Monalisa

Tyttö vai poika?

151 posts in this topic

Meidän vauva puetaan kyllä värikkäisiin vaatteisiin, keltaisiin, vihreisiin, turkoosiin, punaseen, siniseen jne..oli sitten tyttö tai poika. Tietty voi sit ostaa selkeesti tyttö/ poika vaatteita. mutta nyt ennen kun tietää kumpi on tulossa niin vaatteet mitä on ostellu on tooosi värikkäitä.

Nyt pistit kyllä pohjat!!! :o

OT, ei kyllä liity pukeutumiseen mutta mun mielestä aika hauska oli lähtötarkastus sairaalassa kun meidän neiti oli nakuna siinä lääkärin edessä ja lääkäri totesi, että teillä on terve poika...

^ Oliks teillä mieslääkäri? Meinaan meillekin höpistiin pojasta samaisessa lähtötarkastuksessa :unsure:

Eilen kauppaan mentäessä neiti oli taas punaisissa. Mennessä liukuportaita ylöspäin alastulevissa oli äiti ja pari lasta, niin sieltä kuului takaa " se taisi olla tyttö" Juu on se :)

Edited by blue.eyes

Tässä ehkä "poikamaisin" kuva meidän tytsystä:

2173444.jpg

Tytsyllä on suurimmaksi osaksi vaaleanpunaisia vaatteita. Tuosta ei kyllä heti arvaisi kumpi on.. Vai kuinka on? :)

Neidillä keltainen valkokukallinen paita, vaaleanpunaiset housut ja kultasepänliikkeessä todettiin, että onpas potran oloinen miehenpuolikas :o

Edited by blue.eyes

Kangaskaupan mainos: 'Kivoja lasten kankaita saapunut iso erä' <- Tuossa vaiheessa innostuin, mutta se jatkuikin: 'Tytöille söpöjä prinsessoja, pojille hurjia pääkalloja!' :blink: Siis oikeesti, kliseiden klisee ja ton pitäis muka houkutella ostajia?

Teresa82, jos en tuijota vaatteiden väriä vaan pelkästään kasvoja, niin kyllä mä tytöksi arvelisin. Ehkä ne on nuo tähtisilmät? Mutta miksei tuo voisi poikakin olla. Eipä kai lapsista tarvitsekaan nähdä kumpia ovat, lapset on lapsia.

Mua hämää nykyään, kun jossain tulee lapsia vastaan ja sit tulee omalle muksulle höpistyä että katso, sieltä tulee tyttö/poika/vauva/lapsi.. Nyt oon vähän koittanu välttää tota tytöttelyä ja pojattelua, mutta sit on taas hankalaa kun jostain rattaissa olevasta ei ihan näe onko se 'vielä vauva' vai jo lapsi. Niin no tietysti ne vauvatkin on lapsia.. No tää menee nyt ihan sivuraiteille. :lol:

blue.eyes oho! :blink: No ne ei ainakaan tuijottaneet vaatteiden väriä. :lol:

Mä käytän pojilla paljon kirkkaan punaista ja viimeksi eilen nuorempaa luultiin tytöksi, kun sillä oli puna-ruskearaidallinen body ja beiget sammarit päällä. Nuo vaatteet on kyllä ihan poikien mallistoa. Esikoista luultiin vauva-aikana tytöksi vaaleansinisissäkin.

Eräissä juhlissa ainakin 4 henkilöä tuli kysymään, että onko se vauva poika. Meidän tytöllä oli kirkuvan pinkki body ja sukat. Ehkä suklaanruskeet gollegepökät hämäs :)

Mä en ole kyllä huomannut että suoraan vaatteiden perusteella pääteltäisi sukupuoli.. Ainakaan kukaan ei ole mulle mitään sellaista sanonut. Tai ainakin meidän esikoisen olleessa vauva, kaupassa käydessämme yksi mummo tuli ihailemaan ja kysyi samalla kumpi mahtaa olla.. Ja tyttö oli päästä varpaisiin vaaleanpunaisissa. :lol:

Mun veljenpoikaa luullaan edellen tytöksi (on nyt 2v 3kk). Ja kyse ei edes ole vaatteista, jotka on mun mielestä hyvinkin poikamaiset, vaan siitä, että hänellä on "pitkät" kiharat hiukset (ei ne yli olkapäiden ole). Ja tätä tapahtuu ihan koko ajan. Sekä lapset että näiden vanhemmat luulee aina heti, että kyseessä on tyttö. Eli tässä tapauksessa vois vähän katsoa vaatteitakin ;)

