Mamalicious

Miten synnytyksesi lähti käyntiin?

104 posts in this topic

Vedet meni 41+5 aamuyöstä ja supistukset alkoi samana päivänä klo 18. Tyttö syntyi klo 4:52.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supistukset alkoivat päivällä ja viikkoja oli silloin 40+6, Lapsi kuitenkin syntyi käynnistyksen tuloksena (supistukset eivät tuntuneet edistävän tilannetta) seuraavana päivänä (41+0) hieman puoli viiden jälkeen.

Edited by Tilsu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalvojen puhkaisu ja oksitosiinitippa, loppujen lopuksi lääkärin veitsi.

Noin viikko ennen laskettua aikaa.

Sama stoori, tosin 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen käynnistyksellä, pillerit suun kautta. En millään muista, kuinka monta murusta sain, mut poitsu syntyi keskiviikkona, kun eka murunen annettiin maanantaina. Poitsu syntyi rv 41+2.

 

Toinen lähti käyntiin supistuksilla, supistukset tuli heti säännöllisinä ja kipeinä -ei tarvinnut kauaa miettiä, pitääkö lähteä vai ei! ;) Tyttö oli maailmassa reilu kolme tuntia ekasta supistuksesta! :blink: Niin ja silloin oli rv 40+3

 

Niin ja kummallakin kerralla mulla on menny vedet vasta salissa -ekalla kerralla puhkaistiin kalvot ja toisella kerralla vedet meni just ennen ponnistusvaiheen alkua.

 

Muoks. unohtui noi rv:t.

 

Muoks.2. Enhän mä tuossa käynnistyksessä mitään kohdunsuulle saanu, vaan suun kautta mä ne pillerit napsin.. :rolleyes:

Edited by Mirtillo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedet alkoivat lorista aamulla vessassa. Palattuani sänkyyn, holahti hetken kuluttua ihan kunnolla. Siitä sitten suoriuduttiin sairaalaan johon minut otettiin osastolle sisään odottelemaan supistuksia. Kunnolla ne alkoivat illalla ja yöllä siirryttiin vasta saliin. Tyttö syntyi aamulla. Eli yli vuorokausi vesien menosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lapsivedet meni rv.38+5 aamulla 8.20, supistukset alkoivat 11 pintaan, synnytys laskettiin käynnistyneeksi 12.30 kun supistukset tulivat alle 10min välein kipeinä :) tyttö syntyi 19.12 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräsin yöllä 39+5 säännöllisiin supistuksiin (ekoihin koko raskauden aikana) ja vessassa käydessä pönttöön lorahti vähän ylimääräistä (=lapsivettä). Supistukset jatkui säännöllisinä koko yön ja aamuyhdeksän aikaan vedet meni eteisen lattialle. Melkein vuorokausi kuitenkin meni vielä tuosta ennenkuin neiti oli maailmassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vedet meni 40+2, säännölliset supistukset alkoivat tunnin kuluttua vesien menosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistettiin rv 41+3 ja tyttö syntyi sitten 41+4. :) Käynnistys alkoi Cytotec-kapseleilla puolen päivän aikaan, toinen kapseli illalla klo 19, pientä jomottelua alkoi tuntua joskus ysin jälkeen illalla ja supistukset (ekat koko raskausaikana) alkoi klo 1.15 ja samalla meni osa lapsivedestä. Siitä sitten lähdettiin saliin suoraan synnyttämään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin kärsinyt jo päiviä kipeistä supistuksista, mutta edistys oli liian hidasta kipuihin verrattuna, joten käynnistettiin 37+2. Kaksi cytotecia sain kohdunsuulle ja poika syntyi samana päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen käynnistettiin rv 42+3 yliaikaisuuden takia, aamulla laitettiin ekat muruset kohdunsuulle ja seuraavana aamuna syntyi.

Keskimmäinen käynnistyi aamuyöllä supistuksilla ja syntyi seuraavana iltana.

Kolmas syntyi suunnitellulla sektiolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omin neuvoin keskellä yötä muutamalla kipakalla supparilla ja vesien holahduksella osastolla, jonne olin taas joutunut...uhalla jos paineet ei aamuun mennessä laske niin käynnistetään vauhdilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oonkohan jo vastannut?

 

Eka 37+1 yhdellä cytotecilla

Toka 40+3 alkoi alkuillasta supistukset ja lapsi maailmassa seuraavana aamuyönä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmissa meni ensin limatulppa -> pikkusen supistuksia->vesien meno ja kunnon käynnistyminen.

esikoinen syntyi rv 40+5 36h limatulpasta

Toinen syntyi rv 39+6 16h limatulpasta.

Edited by Petskin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnisteltiin rv 40+0 ja tyttö syntyi 40+3, eli kolme päivää käynnisteltiin cytotecillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistyksellä sairaalassa...rv 41+1

Aamulla aloitettiin ja kolmas tabletti klo 18 tuotti tulosta...joka samalla ois ollu päivän viimeinen.

Eka suppari tuntui klo 18.00 ja vauva syntyi klo 21.53.

Edited by star

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verenvuodolla rv 41+5. Poika syntyi seuraavana päivänä. Mä olin yön osastolla seurannassa ja aamulla olin ilman erityisen kipeitä supistuksia auennut viiteen senttiin. Silloin puhkaistiin kalvot ja mulle laitettiin oksytoniinitippa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesien menolla 40+4, säännöllliset supistelut alkoivat suunnilleen vuorokauden kuluttua ja vauva syntyi myös 40+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now