Sign in to follow this  
Followers 0
siniri

Turun Mäntymäen mieslääkäri

14 posts in this topic

Heippa. Onko muilla ikäviä kokemuksia Turussa Mäntymäen neuvolassa ultraavasta mieslääkäristä? Itse sain niin kylmää kyytiä, kun keskenmenoni todettiin, että päädyin valittamaan ja sainkin ylilääkäriltä sympatiaa ja lupauksen puhua lääkärin kanssa aiheesta.

 

Olen rivien välissä täälläkin nähnyt kommentteja ja tuntuu että aina ne ovat turkulaisesta ultraajasta. Ja kun puhuin neuvolatädin kanssa, hän sanoi että on ihan tavallista että naiset tulevat itkien ultrasta.

 

Lääkäri siis lääketieteellisesti hoiti hommansa hyvin, mutta oli töykeä ja kylmäkiskoinen, puhui alentuvaan sävyyn, miehelle ei puhunut ollenkaan ja tivasi sekunti kkm-tuomion jälkeen multa tosi töykeään äänensävyyn, että milloin olen positiivisen raskaustestin tehnyt. En muista miltä hän näytti, luulen ettei hän katsonut minua silmiin ollenkaan.

 

Olisi myös kiva kuulla, jos jollain on jotain hyvää sanottavaa tästä tyypistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on sekä hyviä että huonoja kokemuksia hänestä. Esikoista odottaessa np-ultrassa hän otti miehen tosi hyvin huomioon mutta sitten taas koko ultrassa (rv 36) hän ei vastannut kysymyksiini niin lähdin kanssa itkien ja epätietoisena siitä onko vauva terve vai ei. Nyt taas tätä toista odottaessa niin hän oli todella ystävällinen np-ultrassa. Jos puhutaan samasta lääkäristä niin olen ymmärtänyt että hän on yksi suomen parhaista ultralääkäreistä ja todella tarkka. Ja neuvolassa ekaa odottaessa sanottiin kun kerroin ettei kysymyksiini vastattu että kyseisellä lääkärillä on hieman huono kuulo että sen takia voi olla ettei vastannut kysymyksiin, tiedä häntä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ollut tähän lääkäriin oikein tyytyväinen. Pätevän oloinen ja asiallinen. En pitäisi siitä, että lääkäri vaikkapa sisätutkimusta tehdessään höpöttelisi kamalasti ja laukoisi omia kommenttejaan. Ei ole myöskään kovakourainen. Olen saanut kysymyksiini ihan hyvin vastaukset, mutta mistään puolesta sanasta lääkäri ei kyllä arvaile, mitähän potilas haluaisi kuulla. Tulee kuitenkin sellainen olo, että on asiantuntevassa hoidossa.

 

Ikävä, että teillä on ollut huonoja kokemuksia. Nämä lääkärijutut ovat kai aika henkilökemiaa eikä kaikkien lääkäreiden vahvuuksia ole vaikkapa menetyksen tai vaikeita asioita kokeneen kohtaaminen. Halusin kuitenkin kirjoittaa omista hyvistä kokemuksistani siksi, ettei kenenkään tarvitsisi pelätä tai jännittää etukäteen tämän lääkärin vastaanottoa. Itse jännitän aina ultraan mennessä vähän, mitä vauvalle kuuluu, mutta lääkärin tietäminen on enemmän vähentänyt kuin lisännyt jännittämistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse jännitän aina ultraan mennessä vähän, mitä vauvalle kuuluu, mutta lääkärin tietäminen on enemmän vähentänyt kuin lisännyt jännittämistä.

