Ladybird

Vauvakirjat

260 posts in this topic

Meillä on myös tuo "Lapselliset, kirja vauvalle ja vanhemmille" -vauvakirja (oranssit kannet). Mukavan erilainen ja huumorintajuinen kirja. Sopii meille, kun en ole itse ollenkaan mitään vaaleanpunaista/-sinistä tyyppiä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulin, että olin jo vastannut tänne ;)

Mä ostin meille Kulta-aika Lapsuuden -kirjan, kun itselläni ja veljillänikin on se ollut. Mun mielestä kiva traditio, vaikka se onkin vähän vanhanaikainen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kanssa ostettiin Kulta pieni -vauvan oma kirja. Vähän on haastetta sen täyttämiseen, kun on niin paljon asiaa, mut ihana sitten myöhemmin lueskella yhdessä lapsonen kanssa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
78469980532117779-p002211l.jpg

 

Tämä sama Lapselliset -kirja on meilläkin. Vertailin joitakin ja tätä on mun mielestä kaikista hauskin lukea. Ei ole kaikki sitä perinteistä vauvajuttua vaan ihan hauskoja, uusiakin sivuja mukana. Suosittelen!

 

p.s. Pidän muutenkin tuon sarjan eri kirjoista. Meillä on esim se Aikuiset Ystäväni -kirja. Siitä jää loistavat muistot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin on Kulta pieni, mutta en uskalla täyttää sitä vieläkään... :unsure: Tosin ei noita alun pelon- ja kauhuntunteita haluaisi edes kirjoitella, kun joskuhan voi sen joskus lukeakkin. Ehkä uskallan aloittaa rakenneultran jälkeen. (Niin varmaan... :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taas halusin kirjoittaa ylös (ja kirjoitinkin) nimenomaan niistä epävarmuuden- ja pelontunteista, joita alkuraskaudessa paljon koin. Nyt myöhemmin kirjoittelu on muuttunut paljon arkipäiväisemmäksi kolotusten ja vaivojen kirjaamiseksi. Haluan kuitenkin vielä jälkeenpäinkin lukea, millaisia fiiliksiä elämänmuutoksen odottelu ja myös se neuroottinen kaikkien varjojen säikkyminen herätti. Vaikka vaan siksi, että jos joskus saadaan toinen lapsi, osaisin ottaa silloin rennommin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Varjojen säikkymisestä voisinkin kirjoittaa :lol: Minulla vain on ollut tässä vähän muutakin. :( Rakenneultrassa selviää onko näillä ongelmillani ollut vaikutusta vauvaan. Psyykkaan itseäni ajattelemalla kaikista asioista lievimmän haitan. Mutta uniin tulee ne lääkäreiden kauhutarinatkin. (Lääkärit yhä yrittää selvittää ongelmieni syitä.) En taida oikein uskoa, että saan vauvan ennen kun se sylissä on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin myös tuo Lapselliset. Mä olin sitä jo katsellutkin aiemmin, mutta sitten mentiin miehen kanssa ultran jälkeen kirjakauppaan ja mieskin siihen ihastui. Se on niin kivan rento eikä liian lässy meidän makuun :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mistä sen Lapselliset- kirjan ootte ostelleet kun oon yrittänyt metsästää sitä mutta mistään ei tahdo löytyä sitä kirjaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tämä "Minä ihan pienenä", joka kattaa vauvan ensimmäisen vuoden muistot. Olemme tykänneet siitä kovasti, ja täyttäneet ahkerasti. Kohta on jäljellä enää ensimmäisen synttärin muistojen kirjaaminen.

 

9510314161.jpg

 

Ostimme myös perinteisen Kulta-aika lapsuuden, että saamme täytettyä kirjaa myös ensimmäisen vuoden jälkeen ja muistiin perinteiset paino- ja pituustaulukot sun muut.

 

9789510081037.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä muutama muu vauvakirja, vähän menee aiheen sivusta..

 

Joulupukki toi kaksi kirjaa Suomalainen vauvakirja sekä Uusi vauva: huoltajan opas.

