Mamalicious

Jälkivuoto

117 posts in this topic

Eli nyt eritekeskustelua kehiin... :rolleyes:

 

kuinka runsaasti teillä on ilmennyt jälkivuotoa ja ennen kaikkea kuinka kauan? ja entäs sitten koostumus? :rolleyes:

 

Lähinnä tämä siksi että mulla on nyt synnytyksestä 4 päivää ja alkaa olemaan vuoto täysin finito. en tietenkään valita mutta mun mielestä koostumuskin on ollut jokseenkin erilaista kun kahdella aiemmalla kerralla...nyt tuntuu että vuoto on enemmänkin ollut "limaista" jossa on sitten verta mukana. eikä toisin päin...menkkamaista ei siis todellakaan!!!!!

 

synnytys oli helppo ja tikkejä tms ei tarvittu. voisiko se vaikuttaa asiaan?

 

monia on myös mietityttänyt erilaiset hyytymät ja mahdolliset muut komplikaatiot joista vuoto voi olla oireena joten tässäpä ketju moisille keskusteluille :rolleyes:

 

...kaikkea sitä netissä jakaakin...

Edited by Mamalicious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on suht samanlainen kokemus: "helppo" synnytys, ei paikkailtavaa, verta meni synnytyksessä 150 ml. Vuotoa tuli pari päivää ja synnäriltä lähtiessä pärjäsin pikkuhousunsuojalla. Tiputtelua oli kuutisen viikkoa.

 

Muoks. Onnittelut Mamalicioukselle!

Edited by -Jonski-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla vuosi sairaalassa ihan kunnolla verta ja alussa hoitajat painoivat jotain hyytymiäkin ulos. :mellow: Kotiinlähtiessä alkoi kuitenkin pärjäämään jo ihan tavallisella siteellä ja pian vuoto muuttui juuri tuollaiseksi limamaisemmaksi. Sitä kesti kuitenkin useamman viikon - oisko jotain 2-3 viikkoa. En muista enää. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt tällä kertaa ollut niin järkyttävät jälkisupistukset että vähän väliä oon odottanut että ulos tupsahtaa joku menloonin kokoinen hyytymä... :rolleyes: mutta eip. nyt supistuksetkin alkavat hitaasti mutta varmasti helpottamaan. kamalia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt kolme viikkoa synnytyksestä ja vuoto alkaa vähitellen muuttumaan vaaleammaksi ja vähentyä. Eli tähän asti on siis ollut oikein menkkamaista tuo jälkivuoto, aika runsastakin... pärjään kuitenkin ns. tavallisella siteellä. Sairaalassa vuoto oli todella runsasta, hyytymiä tuli muutamia (isojakin) ja kotiin päästyäni vuoto jatkui melkein yhtä voimakkaana. Jossain vaiheessa jälkivuoto näytti loppuneen, oli siis jopa päivä välissä ettei vuotanut ollenkaan mutta sitten taas alkoi. Osaksi tähän runsaaseen vuotoon vaikuttaa mun suuri verenvuototaipumukseni mutta olen ehtinyt tottua tällaiseen jo menkkojen aikanakin.

 

Olisinkohan nyt tarpeeksi osallistunut tähän eritekeskusteluun... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen aihe! :lol:

 

Noin kahden viikon verran vuoto oli runsasta verilimaa ja alkuun tuli hyytyneitä klönttejäkin (yök! :P ), kunnes se väheni ja muuttui rusehtavammaksi. (Haju oli muuten kamala, jos ei puolen tunnin välein vaihtanut sidettä! :blink: )

N. kk synnytyksestä vaaleakin vuoto loppui täysin, mutta toki välillä tulee jotain pienen pientä "väriä" mukaan valkovuotoon.

 

Ja nyt sitten vain odottelemaan, että milloinkahan ne menkat taas alkaa. Ou jee... <_<

Edited by Isabelleza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vuotoa n. 7 vkoa synnytyksen jälkeen, synnytystapa oli lopulta hätäsektio. Missään vaiheessa vuoto ei ollut kovin runsasta. Imetyksen jälkeen vuoto oli aina ihan kirkkaanpunaista, muuten ihan tummaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin alkaa olemaan toi vuoto jo todella niukkaa ja liman sekaista. Vielä kuitenkin jotain tulee, mutta ei todellakaan enää samallaista määrää kuin alussa, joka aina tuntui liikkeessä, että verta hulahtaa.

