vauvalle jo np-ultran kieppeillä Nalle Puhin vauvakirjan. Katselin muitakin vaihtoehtoja, mutta päädyin tähän ehkä juuri Nalle Puhin herttaisuuden takia eikä tämä kirja ollut hinnalla pilattu (n. 12 eur).

 

9789512834938.JPG

 

Kuvaus:

Tähän Nalle Puh -vauvakirjaan voit merkitä muistiin kaikki vauvan ensimmäisen vuoden tärkeät tapahtumat. Kirjassa on tilaa myös valokuville sekä vanhempien muistiinpanoille ajatuksistaan ja tunteistaan lapsen kehittyessä. Kirjan sivuilla on hellyttäviä Nalle Puh -aiheisia kuvia. Suomentanut Mari Hyypiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaihtoehtoja on ihan liian monta, en osaa päättää.. Haluaisin joko tuon Kunnaksen kirjan tai sitten Anne Geddesin kuvittaman tahi tuon Lapselliset-kirjan. Tarvitsee vissiin lähteä kirjakauppaan tutustumaan, mutta tuskin se tätä päätöstä tekee sen helpommaksi. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut yhdelle kummilapselle aikoinaan Anne Geddesin vauvakirjan ja yhdelle muistaakseni Arvaa kuinka paljon sinua rakastan -vauvakirjan. Tässä ketjussa mainituista Lapselliset vaikuttaa tosi hauskalta ja Mauri Kunnaksen kirjoja on tullut osteltua enemmänkin kummilapsille, joten ne on kyllä mun makuun. Onneksi ei tarvitse vielä päättää! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään ostamassa Kulta pieni -kirjan sekä Kunnaksen vauvakirjan. Molemmat on kivoja, mutta tuohon ensimmäiseen ihastuin kovasti ja sen aion jättää itselleni, toinen menee lahjaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa Isovanhempien kirjassa kysytään isovanhempien omasta lapsuudesta (asuinpaikka, lelut, lomat), kouluajoista (opiskeluja, kesätöitä) ja nuoruudesta ja siitä mitä heidän vanhempansa teki sekä sukupuuta hieman laajemmin kuin noissa muissa kirjoissa. Meillä on isovanhemmat niin tytön kuin omanikin olleet lahjasta tosi innoissaan! Omani olen ostanut Akateemisesta ja Suomalaisesta kirjakaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arvaa kuinka paljon sinua rakastan -vauvakirjan.

Onko tällainenkin olemassa?! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin myös tuon Nalle Puhin vauvakirjan! Siellä oli kyllä muitakin ihanuuksia, kuten Mauri Kunnaksen, mutta miten mulla on sellanen tunne että saatetaan saada sellainen lahjaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko tällainenkin olemassa?! :blink:

 

Siitä on jo muutama vuosi, kun ostin kirjan ja piti googlettaa, saako sitä vielä mistään - kyllä saa. Kirjan nimi on Arvaa millainen olin kun olin pieni ja se perustuu Arvaa miten paljon sinua rakastan -sarjaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siitä on jo muutama vuosi, kun ostin kirjan ja piti googlettaa, saako sitä vielä mistään - kyllä saa. Kirjan nimi on Arvaa millainen olin kun olin pieni ja se perustuu Arvaa miten paljon sinua rakastan -sarjaan.

Voih, kiitos tiedosta! :) Rakastan Sam McBratneyn kirjoja ja ostettiin toiseen kirjaan perustuva vauvakirja, oltais varmasti tuo ostettu jos oltais vaan tiedetty sen olemassaolosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin 2007 isälleni isovanhempien kirjan...Mutta en usko että sinne on mitään ruksattu <_<

Anopilla on jopa 2 kirjaa :lol: Ne on sitten täyteen kirjotettu kaikenlaista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään ostamassa Mauri Kunnaksen Vauvakirjan. Olen niin armotos Kunnas fani, ettei muut kelvanneet. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin sit oikein kunnon hoppuilijoita ja ostettiin jo nyt se Kulta-Pieni vauvakirja. Itse olin kahden vaiheilla lapsellisten ja sen kanssa, mutta kulta päätti. Ihana kirja, tuntuu niin kivalta kädessäkin kun on semmoinen paksu albumimainen eikä mikään lituska 1cm-kovakantinen.

 

Suomalaisen kirjakaupan myyjä oli ihana. Kysyi multa kanta-asiakaskorttia, johon mä ilmoitin etten oo käynyt kirjakaupassa ennen tätä ehkä kolmeen vuoteen. (en lue ja lahjanakin mielestäni kirjat on ylihinnoiteltuja). Siihen myyjä vaan hymyillen vastasi, että kohta se muuttuu... Olin tietenkin ihan onneni kukkuloilla tästä kommentista, kunnes tajusin että mähän oon vasta rv7+5 ja mahan ei pitäis näkyä, joten mistä se tiesi että ostettiin se itsellemme. Tosin oli se kyl taas vähän turvoksissa, varmaan ne eiliset sipsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva sai lahjaksi Mauri Kunnaksen vauvakirjan ja Bukowskyn Lapsuuteni Nallekarhujen kanssa läpi elämän. Molemmat todella ihania kirjoja! :wub:

Edited by Pickane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä puntaroitu myös eri kirjojen välillä. Vielä ei ole mitään ostettu. Mieluisimmalta tällä hetkellä tuntuisi tuo Kulta pieni -kirja. Voi kun joku sanoisi jostakin kirjasta, että tuo on kaikkein paras ja ihanin. Osta se. :lol:  Vaikeaa on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse emme vauvakirjaa ehtineet ostamaan kun saimme vakuutusyhtiöltä lahjaksi Vauvamuistot-kirjan.

 

Ihan mukava kirja. Paljon on tilaa kirjoituksille ja kuville. Ekaa vuotta on käsitelty melko laajasti (ekat vierailut, joulu, kastetilaisuus...) ja ekalle koulupäivällekin on varattu oma sivunsa. Ahkerasti ollaan täytetty ja myös kummit ovat pariin otteeseen jotain pientä kirjoittaneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kävimme eilen tutustumassa vauva-kirja valikoimaan ja kotiin mukaan matkasi Mauri Kunnaksen vauva-kirja. Aivan Ihana!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peppiina Kulta pieni -kirja on kaikkein paras ja ihanin. Osta se. :lol:

Näin on. Se on paras ja ihanin, osta se.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuossa Isovanhempien kirjassa kysytään isovanhempien omasta lapsuudesta (asuinpaikka, lelut, lomat), kouluajoista (opiskeluja, kesätöitä) ja nuoruudesta ja siitä mitä heidän vanhempansa teki sekä sukupuuta hieman laajemmin kuin noissa muissa kirjoissa. Meillä on isovanhemmat niin tytön kuin omanikin olleet lahjasta tosi innoissaan! Omani olen ostanut Akateemisesta ja Suomalaisesta kirjakaupasta.

 

Onko tämä isovanhempien kirja tarkoitettu sellaiseksi, että isovanhemmat antavat sen jossain vaiheessa lapsenlapselleen?

 

Onko olemassa mitään sellaista kirjaa, johon isovanhemmat voisivat itse kirjata itseään varten muistoja omista lapsenlapsistaan? Tällaista kaipaisin, kun olisi tarkoitus piakkoin tuleville isovanhemmille kertoa tulevasta perheenlisäyksestämme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin tuo lapselliset. Tekis kyllä vielä mieli ostaa toinenkin... Tuo lapselliset on sellainen että se vois jäädä sitten aikanaan kotiin ja toinen vois sitten mennä lapsen mukana. Mutta mikä se toinen sitten olisi...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now