Mua on suunnattomasti ärsyttänyt nyt odotusaikana se, että unisex-vaatteita on niin vaikea löytää! Lindex onkin suosikkikauppani, siellä on ihania vauvan vaatteita. Joitain ihania vaatteita olen onnistunut siis löytämään, jotka mielestäni sopivat kummalle vaan. Kuitenkin kun vaatevarastoa katselen, se näyttää enemmän "pojan vaatekaapilta". Emme siis varmasti tiedä kumpi on tulossa, mutta tyttöä ultrassa veikattiin 75% todennäkösyydellä. Mua yksinkertasesti miellyttää poikien väreiksi mielletyt värit enemmän (ruskeaa, oliivinvihreää, turkoosia)... Jos tyttö tulee, niin noihin puen ilolla, ja toivon, etten mitään kamalia vaaleanpunaisia röyhelöhörsellyksiä saisi edes lahjaksi. En halua pukea vauvaani vain vaaleanpunaiseen/vaaleansiniseen, vaikkakin yhden ihanan pinkin yöpuvun ostin :) Se oli muuten vain söpö. Vaaleanpunainenkin olisi kyllä kunnon pinkkinä ihana esim. ruskeiden housujen kanssa. Yhdestä bodysta myös löytyy vaaleanpunaista valkoisen ja ruskean ohella, ja sitä pidettäisiin myös pojalla.

Samaten mua ärsyttää kaikenmaailman printit, jotka aiheuttavat sen, että molemmille käyvästä väristä tehdään toisen sukupuolen vaate. Siinä vaiheessa, jos lapsi itse haluaa keijuja tai autoja, niin mikäs siinä, mutta itse en niitä halua tarjoilla malliksi.

Star, mun ensimmäinen hankinta tälle tulokkaalle oli tuo sama body :) Aivan ihana!

Meilla on vauva viela masussa, mutta kun poika tiedetaan tulevaksi (tai on veikattu ultrassa, eihan naista aina varmasti tieda) niin on alettu ostaa jo etukateen kivoja varikkaita vaatteita, varsinkin oranssia, vihreaa ja oranssi-ruskea -yhdistelmaa. En tykkaa tummansinisesta varista yhtaan (farkkuja lukuunottamatta) ja valitettavasti tosi monet poikien vaatteet on sinisia. Ja kuten joku aiemmin jo totesi, varikas valikoima pojille senkun pienenee kun vauva kasvaa.

Mua on ärsyttänyt ja ärsyttää edelleen unisex-vaatteiden huono saatavuus. Mun mielestä vihreä, ruskea ja turkoosi on muutenkin niin ihania värejä, että varsinkin vihreitä vaatteita suosisin tytöllä paljonkin enemmän, jos niitä olisi vaan tarjolla. Mutta ei. Varsinkin vastasyntyneille väritarjonta rajoittuu usein vaaleansiniseen ja vaaleanpunaiseen.

Miestä se ärsyttää, jos vaan mahdollista, vieläkin enemmän, ja siksi kävikin ostamassa meidän vielä ollessa sairaalassa neidille puskutraktorin kuvia täynnä olevan bodyn ;) . Ja sitä vielä pidettiinkin neidillä. Pojalle tosin en viitsisi vaaleanpunaista kukkaisröyhelömekkoa pukea..

Raskausaikana, ennen kuin tiesin kumpi oli tulossa, tuli ostettua aika paljon unisex-vaatteita. Sitten kun tuli tieto, että tyttö on tulossa aloin jostain kumman syystä ostamaan aika paljon vaaleanpunaisia asuja :rolleyes: . Meidänkin tyttöä on luultu automaattisesti pojaksi, kun sillä oli vihreä body <_< .

Tämäpä tilanne meilläkin. :lol: Jotenkin vaan vaatekaappi alkanut täyttyä niistä vaaleanpunaisista, fuksioista ja muista punaisen tai lilan sävyisistä rinsessareleistä... :rolleyes: Kerran, ku tytöllä oli vihree body ja housut, ni naapurin pikkupoika luuli typyy pojaks ja sillä meni pasmat ihan sekas ku korjattiin että se on tyttö. :lol:

Samaa mieltä kyllä kun moni, että kirkkaanvärisiä vauvojen vaatteita on tosi hankala löytää. Ja ärsyttää se vaaleansininen/-punainen joka peittää kaikki lastenvaateosastot. :angry:

Ja oon kyllä kans sitä mieltä, että pojille on paljon vähemmän kivoja vaatteita. Mä inhoan tummansinistä -enemmän onneksi siis siedän paremmin tätä tyttöjen pakkotuputusvärikoodia. :unsure:

Me tehtiin kerran sellanen iso kanvaasikuva tytöstä, jossa makaa nakuna pelkkä vaippa päällä, vaippa sattui olemaan ruskea-lime kestovaippa, ja alustana vaaleansininen pyyhe. Appivanhemmat eivät halunneet sitä kuvaa, kun typy näytti pojalta. :rolleyes:

Me tehtiin kerran sellanen iso kanvaasikuva tytöstä, jossa makaa nakuna pelkkä vaippa päällä, vaippa sattui olemaan ruskea-lime kestovaippa, ja alustana vaaleansininen pyyhe. Appivanhemmat eivät halunneet sitä kuvaa, kun typy näytti pojalta. :rolleyes:

^ :rolleyes:

Ihana ketju. Ostin just tänään pojalle vaaleenpuna-valkoraidallisen bodyn. Mun mielestä se ei ees näytä siinä tytöltä, vaan pojalta jolla on vaaleenpunasta.

OT Alya: teettäkää mustavalkoinen kuva appivanhemmille, jos heitä nuo värit häiritsee :lol:

^ :rolleyes:

Ihana ketju. Ostin just tänään pojalle vaaleenpuna-valkoraidallisen bodyn. Mun mielestä se ei ees näytä siinä tytöltä, vaan pojalta jolla on vaaleenpunasta.

Varmaan aika retee esim. farkkujen kanssa. :)

Mua hätkähdytti taas kerran kun ostin lahjaks vaatetta ja myyjä kysy että tuleeko nää pojalle vai tytölle, ja laittoi sitten lahjapaketin värin sen mukaan. Miksi ne ei voi kysyä esim. että haluatko sinisen vai punaisen paketin? Tai miksi niillä ei voi olla jotain yleismaailmallisen lapsille sopivaa iloista pakettia joka käy kaikille, säästyis myyjäkin kysymiseltä?

Mua ihmetyttää se, kun ihmiset katsoo värin mukaan, onko tyttö vai poika eikä sen mukaan, että mitä lapsen päällä on.

Helmillä on muutamia sinisiä ja turkooseja hameita/mekkoja,

ja joka kerta kun on sellainen päällä, neitiä luullaan pojaksi :blink:

Jep, mäkin tykkäsin esikoisella pitää sinisiä mekkoja ja hameita (monia erisävyjä sinisestä vieläpä)...

Mut kyllä ne mummot luuli välillä pojaksi vaikka oli tummanpuna-skottiruutuinen toppahaalari ja vaaleanpunaiset tumput ja tossut... :rolleyes::rolleyes:

Minusta tuli tanaan pienen keskosvauvan tati, ja kavin jo viikonloppuna ostamassa tenavalle vahan vaatteita. Yllattavan vahalla vaivalla onnistuin loytamaan ihan vain elainkuvioilla koristeltuja valkoisia vaatteita. Okei, ehka valkoinen ei ole paras mahdollinen vari pesun kannalta, mutta minahan en kerta kaikkiaan suostu ostamaan sukupuolisidonnaisia vaatteita noin pienelle.

Harjoitan talla tavalla omaa anarkiaani - alkuraskaudesta kun naytimme miehen siskolle Suomesta vauvalle jo valmiiksi tuotua sinista muumilelua tama kysaisi ihan kuin olisimme taysidiootteja: "Mitas jos se lapsi on tytto?" Kun siis eihan tytot voi Muumipeikolla leikkia...

:rolleyes:

Just tänään kattelin Lindexillä kun oli aiiiiivan ihania pikkuruisia (44-50cm) ja vähän isompiakin vauvanvaatteita puoleen hintaan.. Oli oranssia viidakon eläimet -pöksyä, ruskeeta sammaria, muitakin värikkäitä retro- ja eläinaiheita.. Muutamalla hassulla eurolla. Harmi kun ei oo tarvetta. :lol:

Niin, hattuhirmu taisi asua ulkomailla, oliko jossain englanninmaalla? Taitaa monissa maissa olla VIELÄ enemmän sukupuolisuuntautuneita nuo vaatteet kuin Suomessa.

Australiassa. :-)

Taallahan otetaan selvaa lapsen sukupuolesta heti kun on vain mahdollista ja sisustetaan huone sitten sen mukaan. Monet vanhemmat laittavat myos lapsen nimen eliittikoulun (eivat yleensa ole sekakouluja) jonotuslistalle heti syntymasta, ja ehkapa jotku koulut ottavat syntymattomiakin listalle, jos sukupuoli on tiedossa. :rolleyes: Suomessa ei kasittaakseni ainakaan esikoisen sukupuolta suositella selvitettavaksi etukateen (vai...?).