Neven

hiekkalaatikko

31 posts in this topic

Mistä voisin löytää hiekkalaatikon? Sen ei tarvitse olla iso eikä välttämättä katettukaan, alusta asti ei viitsittäisi alkaa rakennella. Ja ehkäpä sen sitten voisi eräänä päivänä siirtää tästä vuokra-asunnon pihasta omaan pihaan :rolleyes:

 

Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhteen osioon laitoinkin kuvan meidän hiekkalaatikosta...Meillä mies osti puutavaraa ja teki itse :) Maksoi muistaakseni 25e? Kai niitä valmiita on sit rautakaupoissa? Nyt en osaa sanoa...Täsä kuvaa miehen tekemästä hirkkalaatikosta...

 

 

 

hiekkismx2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin mies rakensi itse hiekkalaatikon. Ulkonäöltään aika pitkälti samanlainen kuin Empun miehen rakentama.

 

Mutta lelukaupoista löytyy ainakin jonkunlaisia hiekkalaatikoita. Muistaakseni Toys R Us:ssa on ainakin ja varmaan BR:ssäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille lähin BR on 400 kilsan päässä joten lisää ehdotuksia vastaanotetaan. Mies ei osaa kyllä tehdä alusta asti itse eikä minusta ole paljon apua. Tosiaan pienempikin kokoinen hiekkalaatikko riittää. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pitäisi hankkia tuohon pihalla olevaan laatikkoon uudet hiekat. Minkähän tyyppisistä paikoista kannattaisi kysellä ja mitä maksaa? Saako hiekkaa mistään ilmaiseksi? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starkilla oli ainakin viime kesänä myynnissä sellaista hiekkalaatikko, jonka kannet taittuivat penkeiksi. Hinta ei mun muistaakseni ollut kovinkaan paha. Tän vuoden tilanteesta en tiedä, meillä on itselläkin hiekkalaatikko vielä ostoslistalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän pitäisi hankkia tuohon pihalla olevaan laatikkoon uudet hiekat. Minkähän tyyppisistä paikoista kannattaisi kysellä ja mitä maksaa? Saako hiekkaa mistään ilmaiseksi? :rolleyes:

 

 

 

 

Me selattiin sanomalehteä ja siltä löytys ilmotus hiekan myynnistä...Meillä 2 kuutiota maksoi 90 euroa...Eli 1 kuutio 80e ja toinen sihen pälle 10e...Selailla voi myös nettiä ja puhelin luetteloa...Täälläkin taitaa jotain olla http://www.rudus.fi/fi/Pienrakentajalle/Ki...inta+ja+käyttö/

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ohhoh! Onpa kallista! Mä olen ymmärtänyt, että hiekka (ei juuri hiekkalaatikkohiekka) maksaa muutamia euroja kuutiolta. :unsure: Tuliko tuohon kuljetus päälle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rautakaupoista saa valmiita hiekkalaatikoita, taisi K-Rauta ainakin juuri niitä mainostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Sisi, tsekkaan vielä senkin. Mä olen kyllä löytänyt muutamasta rautakaupasta hiekkalaatikoita, mutta hinta on ollut 200 euroa tai enemmän, joka on minusta liikaa.Yleensä ne on lisäksi olleet liian isoja meidän tarkoituksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitos Sisi, tsekkaan vielä senkin. Mä olen kyllä löytänyt muutamasta rautakaupasta hiekkalaatikoita, mutta hinta on ollut 200 euroa tai enemmän, joka on minusta liikaa.Yleensä ne on lisäksi olleet liian isoja meidän tarkoituksiin.

 

Pojan pappa hankkin hiekkalaatikon Starkista(?) 59€. Se on 120cmx120cm ja siinä on istuimiksi taittuvat kannet.

