ihaa

Masutuubit

55 posts in this topic

Masutuubeista on jonkun verran juteltu muissa äitiysvaateketjuissa, mutta haluaisin vielä kysellä tarkemmin kokemuksia juuri näistä vaatekappaleista. Itsellä koossa nyt 13+4 rv ja ongelmana se, että normifarkut kiristää (myös ne löysät, joista pari vuotta sitten laihduin pienempiin). Ostin yhdet raskausfarkut jo, mutta ne tuntuvat putoavan päältä. Auttaisiko masutuubi asiaa, eli voisiko sen avulla pitää normifarkkuja pidempään ja/tai saada raskausfarkut pidettyä ylhäällä jo nyt?

 

Millaisia eroja eri masutuubeissa on, niitä kun tuntuu googlettamalla löytyvän pilvin pimein. Entä itse tehdyt, onko yhtä hyviä?

 

Milloin olette ottaneet masutuubit käyttöön ja mihin tilanteisiin ne erityisen hyvin teidän mielestänne soveltuvat? Kaikki kokemukset luetaan kiitollisina.

 

Entä mistä olette hankkineet masutuubinne? Osuuko koko oikein netin kautta tilaamalla? Lähiaikoina en taida päästä edes Hesaan asti ostoksille, joten netin kautta tilaaminen olisi sikäli hyvä vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin masutuubin (cotton belly belt) Espritiltä kun tilasin muutakin. Ajattelin käyttää ainakin normaalien t-paitojen jatkeena niin ei tarvitse niin monia uusia vaatteita ostaa. Lisäksi tuo menee myös kivana asusteena ja kaiketi tukeekin jos tukea myöhemmin tarvitaan.

 

Mulla ei enää viikon 11 jälkeen oikein sopineet vanhat farkut. Ehkä olisi voinut vanhoihin virittää kuminauhan nappiin ja laittaa tuubin päälle niin olisivat vielä menneet jonkin aikaa. Ostin kuitenkin hyvin istuvat mammafarkut enkä kadu kyllä yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie sain pari kappaletta HM:n tuubeja kaverilta käyttöön, juurikin ajattelin housunkauluksia peittää. hirveästi ei loppupeleissä tullu käytettyä, kun pitkät topit tuntui ajavan saman asian siistimmin. tuli niitä töissä käytettyä hankaavien housujen alla kesällä, kun oli liian kuuma käyttää muuta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta masutuubi kannattaa säästää imetystä varten, sillä silloin voi imettää vaikka mimmosten paitojen kanssa.

Tuubi jää siis paikalleen ja voit nostaa paidan helmaa ilman, että vatsa tai selkä on paljaana. Näin sulla ei topin kaula-aukosta vilku iso kasa tissiä eikä kaula-aukot veny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin masutuubit käyttöön siinä puolenvälin paikkeilla, ja niiden avulla sain käytettyä normihousujani töissä ihan loppuun asti. En siis voi mutua kuin kehua - ainakin mulle olivat ihan täydellinen vaatekappale. Yhden äitiysfarkut mulla oli, mutta tosiaan siistejä työhousuja en äitiysversioina joutunut ostamaan, kun sain noilla tuubeilla peitettyä aukinaisen vetskarin.

 

Mulla oli/on musta ja valkoinen BellaBand, ja nuo olivat ainakin tosi napakoita, eli ainakin mun mielestäni pitivät paremmin housut ylhäällä loppuvaiheessa ja peittivät aukinaiset napit ym. paremmin paksuutensa takia kuin pitkä toppi. Topit olivat varsin jees kesällä / lomalla / aiemmassa vaiheessa raskautta.

Edited by Freyja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä saisi isokokoiselle ihmiselle tuubeja?

Missä oli sellaisia missä oli tyyliin vauvan jalanjäljet painettuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko laittaa tänne, jos joku vaikka on jättänyt bongaamatta:

 

2.5. tulee Suomen Lidl-myymälöihin erä masutuubeja myyntiin, kahden kappaleen paketeissa, hinta 4,99€ ja koot S-XL :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitsi. Niitä tietenkään ole isoja enään jäljellä yhtään, kun mä pääsen töistä ja sinne kerkeen. Aina käynyt niin, että oon illalla mennyt jotain haluamaani hakemaan ja ovat loppuneet.skilletgirl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haa! Pääsinkin heti aamulla lidliin ja sain napattua kaksi pakettia tuubeja. :) Kiitos siis paljon vinkistä!! En olisi muuten tiennyt koko tuubeista. Oli kivoja vaihtoehtoja. Kuviollisia ja ihan vaan mustia. Ohutta mukavan tuntuista kangasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Itse hain myös muutamat tuubit. Siistin näkösiä ja hyviä päällä ainakin pikatestauksen perusteella .. Aika näyttää sitten tarkemmin. Ja ko'oissa oli kerrankin valinnan varaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin MamaMialla on myynnissä noita, missä on jalkojen tai käsien (ja vähän muitakin) kuvia painettuna. Myös ilman painatusta olevia, mutta kaikki taitavat olla yhdenkoon tuubeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta masutuubi kannattaa säästää imetystä varten, sillä silloin voi imettää vaikka mimmosten paitojen kanssa.

