Strutsi

Vauvan kanssa harrastaminen

178 posts in this topic

Me käytiin vauvauinnissa Aamun ollessa 6-12 kk ikäinen. Puolivuotiaasta alkaen on käyty myös mammakahvilassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei olla aloitettu mitään varsinaisia vauvaharrastuksia. Jumpassa olen käynyt 1,5 kk Enskan syntymästä, sinne saa ottaa vauvan mukaan mutta muuten se on vain normaalia jumppaa synnyttäneille. Vauvauinti aloitetaan kyllä ensi kuussa eli kun Ensio on 3 kk.

 

Tekemistä tuntuu kyllä riittävän vaikkei mitään varsinaisia harrastuksia eikä säännöllisiä kerhoja olekaan. Mistä lie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mäkin laskisin melkein imemisen Teemun harrastukseksi ensimmäisen vuoden aikana :D

Vauvauintia harrastettiin (ja harrastettais nyt taaperosellaista, mutta paikat on täynnä :( Sitä odotellessa siis).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty vauvajumpassa, muskarissa, vauvauinnissa ja mammojen tapaamisissa. Muuten olisin kuollut tylsyyteen :D. Vauvajumppa lopettiin yhden kauden jälkeen, kun tuntui, että se oli yhtä tyhjän kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensin aloitettiin 3kk vauvauinti ja sitten 5kk mukaan tuli muskari ja minilattarit. Lisäksi silloin tällöin babybiossa. Hyvin lapsi nämä jaksoi ja äitikin jaksoi paremmin, kun ei vain neljän seinän sisällä tarvinnut olla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käydään perhekerhossa kerran viikossa. Lisäksi liikutaan paljon, ulkoillaan, tavataan kavereita ja muita vauvoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty 3 kk ikäisestä asti vauvauinnissa. Neiti viihtyy nykyään jo todella hyvin vedessä ja innostuu itse jo polskimaan ja läpsyttelemään vettä. Ikää nyt siis reilu 5 kk.

 

Vauvajumppaa tai jotain vastaavaa olen harkinnut, mutta en ole saanut aikaseksi / selville missä täällä maalla sellaisia järjestettäisiin. Autottomuuskin on hieman rajoittanut tätä aikaan saantia, koska luulen, että kaikki jumpat on 10 kilsan päässä. <_<

 

Muuten pyritään vaunuilemaan joka päivä naapurin mammojen kanssa tai kaksisteen neidin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä neiti oli 2kk ku alettiin käymään perhekerhossa ja 7kk ku alettiin käymään muskarissa ja värikylvyssä :) Neiti on nyt 1v2kk ja edellen harrastetaan samaa ja neiti tykkää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä ei mitään ohjattua, säännöllistä harrastusta oo.

Huh, olihan täällä joku muukin... Meinasin jo, että kehtaako täällä kertoakaan, ettei me käydä missään säännöllisissä harrastuksissa. :unsure: Nykyään tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus, että pienellä vauvallakin on harrastuksia. Vaikka äidin virkistykseksi kai ne suurimmaks osaks ihan pienen vauvan kohdalla on. :)

Ei mulla siis mitään vauvauinteja ja -muskareita vastaan oo, mutta en oo kokenu meillä tarpeelliseksikaan. Muuten sitten kyllä käydään kaupoilla, ulkona, ystävien luona - mitä nyt millonkin keksitään. Ihan neljän seinän sisälle ei ole jääty höperöitymään. :D Saas nähdä sitten kun neiti tuosta vähän kasvaa, mennäänkö johonkin ohjattuun touhuunkin mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Aivan sama juttu. Meille (tai siis lähinnä tietty mulle) sopii paremmin ihan omaan tahtiin tehtävät jutut ja se, että päivät voidaan suunnitella ihan omien halujen ja jaksamisen mukaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käydään vauvauinnissa ja kerran viikossa tavataan muita äitejä vauvoineen. Muskari olis kiva aloittaa, kun itse olen niin huono muistamaan mitään lastenlauluja ja leikkejä. Siis kyllähän mä näitä "harrastuksia" haluan ihan omankin jaksamisen takia, mutta selvästi jo 4kk:n ikäistä vauvaa kiinnostaa muut vauvat, ainakin muiden vauvojen seurassa hihkutaan ja seurustellaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin toistaiseksi haluan harrastaa vauvan kanssa itsekkäästi vain oman jaksamiseni takia. Sitä, kun on pari vuotta takaperin muuttanut vieraalle paikkakunnalle, niin ei täältä oikein tunne kuin työkavereita, jotka tietty ovat päivän töissä. Harrastuksissa saa edes jonkun aikuisen kanssa keskustella ihan livenä päiväsaikaan :). Tai näin toivon...