 

Hiekkalaatikko hiekassa on nykyyään tosi paljon erilaisia normeja asetuksia by EU, että siksi se on niin kallista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mutta tuskin kukaan direktiivipappa tulee meidän pihalle katsomaan, millaista hiekkaa lapsi siellä suuhunsa mättää. ;) Voihan sitä ostaa vaikka sepelimurskaa... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Mutta tuskin kukaan direktiivipappa tulee meidän pihalle katsomaan, millaista hiekkaa lapsi siellä suuhunsa mättää. ;) Voihan sitä ostaa vaikka sepelimurskaa... ;)

 

Ei varmasti ketään kiinnosta mitä siellä yksityisessä hiekkiksessä on, mutta taloyhtiöt ovat näiden säädösten piirissä. Mutta ikävästi siihen hintaan vaan vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo on kyllä totta. Mutta eihän näin yksityishenkilönä ole pakko kertoa, mitä tarkoitusta varten hiekan hankkii. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Tuo on kyllä totta. Mutta eihän näin yksityishenkilönä ole pakko kertoa, mitä tarkoitusta varten hiekan hankkii. ;)

 

Mun puolesta voi täyttää sen vaikka kissanhiekalla :rolleyes: Mutta mä yritin vaan selittää miksi se varsinainen hiekkalaatikkohiekka on niin tajuttoman kallista! Edelleenkään en usko että ketään vois vähempää kiinnostaa mitä sinne oman pihan hiekkikseen laitat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ja mä yritin selittää, että kyllä sinne hiekkalaatikkoon muukin hiekka kelpaa - ainakin meille. :) Totta kai ne tarjoaa alan liikkeestä sitten sitä hiekkalaatikkohiekkaa, jos menee kysymään "hiekkaa hiekkalaatikkoon".

 

No, muita kokemuksia ja hintoja? Kuljetusta ei tarvittaisi, vaan se hoituisi omin avuin. Paljonko silloin hiekalle jää hintaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Googletin hieman, yhdessä soraliikkeessä oli tällaiset hinnat: pieni kärryllinen 17,5 euroa, iso kärryllinen 22,5.

Mun mielestä aika kohtuulliset hinnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bauhaussin kuvastossa oli muistaakseni kohtuuhintanen puinen hiekkalaatikko, se oli kuuskulmanen. Jotenkin mieleen jäi, että se olis ollu alle kolmekymppiä, mutta en voi varmaksi sanoa. Kantta siinä ei ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo toi Bauhausin olis tosi kiva, mutta meille tulee lähimpään Bauhausiin matkaa sellaset 400-500 kilsaa :rolleyes:

Näin siitä jo kuvankin, hinta oli tosiaan 29 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tuo Bauhausin hiekkalaatiko, mun isä tuo sen meille varmaankin ensi kuussa. Hiekka aiheuttaa täälläkin päänvaivaa.. meillä kun ei autossa ole koukkua. Pitää varmaan joltain lainata auto ja kärri, että päästään hiekkakuopalta hakemaan, koska tilattuna on liian kallista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haettiin viikonloppuna Starkista se kannellinen hiekkalaatikko 59 €, mutta palautetaan se paketti. Jotkut puuosista laatikossa olivat homeessa. Tarvii katsoa, jos sieltä kaupasta löytyisi terve versio, muuten otetaan rahat takas ja kai se on sitten väsättävä itse, että saa kannellisen lootan. Ja olihan se materiaali aika heppoisen oloista puuta kaiken lisäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on pihassa kesää odottamassa tämän ohjeen mukaan väsätty hiekkalaatikko. Kokoa pienennettiin hieman, meillä on muistaakseni 150x150, kun ohje on 200x200. Toki se vaikuttaa noihin penkkeihin, meillä penkki on nyt vain toisella puolella ja toisella puolella on kansi, joka käännetään pois tieltä.

 

Hiekka tuohon on vielä tuomatta, eikä sitä oo vielä siirretty oikealle paikallekaan, joten käyttökokemuksia meillä ei oo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaiset pohjatyöt tuollaista valmista hiekkalaatikkoa varten pitää tehdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kaivettiin hiekkalaatikko maahan (tai siis puukehys on vaan maan pinnalla, mutta itse hiekka ulottuu syvemmälle. Pohjalle laitetiin sellaista paksua juuriestettä, jottei sinne kasva kaikkien puiden, yms. juuret ja toisaalta, ettei hiekka sekoitu ympäröivään multaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now