Ladybird

Vauvakirjat

260 posts in this topic

Minä ostin Muumilaakson vauvakirjan. Se on vaan niin ihana mun mielestä. Kuvitus ja sitaatit hurmasi minut täysin. Suuri miinus on siinä, että se on todella vauvakirja. Lapsuudenvuosille siinä ei juuri ole tilaa, ekalle koulupäivälle kyllä on oma sivu mut siinä jää aika monta vuotta väliin. Mut en voinut muumifanina olla ostamatta :)

 

muoks. kirjoitusvirheet.

Edited by perhostyttö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans Kulta aika lapsuuden, ihana klassikko joka minullakin oli :)

 

Toisena meillä on tuo Kunnaksen vauvakirja joka on ihan kiva ja monipuolinen, mutta mun mielestä siinä on välillä liian vähän tilaa kirjoittaa... En tiiä onko sit missään muussakaan enempää, mut vaihtelun vuoksi ajattelin kakkoselle ostaa jonkun muun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi kuulla jotain ehdotuksia jostain sellasesta kirjasta, johon voi rustata ylös myös raskausajan juttuja. Kovin harvassa kirjassa niitä tuntuu olevan, vai oonkohan mä vaan ollut sokea.. :girl_sigh:

 

Niin, ja siis Kunnaksen kirjassa on muutama sivu raskausajasta, se oli musta kiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös Muumilaakson vauvakirja. Ihanan söpö kuvitus jne. Mutta tosiaan aika vauvapainotteinen ja muutenkin aika vähän tilaa millekään omalla kirjoittelulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan päädyn ostamaan sen perinteisen, Kulta-aika lapsuuden -kirjan, mutta sen voi valitettavasti hankkia vasta syntymän jälkeen, ellei sukupuoli sitä ennen selviä.

 

Olen selaillut lukuisia kirjoja, mutta yksikään ei ole vielä sytyttänyt samalla tavalla. Haluan, että kirja jatkuu ainakin kouluikään asti ja että siinä kysellään laajasti kaikenlaisia lapsuuteen liittyviä asioita, kuten kehitystä, juhlia ja lapsen piirroksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi kuulla jotain ehdotuksia jostain sellasesta kirjasta, johon voi rustata ylös myös raskausajan juttuja. Kovin harvassa kirjassa niitä tuntuu olevan, vai oonkohan mä vaan ollut sokea.. :girl_sigh:

 

Kulta pieni -kirjassa on oma osionsa raskaus-ajalle. Sitä oli mukava täyttää silloin loppuraskaudesta. :lipsrsealed:

 

9510300217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuota kirjaa minäkin katselin viimeksi akateemisessa käydessäni.

 

Meillä on esikoisella sellainen kuin Lapselliset - Kirja vauvalle ja vanhemmille

 

LAPSELLISET_KIRJA_VAUVALLE_JA_VANHEMMILLE_kirja_0.jpg?kuvaid=43111

 

Ja ollaan kovasti tykätty. Sen kun löytäisin niin ostaisin heti uudellekin tulokkaalle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kulta pieni -kirjassa on oma osionsa raskaus-ajalle. Sitä oli mukava täyttää silloin loppuraskaudesta. :lipsrsealed:

 

9510300217.jpg

 

Kiitos vinkistä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En sitten voinut hillitä itseäni - meille tulee kaksi (aika erilaista) vauvakirjaa... :rolleyes:

 

Kulta pieni on ostoslistalla, ja jo hankittuna on tämä:

 

LAPSELLISET_KIRJA_VAUVALLE_JA_VANHEMMILLE_kirja_0.jpg?kuvaid=43111

 

Ja ollaan kovasti tykätty. Sen kun löytäisin niin ostaisin heti uudellekin tulokkaalle. :)

 

Löysin omani Akateemisesta kirjakaupasta. Myös joistakin nettikirjakaupoista kautta tuota voi tietääkseni tilata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin omani Akateemisesta kirjakaupasta. Myös joistakin nettikirjakaupoista kautta tuota voi tietääkseni tilata.

 

Jännä, pitää ilmeisesti mennä katsomaan, kun itse en viimeksi pari viikkoa sitten Akateemisessa käydessäni tätä kirjaa nähnyt. Pitänee kysyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jännä, pitää ilmeisesti mennä katsomaan, kun itse en viimeksi pari viikkoa sitten Akateemisessa käydessäni tätä kirjaa nähnyt. Pitänee kysyä.

 

Kirjaa oli kylläkin vain yksi kappale kun sen löysin, ja se oli tuollaisessa pienemmässä "sivu-Akateemisessa" (Espoon Tapiolassa, jossa siis sielläkään ei varmaan enää ole). Mutta luulisi kirjan siis olevan heidän listoillaan, ja sitä pitäisi varmaan pystyä tilaamaan asiakkaalle vaikkei hyllyssä näkyisikään. Kannattaa varmaan kysyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkistä! :)

 

Mun kummallakin tytöllä on juurikin tuo ja oon tosipaljon tykännyt.. sinne saa laitettua ylös mm. koska ekat sydänäänet on kuultu yms. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo pikkunallen vauvakirja, oli sukupuolineutraali, ja sitten monipuolisesti eri juttuja muttei kuitenkaan liikaa niin tulee sitten täytettyäkin:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kanssa meille tuon "Kulta pieni -vauvan oma kirja". Aivan ihana ja sinne saa taskuihin laitettua kaikkea tavaraa, kuten vaikka kortit joita saa synnärille tai nimiäisistä.

