ihaa

Masutuubit

55 posts in this topic

Kannattaa oikeasti tsekata noi tuubitopit (alkaa tulla nyt kesän lähestyessä taas kauppoihin), mä ostin nyt pari vimasta alennuksesta, toinen oli espritin ja toinen joku muu, mut siis maksoivat 5e/kpl kun olivat jotain viime vuoden jämiä... on ihan samanlainen kuin mun viime raskauden toinen masutuubi, toisessa oli vähän sellasta rypytystä masun kohdalla saumassa, mut se ei ole mitenkään välttämätöntä. Ja topeissa värivalikoimakin on paljon kivempi, jos haluais jonkun erivärisen. Kokoa tietysti joutuu vähän kokeileen, mut aika samanlainen trikookaistale se kuitenkin on :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä on ollut käytössä Bella Band ja se on aivan HUIPPU! :) Ollut käytössä alusta asti ja nyt loppuvaiheessakin ihan korvaamaton. Ostin myös jonkun normi-masutuubin, mutta oli jotenkin ihme lötkö ja hirmu paksua kangasta eikä siitä ollut mihinkään (eli pitämään housut ylhäällä). Bella Band oli napakka alussa ja nyt ihan loppuraskaudessakin. Materiaali on oikein miellyttävää. En voi kuin suositella! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Mamaliciouksen tuubi. Ainakin vielä toistaiseksi, kun maha ei ole ihan älyttömän iso, se on vähän turhan pitkä. Muuten on kyllä mukavan pehmoinen päällä. Varmaan mahan kasvaessa toimii vielä paremmin. Raskauden jälkeen tuota on sitten hyvä käyttää talvella tissien lämmittimenä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isokokoiselle sattuvaa masutuubia kaipailen... Onko kukaan bongaillut lähiaikoina semmoisia ja jos, niin mistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin viime talvena kirppikseltä farkut, jotka oli itse tuunattu äityishousuiksi. Revin sen resorin irti, koska en ollut silloin raskaana. Huomasin kuitenkin jo viime talven viimoissa miten mukavasti se resorituubi lämmitti.

 

Olen ostanut muutamia tuubitoppeja, joita ajattelin alkuun käyttää masutuubeina. Täytynee myöhemmin mahan kasvaessa hankkia sitten ihan oikeita.

 

Olen kyllä ajatellut jo imetystä silmällä pitäen, että mieluusti pidän sellaista masutuubia alla, niin ei ole napa paljaana. Toki imetysvaatteita on monenlaisia, mutta ajattelen masutuubeista yhden varteenotettava vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käytössä hm:stä kaksi masutuubia, olivat kovasti käytössä. Lisäksi käytin pitkiä tuubitoppeja, ajaa saman asian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masutuubit ovat loistavia sekä odottaessa että imettäessä! Esikoista odottaessa pidin usein legginssejä ja pidemmän mallista masutuubia. Imettäessä sai masun piiloon.:) Näitähän löytää nykyisin melkein kaikista vaateliikkeistä H&M:ltä Vilaan. Ei ne siis ole varsinaisia masutuubeja (oisko hameiksi tarkoitettuja?), mutta käy täysin mtuubistakin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on masutuubit jääneet kaapin pohjalle. Esikoista odottaessa loppuraskaus osui kesään, ja silloin sattui olemaan tosi kuuma kesä. Sitä paitsi tuubit eivät kyllä tukeneet ollenkaan mahaa, kun se oli ihan liian pieni loppuaikanakin noihin yhden koon tuubeihin. Nyt en ole jaksanut edes kaivella tuubeja esille kaapin perukoilta, vaikka monet niitä hehkuttavat, varsinkin näin talvella. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on pitkä selkä, ja t-paidat jää usein liian lyhyiksi (en tykkää käyttää kovin korkealle nousevia housuja). Tähän asti olen ratkaissut ongelman käyttämällä pitkää toppia paidan alla, mutta mahatuubi olisi varmaan hyvä kakkosvaihtoehto. Voisin siis käyttää mahatuubia ihan normaalioloissakin, se kuulostaa ihanalta mukavuusvaatteelta  :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin häiritsee, kun katselee noita masutuubeja verkkokaupoista, että ne on aina sitä "one size" kokoa. Tai sitten S-L kokoiselle.. Että mistä löytyy hyviä masutuubeja xl-kokoiselle ja tarpeeksi pitkiä? Kaipailisin vinkkejä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masutuubit on ihania :) Ja just alesta löytää viimekesäisiä tuubitoppeja, jotka ajaa saman asian tai hurauttaa saumurilla jotain kivasta trikoosta itse. Helppoa, kun ei tarvitse ommella kuin yksi sauma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En näin raskaana ollessa kyllä sitten tykännytkään masutuubeista yhtään. Olivatkohan liian pientä kokoa, sillä ne vain ahdistivat ja riuhdoin ne aina kesken päivän pois. Mammafarkuissa ja -housuissa tuubit ovat minusta mukavia.

