Ladybird

Millä vaatteilla sairaalasta kotiin?

211 posts in this topic

Löysät gollegehousut ja huppari. Onneksi en pakannut kotimatkavaatteiksi edes äitiysfarkkuja tms, vaikka olisivat mahtuneet niin sektiohaavan päälle ei olisi pystynyt pukemaan. Mun suositus on siis pakata jotkut mukavat, väljät ja lantiolle jäävät pöksyt kaiken varalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^jep, samaa suosittelen.

 

Onneksi olin lähtenyt synnyttämään Ainot/reinot/mitkä ne nyt on jalassa; turvotus oli niin jäätävää, ettei muut kengät olisi menneet jalkaan.

 

Jalassa oli mamaliciouksen legginsit ja niiden päällä löysät olohousut (talvi, joten siksi legginsit alla), päällä imetyspaita + tavallinen neuletakki ja sitten talvikamppeet (takkina odotustoppatakki).

 

Mun vinkki on siis myös, että löysää, venyvää, pehmeää materiaalia mukaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoilla lähdin kotiin kun olin tullutkin, eli äitiysleggarit alla, äitiysfarkut jalassa. Paitana löysä normipaita isommassa koossa, siinä päällä miehen fleecetakki ja talvitakki. Löysää ja venyvää. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika syntyi elokuussa, synnyttämään lähdin legginsit ja tunika päällä (jalassa balleriinat, ainoat kengät jotka niihin turvonneisiin jalkoihin mahtui) ja kotiin lähdin mustissa college-housuissa, yläosasta ei mitään hajua, mutta varmaan joku löysä paita (ja jalassa jälleen ne balleriinat, jalat edelleen turvoksissa). Mahakuvista päätellen maha oli synnytyksen jälkeen samaa koko luokkaa kuin + rv 20, eli ei mikään pyykkilautavatsa tosiaankaan. :rolleyes: Mukavia ja löysiä vaatteita suosittelen minäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa lähdin kuin meninkin. College-housut ja toppi (+ huppari, takki, kengät yms.). Käytin muutoin kyllä loppuraskaudessa mm. äitiysfarkkuja, mutta college-housuja pystyin käyttämään koko raskauden ajan, joten päätin sitten ottaa ne, kun se maha palautui melkein entiselleen jo laitoksella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä myös palasin samoissa vaatteissa kuin menin. Ihan äitiysfarkuissa tulin vauvan kanssa kotiin. Oli pikkasen laiha olo, kun pisti ne jalkaan, kun vauvapallo oli hävinnyt! Jos vaatteet olisi vaikka kastunut lapsivesistä, olisin pyytänyt miestä tuomaan puhtaat vaatteet tullessaan hakemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni molempien raskauksien jälkeen n. kuukausi raskausvaatteissa (ja sopivasti leikatuissa imetyspaidoissa). Senkin jälkeen sai yläosan kanssa olla aika tarkkana, jos tahtoi normifarkut jalkaansa laittaa.

 

Synnyttämään lähdin molemmilla kerroilla collegehousuissa ja imetyspaidassa. Imetysliivit oli pakattu mukaan, normiliiveissä saavuin sairaalaan, mutta ainakin TAYS:ssa ne pitää ottaa pois sairaala-designiin verhouduttaessa. Molemmilla kerroilla mies on joutunut tuomaan puhtaat vaatteet vyötäröstä alaspäin; molemmat synnytykset käynnistyivät vesien menolla ja molemmilla kerroilla se parinkymmenen minuutin automatka tarkoitti sitä, että kun nousin seisomaan, kaksi (ja toisella kertaa kolme) perätysten alushousuihin mätkäistyä yösidettä eivät enää riittäneetkään toimimaan tulvavallina. :rolleyes: Kotiin lähtiessä ollut siis imetys-t-paita, neuletakki ja collegehousut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin laittanut itselleni kotiinlähtövaatteet valmiiksi ja mies haki ne samalla kun vauvan kotiutumisvaatteet ja turvakaukalon. Eli kotiin lähdin kolitsihousuissa (H&M:n urheiluhousut, joissa korkea vyötärökaistale) ja löysässä paidassa. Suosittelen löysiä vaatteita, voi olla sektiohaavaa, rinnat kipeinä jne. Kuitenkaan ihan äitiyshousuja en tarvinnut vaan vähän pienemmät housut olivat passelit.

 

Imetysliivejä käytin jo raskausaikana, kahdet samanlaiset Bravadot oli mukana jo mennessä (toiset päällä, toiset sairaalakassissa) joten puhtaat sai päälle lähtiessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa olen joka kerta tullut kotiin, kun millä olen sairaalaan mennytkin. Viime kerralla mies tosin toi lisää vaatetta, kun olin kevättakissa mennyt ja vielä oli sen verta kylmä ilma lähtiessä, että rinnat piti suojata hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samat missä tulinkin, t-paita, hupparibolero, mammafarkut. Kenkinä sandaalit, ei mahtuneet loppua kohden muut jalkaan. AInoastaan liivit vaihtui, laitokselle mennessä oli päällä tavalliset kaarituelliset, lähtiessä oli kaarituettomat imetysmalliset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi olla collarit, mammapaita ja toppatakki, joka ei mahtunut edelleenkään kiinni :) Imetysliivit oli jo osastolla käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normifarkut, toppi, neule + villakangastakki. Farkuissa hiuslenkki napin kiinni pitämiseen, kun ei mahtuneet normaalisti kiinni. Noita samoja farkkuja käytin koko raskausajan, kun olivat mukavimmat päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lädin sairaalaan collegehousut jalassa ja äitiyspaita päällä, sairaalakassiin pakkasin pari imetyspaitaa, ja kotiin tulin samoissa collegehousuissa jotka ei siis olleet äitiyshousut mutta löysät muutoin, ja päällä taisi olla imetyspaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rennot reisitaskumalliset äitiyshousut, toppi ja collegepaita oli sairaalasta lähtiessä päällä. Eri vaatteet oli lähtiessä, entä sairaalaan mennessä, halusin puhtaat vaatteet kotiutuessa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa kuin meninkin. Esikoisen aikana kesällä legginsit ja tunika. Toisen aikana collegehousut, toppi ja tavallinen toppatakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähdin samoissa kun meninkin eli äitiysfarkuissa, -paidassa ja -toppatakissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli trikoomekko ja legginsit, ulkovaatteena sama poncho jossa tulinkin. Ihan sopiat ja mukavat vaatteet olivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin pakannut valmiiksi "keikka kassin" (miehen antama nimitys :D ), siinä oli vauvan vaatteet, yms ja itelleni kotiin lähtö vaatteet, eli colleget, löysä toppi ja neuletakki. Mukavat ja rennot vaatteet, oli nimittäin yhtä tuskaa yrittää edes kävellä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli H&M:n väljä, napitettava mekko ja paksut sukkahousut. Käytin sitä mekkoa raskausaikana, vaikkei se ollutkaan mama-mallistoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samat vaatteet, joilla käynnistyspäivän aamuna kävelin sairaalalle - löysät trikooleggingsit, toppi ja puuvillanen tunikamekko. Eivät olleet mammamallistoa, mutta käytin samoja siis myös raskausaikana. Jalassa kroksit, jotka sentään menivät jalkaan turvotuksesta huolimatta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now