Strutsi

Vauvan kanssa harrastaminen

178 posts in this topic

marlee: Oulussa löytyy ainakin Teknopalatsista minilatino 3-12 kk ikäisille vauvoille torstaisin päivällä. Oletko sen huomannut? Itse en ole käynyt, mutta huomasin torstaina jumppaan mennessä edeltävän tunnin olleen juuri tuo. Nettisivut: www.teknopalatsi.fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisikohan täällä joku auttaa? Ollaan miehen kanssa puhuttu, että olisi kiva viedä toi meidän vauva värikylpyyn nyt keväällä. Arkipäivisin olevia kursseja olenkin löytänyt, mutta haluaisin antaa tämän kokemuksen miehelleni, kun minä kumminkin harrastan muuta (muskari, jooga) vauvan kanssa. Eli olisiko kellään tietoa, missä täällä pääkaupunkiseudulla olisi värikylpyjä iltaisin tai viikonloppuisin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitetaanko vauvalle vauvauinnissa uimapuku/housut uimavaipan/uimahousuvaipan päälle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvauinneissa annetaan ohjeet pukeutumiseen, jotka saattaa vaihdella paikkakunnittain. Täällä meillä neuvottiin käyttämään lahkeellista uimapukua vauvoilla. Uimavaippaa ei ole pakko laittaa mutta ei sitä kiellettykään (olen kuullut, että joissakin paikoissa uimavaippa on kielletty). Me ollaan siten käytetty aina uimavaippaa uimapuvun alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Järjestetäänkö Tampereella missään vauvoille värikylpyä tai muuta vastaavaa?

Muitakin vinkkejä kivoista harrastuksista otetaan vastaan (erityisesti jotain muuta kuin muskaria ja vauvauintia) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi vauvateatteri, värikylvyt ja kaikki mahdollinen vähän erilainen. Missähän täällä Tampereella näitä voisi kokeilla? Ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan!

 

Olen guuglaillut ja ainoat värikylvyt olisi Lasten kulttuurikeskus Rullassa ehkä kerran vuodessa tai jotain ja eihän sinne tietty sitten kaikki mahdu mukaankaan. Kauhean vaikea on kaivaa sitä tietoa esiin, jos ei ole sisäpiirin tietoja.

 

Me harrastetaan tällä hetkellä ainoastaan muskaria säännöllisesti ja se onkin ihan meidän pojan suosikkipuuhaa. Lisäksi käydään vauvatreffeillä ja puuhataan milloin mitäkin. Ensi viikolla mennään kokeilemaan äiti-lapsi Gospel-lattareita. Saas nähdä mitä tulee. :D Mll:n vauvakerhossa ollaan kerran käyty, mutta se ei ehkä ollut meidän makuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käydään värikylvyssä ja neuvolan vauvakerhossa. Muskarissa olisi tarkoitus aloittaa vuodenvaihteen jälkeen. Kodin ulkopuolinen harrastaminen aloitettiin kun tyttö oli 3 kk.

 

Muoks. Muskari aloitettiin n. 5 kk iässä.

Edited by Xanor

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä oli tarkotus alkaa vasta nyt 5kk iässä vauvajumppa, mutta mä päädyin siihen jo kun poika oli 1kk koska piti päästä sieltä neljän seinän sisältä pois. värikylpy alkaa kun vauva on 6kk. ja vauvajumpassa jatketaan vieläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkaa kevät tasaantua vasta kuukauden päästä kun yksi vauvajumppa vaihtuu seurakunnan avoimeen päiväkerhoon, mutta muuten meillä on vauvatanssia, muskaria, vauvabicia, seurakunnan juttutuokio ja vauvauinti viikottaisina harrastuksina. Joka aamupäivä ollaan arkisin menossa ja rauhotutaan sitten vaunuihin vähän pidemmille päikkäreille.

 

Meillä tyttö alkuun säikähti kovempia ääniä (esim. neuvolassa kun muovinen lelu tippu viereen) kun meillä on kotona niin hiljaista. Noi menemiset on auttaneet siihen eikä tyttö niin pahasti vierastakaan kuin mitä heti joulutauon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin nyt poitsun kanssa muskari ja vauvajumppa, kun hänelle tuli 3kk täyteen. Tuo vauvajumppa (kirppanoiden) on sellainen kunnon hikijumppa äideille, jossa vauvat on painona mukana, tykkään! Molempien harrastusten hyvä puoli on se, että niiden päälle poitsu nukkuu kunnon päikkärit. Molemmilla tunneilla hän seuraa tosi valppaasti menoa ja viihtyy hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä havahduin viime viikolla siihen, että oikeastaan mulla käy välillä vähän aika pitkäksi, ja vauvakin puolestaan viihtyy aina tosi hyvin silloin kun ollaan jossain menossa, kovasti tarkkailee ja ihmettelee. Ja tykkää kun sille lauletaan, leikitetään käsistä/jaloista jne. Joten ilmoittauduin sitten vauvamuskariin, vaikka ennen vauvan syntymää en ollut ajatellut että tuollaisiin juttuihin tulisi mentyä.. Se alkaa tosin vasta syksyllä. Myös äiti-vauva-jumppaan ajattelin mennä, ja vauvauintiinkin ollaan jonossa. Taisin vähän innostua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitetaan syksyllä muskari ja seurakunnan perhekerho. Tuolloin poika on 7 kk ikäinen. Aiemmin en ole kokenut tarvetta harrasteille, mutta syksyllä voisi olla jo kiva puuhata pojan kanssa säännöllisesti jotakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitetaan ensi sunnuntaina vauvauinti. Ilokseni huomasin taannoisella neuvolakäynnillä ilmoituksen, jossa mainostettiin kesän vauvauintiryhmiä ja ilmoitin Tyllerön heti sellaiseen. Jos puuha vaan on Tyllerön mieleen, jatketaan sitä syksyllä ja syksyllä ajattelin viedä tytön myös vauvamuskariin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan käyty kunnan ja seurakunnan järjestämissä vauvatapaamisissa. Missään harrastuksissa ei olla jaksettu käydä. Vauvauintia olen tosin miettinyt. Saas nährä päästäänkö sinne. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me käydään teatterimuskarissa ja vauvakahvilassa, molemmissa kerran viikossa. lisäksi liikutaan aika paljon kaupungilla, kaupoissa, kylässä. lapsi on onneksi niin helppo ja sopeutuvainen, että edes parin tunnin vierailu puolison papan luona sairaalassa ei tuottanut vaikeuksia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oma vauvani on nyt 1kk ja aloitamme marraskuussa ohjaamaan babyjamming -tanssitunteja Tampereella. Tunneilla tanssitaan lattareita ja vähän muitakin tansseja. Tunnit järjestää Tampereen työväen naisvoimistelijat.