Mä laitoin sinne jo meidän ekan yhteisen kuvankin ja täyttelin raskausajan kuulumisia :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kanssa meille tuon "Kulta pieni -vauvan oma kirja". Aivan ihana ja sinne saa taskuihin laitettua kaikkea tavaraa, kuten vaikka kortit joita saa synnärille tai nimiäisistä.

Mä laitoin sinne jo meidän ekan yhteisen kuvankin ja täyttelin raskausajan kuulumisia :lipsrsealed:

 

Me ostettiin eilen sama kirja tulokkaalle. :) Suomalaisessa kirjalla oli hintaa melkein 30e, mutta on kyllä jokaisen sentin arvoinen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis hinnakashan se "Kulta pieni-kirja" on mutta kyllä siinä on kaikki mahdollinen ja vähän enemmänkin.. Ainoo konkreettinen puute minkä oon huomannu on se hiuskiehkuran paikka mikä uupuu.. mutta sille tein paikan yhteen pahvisivuun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon katsellut tuota Kulta Pieni-kirjaa, jos vaikka joululahjaksi sen itselleen ostaisi :) Mutta sitten mietin noita isovanhempien kirjoja.. En haluais sitä Rakas lapsenlapsi-kirjaa, kun siihen kait voi täyttää vain isovanhempien aiemmasta elosta tietoja. Vai oonko ihan hakoteillä? Haluaisin semmoisen kirjan, mihin isovanhemmat voisivat kirjata asioita heidän ja lapsenlapsen yhteisistä jutuista ekoilta vuosilta. Lieneekö tällaista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pyysin jo Joulupukilta meille Mauri Kunnaksen Vauvakirjaa. k040.gif Kunnaksen piirroksen ja tarinat on ollut omia suosikkejani lapsena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Mauri Kunnaksen Vauvakirja on ihana! Sitä olen täytellyt esikolle (vähän laiskasti tosin..) ja suosittelen kyllä lämpimästi! smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusi juttu vauvakirjojen joukossa on suomalainen verkkopalvelu Intoloop Kids: http://www.intoloop.fi . Sinne saa kätevästi talteen kaikki hauskat tarinat ja kuvat, ja tiedot voi jakaa turvallisesti juuri haluamilleen henkilöille. Näin kauempanakin asuvat sukulaiset ja ystävät voivat olla entistäkin enemmän läsnä lapsen elämässä!

 

Myöhemmin tiedoista voi tilata hienon kovakantisen vauvakirjan. Enää ei vauvakirjan sivujen määrä rajoita, montako valokuvaa voit vauvakirjaasi laittaa!

 

Palvelusta voi lukea lisää esim. Meidän Perhe -lehden uusimmasta numerosta (2/2011) sivulta 26.

 

intoloop_screenshot_1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omaa pikkumuruani varten hankin mauri kunnaksen vauvakirjan Vauvakirjoja

 

Isovanhempia varten oli pakko hankkia tuo Muumi- Isovanhempien rakkaat muistot vauvakirja, jota saavat sitten täytellä. Isovanhemmille

 

Kätevä antaa sitten lapsille, kun sen aika koittaa.

 

Nyt raapustelemaan!

 

-Satu-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin ton Lapselliset-kirjan, huomasin että siitä on tullu uus painos ja tilasin niitä heti kaks, meille ja kaveripariskunnalle. Pari kuukautta sitte ku etin ni oli kaikki painokset loppu nettikirjakaupoista. On kyllä hauska ja täyttelinki jo hiukan noita odotusjuttuja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on lähipiirissä aika moni luopunut noista vauvakirjoista, kun ei tule enää teetettyä paperikuviakaan...tuo nettiversio vois olla kätevä :) Aika paljon on isovanhempien ja lasten yhteisiä juttuja sitten kerätty valokuvakirjoihin, kun niitä on nettipalveluilla nykyään helppo tehdä, saa lisäkttyä tekstiä mielin määrin ja kuvia paljon. Esim. kummipojalla oli just sellanen "Minun ja papan kirja", jossa oli kuvia siitä ja papasta ja tarinoita ja kuvia sukulaisista. Se tykkää siitä ihan hulluna (tais saada 5v lahjaksi). Ollaan tehty kahdelle kummilapselle samalla periaatteella "Minä ja minun kummi" -tyyliin kirjat, joissa on kuvia meidän ytheisistä jutuista, kerrottiin siitä kuinka ekan kerran lapsesta kuultiin, mitä veikattiin nimeksi jne. ja koska ekan kerran osasi sanoa kummin nimen ja mitä kaikkea hauskaa yhdessä ollaan tehty. Onhan se aika työlästä, mutta nuo valokuvakirjat tilattuna on niin hyvälaatuisiakin, että kestää pikkukäsien selaamista ja katselua, ja jos menee huonoksi niin voi tilata uuden kun on kerran sen vaivan nähnyt :)

 

Itse ajattelin hankkia sen kulta-aika lapsuuden ja täytellä sitä jos jaksan. Koitan sitten kun lapsi on vähän kasvanut niin tehdä isovanhemmille ja läheisille noita omia kirjoja tarpeen mukaan, samoin kotiin ja vauvalle sitten kun on isompi. Odotusajan tuntemuksia ja mietteitä olen pistänyt jo nyt ylös ihan vaan wordille, josta ne on jatkossa sitten helppo pistää sinne vauvan omaan kirjaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now