Ladybird

Vauvakirjat

260 posts in this topic

Mä pääsin rekisteröitymään tunnuksella STARDUCK. Siis tuonne Intoloopiin. Kaippa tuo tunnus toimii edelleen. Kannattaa ainakin testata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei toi Intoloop on tosi kiva! Meilläkin ekan poitsun vauvakirja pölyttyy hyllyssä. Nuorimmaiselle taidan ottaa tuon käyttöön :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun oli tänään ihan pakko käydä ostamassa se Lapselliset -kirja, sopii meidän tyyliin parhaiten. Itselläni on myös se Aikuiset ystäväni -kirja.

Akateemisesta löytyi, hintaa oli 25,90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan nähnyt Vauvakirja - Päiväkirja Martta Wendelinin kuvin? Onkohan pelkkä muistikirja, vai onko siellä jotain tekstiä valmiina?

 

Samoin löysin sattumalta ihan muita kirjoja etsiessäni seuraavat:

 

Yhteinen odotus

kappi-karoliina-yhteinen-odotus.jpg

"Raskaus on ihana, kamala ja aina ihan outo asia, joka herättää voimakkaita ja ristiriitaisiakin tunteita. Uuden perheenjäsenen odotus on ainutlaatuinen tapahtuma, ja lapsen tuloon valmistautuminen on mukavaa puuhaa, johon mielellään osallistuu koko perhe. Yhteinen odotus on koko perheen odotuskirja. Siinä raskausaikaa seurataan monipuolisesti ja tehdään huomioita odotuksen etenemisestä. Se sisältää paljon hyödyllistä tietoa ja tilaa kirjata omia mietteitä. Kirjan täyttäminen auttaa vanhempia muistelemaan omaa lapsuuttaan, se tukee vanhemmaksi kasvamista ja vahvistaa perheen jäsenten suhdetta tulevaan vauvaan jo ennalta. Odotusaika on jaettu neljään jaksoon. Kirjaa voivat käyttää yhtä lailla vanhemmat, jotka odottavat ensimmäistä lastaan kuin perheet, joilla on jo lapsia. Täytettävästä kirjasta jää lapselle tärkeä muisto, johon tekee mieli palata - viimeistään silloin kun edessä on oman lapsen odotus.· Kirjan avulla perheessä valmistaudutaan vanhemmuuteen ja sisaruuteen· Sisältää tehtäviä, vinkkejä, tietoiskuja· Täytettävästä kirjasta tulee myös muistokirja lapselle."

 

Anne Geddes -faneille löytyy myös perinteisten vauvakirjojen ( tyttö- ja poikaversiot sekä se isompi "neutraali" versio) lisäksi Äidin oma kirja, joka on hieman erilainen vauvakirja. Sopii myös isommille lapsille.

 

Tämä näytti minusta hauskalta, pitäisi päästä kirjakauppaan katsomaan mitä tämä sisältää...

 

9495_i1.jpg

"Uudenlainen, raikas täytettävä vauvakirja lapsen ensimmäiselle vuodelle. Pirkko Vainion herkkä ja kaunis kuvitus kertoo pienen ankanpojan kasvusta ja ihmettelystä kaiken uuden edessä. Kirjassa on myös tilaa omille muistoille ja valokuville. Kirja sopii hyvin sekä tyttö- että poikavauvalle."

 

Pitempiaikaista kirjaa haikailevalle tämä näytti myös kivalta:

Elämäni Vauvana -

11694_i1.jpg

 

"Suloinen täytettävä vauvakirja elämän ensimmäisiin vuosiin sisältää sivuja elämän tärkeisiin hetkiin ja kirjekuoren hiuskiehkuroille ynnä muille muistoille. Tunnetun uusiseelantilaisen valokuvaajan hellyttävät kuvat tekevät tästä kauniista kirjasta oivallisen lahjan vauvaperheisiin."

 

Ajattelin jo, ettei me varmaan tällaisia hankita...mutta kukapa tietää kun näyttävätkin niin hauskoilta! :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoiselle on Mauri Kunnaksen Vauvakirja

tn_1296558646.jpg

 

Ja nyt toiselle löysin ihanan vauvakirjan: Paras tarina minusta

paras-tarina-minusta-book_pop.jpg

 