 

Suomalainen vauvakirja selattuani totean että se on kaiken kattava odotuksesta-synnytyksestä-neuvola käynneistä-lapsen kehitykseen. Ihan hyvältä vaikutti.

 

Uusi vauva, huoltajan opas on aivan loistava teos. Sopii hyvin esim. miehelle varpajaislahjaksi. Takakannen teksti sanoo seuraavaa: "Tämä verraton huoltajan käsikirja varmistaa uuden vauvanne vaivattoman käytön moneksi vuodeksi eteenpäin ja sisältää mm. seuraavat tärkeät osa-alueet: Perus- ja lisäominaisuudet sekä toimintotavat, ohjelmointitavat, lisälaitteiden asennus, huolto-ohjeet ja kunnossapito, tekniset vaatimukset ja paljon muuta välttämätöntä." Kirja on siis todella hupaisa!!

Edited by Maximilian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin lahjaksi joku ihan ok vauvakirja. Siihen sai täytellä kaikenlaista 1. vuoden ajalta ja tuntui että loppu vähän turhan lyhyeen... Tuo Mauri Kunnaksen kirja vaikuttaa ihanalta kuin myös tuo Uusi vauva, huoltajan opas :)

Suomalaisia kirjoja näyttää löytyvän mutta onkohan kenelläänkää tietoa josko jostain saisi samantyylisiä ruotsinkielisiä? Bookplussan sivuja en jaksanut alkaa kahlaamaan... Muumeista ainakin luulis löytyvän?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossahan tulee ihan valinnan vaikeus noitten kirjojen kanssa. Olisi kyllä ihana sellainen kirja johon voisi kirjoittaa jo odotus aikana. Minä kun olen ajatellut pyytää joltain lahjaksi kun vauva on syntynyt, mut ei kait tässä auta muu kuin lähteä kirjakauppaan selailemaan eri vaihtoehtoja.

 

Onko teillä monta kirjaa yhdelle lapselle? Kuinka jaksaa kirjoittaa useampaa, jos niissä on kuintenkin suht samat jutut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostan tätä yli vuoden vanhaa ketjua... Luin ketjun läpi, mutta esikoisen odottajana ja nykyhetken valikoimien laajuudesta tietämättömänä olisin kiinnostunut kuulemaan myös tuoreita mielipiteitä ja suosituksia "vauvan omaksi kirjaksi". ^_^ Miksi joku on hyvä tai huono?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Samalla asialla minakin - eli suositelkaa vauvakirjaa, kun en paase taalta kasin niita selaamaan. Onko Muumilaakson vauvakirja hyva? Enta Koiramaen?

 

9789510257425_1.jpg

 

kunnas-mauri-vauvakirja.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen Mauri Kunnaksen vauvakirjaa ja Tammen uutukaista Pikkunallen vauvakirjaa.

9789513153793.jpg

 

Molemmat ovat mielestäni monipuolisia, täytettäviä kohtia on paljon ja valokuviakin mahtuu kivasti. Tärkeintä itselleni on se, että kirjaa voi täyttää koko varhaislapsuuden (alle kouluiän) ajan ja noissa kirjoissa se onnistuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi kuulla jotain ehdotuksia jostain sellasesta kirjasta, johon voi rustata ylös myös raskausajan juttuja. Kovin harvassa kirjassa niitä tuntuu olevan, vai oonkohan mä vaan ollut sokea.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös Mauri Kunnaksen vauvakirja (jokusen kuukauden tosin vielä odottaa :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on molemmilla pojilla kulta-aika lapsuuden ja se hankitaan myös uudelle tulokkaalle. myös mulla on aikanaan ollut se...joten tuntui kovin perinteiseltä ja hyvältä vaihtoehdolta.

 

nyt vaan huomaa että täyttäminen ei suju enää niin innokkaasti kun esikoisella...

 

Meillä on kanssa nuo.. :) Niin helppo ostaa jo odotusaikana kun värillä ei oo merkitystä ja sinne saa kivasti ristiäis ja synttäri kortit väliin.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now