 

Tietysti toivon, että vauvakin nauttii siitä, että on virikkeitä ympärillä ja oppii sosiaaliseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käymme muskarissa, seurakunnan kerhossa, ja lisäksi kahvittelemme sellaisesta "ensi kertaa äidiksi" -kerhosta tutuksi tulleiden mammojen kanssa kerran viikossa jonkun kotona vuorotellen. Kerhot aloitettiin heti parikuisena, ja muskariin mentiin 7kk iässä. Oikeastaan vasta nyt yli yksivuotiaana lapsi näyttää muskarista nauttivan, aiemmin vaan möllötti hämmästyneenä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin vauvauinti 3 kk iässä. Noin 6 kk ikäisen aloitettiin muskari ja vauvajumppa. Lisäksi kahvitellaan mammojen kanssa parin viikon välein. Mulle nuo harrastukset on olleet varmaan tärkeämpiä kuin lapselle. Saan minäkin vähän olla ihmisten ilmoilla... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin vauvauinti Helmin ollessa 5kk. Muskari alkoi äipän vetämänä kun Helmi oli 9kk. Siinä on ihan riittävästi harrastetta päivähoidon lisäksi. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käydään perhekerhossa silloin tällöin ja vasta nyt aloitettiin muskari pojan ollessa vajaa 10kk. Ihan kivaa toimintaa sekä äitille että lapselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille sopii parhaiten avoimet perhekerhot, eli mennään jos äiti ja tyttö ovat sillä tuulella. Ei tulisi mieleenkään mennä mihinkään kiinteään ryhmään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvauintia harrastetaan. Vielä ei olla oikein mihinkään muualle päästy harrastamaan, mutta ehkäpä tästä intoudutaan esim. perhekerhosta, kun kevät tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin vauvauinti hieman alle kolme kuukautisena ja muskari kolme kuukauden iässä. Lisäksi käymme vaunuilemassa parin mamman kanssa muutaman kerran viikossa. Ehkä nämä "harrastukset" on tällä hetkellä lähinnä äidin henkireikä, mutta kyllä vauvakin niistä näyttää nauttivan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt käytiin ekaa kertaa ihan vaan uimassa. Poika tykkäs kovasti! Me ei olla oltu vauvauinissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käydään vauvamuskarissa, perhekahvilassa ja vauvauinnissa. Aiemmin käytiin myös vauvahieronnassa, mutta se loppui. Noiden "harrastusten" lisäksi käydään tietty vaunulenkeillä, shoppailemassa ja baby biossa. Harrastukset on lähinnä minua varten, sillä tulisin hulluksi täällä kotona. Onneksi tyttökin tykkää liikkua ihmisten ilmoilla, muuten en varmaan häntä noin moniin eri paikkoihin raahaisikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen vauvan syntymää julistin isoon ääneen, että vauvaharrastukset ovat turhia ja että minähän en ala vauvaa raahaamaan minnekään kielikursseille ja soittotunneille. No, mieli alkoi tehdä täyskäännöstä siinä 4 kk:n kohdalla kun ajattelin varovaisesti, että voisihan sitä ehkä vähän jotain lapsen kanssa puuhastellakin. Nyt sitten käydään kerran viikossa muskarissa ja pian aloitetaan myös jumppa. Tätä menoa tyttö on jossain viuluviikareissa ennen 1-vuotispäiväänsä. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan käyty muskarissa ja jumpassa. Tällä hetkellä käydään uimassa ja useammassa perhekerhossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän ainoa ohjattu harrastus on perheuinti, jossa on nyt käyty kaks kertaa. Haluaisin myös käydä jossain vauvakahviloissa/avoimessa päiväkodissa tai vastaavassa, mutta ne ei sovi ollenkaan meidän rytmiin, kun me vasta heräillään siinä 10-11 aikoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now