Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Vauvasi/lapsesi lempinimet

99 posts in this topic

Varsinaisesta nimestä on tietenkin väännetty jos vaikka mitä, mutta niitä en tänne halua laittaa.

Muita on sitten

Nasu

Röhkö-Pöhkö ja siitä johdettu Röhköpöhkiäinen (nämä kaksi, tai kolme siksi, että tyttö on kova röyhtäilijä)

Paronitar von Vauvelsson, eli Pikku Paronitar

Mini ja Miniskulaari

Mimmi ja siitä väännetty Mimosa (ei liity tytön oikeaan nimeen mitenkään)

Mini-Me, jos mies puhuu tytöstä ja Mini-You, jos minä puhun. Ei tartte vissiin kertoa, kummalta meistä tyttö näyttää :grin:

Guinnessa (isäni vitsaili koko loppuraskausajan, sen jälkeen kun kuultiin, että tyttö on tulossa, että nimeksi pitää antaa sitten joku irkkuvaikutteinen, kun tyttö sai Dublinissa alkunsa, ja tämä isäni keksimä Guinnessa on jäänyt elämään)

 

 

En koko ketjua lukenut, mutta pisti silmään tuo, ettei muiden keksimiä lempinimiä suvaita yhtään. Miksei? Mä taas tykkään, että muutkin keksii niitä lempinimiä, mulle tulee siitä sellainen olo, että ne välittää kovasti meidän tytöstä, kun keksivät omia lempinimiäkin. Varsinkin isovanhemmat ja isomamma ovat keksineet kaikenlaisia. Itse en osaisi juuri niitä käyttää, mutta muut saa ihan rauhassa :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romppu ja Rompuskainen ovat yleisimmät nimet mitä käytetään Romeosta.. happy.gif

 

 

 

Finsku ja Finskuliini ovat nyt muotoutunut Fionasta.. happy.gif

Edited by miumiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan työnimi Hipsu ja siitä johdetut hipsunen ja hipsulainen jäävät varmaan oikein nimen rinnalle. Ainakin vielä tässä vaiheessa, kun vauva on kolmeviikkoinen. Varsinaista nimeäkin käytetään jo aktiivisesti. Ja tietysti rakas, kulta ja älskling, mutta ne ei olekaan lempinimiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina kutsun poikaa Aukustiksi. Poika itse kun ei aluksi osannut lausua Augustia niin alkoi kutsumaan itseaan Akeksi ja se tuli myos minun ja miehen kieleen. Nykyisin kutsuu itseaan joko Akeksi tai Augustiksi (lausuttuna englantilaisittain.)

 

Ja tytolle ei ole viela muodostunut lempinimea. Mina kutsun hanta kuitenkin lausuen nimen joko suomeksi (Adele) tai enlantilaisittain (Adel) riippuen tilanteesta ja lauserakenteesta.

Edited by Io.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suppusuu-nuppunen on tän hetken lemppari-lempinimi :)

Myös kaikki väännökset murusta on käytössä

-muru

-murunen

.muru-murunen

-pikkumuru/nen jne..

 

Oikeaa nimeä ei vielä ole varmaksi päätetty, joten siitä ei vielä ole lempinimiä johdettu. Mahdollisesti kutsumanimeksi tulee kuitenkin suht pitkä nimi, joten jokunen lempinimi siitäkin tullaan luultavasti saamaaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rakkaalla lapsella on monta nimeä ja meillä tyttöä kutsutaan mm:

 

- nasu

- naukkis

- allu

- pömpiäinen

- äidin munkkipossu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tytöllä on moniamonia lempinimiä, tässä muutama (oikea nimi on siis Jade):

- Jare

- Jarppi

- Jassu

- Pikku-kissa

- Lääh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytöllä : töttöröliisa, tinttaliisa, kinkku.. lapsen mielestä kaikki hauskoja, ei sanota muiden kuullen

Pojalla : Raipe, Ruudolf, Rainer, Rane, Rasse, Mitä milloinkin.. kaikki keksii sille oman lempinimen, en tiedä kyllä mitä varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mussu, Mushuu, Musashii

Pupu, Pupukka

Kulta

 

Yllätyn aina itsekin yleisillä paikoilla kun kuulen minun kutsuvan poikaa Kullaksi. :huh: Se ei jotenkin yhtään sovi suuhuni jos sitä vähänkin ajattelee, eikä sen puoleen oikein sovi pojallekaan lempinimeksi, mutta jostain se Kulta vaan aina tulee kerta kerran jälkeen. :lol: Kotona tulee käytettyä enemmän noita muita, etenkin Pupukkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttöä kutsutaan oikean nimen lisäksi:

 

Miltsu

Milbona

Milssi

Nuppu, Nuppunen, Nuppupää

Muru, Murunen

Pallopää

Kulta

Simpukka

Tiitiäinen

ja miljoona muuta... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs näitä nyt on, muru, kulta, pieni, kultapieni, napero, vauva, mussukka, murmeli... ite käytän useimmiten ihan vaan "rakas" ja "äitin pieni" tai sitten nimestä väännetty lempinimi tai oikea nimi kun saameksi ei ole mitään mussukoita yms. Mun iskä on sanonu meitä aina vellihousuiksi niin sille tyttö on "vellihousujen kingi" :girl_crazy:

Edited by Ida-Mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon hiukan kade tosta Ida-Marin tytön nimestä, kun olin niin vakaasti päättänyt, että meidänkin neidille tulee tuo ensimmäinen nimi, mutta ei se sitten käynyt isälle edes lahjomalla...

 

Muoks. Poistin nimen, kun ilmeisesti Ida-Marin olikin vaan tarkoitus vilauttaa..

Edited by orson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirri, purri, muru, rontti tai roina (omasta nimestä väännetty :blush: puolustuksekseni sanon, että roinan keksi kaverin lapsi, joka ei osannut typyn nimeä sanoa oikein), pupu, papu ja fiiliksen mukaan kokoelma muita hellittelynimiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidan pojan eniten kaytetyt lempinimet

 

Ginger Ninja

Kojak

Tirppiainen

Maggie

Vauvaloidi

Babius

Best Baby ever

Alskling

Little Dude

Kapellimestari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poikaa kutsutaan Pitsu -lempinimellä. Ja välillä se on äidin pieni apinanpoikanen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0