Sign in to follow this  
Followers 0
Sorelliini

Lahja kummeille?

11 posts in this topic

Eli kysymys tulikin jo otsikossa eli ostitteko kummeille jonkun lahjan, jonka annoitte ristiäisissä? En yhtään ole perillä mikä tässä asiassa on käytäntö ja pääkin on tyhjä lahjaideoista, joten vinkit olisi tervetulleita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mäkään ole vastaavasta kuullut. Tietty joku vauvan kädenjäljen kuvasta askarreltu kiitoskortti voi olla kiva kiva muisto kummeille, tai kastetilaisuudesta teetetty kuva kehyksissä tms.

 

Meillä ei kummeja muistettu mitenkään kastejuhlan jälkeen, mutta ekana jouluna aloitettiin perinne jota aiotaan jatkaa niin pitkään kuin lapsi haluaa. Eli poika taiteili pienet maalaukset (mustikkasoseella näin ekana jouluna, kun poika oli 8kk), jotka kehystettiin ja annettiin kummeille joululahjaksi. Lapsi saa nyt sitten joka jouluksi maalata/piirtää uuden kuvan kehyksiin, isompana runoilla tms.

 

muoks. teetettiinhän me kyllä muutama kuva kummeille, mm. sellainen missä oli pappi, kummit ja kummilapsi alttarilla, kuva vauvasta kastemekossa ja kuva vauvasta juhlapuvussa. Mutta mäkään en kyllä mieltänyt tuota lahjaksi, vaan ihan vaan muistoksi juhlasta. Kuvia tuli vain muutamasta kamerasta, joten kummit olisivat muuten jääneet vaille kuvia.

Edited by Salmiakki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä annoin kummeille (ja isovanhemmille) kuvia ristiäisistä "lahjana". Itsekään en ole saanut lahjoja kummilapsiltani tai heidän vanhemmilta enkä ole moisesta tavasta kuullut.

 

Nyt jälkikäteen ajatellen olisin voinut ostaa kauniit kehykset ja antaa yhden kuva valmiiksi kehystettynä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me annettiin pojan jalanjälki kipsissä. En varsinaisesti ajatellu sitä lahjaa vaan muistona, tytön kummeille ei jostain syystä kuitenkaan tullu tehtyy samaa juttua ainakaan vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jäi toi valokuva-aihe päälle...Yksi lahjaidea kummeille on teettää valokuvia ja laittaa ne valmiiksi albumiin. Siihen voisi sitten vuosien varrella teettää lisää kuvia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mekään annettu varsinaista lahjaa, mutta kortti jossa oli typyn kuva ja syntymäaika sekä -mitat kyllä annettiin muistoksi. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, jos annat lahjan, niin minun mielestä sinun pitäisi antaa jotain missä on ajatus, kuvakirja on minun mielestä on hyvä idea.

Muuten jos tarviit enemmän inspiraatio niin katso www.hauskatlahjat.com minä sain vähän ideoita sieltä kun ostin äidille lahjan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva idea vois olla vaikka joku "lahjakortti" (En juuri tätä sanaa hakenut, mutten parempaakaan keksinyt...) kummin ja lapsen yhteiseen tekemiseen tai puuhaan. Vähän samaan tyyliin kuin se hääleikki, jossa paketti kiertää vieraiden joukossa musiikin soidessa, ja kun tulee hiljaista, se jolle paketti jää, avaa yhden kerroksen. Sitten siellä on hauska tehtävä, esim. "leivo hääparin kanssa pipareita ensi joulukuussa". Kummille tämän voisi taiteilla vauvan sanoin, "Ensi kesänä mennään eväsretkelle!" tms.

 

Vähän tylsät esimerkit mulla nyt, ja idea kaipaa vielä kypsyttelyä, tuli koko homma vasta hetki sitten mieleen :)

Edited by Laila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kun olen valokuvafriikki muutenkin niin pidin hyvänä saamaani valokuvakirjalahjaa :) Ei tosin ollut kuvakirja-sellainen vaan perinteinen missä tilaa vielä tulevaisuudenkin yhteiskuville ja muillekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen kummina saanut lahjaksi valokuvia vauvasta (muita kuin kastekuvia siis). Ristiäisissä antoivat kirjekuoressa kuvia kummeille ja isovanhemmille. Valokuvat ovat entistä kivempiä/arvokkaampia nyt kun kaikilla on kaikki kuvat tietokoneella!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0