Ladybird

Millä vaatteilla sairaalasta kotiin?

211 posts in this topic

Minua mietityttää näinkin suuri ja TÄRKEÄ asia, kuin millaisilla vaatteilla olette tulleet sairaalasta kotiin? Tarkoitan nyt siis sitä, että miten paljon se maha nyt pienenee sillä reissulla? Varaanko sairaalakassiin äitiysvaatteita vai ennen raskautta vaatteita vai joudunko vaateostoksille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla odotti sairaalakassissa tuliterät pinkit Adidakset housut ja huppari, sekä imetysliivit ja -paita.Noi oli ihan korkkaamattomat (tietty kaupassa testattu), kun halusin saada ihan uudet vetimet kotiutumisen kunniaksi. Mulla oli vielä viikon verran synnytyksestä aika röllymaha, mutta kyllä mulle silti normivaatteet meni heti päälle. Riippuu varmaan paljon siitä kans, et paljonko on tullut painoa ja onko kovasti turvotusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyshousuissa ja myös imetykseen soveltuvassa äitiyspaidassa lähdin kotiin. Tavalliset housut eivät menneet viikkoihin päälle ja esim. farkut olisivat varmaan tuntuneet aika epämiellyttäviltä kipeän takapuolen kanssa. Rinnat kasvoivat sairaalareissulla sen verran, että paita kiristi. Rennot ja mukavat vaatteet ovat paras vaihtoehto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähdin synnyttämään äitiyspaidassa ja -farkuissa, ja lähdin viisi päivää myöhemmin sairaalasta kotiin samoilla vaatteilla. Harmikseni äitiysfarkut olivat edelleen ihan "sopivat"... :rolleyes:

Edited by Isabelleza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ostanu yhet rennot verkkareiden tyyliset housut mutta sairalaan lähdettäessä päätinkin että samoilla tullaan kotiin millä mennäänki. Alko usko loppumaan että ne uudet housut mahtuisi :lol: Loppujen lopuks ne vanhat housut olikin litimärät lapsivedestä ja mies toi kotoota mulle ne uudet.. Luojan kiitos ne mahtu jalkaan :lol: paitana oli vanha mammapaita... Mammapaidat on vieläki muuten käytössä kolme kk synnytyksen jälkeenki :unsure: Ne on vaan niin kivoja kun on niin pitkiä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa kun sairaalaan meninkin... eli äitiysvaatteissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Äitiyshousuissa ja myös imetykseen soveltuvassa äitiyspaidassa lähdin kotiin. Tavalliset housut eivät menneet viikkoihin päälle --

 

Samma här.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa lähdin, mitä käytin koko raskauden ajan. Mahdollisimman mukavat ja löysät vaatteet on parhaat. (Housuista siis puhun) Mä en kykene ihan vielä käyttään farkkuja enkä mitään muutakaan kireetä. Onneks on kesä tulossa, niin ei tarvikaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, ei tosiaan kannata pakata mukaan farkkuja tms.! Paikat voi olla kipeet ja pelkkä ajatus farkkujen käyttämisestä saattaa tuottaa tuskaa.. :blink: Mulla on kummallakin kerralla ollu sairaalasta lähtiessä löysät, joustavat housut ja muistaakseni imetyspaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aiheeseen liittyen tyhmä kysymys. :unsure: Kuinka runsasta jälkivuoto yleensä on sairaalasta lähdettäessä? Eli pitääkö housuihin mahtua sairaalan vaippa vai pärjääkö vähemmällä?

 

Mun on ihan turha haaveilla mistään omista farkuista, tuskin muistakaan omista housuista. Kiloja on tähän mennessä (rv 37) tullut tasan kymmenen ja niistä varmasti kuusi on tullut persuksiin. :angry: Ja pahoin pelkään, että vaikka maha jäisikin sairaalaan, niin peppu ei sitä tee. :rolleyes: Lähinnä nyt mietinkin, että varaanko kotiutumiseen mammahousut vai pitäisikö varautua veritulvaan ja sonnustautua miehen verkkareihin ja pyllyn päälle yltävään jättimäiseen t-paitaan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on aiheeseen liittyen tyhmä kysymys. :unsure: Kuinka runsasta jälkivuoto yleensä on sairaalasta lähdettäessä? Eli pitääkö housuihin mahtua sairaalan vaippa vai pärjääkö vähemmällä?

 

Mulla se suurin vuoto tuli sairaalassa. Lähtöpäivänä (olikos se nyt 4. päivä synnytyksestä) vuoto oli jo sellaista, että tavallisen siteenkin kanssa olisi pärjännyt. Laitoin kuitenkin varulta yösiteen, ettei tule yllätyksiä.

