Guest Arska

Tyhmät kysymykset vauvan tarvikkeista

1029 posts in this topic

ok, saan uudet täydellä takuulla 215e,joten passaan tarjouksen :) meille ei ole ainoiksi rattaiksi tulossa, mutta kesälle ja auton perään :) mutta kunhan käyn ekana testailemassa nuo peg peregon si:t tässä myös

Share this post


Link to post
Share on other sites

scala: meillä niin kuin kärpäselläkin on käytössä ihan vaan yhdistelmät (bugaboo), koska ne liikkuu yhtä näppärästi kuin matkiksetkin :) Kommentoin vaan tuota istumissuunta-asiaa niinkus... Mut muistelen, että tuolla matkarattaat ketjuissa (vol.1 ja vol.2) on kyllä käyty merkit läpi että mitkä saa käännettyä.

 

chiamaka: ai, mä löysin tämän kun kopioin suoraan sun kirjoittaman tekstin :grin: Tosin nyt kun katsoin tarkemmin niin ne 2 sitä myyvää firmaa ei toimita suomeen, höh! Entä jos tilaisit tämän tyyppisen paketin ja siihen kylkeen erikseen tuttipullot tai mitä muuta sitten tarvitsekin? (Mulla on itsellä tuo setti (ja se sterilointiboksi on muuten älyttömän hyvä!), tosin pelkkää rintapumppua sterilointiboksin kera näytti olevan tyrkyllä 15 punnallakin. Itse tilasin tuolta pumpun lisäksi pullot & vaihtotutit ja laskin että säästin suomen hintoihin verrattuna tosi paljon. Ja oli hyvä tuotteet kyllä myös, voin suositella kyllä Tommee Tippeetä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, saan uudet täydellä takuulla 215e,joten passaan tarjouksen :) meille ei ole ainoiksi rattaiksi tulossa, mutta kesälle ja auton perään :) mutta kunhan käyn ekana testailemassa nuo peg peregon si:t tässä myös

Juups! Noista Peg Peregoista on todella moni kaveri tykännyt. Mietin itsekin niitä ja melkein ostinkin. Sitten ostin kuitenkin Quinnyt kun kuvittelin käyttäväni niitä kaukalon kanssa. Montaa kertaa ei kyllä tuota yhdistelmää ehditty käyttää, kuin vaihdettiin istuin autoon kaukalon tilalle.

En toistaiseksi noista hirmu halvalla kuitenkaan luovu, koska mitään korvaavaa en ole vielä löytänyt tilalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä taas alkaa ikää olla 10kk ja siis kaukalon on kiertoon jo menossa. ehkä noihin Si päädytään, koska meillä on ketterät yhdistelmät eli emmaljungat pikkupyörillä, jos tarvitsee saada kasvot työnjään jollain reissulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka. Tietääkö kukaan mistä saisi täytettäviä puhdistuspyyhelaatikoita? Meillä on natusanin laatikko mutta se on rikki :( enkä mistään ole uutta löytänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten pinnasängyn reunapehmuste kannattaa pestä? Koneeseen en kyllä arvaa laittaa, menee sisus varmaan ihan mutkalle. Käsinpesu? Reunapehmuste on ostettu käytettynä joten lähteekö käsinpesulla kaikki mahdolliset pöpöttimet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä pesin kyllä reunapehmusteen pesukoneessa eikä se mennyt siitä miksikään. Mutta eiköhän käsinpesullakin tule puhdasta jälkeä, ainakin jos käyttää niin kuumaa vettä kuin kädet kestää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pesin kans koneessa, hienopesulla, ilman linkoa. Jäi tietty tosi märäksi ja jostain kohdista sisus oli vähän kääntyny mut märkänä se oli helppo muotoilla ja nostaa suihkutangon päälle kuivumaan. Hyvä tuli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, jos ilman linkoamista pesisi ja käsin puristelisi kuivaksi.. sisällä tuntuu olevan aika paksu pehmuste. Kiitos vinkeistä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eikös jotain tuommoisia pehmuisteita sisältäviä juttuja voi pestä niin, että ompelee muutalla löyhällä pistolla sieltä täältä sitä pehmustetta pysymään paikallaan. Ei pääse kauheasti karkailemaan. Sitten pesun jälkeen napsii ne ompeleet vaan irti. En ole kokeillut enkä vastuuta ota, mutta saattaisin kyllä testata, jos tilanne tulisi. Luulisi, että ei ainakaan pahaakaan tekisi, jos ei hyvääkään. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen, ei hassumpi idea!