Tästä olen samaa mieltä, että lääkäri on työssään todella hyvä ja varmasti katsoo että kaikki on hyvin. Itse menen hänelle vielä koko ultraan (rv36) hyvällä mielellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi kiva kuulla, että teillä on parempia kokemuksia. Ehkä se huono kuulo selittää jotakin. Voi olla, että oma osansa oli sillä että lähetteen ultraan minulle laittoi sijainen, joten jos asiat olivat eri tavalla kuin lääkäri oli tottunut eikä saanut haluamiaan tietoja.. mutta silti, minua hän kohteli töykeästi. Hyvä, jos se ei ole yleistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos arvaan oikein kenestä puhutaan, niin mulla ei ole hänestä kuin hyvää sanottavaa. Persoonallinen - kyllä varmasti - mutta asiallinen. Esikoista odottaessa nt-ultrassa hän oli hyvin asiallinen. Ei turhia löpissyt ja se riitti mulle. Tärkeintä oli tieto, että kaikki on hyvin. Esikoisen kohdalla käytiin kerran hänen vastaanotollaan Mehiläisessä ja siellä hän oli suorastaan symppis. Jutteli miehelle, hyvin asiallinen, mukava. Ja veikkasi sukupuolen oikein vaikka viikkoja oli vasta 16.Tämän toisen kohdalla olemme käyneet hänen luonaan alkuraskaudenultrassa Mehiläisessä ja ei muuta kuin positiivista sanottavaa! Mukava, symppis, hyvin asiallinen, tarkka. Sellainen jämpti, jonka sanaa ei epäile kun hän sanoo kaiken olevan kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään käyty siellä. Sama lääkäri ultrasi esikoisenkin näillä viikoilla ja en voi kuin suositella. Hänellä on varmat otteet ja hän tietää tasan tarkkaan mitä katsoo ja näyttää vanhemmille. Esikoisen ultrassa ei ylimääräisiä sanoja juuri ollut kun oli kiire mutta siltikin jäi hyvä mieli. Tänään ei ollut kiirettä ja hyväntuulinen lääkäri otti vastaan. Toivon todella että hän tekee muutkin ultrat jos vain mahdollista, luotan lääkäriin aivan täysin ja se on harvinaista. Plussana vielä tietty se että tutkimusten teko ei ole tuntunut yhtään missään sen verran hellävarainenkin on vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt itsekin vähän pyörrän puheitani. Olin samaisella lääkärillä kohdunkaulan yms tsekkauksessa ja oli oikeasti ihan eri mies. Kyllä nyt täytyy ajatella, että silloin ennen joulua hänellä oli vaan tosi huono päivä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin kyseisellä lääkäri-sedällä rakenne-ultrassa esikoisesta. Oli erittäin osaava ja asiansa tunteva herrasmies. Tavallinen suomalainen jöröttäjä ja kuten useat muutkin gynekologiset- miestohtohtorit. Kertoi että prinsessa tulossa ja kaikki hyvin. Eipä muuta juurikaan puhellut. Kerroin olevani hysteeristä sorttia joten jos jotain niin helläkätisesti kiitos. Setä siihen että kaikki prinsessalla kaikki hyvin, joten rouva saa vain ottaa rennosti ja varoa liukkaita talvisäitä :D . Ei siis mitään pahaa sanottavaa. Usein menen kaikkiin gynekologisiin tutkimuksiin ennemmin miehelle kuin naiselle, luotan vain enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannanpa korteni kekoon: nt-ultra kesti tuon lääkärin vastaanotolla tasan 8 minuuttia. Tuohon mahtui alkuhaastattelu, sisätutkimus (varoittamatta), ultraus, rakenneultran ajan varaus ja loppukommentit. Ammattitaitoinenhan tuo lääkäri on ja vakuuttava - kun sanoi kaiken olevan ok, uskoin. Toisaalta eipä se nyt olisi kauaa vienyt, jos hän olisi vaikkapa alussa sanonut, että alkuun tehdään sisätutkimus - sen sijaan että alkoi vaan laittaa työkaluja sisuksiin.

 

Nyt ultran jälkeen on mieleen noussut kaikenlaisia kysymyksiä, jotka olisivat varmaan ultraustilanteessa nousseet esiin, jos siinä olisi ehtinyt ajatella. Aionkin kysymysteni kanssa soittaa huomenna neuvolaan, josko sieltä ehtisivät vastailla.

 

Onneksi olimme käyneet alkuraskauden ultrassa. Jos tuo olisi ollut ensimmäinen kerta kun ylipäätään näimme sikiön, olisi kiire ja liukuhihnameininki ollut aikamoinen järkytys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle osui tämä lääkäri,eli edelleen siellä työskentelee. 

Ammattimainen kyllä mutta ei ihmistaitoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0