http://www.ttnv.fi/?x103997=180152

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt vauvan ollessa 4 kk on tullut vasta enemmän ajatuksiin, että voisi jotain harrastuksia katsella. Muskari ja vauvatanssi tai -jumppa kiinnostaisi. Myös vauvauinti ja värikylpyjutut. Värikylpy lienee parempi vasta vähän myöhemmin. Katsellaan mitä keksitään. Seurakunnan jutut eivät kiinnosta, mutta ehkä joku muu "vauvakahvila", jossa voisi mahdollisesti tavata muita samanhenkisiä äitejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin heräsin nyt vasta 3,5 kk iässä, että ois kiva löytää vauvalle harrastus. No yritin muskareihin ilmottautua,ni kaikki paikat varattu. Ois varmaan pitänyt tajuta ilmottautua silloin, kun oli viimeisimmillään raskaana. Nyt tuntuu vähän myöhäiseltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ai no höh :/ Mä luulen, että meillä täällä päin voi olla sama juttu vauvauinnin suhteen. Täällä ei ainakaan yhteen muskariin tiettävästi tarvitse edes ilmoittautua etukäteen, että kaipa sinne sitten ainakin mahtuu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kanssa käytiin vauvauinnissa ja muskarissa, mutta toisen kanssapa ei enää pystynytkään. Kuopus on siis joutunut tyytymään siskon seuraan ja peruspuistoiluun, kyläilyihin, perhekahvilaan jne. Ekan lapsen kanssa harrastaminen oli mulle tärkeää, että pääsin kotoa ihmisten ilmoille (muuten helposti jäi vaan kotiin, mitä nyt ehkä kävi vaunulenkillä tai shoppailemassa). Ei se harrastaminen vauvalle itselleen varmaan kovinkaan merkityksellistä ollut :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan nyt ilmoittauduttu ens keväälle muskariin ja värikylpyyn, mutta ei ole vielä tietoa onko päästy kumpaankaan. Olishan se kyllä kiva päästä harrastamaan edes kerran viikossa jotakin yhdessä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni ekat puolisen vuotta ilman varsinaisia harrastuksia. Osittain siksi, että vauva syntyi tammikuussa, niin olisi vasta keväällä päässyt aloittamaan (monessa jutussa kun on se 3 kk ikärajana). En sitten halunnut mennä muutamaa kertaa esim. vauvauintiin ja sitten olisi ollut pitkä kesätauko. Syksyllä aloitettiin sitten äiti-vauvajumppa ja muskari. Vauvauinti jäi, kun lähellä olevissa paikoissa olisi ollut vain sunnuntaivuoroja tai 150 cm allas (itse kun olen 158 cm pitkä, niin ei olisi ylettynyt jalat pohjaan).

 

Talvella ja keväällä tuli käytyä aika paljon ostoksilla, kahviloissa yms., kun se oli helppoa, kun vauva nukkui missä vain ja söi vain tissimaitoa. Nyt syksyllä rytmi on tullut paljon tarkemmaksi syömisineen ja päikkäreineen, eikä tuo oikein nuku esim. kaupassa, joten ollaan viihdytty enemmän kotona ja välillä käyty jossakin hereillä olo aikana (ja tietenkin noissa harrastuksissa). Me ollaan paljon liikekannalla viikonloppuisin ja viikollakin meillä säännöllisesti käy vieraita, joten en ole kokenut täysin metsittyneeni tänne kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melody taisin olla hieman negatiivinen tuossa edellisessä viestissäni. :) Me nimittäin päästiin vauvauintiin Simbsalabimiin Helsingissä. Muskarit meni nyt ohi suin, mutta ei se mitään. Oman kunnon parantamisen takia ilmottauduin myös äiti-vauvajumppaan. Jos vielä jaksetaan niin toki voin myös MLL:n perhekahvilassa käydä, joka on täällä meillä päin joka torstai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aisling, vau! Sä olet saanut rattaat pyörimään. Hienoa, että löytynyt harrastuksia. Mulla vielä suunnitteluasteella smile.gif

Edited by Melody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now