 

Masutuubien sijaan olen käyttänyt pidennyspalana kangastoppeja, koska ne eivät purista. Säästin silti tuubit odottamaan imetysaikaa. Ehkä niille tulee silloin käyttöä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole kokenut tuubeja oikein tarpeellisiksi. Äitiyspaidat ovat sen verran pitkiä, että ne ajavat samalla tuubin virkaa. Muutaman kerran olen tuubia käyttänyt alkuraskaudesta, kun urheilushortsit eivät menneet kunnolla päälle ja käytin vielä tavallisia treenitoppeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en käyttänyt myöskään masutuubeja, vaan ihan tavallisia pidemmän mallisia toppeja ja paitoja (joita käytän muutenkin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen hipelsin ja sovitinkin masutuubia kirppiksellä. Hintaa oli kirvelevät 15€, joten sinne jäi, vaikka mieli olisi tehnyt. En ole varma tulisiko tuota käytettyä, joten en raskinut ostaa, vaikka hyväkuntoinen ja kätevän oloinen olikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen hipelsin ja sovitinkin masutuubia kirppiksellä. Hintaa oli kirvelevät 15€, joten sinne jäi, vaikka mieli olisi tehnyt. En ole varma tulisiko tuota käytettyä, joten en raskinut ostaa, vaikka hyväkuntoinen ja kätevän oloinen olikin.

 

En tiedä, missäpäin asut, mutta HenkkaMaukalla on taas masutuubeja myymälöissään (verkossa ei kai). Maksavat n. 7,90 e kipale, ellen ihan väärässä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minunkaan ei tullut masutuubeja käytettyä, kun äitiyspaidat olivat riittävän pitkiä. Töissä käytin välillä, kun oli normaali paita, mutta en muuten. Omani hommasin heti alussa ja tosiaan jäivät melkein turhiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulin turhakkeeksi, mutta jostain netistä löysin lauseen, että BellaBand käy myös vyöstä, joten laitoin heti tilaukseen! Ongelmana on siis trikoisten yms. äitiyshousujen valuminen, joten masutuubi pitää housut ylhäällä, kun tuubin laittaa housujen suun päälle ja tarvittaessa kääntää housun suuta tuubin reunan yli.

 

Olen käyttänyt vyönä kaksin- ja yksinkerroin, kumpikin toimii! :)

 

Äitiyspaitoja en ole raaskinut vielä ostaa ja omat paidat ovatkin yllättävän lyhyitä esim. äitiysfarkkujen kanssa, aina näkyy se resori. Joten siihenkin BellaBand toimii!

 

BellaBand on tekokuituinen eli liukas, en tiedä olisiko puuvillainen tai trikoinen yhtä hyvä (tekokuituisen päällä liukuu puuvillainen paita hyvin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi musta masutuubit on niiin ihanan näköisiä! :wub: Ootan ihan tohkeissani että raskautuisin ja saisin hommata useita erilaisia tuubeja! Tosin voihan se olla, että ne ei sitten käytössä olis kivoja kuitenkaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole käyttänyt, enkä luonnollisesti hankkinutkaan, masutuubeja. Ostin vain pitempiä paitoja ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites