Strutsi

Vauvan kanssa harrastaminen

178 posts in this topic

Meidän vauveli on vielä niin pieni, että vasta harrastetaan nukkumista ja kakkaamista :girl_haha: ja harjoitellaan kärryttelyä, mutta tuo vauvamuskari kiinnostaisi. Missä päin helsinkiä noita vauvamuskareita on? Ja miten pienen vauvan kanssa sinne voi mennä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zebra, vauvamuskareita järjestävät Helsingissä monet eri tahot ja niitä löytyy vähän joka puolelta. Esim. Mannerheimin Lastensuojeluliiton, Kansallisen Lastenliiton ja seurakuntien järjestämiä muskareita on tarjolla. Lisäksi osa musiikkiopistoista tarjoaa tietääkseni myös vauvamuskareita. Kannattaa googlailla, mitä omassa kaupunginosassa on tarjolla. Mä olen menossa muskariin vähän vajaa 3 kuukauden ikäisen vauvan kanssa, monissa paikoissa oli 2 tai 3 kk ikäraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Ebur :) täytyy googlailla ja katsoa, jos muskari löytyisi jostain järkevältä etäisyydeltä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muskarissa mekin käytiin silloin kun poika oli 2-6 kk. Ja vauvauinnissa myös.

 

Niin joo, ja tokihan oltiin myös kuukausittain vauvakinossa. :)

 

Noin vuoden iässä lisäksi käytiin vauvasirkuksessa kuukauden kurssilla.

Edited by Freyja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me alotimme tytn ollessa 2 kk muskarin ja 3 kk ikäisenä vauvauinnin ja jumpan. Olen ainakin itse tykännyt ja tyttökin näyttää viihtyvän :) Jumppa on kiva, kun tulee itellekin liikuntaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aika monta harrastusta, jumppa aloitettiin tytön ollessa vajaa 3 kk, ja toinen tanssillinen liikunta kun neiti oli vajaa 4 kk. Vauvauinti alkoi reilun 4 kk iässä, ja muutenkin on käyty paljon ystävillä ja kaupungilla. Kotona myös tietty ollaan ja vietetään leppoisia kotihetkiä, ja harrastuksetkin tehdään tietty vauvan ehdoilla ja rauhallisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvamuskarissa ollaan käyty pari kk, aloitettiin tytön ollessa reilu parikuinen ja neiti onkin ryhmänsä nuorin. :) Vauvauinti aloitettiin myös vähän aikaa sitten. Pari kertaa on nyt takana ja tyttö on tykännyt kovasti :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan nyt 5kk vanhan tytön kanssa käyty koko kevät vauva-vanhempi-ryhmässä ja viimeinen kuukausi vauvamuskarissa. Muskari on ollut kaksi kertaa viikossa. Nyt kesää kohti nämäkin loppuu. Muskari on siis loppunut, kevätjuhla olisi vielä ensi viikolla.. Mitäs tässä sitten harrastetaan??

 

Syksyllä aloitetaan taas muskari. Se tuleekin olemaan koko lukuvuoden mittainen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan bongannut pääkaupunkiseudulta vauvamuskaria, joka olisi esimerkiksi lauantaisin? Meillä vauvaa vasta odotellaan, mutta olen koettanut etsiä muskaria sellaiseen kellon aikaan, että vauvan päivätyössä käyvä isä voisi siihen vauvan kanssa osallistua. Itse en ole erityisen musikaalinen, mutta mies on, joten olisi luontevampaa, jos hän saisi mahdollisuuden vauvan kanssa touhuamiseen sellaisella saralla, jonka hän kokee omakseen. Enimmät vauvamuskarit näyttävät kuitenkin olevan arkena aamupäivisin, jolloin isän mahdollisuudet osallistua eivät ole kummoiset. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ JamKids-musiikkikoulu järjestää Helsingissä vauvamuskaria, niillä on useampia toimipisteitä ja joissain niistä oli lauantaisin ja iltaisin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kahden vaiheilla vauvamuskarin ja vauvauinnin välillä. Vauvauinnista on kokemuksia lähipiiristä. Mitä vauvamuskarissa puuhataan, minkälaisia tunnit ovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vauveli on nyt puolivuotias ja olisi ihan kiva harrastaa jotain hänen kanssaan. Ongelmana vain on se, että vauva nukkuu parhaat päiväunensa aamupäivällä ja suunnilleen kaikki harrastusryhmät täällä pääkaupungissa näyttävät kokoontuvan samaten aamupäivällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku käynyt vauvan kanssa uimassa ihan itsekseen ilman mitään ohjattuja vauvauinteja? Minkälaisia kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin kuukausi sitten srk:n muskari, joka kestää ½ tuntia kerralla. Siellä lauletaan ja on muutamia laululeikkejä.