Mullakin tuli alussa jotain pieniä hyytymiä, mutta onneksi ei kovinkaan paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

todella runsasta vuotoa oli n.2 vuorokautta, sen jälkeen 5 vuorokautta aika niukkaa jonka jälkeen verisyys katosi mutta vuoto jatkui edelleen, yhteensä kesti n.8vkoa muistaakseni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmisen viikkoa kesti. Oli aika niukahkoa mun mielestä verrattuna niihin ekojen päivien klimppeihin ja vuotoon. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

johan nyt meni kummaksi...mulla viikko synnytyksestä ja jälkivuoto on tehnyt loppuaan jo jokusen päivän. nyt kuitenkin eilen ja yöllä on tullut muutama sellanen kunnon hulahdus ihan kirkasta verta. tunnen kun valahtaa ja sitä ei sitten pitele sidekään...ja hulahduksen jälkeen taas voi mennä jokunen tunti niin että edes paperiin ei jää mitään.

 

ja tosiaan ei oo kyse mistään vanhasta verestä vaan ihan juoksevasta ja kirkkaasta. ja mua vähän huolestuttaa koska esikoisesta jäi aikanaan istukkaa kohtuun ja vuoto yltyi yhtäkkiä ja sitten mentiinkin jo lujaa kaavintaan.

 

vai onko tollaset hulahdukset ihan normaaleja, ehkä merkki siitä että vuoto vetelee viimeisiään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulla on sellainen mielikuva, että juuri kun luuli vuodon olevan loppumassa niin se alkoikin uudelleen. Omalla kohdallani se ei kyllä ollut enää kirkasta verta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla loppui vuoto miltei kokonaan neljä päivää synnytyksestä, mutta sitten ulos tuli pari appelsiinin kokoista hyytymää ja meikäläistä vietiin sairaalaan. Kohtutulehdus oli kysymyksessä. Sytotecia sain 8-kertaisen määrän synnytyksen käynnistykseen verrattuna ja supistukset ovat kestäneet vajaan viikon, mutta loput hyytymät on saatu tällä tavalla ulos. Eli hyytymien kanssa ei ole leikkimistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todella runsasta oli reilun viikon ajan, sitten tasottui, mutta kyllä sitä kesti viitisen viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pärjäsin heti synnytyksen jälkeen normaaleilla terveyssiteillä. Edes yösiteille ei ollut käyttöä, puhumattakaan niille sairaalan vaipoille :rolleyes:

 

Viikko synnytyksen jälkeen riitti mainiosti pikkuhousunsuoja. Vuotoa oli todella niukasti ja vuoto oli sellaista rusehtavaa. Joku kaveri minulle manaili, että varmaan jotain vialla, kun oli noin niukka ja lyhyt jälkivuoto. Mutta oloni oli mainio eikä kipuja ja todellakin jälkivuoto voi olla todella niukka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuola aikasemmin murehdin suht runsaita "hulahduksia" mitä mulla tuli kun jälkivuoto alkoi olla lopussa...

 

..ja kyse oli tosiaan ihan vaarattomista viimeisistä veri"tipoista" :lol: kohtu supisti voimakkaasti aina imetyksen jälkeen ja sitten vuoto jo loppuikin. kokonaiskesto oli vaivaiset 2viikkoa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ekan viikon aika reipasta vuotoa, jota odotinkin kun menkatkin on yleensä aika runsaat. Selvää kirkasta verta tuli noin 10 päivää. Sitten alkoi niukentua oikeen kunnolla vuoto ja nyt hieman vuotaa aina imetyksen aikana tai jälkeen. Rusehtavaa on, mutta välillä tulee ihan vertakin. Synnytyksestä vasta hieman yli 2 viikkoa, mut toivoisin et tää tähän pian loppuis.

