Guest Arska

Tyhmät kysymykset vauvan tarvikkeista

1029 posts in this topic

Ikeasta saa myös harsoja. 3 kpl:n paketissa on valkoinen, raidallinen ja kuvioitu. Tuskin käyvät vaipoiksi, mutta unirättinä ainakin toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anttilassa myydään siellä lakanahyllyssä harsoja - sekä valkoisia, että värillisiä. Ne on hiukan erilaisia kuin äp:n, mutta mielestäni tosi kivoja (meillä siis niitä värillisiä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missä myydään vauvojen kynsisaksia?

 

Me kun ei otettu äitiyspakkausta jossa sellaset olis tullu. Ja neuvolan tädin mukaan "isojen ihmisten" leikkuri ei ole hyvä vauvan kynsille... Apteekistako löytyy? Vai jostain supermarketeista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin löytyy esim Prismasta ja cittarista. Voi olla, että apteekistakin löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Missä myydään vauvojen kynsisaksia?

 

Myös Fiskarsilla on pienet kynsisakset, joten hyvin varustetuista marketeista löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kannata ostaa harsoja ainakaan ekasta lastentarvikeliikkeestä, missä niitä näkee... itse tein niin ja huomasin myöhemmin valtavan hintaeron: Pikku-Piian harsot (6 kpl) maksoivat lastentarvikeliikkeessä 18 euroa ja Prismassa 12 euroa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä etsin myös harsoja pitkään (en aktiivisesti mutta sillä silmällä kaupoissa katselin) ja ensimmäiset löysin lastentarvikeliikkeestä (Junnumesta Raision Myllyssä). 10kpl pakkaus NameIt:n värillisiä ja kuviollisia harsoja maksoi 14,90€ eli ei kauhean kallista kuitenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan mielenkiinnosta kyselen (liekkö oikea ketju..) että minkä ikäisenä olette laittaneet lapsenne rattaisiin istumaan, eli vaihtaneet esim. yhdistelmistä kopan rattaan istuimeen?

 

Thanks.

 

Muoks. Poistin toisen kysymyksen toiseen ketjuun :P

Edited by murmeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reunapehmusteista olen myös kuullut, että ne estävät vetoa vauvan sängyssä. Meillä nuo pehmusteet tuovat selvästi turvaa, koska poika ei osaa nukkua missään muualla, meidänkin sänkyyn mun pitää pakata poika hyvin ja asetella tyynyjä ja peittoja ympärille ja valot pois, vasta sitten voi rauhoittua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös netistä löytyy kuviollisia harsoja, meillä on puklurätteinä kuviollisia harsoja ja vanhoja äippäpakkausten harsoja. Vanhat harsot siksi että vuoden ´97 pakkauksen harsot ovat pesukoneen jäljiltä sileitä eivätkä mene kurttuun sekä ovat tosi pehmeitä ihoa vasten, ihan ilman mitään huuhteluaineita. Olen aikoinaan siksakannut niiden reunat kirkkaanvärisellä langalla joten erottuvat selkeästi vaippaharsoista.

 

Prismasta minäkin ostin Pikku-Piian harsoja pari pakettia vaipoiksi, oli 12,90 hinta muistaakseni.

 

http://riemuli.fi/catalog/index.php?cPath=45_36

 

Tuolta löytyy kuviollisia harsoja ainakin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä ovat tarpeelliset, ei tutti huku yöllä niin helpolla, joskus sitä kaivelin seinän ja pinniksen välistä. toki se ei estä tahallista heittelyä :D, mutta sen vahingossa tipputtamisen. ja onhan ne nätit

Share this post


Link to post
Share on other sites
10kpl pakkaus NameIt:n värillisiä ja kuviollisia harsoja maksoi 14,90€ eli ei kauhean kallista kuitenkaan.

 

Ines, mistä ostit nuo NameIt:n harsot? Mäkin haluisin löytää erivärisinä ja kuvioituja. Kaverini oli värjännyt valkoisia harsoja, mutta jos niitä löytyy värillisinä jo valmiiksi niin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jumbossa on ainakin ollut Exitissä (taitaa olla tällä hetkellä name it). Sieltä olen omani ostanut. Jossain vaiheessa olivat niin suosittuja, että piti varata aina uudesta erästä että sai. Muualtakin varmaan löytyy. Stockmannkin myy name it:iä en tosin tiedä onkon siellä noita harsoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenä-Fridasta kysymys: kuinka lujaa te imette? Kun me ei saada räkää kuin just ja just sieraimen reunalle tai laitteen suuaukolle asti. Filtteriin asti se kai pitäisi saada, mitä me tehdään väärin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä imen niin kauan kuin sitä on tullakseen. Ja ei minulla koskaan sinne filtterille asti se tule. Ei minulla kyllä sitä filtteriäkään ole paikallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä imen niin paljon kuin jaksan ja tietty ennen sitä laitan niitä suolatippoja niin irtoo räkää paremmin.

Mutta voi olla, että et tee yhtään mitään väärin vaan vauvalla ei vaan tuu yksinkertaisesti paljon räkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kans imen niin kovaa kun jaksan mut ei se räkä koskaan filtterille asti tuu. Toisinaan tulee enemmän ja toisinaan vähemmän. Tuskin sä mitään väärin teet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten pitkään rattaita yleensä tarvitsee? Riippuu tietysti käyttötarkoituksestakin, pk-seudullahan niitä "tarvitsee" vielä 6-vuotiaan kanssa että pääsee ilmaiseksi bussilla ;) Mutta noin niinkuin suunnilleen missä iässä lapset alkavat haluta kävellä mieluummin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku, mihin perustuu BB:n sitterin ja Manducan alapainoraja 3,5 kg? Molempia markkinoidaan kuitenkin jo vastasyntyneille, mutta molempien käyttöohjeista löytyy sama painoraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkkinä Nenä-Friidan käyttäjille. Ei tarvitse ostaa Friidan omia suodattimia, kun ostaa tupakkafilttereitä! Yhdestä filtteripussista riittää pitkäksi aikaa. :) Itse katkaisen filtterin, niin ei tartte posket lommolla imeä ja samalla tuplaa yhden pussin riittoisuuden. ;)

 

Oli kyllä kummallista ostaa Venttiä kun en ole koskaan tupakkaa edes maistanut. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tietääkö joku, mihin perustuu BB:n sitterin ja Manducan alapainoraja 3,5 kg? Molempia markkinoidaan kuitenkin jo vastasyntyneille, mutta molempien käyttöohjeista löytyy sama painoraja.

 

BB:ssä jos vauva on kevyempi niin ei varmaan laskeudu tuoli oikeeseen asentoon siis tarpeeksi alas. Lapsen painohan sitä asentoa säätelee. Näin olen tän itse ainakin järkeillyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.