Sign in to follow this  
Followers 0
libra

30-tuntinen hoitoviikko, kokemuksia?

27 posts in this topic

Meijän poika menee enskuussa hoitoon yksityiseen päiväkotiin (Tenava päiväkoti) ja soppari on juurikin tuon max. 30h/vk.

Mä jään osittaiselle hoitovapaalle ja teen töitä 4krt/vk, 6h/pv, eli 24h/vk.

Mulla onneks on sen verran joustava työilmapiiri, että voin sitten halutessani sitten lisätä mukaan esim. yhen lisäpäivän töitä, eli sitten on se 30h/vk töitä.

Tuntimäärän pidän kuitenkin nyt tuossa 6h/päivä, koska mulla työmatkoja päivässä jo 1-2h, riippuen ruuhkasta.

Muksun hoitopäivät tulee kuitenkin olemaan vaan n.5h/päivä, koska me tehään miehen kanssa eri vuoroja töissä.

Poitsu täytti juuri ennen joulua vuoden.

Edited by sussu79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minakin liputan lyhyemman tyoviikon puolesta. Minusta ainakin tuntuu, etta kahdeksan tuntia tarhassa menee siina missa kuusikin, ja onpahan sitten ylimaarainen kokonainen paiva leikkia yhdessa, tavata kavereita jne - pidemmalla aamulla tai illalla ei meille ainakaan ole siina mielessa valia, mieluummin otan sen kokonaisen paivan yhteista aikaa pojan kanssa.

 

Jouluun saakka tein toita 3 paivaa viikossa, mika oli meille aivan taysin ihanteellinen tilanne, mutta olen nyt joutunut ottamaan yhden paivan lisaa - nyt siis toita ja tarhaa 4pvaa/vko, tarhapaivat n. klo 8 - 16.30/17. Poika tayttaa ihan kohta 2 v. ja on kaynyt tarhassa jo 10 kk:n iasta lahtien - aluksi pari puolikasta paivaa viikossa, vahitellen vahan useammin ja pidempia paivia (olen yksityisyrittaja, joten toihin piti palailla aika pian). Musta tuntuu kylla, etta toita on talla hetkella liikaa, ja tamanhetkinen tilanne on vain valiaikainen. Tyosopimukseni uusitaan 3 kk:n valein ja haluaisin palata 3-6 kk:n kuluttua kolmepaivaiseen viikkoon, jos taloudellinen tilanteemme sen sallii. Teen silloinkin tyoni mieluummin kolmena pitkana paivana kuin venytan urakkaa useammalle lyhyemmalle paivalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0