 

Ekaa kertaa elämässäni ostin pikkuhousunsuojia. Mun menkat on runsaat ja sit ne loppuu nopeasti, nyt oon viikon pärjännyt jälkivuodon kanssa hyvin suojilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyksestä vähän päälle pari viikkoa ja vuoto oli jo tosi niukka kunnes tänään on hulahdellut siteeseen aika määrä kirkasta verta ja pienien hyytymien kera. Onkohan ihan normaalia? Äh, menis jo ohi nää synnytyksen jälkeiset vaivat. Tuntuu että aina on jotain päällä. Noh, eipä tässä tosiaan oo kuin pari viikkoa synnytyksestä joten pitäis kait vain olla kärsivällinen (joka ei oo mun vahvin laji) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi samoin kuin Tiuhtilla, eli vuoto rusehtui ja niukkeni kunnes sitten taas muuttui veriseksi. En usko että mitään on vialla (paitsi mies kysyi voiko nää olla ekat menkat.. toivottavasti ei). Mietiskelin, voiko johtua siitä, että intouduttiin petipuuhiin ja laitettiin *se* *sinne* melkein loppuun asti, mikä vähän sattui ja piti lopettaa homma kesken.

 

Muoks: ei tainnut olla mitään hätänä, koska nyt vuoto on taas niukkaa ja hiukan jo rusehtavaakin. Taitaa kuulua "taudinkuvaan" että vuodon määrä ja ulkonäkö vaihtelevat. Maanantaina tulee 3 viikkoa synnytyksestä ja käytän nyt pikkuhousunsuojaa.

Edited by Coordinator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jälkivuoto kesti semmoiset 6-7 viikkoa, loppupuolella toki oli vain vähäistä ja ruskeaa. Jälkitarkastus oli 7 vkoa synnytyksestä, ja siinä kaiken todettiin olevan niin kuin pitääkin. Kerroin, että pientä ruskeaa vuotoa on edelleen, mutta lääkäri vakuutti sen olevan täysin normaalia. Sekin loppui parin päivän päästä tarkastuksesta.

Tänään, kun synytyksestä on 9 vkoa, kävin papa-kokeessa, ja näytteenottaja ronklasi vaikka kuinka kauan, kun kuulemma oli niin runsaaasti valkovuotoa tai eritettä. Lopulta kuvasi sitä ruskeaksi rääksi (pahoitteli sanavalintaansa...) ja kehoitti käymään gynellä. Ihmettelin ääneen, että onkohan se merkki jostain, näytteenottaja ei osannut kommentoida. Voiko tää olla vielä normaalia jälkivuotoa vai pitäiskö todella mennä gynelle? Mitään vaivoja ei ole enkö viitsisi maksaa lääkärikäynnistä vaan siksi, että se sanoo, että joo jälkivuotoahan tää on. Kokemuksia pitkästä jälkivuodosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli onko n.luumun kokoiset hyytymät vielä normaalin rajoissa??tosin pästivät mut kotia sairaalasta vaikka tiesivät että niitä on tullu...mut silti huolettaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eli onko n.luumun kokoiset hyytymät vielä normaalin rajoissa??tosin pästivät mut kotia sairaalasta vaikka tiesivät että niitä on tullu...mut silti huolettaa...

 

Kuinka kauan synnytyksestä on? Pari viikkoa synnytyksestä nuo on vielä ihan ok, ja muutenkin kaikki jos ei ole muita oireita (alavatsakipua, lämmönnousua, hajua vuodossa...).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuinka kauan synnytyksestä on? Pari viikkoa synnytyksestä nuo on vielä ihan ok, ja muutenkin kaikki jos ei ole muita oireita (alavatsakipua, lämmönnousua, hajua vuodossa...).

 

No synnytyksestä on vasta 4pvä aikaa..ja tosin alavatta kipua on,mutta sekin vain kävellessä niinkuin raskauden aikana..ns.liitoskivun tuntua..!Ja hajua en oo ainakaa havainnu et ois muuttunu miksikää..se normi haju :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now