Tiitiäinen

Syke ja sukupuoli


85 posts in this topic

Kokeillaas osaanko tehdä pollin tällä uudella pohjalla. :P

 

Otsikossa se kysymys jo tulikin, eli oliko raskauden aikana mitatulla sykkeellä yhteyttä sukupuoleen?

 

Muoks. Jos sanotaan vaikka niin että matala on <150 ja korkeat sitten >145. Vähän menee päällekkäin, mutta keskimääräistä sykettä haen takaa. :)

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sykkeet voisi tarkistaa neuvolakortista, mutta en kyllä enää muista mikä on korkea ja mikä matala. Voisiko joku kertoa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sykkeet on olleet yli 150, mutta kyllä siellä poika on. Eli ei pitänyt totta "tyttö- ja poikasykkeet" meillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on syke ollut 130-n.160 ja tyttö se sieltä syntys :D Mies oli muutenkin koko mun raskausajan sitä mieltä että tyttö sieltä syntyy eikä poika :D Ei suostunut ees kuuntelemaan juttuja pojasta :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sykkeet huiteli tuolla 150 tienoilla ja tyttö tuli. Nyt mulla on poika fiilis ja sykkeet huitelee niinä muutamina kertoina edelleen 150 tienoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisella oli koko ajan "tyttösykkeet" 150-160, poika tuli. :)

Kakkosella oli puolestaan 130-140, ja poika tuli toisellakin kertaa. :)

 

Että se niistä uskomuksista. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sykkeet oli jotain >130 ja tyttö tuli. Tosin kuulin että ainoa "ennusmerkki" joka on tieteellisesti todistettu on vauvan hikottelun määrä: tytöt kuulemma nikottelevat masussa poikia enemmän. Tämä päti ainakin meillä, typyllä oli hikka lähes joka päivä ja parhaimpina jopa puolenkymmentä kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolaterkka sanoi viime käynnillä, että sykkeestä ei pysty päättelemään mitään ennen viikkoa 30, koska yleensä tätä ennen sykkeet ovat enemmän tai vähemmän korkeat (vauva on niin pieni että sydän lyö tiheään ja kun sikiö mahtuu vielä hyvin liikkumaan, voi syke nousta tosi korkeaksi jumppatuokion aikana). Meillä oli loppuviikoilla aika matalat sykkeet, 120-130 ja tyttö sieltä tuli. Ja hikka oli kova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sykkeet vaihteli väliä 130-150 ja poika tuli. Pojalla oli myös kova hikka, vähintään joka päivä, joskus useammankin kerran päivässä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojulla on hikka vähintään kerran päivässä, useimmiten 3 kertaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaksi poikaa. Esikoisen sykkeet oli aina 155-160 ja kuopuksen 135-140. Joten meidän kohdalla ei sykkeet kertoneet mitään sukupuolesta, luonteesta ehkä. Esikoinen on mahdottoman vilkas (oli jo mahassa) kun taas kuopus on sellainen taivaanrannan maalari... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now