Ladybird

Vauvakirjat

260 posts in this topic

Meillä on hankittu vauvalle Nalle Puh vauvakirja. Löydettiin Citymarketista ja olin heti sen löydettyäni aivan myyty. Löytyy vauvan tietojen lisäksi myös oma osio odotus-ajalle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kuvailla, minkälainen Kunnaksen kirja on sisältä verrattuna esimerkiksi siihen perinteiseen Kulta-aika lapsuuden -kirjaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on esikoiselle hankittuna tuo Lapselliset-kirja :) Myös sellaisen leikekirjan tekeminen olisi kivaa... Ehkä täytän sellaisenkin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalle Puh -kirja löytyy meiltä. Tykästyin sen sisältöön heti ensinäkemältä ja sehän se sitten piti saada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä valitsin Kunnaksen kirjan siksi, että siitä löytyi lähes samat jutut kuin Kulta-aika lapsuuden -kirjasta ja lisäksi enemmänkin. Sisältö on mun mielestä kattava aina kouluikään asti, mikä oli yksi omista kriteereistäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on esikoisella Lapselliset-kirja ja mietinkin nyt, että hankinko saman tälle toiselle vai jonkin muun. Itse haluaisin ihan vaan vaihetlun vuoksi jonkin muun...mutta en sitten tiedä, että olisko kuitenkin kiva että muksuilla olis samanlaiset kirjat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapselliset tulossa meillekkin. Vaikutti jotenkin niin meidän näköiseltä, toivotaan ettei oo sellanen tekohauska vaan oikeesti kiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tilasin meidän pojalle Muumilaakson vauvakirjan sekä Kulta pieni- kirjan. Ihastuin molempiin enkä osannut päättää kumman haluan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli isot odotukset ton Kulta pieni -kirjan suhteen. Luin siis täältä miten ihmiset kehu sitä maasta taivaisiin ja päätin, että ehdottomasti meille tommonen! Pettymys tuli kuitenkin. En oikein tiedä, ehkä ne laimeat/neutraalit värit ja joku -en tiedä, ei sitten vaan iskeny kun kirjan sain käteen. Ei ehkä ollu "meidän näköinen". Nyt se lojuu tuolla laatikon pohjalla.

 

Isäntä sitten valkkasi prismasta Mauri Kunnaksen vauvakirjan ja se kyllä kolahti heti! Värikäs, hauska kuvitus, tilaa jo odotusajan jutuillekin jne. ihan meidän kirja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ me päädyttiin kans tuohon Mauri Kunnakseen, juurikin ihastuin niihin väreihin ja kuvitukseen, sopii meille myös :). Pitkään selasin kirjakaupassa niitä vaihtoehtoja mutta kyllä tuo oli jotenki vain paras :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin näitä vauvakirjoja jo selailemassa kirjakaupassa, tulee olemaan vaikea ostopäätös edessä! Kaikki on niin ihania. Mutta suosikeiksi nousi tämä Top 3:

 

- Lapselliset

- Tatu & Patu

- Mauri Kunnas

 

Muumilaakson vauvakirjaa ei löytynyt hyllystä, sekin voisi kiinnostaa. Kauhee vimma jo päästä täyttelemään kaikkia tietoja :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko se "Äidiksi. Minun odotukseni"-kirja? Tämä: http://www.booky.fi/...d=9789510318911

 

Kiitos! Tuo se varmaankin oli. Tosin uutiset kirjan suhteen onkin sitten huonommat eli sitä ei taideta enää myydä missään... Joku oli huutonetissä ostanut yli 60e hintaa sellaisen :(

 

Onpa sääli jos tätä ei enää saa mistään! :( Ostin kyseisen kirjan vuonna 2007 kun odotin esikoista ja tykkäsin aivan mielettömästi. Luulisi että sille löytyisi ostajia, itse ainakin koin että oli hintansa väärti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sain sisareltani, josta on tulossa lapsen kummi, tuon Kulta pieni -kirjan heti ekan ultran jälkeen. Minulle ei kirjalla muutoin ollut niin väliä kuin se, että tiesin jotakin sellaista tahtovani täyttää. Oma äitini piti aikoinaan kaikista lapsistaan kirjaa ja sain omani muuttaessani kotoa. Se on minulle edelleenkin tärkeä kirja ja toivoisin, että omalla lapsellani olisi samanlainen mahdollisuus tutustua pikkutarkasti omaan lapsuuteensa sekä toisaalta vanhempiensa tuntemuksiin. Olenkin kirjoittanut myös erillistä päiväkirjaa satunnaisesti, jonka sivut aion liittää tuon Kulta pieni -kirjan taskuihin. Ainakin omiin silmiin tuo kirja vaikutti kattavalta ja kätevältä. Värimaailma ei ehkä minunkaan makuuni niin ollut, mutta eipä tuo suuresti haitannut, sisältöhän se tärkein on.