 

Toinen kysymys, mistä saisi harsoja ja kuinka paljon niitä vastasyntyneelle on hyvä etukäteen hankkia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isoissa marketeissa myydään tavallisia valkosia Pikku-Piia -merkkisiä harsoja.

Netistä löytyy ihan googlettamalla montakin verkkokauppaa missä niitä myydään. Ihania kuvioharsoja on esim. tikkunekku.fi:llä.

Ja äitiyspakkauksen mukanahan tulee kans harsoja.

 

Määrästä en osaa vielä sanoa, muuta kun, että meille niitä on kertyny ~ 25kpl. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harsoja saa ihan vaikka Prismasta tai sitten monista lastentarvikkeita myyvistä kaupoista ja verkkokaupoista.

 

Mun suosikkejani on Name It:n harsot, ovat söpöjä ja kivan halpoja isoissa seteissä ostettuina. Noita saa ainakin Name It:n omista kaupoista, jos semmoinen läheltä löytyy ja netistä tuolla haulla löytyy.

 

Meillä oli etukäteen vajaa 10 harsoa (äp:n plus muutama joku muu), aika pian pyysin tuomaan yhden tuommoisen lisäsetin (8kpl?), sen ihan tarpeeseen. Jossain vaiheessa ostin toisenkin lisäsetin, mutta sen varmaan lähinnä, kun halusin vaihtelua väreihin. :blush: Ja jos tämä toinen on poika, ihan varmaan ostan jonkun uuden setin vielä. :lol: Mutta siis alkuun ehdottaisin ehkä joku kymmenkunta, jos kaupassa käynti mahikset kuitenkin on syntymän jälkeenkin. Äkkiä niitä sitten hankkii lisää, jos huomaa tarvivansa. Niin ja jos tarkoitus on käyttää vaippoinakin, sitten tietty enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vissiin joku 30kpl harsoja, tosin ne on kaikki mun äidin ompelemia. Mutta lukumäärään mä sanoisin että harsoja ei voi olla liikaa. Ja meillä ei niitä vaipoissa edes käytetty. Mutta alussa tuntui että harsoja sai olla ihan joka puolella kun aina vauvan suu vähän valskasi tai puklua tuli pienen ajan syöttämisen jälkeen. meillä olikin ekat kuukaudet harsoja aina käden ulottuvilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitsi kun olisi ompelukone niin ompelisin itse. Näin tänään yhdessä kaupassa harsoja 6kpl/15€, tuntui aika suolaiselta tuo hinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harsojen itse ompeluun: kalliimmaksi tulee. Ainakin just se name it:n harsopaketti on halvempi kuin ommella itse (kokeiltu on), saa myös Stockalta ja monista kaupoista, jotka jälleenmyy name it:n vaatteita. Itse ommeltujen hinnaksi tuli n. vuosi sitten enemmän, silloin eurokankaassa maksoi 3,95e/m se kangas, ja sen leveys oli vaan 90 tai 80cm. Eli ei todellakaan kannattanut. En tiedä sitten vaippakäytössä onko eroa, mut ainakin puklu ym. käytössä ei mitään eroa.