 

Eihän kaikki käytä noita sairaalan vaippoja ollenkaan, vaan suoraan siirtyvät ohuempiin siteisiin. Itsestä tuntui kuitenkin mukavalta laittaa ensimmäisinä päivinä vähän tuhdimmat pehmusteet tuonne alapäähän, kun sen verran oli turvotusta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me päästiin kotiin toisena päivänä ja mulla oli sillo omat alkkarit ja joku jättipitkä Libresse tms. Mutta kyllä sitä vuotoa tuli. Yllätti kyllä mut miten paljon sitä vuotaa :blink: Toki tääki on taas yksilöllistä. Sairaalassa mulla oli ne pari päivää niiden verkkopöksyt ja niiden siteet koko ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omissa normifarkuissa ja paidassa, jee. Painoa tuli raskauden aikana 20 kiloa, mutta koska mut päästettiin kotiin vasta kuudentena päivänä, kaikki oli jo siinä ajassa lähtenyt. Ois tietysti ollut hienoa hankkia sitä varten erikseen jotkut uudet vaatteet. Päällä oli vielä sillon ne ihanat sairaalapikkarit. Siteet oli siinä vaiheessa muuttuneet jo normaaleiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä ajattelin kotiutua veluureilla...tiedän jo kokemuksesta että tuo masu ei juurikaan sinne sairaalaan jää. hitto kun tulin nyt vasta lukeen tätä ketjua, oiskin ollut ihana ostaa ihan uudet vermeet kotimatkalle. ehtisiköhän sitä vielä... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla oli sikamagee fiilis, kun sairaalastapääsyn jälkeisenä päivänä olin pinkeissä vermeissä vaunuttelemassa lähiostarilla. :lol: Nyt ne housut ei ole enää kovin makeet. Venyeet ja vanuneet niin, että puolessa tunnissa on järkyt polvipussit. Huppari on vielä ihan ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli veluuriasu ja imetyspaita. Samalla kokoonpanolla mennään varmaan tälläkin kerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiysverkkareissa ja hupparissa lähdin kotiin. Ei tosiaan olisi tullut mieleenkään laittaa farkkuja yms. jalkaan. Sen verran riekaleiksi tuo pyrstö meni, että farkut sain jalkaan vasta n. kolme viikkoa synnytyksestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa missä meninkin. Polveen ulottuva pellavahame, t-paita ja farkkutakki.

 

Mun maha oli niin pieni, että ostin koko raskausaikana vain yhden äitiyshameen ja kaksi paitapuseroa, muuten mentiin ihan normi vaatteilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lähdin äitiyshameessa (oli oikein mukava, kun ei puristanut mistään) ja imetyspaidassa. Lisäksi oli tavalliset hipsters-malliset sukkahousut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli jalassa äitiysfarkut. Olin kyllä ostanut sellaiset oloasunhousutkin, mutta ne tuntuivat todella kireiltä, kun sektion jälkeen pukkasi kauhea turvotus. Alushousut oli ongelmalliset kun sektiohaava oli niin kipeä, että kaikki omistamani lantiomalliset pikkarit aiheuttivat kipua haavaan (yläreuna osui juuri haavan kohdalle). Jouduinkin sitten ostamaan parit mummo alkkarit <_< , jotka eivät hiertäneet haavaa, sairaalan verkkohousuissa (muuten ois olleet miellyttävät) kun ei tavallinen side kestänyt paikallaan.

 

Äitiyshousuja jouduin pitämään aika kauan kun muut housut ei mahtuneet takamuksen ja lantion kohdalta jalkaan. Ja alavatsan iho oli pitkään todella kipeä, joten sekin vaikeutti housuvalintaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli samat äitiyshousut, kuin millä sairaalaan meninkin. Paita vaihtui imetyspaitaan. Olin ajatellut kotiutua kireissä äitiysfarkuissa, mutta onneks jäi ajatustasolle sillä alakerta ei ois kyllä kestänyt sitä tiukkuutta :blink: Jälkivuoto oli edelleen aika runsasta, mutten suostunut lähtemään sairaalavaipalla. Yösiteellä pärjäsin.

 

Ihanaa.

 

Suht rentoja vaatteita suosittelen. Mä hengailin kotonakin ekan viikon pyjamahousuissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille. Äitysivaatteissa kannattaa siis näköjään palata kotiin. Mitään uusia vaatteita en kyllä tähän vaiheeseen halua ostaa, kun toivon että muutamassa viikossa sitä palautuisi vanhoihin vaatteisiin ja tuntuis vähän hölmöltä ostaa nyt pariksi viikoksi jotan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos meinaa palata samoilla vaatteilla kotiin niin kannattaa kuitenki jättää kotiin toiset vaatteet mitkä mies voi tuoda mukanaan mikäli ei pystykään palata kotiin niillä vaatteilla :rolleyes: Meil vauva synty sunnuntaina ja tiistaina päästiin jo kotiin ja mies oli koko ajan sairaalassa niin ei sille ois varmaan tullu mieleenkään pyykätä mun lapsivesisiä vaatteita siellä :rolleyes: Eikä kyl mullekkaan. Tiistaina sanoin sille mistä se löytää mun toiset vaatteet jotta voi tuoda ne mukana. TAYSissä mä olin ainaki omissa vaatteissa siihen asti kun saliin siirryttiin, tai no siihen asti ennen ku kaikista siteistä huolimatta lapsivedet kasteli yhen käyrälläolon yhteydessä kaikki päällä olevat vaatteet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kotiuduin molemmilla kerroilla samoissa tuulihousun tyyppisissä housuissa ja mammapaidassa. Mulla pieneni maha niin paljon heti synnytyksen jälkeen, että mulla ei olisi mammahousut pysyneet millään ylhäällä.

Onneksi synnytyksien jälkeen olen tehokkaasti syönyt mahaa takaisin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

samoilla vaatteilla tulin ja menin sairaalaan, ku vatsa oli vieläkin suht iso ja vanhat housut ei mahdu vieläkään päälle vaikka yli 15kg olen jo ottanu pois painosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now