 

Itse ostin vuosi sitten kummipoikani vanhemmille lahjaksi juurikin tuon Mauri Kunnaksen kirjan. Minusta sen tyyli ja sisältö olivat hyvät ja tykkäsin siitä muutoinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Tatu ja Patu, se on tosi kiva ja hauska :) Sen rinnalla täytetään myös Kun on oikein pieni- vauvakirjaa. Tykkään molemmista, enemmän kuitenkin Tatusta ja Patusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kovasti vinkeistä, meilla taitaa lähteä tuo Mauri Kunnaksen kirja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on perinteisen kirjan lisäksi käytössä www.intoloop.com - tosi kätevä mummille, joka asuu yli 500km päässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Kulta pieni- kirjan, kun vauvakirjat olivat WSOY:n liikkeessä puoleen hintaan ystävänpäivänä. :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoiselle sain lahjaksi tuon Mauri Kunnaksen vauvakirjan, mutta kun Peikkis kuoli kohtuun, en voi enää kuvitellakaan ostavani mahdolliselle seuraavalle valmista kirjaa. :(

 

Ajattelin (jos nyt tässä kävisi niin ihanasti että tulisin raskaaksi) ostaa tyhjän ison kirjan, ja kirjoittelisin sinne fiiliksiä, ajatuksia, laittaisin ultrakuvia ja masukuvia ja kaikenlaista. Sinne voisi sitten puoliskokin kirjoitella vapaasti. :) Ajattelin, että se olisi ihana muisto lapselle, ja sen voisi antaa vaikka yo- tai valmistujaislahjaksi joskus. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä on juuri tuollainen, tyhjä muistikirja, johon äitini on kirjoitellut sivukaupalla juttuja lapsuudestani. Jotenkin tuntu paljon henkilökohtaisemmalta kuin geneerisillä vauvakuvilla täytetty kirja, johon on vaan vastattu kysymyksiin, joita kirja sattuu kysymään. Itse kylläkään en varmaan saa vapaata tekstiä niin helposti aikaiseksi. Rekisteröidyin tonne intoloopiin ja ajattelin pitää raskauspäiväkrjaa siellä ja jatkaa sitten vauvan kuulumisilla. Toki täytän mielelläni myös vauvakirjan, luulisi sellaisen jostain tulevan lahjaksi ennemmin tai myöhemmin :)

 

Muoks vielä: Mauri Kunnaksen vauvakirja on kummitytöltä tuttu ja vaikutti tosi kivalta.

Edited by RouvaH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oikein osaa päättää.. Tuollainen kokonaan omatekemä olisi ihan huippu, mutta hieman arvelluttaa, että sinne ei sitten tule kauheasti kirjoiteltua, kun ei ole valmiita aiheita..? Toisaalta taas mikään perinteinen sokeria tihkuva opuskaan ei ole meidän näköinen.. Pitänee ehkä mennä ihan kauppoihin pällistelemään eri vaihto-ehtoja..

 

muoks; Niin tai jos sitten ostaisi yhden tuollaisen tyhjän muistikirjan ja yhden kattavan valmiin vauvakirjan ja sen pohjalta ideoisi sitä omaansa + lisäisi niitä mieleentulevia juttuja. Samoiten mietin hieman että paperivalokuvat on kyllä niin "last season" että.. pitääkö sitä sit oikeasti teettää joistain kuvista ihan paperiversioita.. :grin:

Edited by Syksy11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin ekan ultran jälkeen sellaisen tyhjän muistikirjan. Se kirja on tosi söpö ja ihana, mutta eipä sitä ole tullut täyteltyä. Ehkä jotenkin pelottaa, että siitä tulis jotenkin liian henk. koht. päiväkirjamainen. :huh: Nyt toivon, että tuota valmista kirjaa tulee enempi täyteltyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now