 

Itse oon kans miettinyt tuota uimaan menoa ilman ohjattua vauvauintia, koska me ei mahduttu ryhmään. Meinattiinkin tässä ensikuussa lähteä miehen ja pojan kanssa uimahalliin kokeilemaan, että mitä poika tuumaa. Tosin poikaa taidetaan pitää ihan siellä pienten vauvojen/lasten altaassa, että ei lähdetä isompiin altaisiin ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin vauvauinti ja -muskari tytön ollessa 4,5kk. Tuntuisi olleen ihan hyvä aloitusikä, ja molemmat harrastukset on olleet tosi kivoja. Olkoonkin sitten tässä vaiheessa enemmän äidin juttuja, mutta tekee kyllä näin esikoisen äidille tosi hyvää nähdä toisiakin äitejä ja vauvoja. Tyttökin on kyllä nauttinut tosi kovasti!

 

Vauvauinti on ollu tosi kiva, perheen yhteinen juttu. Isällä ei vauvauinnin suhteen ollut kummoisiakaan odotuksia, mutta heti ensimmäisen kerran jälkeen sanoi, että oli tosi kivaa, ettei hän ollenkaan osannut arvata miten kovasti meidän tyttö siitä nauttikaan, kun oikein kiljahteli riemusta. Pari kertaa jouduttiin uimasta lähtemään vähän ennen loppua, kun toisen vauvan itku tarttui meidän vauvaan, mutta myöhemmin neiti ei muiden ääntelyistä enää piitannut, eikä toisetkaan vauvat kyllä tainneet myöhemmin enää juuri itkeskellä. Ainoa miinus on ollut vauvauinnin ajankohta: aikaisin sunnuntaiaamuna, kun vaatii kyllä aika paljon järjestelyitä vauvan kanssa uimaan meneminen. Mutta toisaalta senkin ymmärtää, kun altaiden vesi on silloin puhtaimmillaan.

 

Konservatorion muskari on ollut ihan huippu juttu kanssa. Mutta täytyy kyllä sanoa, että riippuu tosi paljon opettajasta, millaista muskarissa on. Meidän ope on todella mahtava, tunnit on rentoja, monipuolisia, opettaja kohtaa lapset tosi ihanalla tavalla, meillä kaikilla on siellä hauskaa. Mutta meillä on ollut aika paljon sijaisia, ja silloin on kyllä ihan erilaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta vauva-bailatinosta, että miten se onnistuu tuollaisen 7 kk kanssa joka on jo kova konttaamaan. Ymmärtääkseni vauvaa pidetään siinä sylissä (ja painoakin on jo se kymmenisen kiloa...), mutta mitenköhän tuollainen liikkuja viihtyy?

Vai onko tunnit tarkoitettu paljon pienemmille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei toistaiseksi ole mitään ohjattuja harrastuksia. Vauva täyttää pian 8 kk ja tekis niin mieli mennä muskariin, mutta en oikein tiedä minne. Ja pääseekö syksyksi enää mihinkään ryhmiin, vai onko kaikkiin ollut ilmoittautuminen jo keväällä. :( Noh, kotona ainakin lauletaan ja leikitään paljon ja onhan meillä noita soittimiakin, johon vauva on jo vähän tutustunut. Mutta kiva olisi päästä näkemään muita vauvoja kun niitä ei tuttavapiirissäkään ole. Mä en vaan ole hirveän sosiaalinen menemään mihinkään mammakahviloihin tms.

 

Oikeastaan meidän pääasiallinen harrastus on koiran kanssa lenkkeily, joka vie leijonanosan päivästä, ainakin siltä tuntuu. Lisäksi ollaan käyty yhdessä koiranäyttelyssä ja vielä ollaan kahteen menossa tänä kesänä. Hienosti sujui tuo eka näyttelypäivä, joten olen toiveikas kahden muunkin suhteen. Eli varsinaisia vauvaharrasteita nämä eivät tietenkään ole, mutta vauvakin pääsee noissa kuitenkin näkemään uusia maisemia ja ihmisten ilmoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me alotettiin nuirten äitien ryhmässä 7 viikkosena. :) ja nyt syksyn tullen ajattelin vauvajumppaa ja muskaria.

Täytyy vaan katsoa missä täällä päin niitä menee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pöh, meidän muskarista tuli ilmoitus, että ilmoittautuneita on niin vähän, ettei ryhmää saada kasaan. Odottelevat vielä hetken viimehetken ilmoittautumisia. Mutta tosi ikävä jos ryhmä ei ala, koska kaikki muut paikat on varmaan jo täynnä.

Edited by Neferty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-uinnissa käytiin noin puoli vuotta, alotettiin 4 kk ikäisenä. Lapsi tykkäs,mut käytännössä oli meille hankala,kun piti kääntää vauvan rytmi kokonaan tuon uinnin takia. Ja myöhemmin luvattiin, että ryhmää ois voinut vaihtaa myöhemmäks alkavaan, mut ei sit lopulta koskaan päästy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now