Sign in to follow this  
Followers 0
Mariangelina

Syominen vahentynyt?

28 posts in this topic

Jostain olen lukenut, että taaperovaiheessa ruokahalu ikäänkuin vähenee, ja lapsi saattaakin alkaa syödä vähemmin. Niin tai näin, meillä ainakin on ruokahalu vähentynyt, ja nimenomaan kotona! Mummolassa ja päiväkodissa syö kyllä kuulema aina tosi hyvin. Kotona on kivempi nirsoilla. Poika on puolitoista vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös vähän huolissani meidän neidin syömisestä. Huonoin päivä ruokailussa on se että ruokaa menee vain 12kk purkista 3/4 osaa koko päivänä. puuroa menee yleensä joka kerta suht hyvin, mutta sitten lounas ja päivällinen tuntuu takkuavan. Osa syynä on varmaan meidän ei niin säännöllinen ruokarytmi, mutta olen pyrkinyt siihen että ruokailut ovat tasaisin väliajoin max. kolmen tunnin välein.

 

Toisaalta eipä tuo näytä apaattiselta eikä nälkiintyneeltä ja neuvolaan pääsee aina punnitukseen jos alkaa epäilyttämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oltiin kipeänä ja silloin meni viikko niin, ettei syöty juuri mitään. Nyt on ruvennut taas maistumaan. Poika siis reilut 1v4kk. Nyt on lounaalla ja päivällisellä ruvettu syömään enempi kotiruokaa, jolloin syödään pienempiä annoksia, kuin purkkiruokaa. Tämä tuntuu musta ihan normilta, koska pidän "aikuisten" ruokaa tuhdimpana kuin lasten purkkiruokaa. Yleensä meillä on vedetty sellanen iso 250g:n purkki. Satunnaisesti myös niitä 200g:n purkkeja. Nyt purkit vähemmällä, kun eivät kelpaa.

 

Jos tuo syö kovin isoja satseja puuroa, niin huomaan, ettei sitten ihan toviin ole vielä kovin nälkä. Ja jos nukutaan aamulla kovin myöhään (esim. jos ollut levoton yö ja sit sitä paikkaillaan aamusta heräten vasta 10 tienoilla), niin silloin päivään on ihan turha yrittää änkeä viittä ateriaa. Jätetään usein silloin välipala väliin ja annetaan hedelmää tms jälkiruoaksi. Tai sit joskus jätetään jompi kumpi lämpimistä safkoista väliin, miten sopii parhaiten rytmiin. Välillä taas sumplitaan niin, että otetaan vaikka köykäsempi aamiainen, jos lounasta vedetään suht koht pian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0