 

Mä hankkisin alkuun sen 10-15kpl ja sitten kun näkee miten ite tykkää niitä käyttää niin vois ostaa sitten tarvittaessa lisää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Ikean harsot (se kolmen harson paketti) ovat mielestäni todella laadukkaita - niiden kangas on huomattavasti tiiviimpää ja paksumpaa kuin esim. Name It -harsojen.

Edited by KraKsRaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuopiossa ei ole Name It- kauppoja eikä (vielä) Ikeaa :girl_mad: googlettelin ja noi Name It:in harsot on kyllä nättejä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä se, et mun mielestä ne ikean harsot on tosi kovia pikkuvauvan kasvoille esim. puklujen pyyhintään, usean pesunkin jälkeen. Äitiyspakkauksen harsot ja name it yms. on paljon pehmeämpiä. Tuo et on ohuempia ja harvempia mun mielestä vaan melkein lisää sitä imukykyä. Mut meil on niitä ikean harsoja myös pari pakettia, ja on tooooosi hyviä esim. hoitoalustan päällä (pysyy paremmin suorana kun on jämäkämpää kangasta) ja meil on sellanen aina vaunun suojana, jos tarvii.

 

Lilynen, mä haravoin silloin netistä läpi, ja halvimmillaan löysin jotain 1,50e/kpl valkoisia, joita tilasin sit 10kpl. En löytänyt enää et mikä se kauppa oli, mut kannattaa kokeilla netistä hakea, jos ei Kuopiosta tunnu löytyvän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hyvä pointti, että käyttötarkoitus ratkaisee, minkätyyppinen harso on kätevä!

 

Ostettiin muutama harsopaketti käytettynä netistä ja kirppikseltä - siten harsot tulivat edullisiksi ja olivat valmiiksi hyvässä imussa.

 

Meidän vauva on pulautellut niin paljon, että olkapääsuoja- ja päänaluskäytössä ohuemmat ja harvemmat harsot ovat olleet vähän turhauttavia, kun kosteus on imeytynyt läpi suoraan vaatteisiin/patjansuojaan. Mutta, kuten jo todettiin, käyttötarkoituksen mukaan. :)

Edited by KraKsRaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harsojen ja muidenkin vauvatarvikkeiden kanssa kannattaa nykyään kärkkyä tarjouksia facebookissa :) Ihan älyttömän moni pieni suomalainen nettikauppa laittaa pikatarjouksia esim. viikonlopuiksi -20% tilauksen loppusummasta alekoodilla. Ja noita alekoodeja ei saa muualta kuin sieltä fb-sivuilta. Itse teen nykyään melkein aina niin, että googlailen mistä kaupoista löytyy haluamaani tuotetta ja sitten tarkistan onko heillä fb-sivuja ja onko siellä voimassaolevaa tarjousta. Jos ei ole kiire tilaamisella niin sitten vaikka odottelen viikonkin että tuliskos joku tarjous :grin:

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tilannetta vaikeuttanee se etten ole Facebookissa :grin: feissarin lastenvaate-yms.kirppareista olenkin kuullut, mutta en tiedä näkeekö niitä jos ei ole jäsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ostettiin yksi paketti Ikean harsoja ennen neidin syntymää ja käyttämättä on jääneet. Ne on tosi kovia joten pukluharsoina en ole niitä suostunut käyttämään. Ja vaunuissa ei ihan ensimmäisiä viikkoja lukuunottamatta käytetty harsoa kun vaihdettiin vaunuja pian ja niissä ei aurinko päässyt paistamaan kopan kanssa. Siihen en osaa sanoa että tuliko itsetehdyt harsot kalliimmiksi, mun äiti meinaan ompeli ne harsot. oli ostanut koko pinkan kangasta ja siitä sitten teki harsot. Se hyvä puoli niissä on että itse tehdyt on hitusen isompia kuin mitä on se ä-pakkauksen mukana tullut ja me ollaan tykätty niistä isommista. Mutta eipä kai sillä mitään väliä lopulta ole käytössä :grin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.