Tiuhtis

Synnytystapagalluppi


48 posts in this topic

Mä nyt vastasin hätäsektiolla, vaikka oli vain kiireellinen sektio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja meillähän pojat synty hätäsektiolla. Tarkotus oli synnyttää alateitse, ja synnytystä jo käynnisteltiinkin, mutta spinaalipuudutuksen laiton jälkeen a-vauvalla katos sydänäänet, ja lähdettiin leikkuriin samantien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojat syntyivät alateitse viikolla 36+4. Synnytys oli mielestäni helppo nappiin menneen epiduraalipuudutuksen takia. A-vauvan synnyttyä B syntyi 24 minuutin kuluttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muokkasin hätäsektiokohdan koskemaan myös kiireellistä :)

Hyvä, kiitos :)

 

Meillä siis kiireellinen sektio. Olin synnärillä supistuksia ehkäisevässä tipassa mutta niin vaan ne pienetkin supistukset saivat paikat auki. Sektio tehtiin pienten viikkojen (26+2) ja molempien perätilan takia. Tai itseasiassa kohdunsuun tilannetta tutkinut lääkäri totesi, että a-vauvan jalat potkivat kalvorakkoon... Sektiopäätöksestä taisi mennä n. puoli tuntia kun vauvat olivat syntyneet. Mies ehti onneksi paikalle, kun oikein kaahasi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anteeksi, tulin vääristämään tätä pollia, kun vastasin vaan huomatessani synnytystapagallupin enkä ollenkaan huomannut, että se olikin täällä monikkoperheiden osastossa :unsure: Eikä noita polliääniä ilmeisesti pääse mistään poistamaan?

 

Joten yksi "alateitse, käynnistettynä"-ääni on äänestyksessä liikaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei hätää keijutiira, tuskinpa polli hirveästi vääristyy (ellei tänne eksy lisää yksössynnyttäjiä vastailemaan, heh :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tyhmä kysymys liittyen synnytykseen ja joku teistä monikkoäideistä varmaan osaa vastata. Jos syntyy esimerkiksi kaksoset alateitse, niin sattuuko toisen syntymä enää niin kovasti kuin ensimmäisen? Tavallaanhan tie on raivattu jo auki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usein saa kuulla, että se toinen tulee sitten jo melkein itsestään...

 

Ainakaan mulla tämä ei pitänyt paikkaansa. Mielestäni toista sai ponnistaa ihan samalla tavalla kuin ensimmäistä ja se tuntui yhtä paljon. Ponnistusaikakin taisi olla aika sama, molemmista ponnistin noin 20 minsaa. Mulla oli kyllä niin, että pienempi tuli ensin, yleensä on kai toisinpäin. Tosin ei se kokoero ollut kuin 400 g, päänympäryksen eroa en nyt muista. Epiduraali vaikutti vielä ponnistettaessa että siinä mielessä pääsin helpolla, ei ollut lainkaan niin paha kokemus kuin etukäteen olin pelännyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiireisenä sektiona virhetarjonnan vuoksi.

 

Piti olla ihan suunnitteltu sektio, mutta synnytys käynnistyi vauhdilla ja jouduttiin sitten keskellä yötä leikkuriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pallerot syntyivät molemmat alakautta (olivat molemmat päät alaspäin) viikolla 36+5. A-vauvaa ponnistin vajaan tunnin ja B-vauvaa yli tunnin. Että se siitä sanonnasta "toinen tulee lentäen ulos"... :rolleyes:

 

B-vauvan synnyttäminen tuntui hankalammalta, koska olin jo niin poikki. Lisäksi kivut alkoivat olla kovempia, sillä alapää oli jo ns. valmiiksi rikki ja lisäksi puudutus alkoi haihtua. Supparit tuntuivat jo kivuliaina myös alavatsassa.

 

Muuten synnytys meni oikein hyvin, eivätkä kummatkaan vauvat olleet missään vaiheessa vaarassa tms. (sydänäänet pysyivät hyvinä jne.). Äiti vaan vetäisi itsensä täysin piippuun ja olo oli pari päivää kuin "ylipuristetulla sitruunalla". :blink::lol:

Edited by Isabelleza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alateitse käynnistettynä, viikkoja ol 38+2 ja Jklssä tuo 38 oli rajana että aletaan käynnistämään ja hätyyttelemään kaksosia maailmaan. Ekaa puskin pihalle 15 tuntia ja toista siihen perään sitten pari tuntia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suunnitellulla sektiolla rv 37+4. Lievä raskausmyrkytys ehti kehittyä vielä viimeisellä raskausviikolla, mutta päivää ei aikaistettu kun vauvat voivat hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oonkin unohtanut vastata tähän. Eli kiireellisellä sektiolla syntyi meidän pienet ja lähinnä virhetarjonnan vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytin kaksosemme alateitse, synnytys käynnistyi spontaanisti lapsivesien alkaessa pikkuhiljaa hulahdella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tytöt syntyvät suunnitellulla sectiolla 38+1. A vauva oli perätilassa B pääedellä. Aiempi alatiesynnytys kohdallani oli sellainen, että sectio olisi ollut kohdallani joka tapauksessa järkevämpi vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojat olivat molemmat pää alaspäin. Synnytys oli suunniteltu käynnistettäväksi rv 38, mutta raskaushepatoosin tultua ilmi vähän niinkuin vahingossa, aloitettiin käynnistys rv37+4 ja päivää myöhemmin molemmat pojat syntyivät alakautta 25 minuutin aikaerolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalvot puhkaistiin 38+0. Molemmat olivat raivotarjonnassa. Synnytys oli nopea, pahoja supistuksia ei ollut kuin parikymmentä minuutti. A:n ponnistusvaihe kesti pari minuuttia ja B:n vähän vähemmän. B:n syntymä oli helpompi, mutta varmaan suurimmaksi osaksi johtui siitä, että hän oli pienempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pienet syntyivät rv 37 kalvojen puhkaisulla raskausmyrkytysten takia, meni alle 4 tuntia ja molemmat olivat maailmassa! Molemmat olivat pää alaspäin ja aikaeroa on vain reilu 10 minuuttia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenko minä toistaiseksi ainoa tässä gallupissa joka sai kokea molemmat ilot samalla kertaa?? :rolleyes:

 

No joo, eli 31+4 A syntyi heikentyneiden supistusten vuoksi imukupilla alakautta ja B hätäsektiolla edelleen heikkojen supistusten ja sykkeen huononemisen vuoksi. Olin edeltävästi supistellut sairaalassa osastolla jo viikon verran ympäri vuorokauden joten kohtu taisi olla jo väsynyt supistuksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now