Tuubi jää siis paikalleen ja voit nostaa paidan helmaa ilman, että vatsa tai selkä on paljaana. Näin sulla ei topin kaula-aukosta vilku iso kasa tissiä eikä kaula-aukot veny.

 

Kiitos vinkistä Antsa! Mulla on yksi masutuubi (Bebelanesta kokeeksi tilattu Seraphinen vaaleanpunainen), joka on toistaiseksi jäänyt kovin vähälle käytölle, mutta ehkäpä sille tulee vielä käyttöä siis raskauden jälkeenkin. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti itsekin käydä tänään hakemassa paria eri kokoa masutuubeja Lidlistä, kun täällä niitä kehuttiin. Eipähän niin haittaa heti, että t-paidat alkavat käydä lyhyiksi. Kiitos vinkistä! Niin ja tuo imetykseen liittyvä vinkki on kanssa hyvä, toivottavasti sitäkin pääsen syksyllä kokeilemaan :). Mieskin oppi tänään uuden sanan - "ai haluat käydä ostamassa mitä?". Oli muuten meidän eka raskauteen liittyvä vaatehankinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olen nähnyt erilaisia ihania printtituubeja saksan ebayssa....aivan ihania kuvia ja halvemmalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

noista yhdenkoon ja lidlin masutuubeista: kävin itsekin hakemasa lidlistä kaksi pakettia kun olivat niin halpoja...S koko on aika reilu, mulla ei tosin ole vielä mikään iso maha (vko 27, keskikäyrällä) mutta kun olen laihtunut tämän raskauden aikana, niin voi olla myös että ovat isoja sitten raskauden jälkeen, kun ajattelin niitä imetysaikana käyttää. Tosin musta ei nyt enää ole oikeen mitään muuta jäljellä kuin rinnat :girl_haha: Sain kaverilta sellaisen yhdenkoon masutuubin ja sitä piti kaventaa molemmista reunoista monta senttiä. Että laihalle nämä saattavat olla melko isoja. Ihan vain vinkkinä jos tilaa esim. netistä ekä itseltä tuo ompelu onnistu, mä hurautan tuosta lidlin tuubista sitten saumaa sisään raskauden jälkeen tai jo kesällä, jos ovat vielä isoja. Kesäksi varmaan nuo Lidlin tuubit kivoja kun olivat ohuita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

noista yhdenkoon ja lidlin masutuubeista: kävin itsekin hakemasa lidlistä kaksi pakettia kun olivat niin halpoja...S koko on aika reilu, mulla ei tosin ole vielä mikään iso maha (vko 27, keskikäyrällä) mutta kun olen laihtunut tämän raskauden aikana, niin voi olla myös että ovat isoja sitten raskauden jälkeen, kun ajattelin niitä imetysaikana käyttää. Tosin musta ei nyt enää ole oikeen mitään muuta jäljellä kuin rinnat :girl_haha: Sain kaverilta sellaisen yhdenkoon masutuubin ja sitä piti kaventaa molemmista reunoista monta senttiä. Että laihalle nämä saattavat olla melko isoja. Ihan vain vinkkinä jos tilaa esim. netistä ekä itseltä tuo ompelu onnistu, mä hurautan tuosta lidlin tuubista sitten saumaa sisään raskauden jälkeen tai jo kesällä, jos ovat vielä isoja. Kesäksi varmaan nuo Lidlin tuubit kivoja kun olivat ohuita!

 

^ Lidlistä ostaessa kannattaa (ihan kaikkien vaatteiden kohdalla) katsoa enemmän numerokokoa kuin sitä kirjainta. M on usein jo 44 asti ja XL menee yli viidenkymmenen .. Kuntaas housuissa usein toisinpäin eli koko on pienempi kuin mitä kirjaimelta luulisi. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jotain eroa masutuubilla ja tukivyöllä?

 

Masutuubi on ihan perus paitakangasta, ei siis tie ollenkaan ja on yhtenäinen tuubi. Tukivyö on tiukempaa/paksumpaa/tukevampaa kangasta, usein auki takaa/sivusta ja paljon kapeampi kuin mitä tuubit.

 

Tuubin tehtävä on siis ainoastaan estää ihoa näkymästä housun ja paidan välistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin esikoista odottaessa pari masutuubia, muttei niitä oo tullu käytettyä, kun olivat liian isot :girl_to_take_umbrage2: Ehkä olis pitänyt sit hankkia pienemmät tilalle, mutten enää raaskinut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin viime kesän alennusmyynnistä muutaman trikoisen tuubitopin, jotka ovat ajaneet masutuubin asian loistavasti. Eniten niitä on tullut käytettyä tuulihousujen kanssa, kun sellaisia en mammaversioina raaskinut syyssateista huolimatta ostaa. Saa hyvin kätkettyä sen faktan, että housut on kokonaan auki edestä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

täällä on h&m:n pari tuubia, ja olleet jo käytössä rv 12 :D

helpottaa kun ei tarvi farkkuja pitää kii mutta ei tarvi laittaa äippähousuja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen hieman että mistä saisi hankittua näitä tuubeja. Hirmu vähän on missää näkynyt. Ehkä Bebesistä (Hki) tms vastaavasta löytyisi, hinta tosin on varmaan korkea. Onko suosituksia nettikaupoista?

Share this post


Link to post
Share on other sites