Tuo tuli pari päivää sitten ja on tosi kivan oloinen. :girl_in_love: Kunnaksen kirjasta olen myös tykännyt kovasti, mutta ajattelin kokeilla jotain toista tällä kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo Paras tarina minusta, on aivan upea kirja, sitä kovasti itsekkin tuumin. Syynä mm. se, ettei tämä kirja sisällä niin paljon perinteistä kirkollista meininkiä, kuten ristiäiset, kummit, joulut yms. Toinen kirja, joka ei näitä myöskään sisällä on Lapselliset-niminen kirja, joka olikin niin hauska, että oli ostettava! Sisältää mm. vanhemmuustestin ja muutenkin paljon huumoria. Siinä ei keskitytä vain vauvaan, vaan myös vanhempiin. Aijon lisätä takakanteen kirjekuoren, johon voi sitten jemmata irtotavaraa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on esikolla toi Mauri Kunnaksen vauvakirja ja mä TYKKÄÄN! Siinä on tosi kivat kuvat ja ihanasti värejä :) Aion tälle tokallekin ostaa samanlaisen ellei sit jotain vielä parempaa oo parin vuoden aikana tehty, mitä kyllä epäilen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vauvakirjaksi hankittuna Kirjaliton "Näin minä kasvan". Oli ihanan erilaisen näkönen ulkomuodoltaan tuo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Nalle Puh - vauvakirja ja mä oon tykännyt tosi paljon :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankin Muumilaakson vauvakirjan ja uskalsin sitä jo alkaa täyttääkin. Sitten eilen sain kuulla, että saadaan Anne Geddes -vauvakirja lahjaksi... Olisi pitänyt arvata, että jostain suunnasta vauvakirja voi tupsahtaa. En kuitenkaan kahta koe tarvitsevani, ellei ne nyt sitten ole täysin erilaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisella on Muuumilaakson vauvakirja ja toiselle ostin Paras tarina minusta. Tuo jälkimmäinen on tosi kiva kirja, suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saimme lahjaksi Hannele Huovin ja Kristiina Louhen "Kun on oikein pieni" joka on aivan ihana. Siinä on täytettävien kohtien lisäksi satuja, runoja ja lauluja + cd. Mielestäni hauskan erilainen ja kuvitus on ihana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^tuo vaikuttaa ihanalta ja juuri tarpeeksi erilaiselta! Taidan viedä ystävälle lahjaksi, sitä paitsi tuon kirjan kanssa ei haittaa, vaikka olisikin jo jokin perinteisempi olemassaan...:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee hieman OT (kun taaperosta kyse), mutta onko kukaan törmännyt

Kulta pieni- sarjan taaperon kirjaan? Mä hämärästi muistan, että joku olisi sellaisen ostanut/tilannut ja päiväkirjassaan siitä maininnut, mutta en tietenkään muista, että kuka. Saattoi olla englanniksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille ostettiin 2 päivää plussaamisen jälkeen Nalle Puh- vauvakirja. Minusta se oli niin suloinen, että halusin sen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tykkään tästä "Kun on oikein pieni"-kirjasta.

 

post-5517-1309881365,8563_thumb.jpg

 

Kuten joku jo kirjoittikin, niin siinä on se ihana vauvamusa-cd myös mukana. Tosi ihania lauluja! Ostimme tämän kummitytöllemme, ja siitä on siinä perheessä tykätty kovasti. Toinen vaihtoehto on Mauri Kunnaksen vauvakirja. Pitänee vielä mennä kirjakauppaan tekemään vertailua. Minäkin haluaisin ostaa kyllä jo odotusaikana, että voisi laittaa mietteitä muistiin jo ennen vauvan syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös tuo Kulta pieni - vauvan oma kirja. On aivan ihana ja itse tykkäsin etenkin siitä että kirjassa on ihan oma osio vauvan odotukselle - pääsi jo raskausaikana täyttelemään... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä harkitsen vakaasti Tatun ja Patun vauvakirjaa. Jos Tatu ja Patu on tuttuja, niin sama tutta hauska meininki jatkuu. Kirjaan voi mm. piirtää palkkeihin vauvan äänenvoimakkuuden.

 

Kirja on myös mukavasti sukupuolineutraali - isän ja äidin sijasta on kaksi kohtaa "vanhemman nimi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin lahjaksi Muumiaiheinen Kära Barn: Boken om Dig. Mun mielestä aivan ihana, kivasti kuvia ja pikku sitaatteja muumi-kirjoista. Tähän mahtuu pikkuisen elämä odotuksesta aina ensimmäiseen koulupäivään asti ja sivuilla on paikkoja kuville, lehtileikkeille ja muulle. lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäs itekki hommata vauvakirja, niin sais kirjotella pojasta "tärkeitä" asioita muistiin! :) Minustakin on tehty sellainen kun olin vauva ja sitä on nyt isompana kiva lukea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeei te, joilla on tuo Kulta pieni -kirja;

mihin ikään asti tuossa kirjassa on täytettävää? 1v? 2v? Kouluikä? Jostain muistelen lukeneeni, että on todellakin vauvakirja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now