ötökkä2011

Sähkökäyttöiset Rintapumput

12 posts in this topic

Tarvisin äkkiä kokemuksia sähkökäyttöisistä rintapumpuista.

Suomesta löytyy lähinnä varmaan kaksi Ainu ja Avent.

 

Kumpaa suosittelet ja miksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Ainun Mini Electric, enkä suosittele. :rolleyes: Todella kovaääninen pumppu, ja imun nopeutta ei pysty säätämään, ainoastaan voimakkuutta. Lisäksi rintaa vasten tuleva suukappale on aika epämiellyttävä, kun on kovaa muovia.

 

Mulla toki oli aika kova käyttö, kun seitsemän viikkoa pumppasin kaiken maidon, ja senkin jälkeen pari viikkoa pääasiallisesti pumppasin ja toissijaisesti imetin. Että vähäisemmällä käytöllä ei olis ehkä niin harmittanut tuo vikaostos, mutta koska käyttöä oli niin älyttömästi, niin olisi kannattanut investoida parempaan pumppuun.

 

Aventin sähkökäyttöistä olen kullut kehuttavan, näin jälkikäteen valitsisin sen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Aventin sähkökäyttöinen pumppu ja voin kyllä suositella. On todella kätevä. Pumppausnopeus ja imun teho säädetään niin että muutaman kerran pumppaa käsin siitä kahvasta ja painaa nappia niin kone jatkaa samalla rytmillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Näistä on tosi vaikea löytää mitään rehellistä palautetta. Keskusteluja löytyy tosi vähän. Lisää saa tulla kommentteja girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lämpimästi Ainun medela swing-rintapumppua. Toimii sähköllä ja myös pattereilla, joten myös matkalla mukana näppärä. Pumppailin aikanaan 3 kuukautta kaiken maidon, mitä vauva joi, ja tuon medelan koin jopa sairaalan järeää sähköpumppua paremmaksi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin käytettynä jo ennen typyn syntymää Aventin sähkökäyttöisen pumpun. On kyllä ollut aivan loistava ja tarpeellinen kapistus! Aluksi typyn imuote oli huono ja mun rinnat pakkautui niin täyteen, että olisin jo monesti saanut rintatulehduksen ja varmaan lopettanut imetyksen, jos tuota ei olisi ollut. Ekojen kuukausien aikana rintatukoksia piti monesti yrittää avata pumpun avulla, jos tyttö ei suostunut juuri silloin rintaa tyhjentämään. Rupesin sit myös äidinmaidon luovuttajaksi 2 kk:n jälkeen ja siihenkin tuo pumppu on ollut passeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä suosittelen Spectra 3:sta. Hiljainen, tehokas mutta hellävarainen. Ostin omani lastentarvikkeesta ja olin tosi tyytyväinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta sähkökäyttöisestä Ameda Lactaline personal -rintapumpusta? Hinta näyttäisi olevan 140€ paikkeilla. Minulla on ollut Avent isis käsikäyttöinen pumppu, mutta mielestäni se oli hidas ja kömpelö käyttää. Käsin sai pumpattua samalla teholla. Kiinnostaisi nyt tuo Ameda, ja tietysti kaikista sähkökäyttöisistä toivoisin kokemuksia! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hops! nostetaanpa tätä ylöspäin. Synnytyslaitoksen Medelan ilmeisesti Symphony sarjan pyörillä kulkevalla pumpulla maito nousi kivasti ja pumppaus oli nopeaa ja miellyttävää. Mutta kotiin hankittu Spectran käytetty pumppu oli pettymys. Imunopeutta ei saa säädettyä ja se on mulle liian hidas. Lisäksi rintaosan suppilo ei ole kauhean hyvin muotoiltu mulle. Pumppaamisessa kuluu ikuisuus ja aika usein suppilo kadottaa imuotteensa.

 

Vauvoilla huono imuote eivätkä jaksa imeä riittävän pitkään.

 

Mitäs nyt? Uusi kalliimpi pumppu, jonka toimivuudesta ei ole takeita? Ameda Lactalinessa olisi säädettävä imurytmi, mutta hinta 150 hirvittää. Vielä kalliimman pumpun vuokraus on 1,5 € per päivä ja kuluja noin 60 €. Olisiko ehdotuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos 150€ hirvittää, niin sitten tästä tuskin on apua, mutta ainakin Lansinohin Affinity kaksoisrintapumppua on kehuttu kaksosäitien suunnalta. Mutta hintaa sille tulee yli tuon 150€. toki halvemmaksi se tulee kuin vuokraaminen ja sen saa luultavasti yli puolella hintaa eteenpäin, kun ei enää tarvetta ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hiukan totuteltuani tuohon uuteen pumppuun taidan pärjätä sillä.  :blush:  Hankin vaan tuplat hygieniasettiin, niin yösteriloinnit voi jättää väliin. Jos tarvetta on pidempään niin harkitsen uudestaan pumpun hankintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now